Pokud vlak jel na přivolávací návěst a zastavil před překážkou, pak mašinfírům nelze nic vytknout. O vzdálenosti jakou mezi sebou mají drážní vozidla mít předpis nic neříká. Evidentně a ne poprvé je to problém výpravčího. Strojvedoucí má zastavit před překážkou. Tečka. Je zřejmé, že podle normální logiky předpis předpokládá, že překážka má na koleji stát a rozhodně nemá jet, zvlášť ne proti jízdě vlaku, který strojvedoucí zastavil. Přivolávací návěst by měla být návěst vysoce nouzová, nadužívání v normálním provozu ve stanici (= jinak to „nejde“, nepostavím jinak na obsazenou kolej) by mělo z dráhy zmizet. Čím víc se bude dráha… Číst vice »
Proč furt všichni řešíte, že ten vlak jel na PN, protože jel na obsazenou kolej???
Na elektromechanice může i v tom případě jet na barvu. Na PN jel, protože nešlo z nějakého důvodu postavit. Navíc pokud byla porucha zab zař., a nešel uzavřít závěr výměn, tak výpravčí ani neměl kontrolu kam je postaveno a zcela dle ustanovení předpisu se řídil telefonickým hlášením signalisty.
Takže s tím evidentním problémem výpravčího bych byl opatrný. Tečka.
… škoda, že nevíme, o jakém vedení píšete. Třeba máte na mysli vedení ministerstva dopravy. Možná máte na mysli vedení Správy železnic nebo vedení příslušného Oblastního ředitelství. V úvahu by mohlo připadat také vedení dopravce, jehož vozidla zastavila kousek od sebe. A také možná máte na mysli vedení příslušného OCÚ. Ale za tuto mimořádnou událost žádné z výše uvedených vedení asi nemůže. Uvidíte sám, až bude zveřejněna vyšetřovací zpráva, že žádné vedení nebude příčinou a policisté také žádné vedení dosud nevyšetřují, že. Co asi tak vedení mohlo porušit.
Vedení Spržele asi nedalo rozkaz „postav jim proti sobě, jestli zabzař nepovolí tak jednomu PN“ ale opravdu je bezpečnostní kultura SŽ v pořádku, žádný alibismus, nepřiměřený tlak na rychlost atd.?
Po přečtení některých starších zpráv DI se mi nezdá, někdy se stejná příčina nehody opakuje.
VýpravčíXY
1 měsíc
Ani v jednom příspěvku v diskusi, jsem se nedozvěděl, jaké je ve Smiřicích zabezpečovací zařízení. Ale všichni tomu rozumí a ví, kdo to zavini. Bohužel naprostá většina to ví špatně. (-:(-:(-:
To, že má jet strojvedoucí na přivolávačku podle rozhledu neznamená, že ho někdo obviňuje. Naopak, ten svou povinnost splnil. A nevšiml jsem si, že by to na něj zde někdo „házel“.
Spíš nechápu, proč se zde řeší zabezpečení jízdy na obsazenou kolej (návěst, rozkaz, atd.), když to nebyl „úmyslný“ vjezd na obsazenou. Prostě jeden vlak vjel na jinou kolej než měl, a právě kvůli takovým případům je ta jízda podle rozhledu na PN nařízena.
Mě by pouze zajímalo co tam ty 3 hodiny vymýšlej, však se nic nestalo, vlak by se jakožto posun vrátil, přejel by na 2 kolej, udělali by alkohol testy a podobný hovadiny a mohlo by se pokračovat….
Co by, inspektor musí přeměřit úhel otevření okna na stavědle, výšku křesla obsluhujícího, zeptat se co měl týden zpátky k obědu a milion dalších důležitých věcí. Co na tom nechápete?
Tak nejdřív musí dojet vyšetřovatel pak taky vyšetřovatel čd a nakonec i za zabezpečovaky. Zjišťuje se alkohol u všech, viditelnost návěstidla a měří napětí na žárovkach, prověřují funkčnost zab zář. Také ofoti pasporty údržby atd. Je to daný postup.
Nemusí, ale vždycky se to tak dělalo. Představte si, že bude nehoda na dálnici, ani nemusí dojít k úrazu lidí, ale všichni si postojí pár hodin, než se sjedou zástupci policie, pojištoven, notáři, elektrikáři, mechanikové a já nevím kdo ještě, aby zapsali do protokolu stav každého vozidla, dopravního značení, vozovky, vyslechli řidiče, spolucestující i svědky. To všechno než můžou zase provoz spustit. Místo aby stačil papír od dotyčných řidičů a jejich vlastní fotodokumentace.
Dokud není s určitou (velmi vysokou) mírou jistoty zjištěno, že chyba je na straně dopravce a ne na straně infrastruktury či nedejbože dokonce na straně vadného zabzař, je více než vhodné nechat vlaky stát. Kdyby totiž byla vina na zabzař, mohla by se ta skoronehoda stát o pár hodin/dní znovu, a tentokrát klidně i jako skutečná nehoda se zraněnými a mrtvými.
Zase SŽ…. Poslední dobou je to hrozný. Mě kupříkladu už štvou, co poslední měsíce vyvádějí okolo Jihlavy. Člověk často zanadává na ČD, ale ono je to těžké..ČD mají kolikrát co dělat, aby na tom tenkém ledě, co jim SŽ nachystá, vůbec nějak vybruslili…
Zdvoukolejnění není jistota provozu, viz jedna aktuální výluka v kraji, kteréhož je Jihlava krajským městem.
P. S. Ano, t-240 mezi Jihlavou a Okříškami 1,5měs. výluka podzim 2021, pak 2 měs. jaro 2022, pak 1,5 měs. (tam „jen“ Jihlava – Luka, ale NAD za R Jihlava – Třebíč) podzim 2023.
Výsledek: pořád jednokolejka, pořád bez drátů (mmch. kdo tam jejich výstavbě brání?).
O jistotě nepíšu, tu nemáte nikdy. Ale při údržbových pracích se při dvoukolejné trati dá zpravidla jezdit po druhé koleji, což jaxi na jednokolejné trati nejde. A myslím si, že zrovna u Jihlavy jako krajského města by taky mohlo jít o nějakou vyšší spolehlivost, ne jako někde v Posázaví a jiných lokálkách.
Brání tomu politici, kdy pro ně nějaká druhá kolej na trati není podstatná, plebs si přeci popojede autobusem.
No ono tu máme henten nový „trend“ žeprý zajistíme bezpečnost pracovníků tím že zastavíme i vedlejší kolej… takže v tomto směru argumenty pro dvoukolejku ubyly. Za mně škoda…
Myslím, že je to blbost, pokud se opravdu neodkopává štěrk až k pražcům pojížděné (nevyloučené) koleje.
Pro pracovníky se vymýšlí nějaké pevnější zábradlí (ne provázky a řetízky) namontované na pojížděnou kolej.
jan šafář
1 měsíc
Dobrý den,ani se tomu nedivím,když řídí vlaky také lidi s těžkou cukrovkou a lékaři je pustí na trať
To je silný tvrzení u elmechy. 🙂 Mohl to být výpravčí stejně jako signalista, roli zde při určování míry zodpovědnosti bude hrát to, co se vlastně dělo, proč na PN jeli a jak moc (ne)předpisově u toho postupovali. Pokud měli zavedený „telefoňák“ (telefonické hlášení o provedení přípravy vlakové cesty) při poruše/nestandartním chování SZZ, je z toho výpravčí venku a jde to za signalistou. Pokud nešel udělat závěr výměn, neměli zavedený telefoňák a jeli na PN, jde to z velké části za výpravčím, z menší za signalistou. Pokud šel udělat závěr výměn, výpravčí nahrál špatně cestu a signalista přesto cestu naházel,… Číst vice »
Mě by zajímal důvod těch záporných lajků, a to nejen v tomto případě. Buď je dotyční dávají z principu nebo nevědí vůbec nic. V obou případech je to důkaz jejich hlouposti.
Když jsem jezdil, tak to bylo za 90 minut vyřešené, pravda je, že v té době nebyla DI a fira se musel umět obracet když za sebe bojoval. Z depa ani služby lok. hospodářství PO na to nikdo nepřijel, jen z dopravy.Ale zase to bylo rychlejší.
Berta354@centrum.cz
2 měsíců
Na přivolavačku by se teoreticky ani srazit neměly.
Můžou. Jízda podle rozhledu pořád má jako nejhorší případ – vagon předemnou stojí. Obecně se nepočítá s tím, že naproti jede jiný vlak (a už vůbec ne, že by jel na volboznak, tedy rychleji než podle rozhledu)
Stlačení PN je úplně poslední ve stavění vlakové cesty ….. Obsluhující zaměstnanec se zřejmě spletl což jsme lidi ……. A jestli toho měl moc nebo se mohl překliknout ….. Jde o to že se lidem nic nestalo …… To je důležité
Řidičská vsuvka: Na silnici úzké pro 1 vozidlo se má jezdit tak, aby jeden stihl zastavit na poloviční vzdálenosti, než na kterou vidí. Kdyby jel někdo doprotívky, bude tu polovinu rozhledu potřebovat pro sebe.
Na privolavacku se nesmi srazit ani teoreticky .
4 body co byly drive i PN ..
jizda podle rozhledu( zkracene zastavit pred vsim a vzdy .. tedy klidne rychlost 1km/h)
Max 40km/h
vlak projizdejici se stava vlakem zastavujicim
jizda na obsazenou kolej .
Posledni bod uz je chybou ,jelikoz mi bylo sdeleno ,ze vypravci nemuse pustit vlak na obsazenou kolej
CTak jaké „na privolavacku se nesmi srazit ani teoreticky“?o to meleš za nesmysly? Právě proto, že PN je možné rozsvítit kdykoliv aniž byla kontrolována vlaková cesta a volnost kolejí, je nařízena jízda podle rozhledu.
PN se používá se mj. používá v případě, že výpravčí musí ve stanici postavit dva vlaky za sebe na jednu kolej. Proto fíra při jízdě na PN počítá s tím, že před ním může vlak stát, ale ne, že pojede proti.
Myslím že nedá. Pokud nejde o pravidelný vjezd na obsazenou kolej (poznámka v SJŘ), musí být strojvedoucí o jízdě na obsazenou kolej prokazatelně zpraven. Jsem 20 let v důchodu a odsloužil jsem 35 let jako výpravčí od stanice IV. třídy až po stanici mimotřídní. A zabezpečovací zažízení: Od nezávislých návěstidel na výhybkách před elektromechaniku, releovku až po JOP.
Provoz zastaven do 19:00? Vždyť jsme to v 17:50 s R922 na Prahu projeli.
Jenda
2 měsíců
Zase bych z toho kino nedělal. Poslal ho sice na obsazenou, ale na přivolávačku. Přivolávačka je pro fíru co? Max 40km/h a jízda podle rozhledových poměrů. Fíra musí počítat s tím, že kolej může být obsazena vozidly. Takže pokud vysloveně proti němu ten vlak nejel a stál, tak dle předpisu by se srážka stát neměla, ikdyž vlak jel jinam, než výpravčí zamýšlel.
Pokud ale chci aby to na obsazenou jelo! Když to ale blbě naházím na jinou kolej a namáčknu PN, tak ten vlak logicky žádnej rozkaz nemá a přesto to na obsazenou jede!
Stručně řečeno: Vlaky jely proti sobě. Když to považujete za správné, tak děkuji za váš názor. ono stačí si přečíst si vaší první větu, a už si člověk udělá názor, „Těším se“ na další desítky banalizací a zlehčování a mlžené.
Nikdo nic nezlehčuje ani nebanalizuje. On pouze píše, že fíta musel předpokládat, že by tam něco mohlo stát.
Ani nikdo nemlží – v článku je popsané co se stalo, evidentně chyba výpravčího, který si nezkontroloval kam to má naházené.
Pokud by tam něco stálo, STÁLO, tak se nejedná o mimořádnou událost. Fíra samozřejmě předpokládá, že by tam něco mohlo stát. Těžko bude předpokládát, že by jelo něco vstřícně proti němu, takova situace neměla v žádném případě nastat.
Dnes už ne. Při jízdě na PN, bez rozkazu, je vjezd na obsazenou kolej mimořádnou událostí. Na PN se mimořádný vjezd na obsazenou kolej uskutečňuje legálně pouze s písemným rozkazem.
To co píšete, bejvávalo, ale už to výpravčí dělat nesmí.
Co by svítilo? Čtyřicet s výstrahou a blikající bílá né? Nedostane k tomu nic.
Pokud by z nějakého důvodu nešla rozsvítit výše zmíněná návěst, vlak má v TJŘ pravidelný vjezd na obsazenou, tak by ta přivolávačka byla taky špatně? Myšleno bez rozkazu.
Pravidelně vjíždím na obsazenou kolej v jedné stanici na PN, tak to asi špatně není. Pokud je v TJŘ značka pravidelný vjezd na obsazenou kolej, tak rozkaz netřeba.
Prosimtě, čti to pořádně. Píšu o mimořádném vjezdu na obsazenou kolej.
Pokud mám kolečko v TJŘ, je to pravidelny vjezd na obsazenou kolej, k tomu nepotřebuju žádný rozkaz – jsem zpraven kolečkem v TJŘ.
To stejné návěst Jízda dle rozhledu. To sice může mimořádný vjezd na obsazenou kolej (ale taky pravidelný), ale k této návěsti rozkaz nepotřebuju. Jsem zpraven návěstí.
To ale neplatí u PN. K té rozkaz prostě potřebuju, pokud nemám kolečko v TJŘ.
Není pravda. V JŘ je značka „pravidelný vjezd na obsazenou kolej“ –> nečiním opatření typu rozkazy a stavím. A teď záleží na typu zabezpečovačky:
1) SZZ umí rozpoznat obsazenou kolej – jede se na PN, SZZ neumožní rozsvítit standartní návěsti
2) SZZ nemá detekci obsazení koleje – staví se „klasicky“, tj. na vjezdu svítí Výstraha, 40km/h a Výstraha… Fíra je o obsazené koleji upozorněn svým SJŘ
3) v několika málo stanicích kde to jopka umí, se dá jet i na návěst Jízda podle rozhledových poměrů (dvě stále svítící žluté a pomalu kmitavá bílá).
Co není pravda? 🙂 Však píšu to stejné, jen z pohledu strojvedoucího.
Pokud mám pravidelný vjezd na obsazenou v TJŘ, nepotřebuju rozkaz a můžu vjet na všechny uvedené možnosti.
Pokud se jedná o mimořádný vjezd na obsazenou kolej, tj. nemám kolečko v TJŘ, potřebuju rozkaz vždy, vyjma vjezdu na návěst Jízda dle rozhledových poměrů.
PS. Ta má varianty dokonce dvě – 40 km/h a Jízda dle rozhledových poměrů a Jízda dle rozhledových poměrů.
To, jaký je ve stanici SZZ, je průměrnému fírovi celkem buřt, důležité je, že musí vědět, za jakých podmínek a jak lze na tu obsazenou legálně jet.
Při jízdě na PN, bez rozkazu, je vjezd na obsazenou kolej mimořádnou událostí. Na PN se mimořádný vjezd na obsazenou kolej uskutečňuje legálně pouze s písemným rozkazem.
Jenže pan vrchní cenzor mi část příspěvků pustí hned, část až za několik hodin (asi si vždy Sůra hodí kostkou jak to teď zrovna bude) a tak občas dojde k těmto omylům v komunikaci.
“Já jen chci, aby tady byl pořádek! Protože dráha – a to on ví – je založená na pořádku! Nepořádkem ve vechtrovně to začíná – a srážkou vlaků to končí!”
Alibaba
2 měsíců
Koukám, že jsem měl „štěstí“, stihl jsem z Jaroměře vlak před tímto.
Jedna gramatická poznámka: Z Jaroměře.
Starej
2 měsíců
Jak nevídané. To je to ehm ,jak se tomu říká : dežaví? 🤣🤣🤣🤣
Pokud vlak jel na přivolávací návěst a zastavil před překážkou, pak mašinfírům nelze nic vytknout. O vzdálenosti jakou mezi sebou mají drážní vozidla mít předpis nic neříká. Evidentně a ne poprvé je to problém výpravčího. Strojvedoucí má zastavit před překážkou. Tečka. Je zřejmé, že podle normální logiky předpis předpokládá, že překážka má na koleji stát a rozhodně nemá jet, zvlášť ne proti jízdě vlaku, který strojvedoucí zastavil. Přivolávací návěst by měla být návěst vysoce nouzová, nadužívání v normálním provozu ve stanici (= jinak to „nejde“, nepostavím jinak na obsazenou kolej) by mělo z dráhy zmizet. Čím víc se bude dráha… Číst vice »
Proč furt všichni řešíte, že ten vlak jel na PN, protože jel na obsazenou kolej???
Na elektromechanice může i v tom případě jet na barvu. Na PN jel, protože nešlo z nějakého důvodu postavit. Navíc pokud byla porucha zab zař., a nešel uzavřít závěr výměn, tak výpravčí ani neměl kontrolu kam je postaveno a zcela dle ustanovení předpisu se řídil telefonickým hlášením signalisty.
Takže s tím evidentním problémem výpravčího bych byl opatrný. Tečka.
V Jaroměři je signalista?
Stalo se to ve Smiřicích, kde signalisté jsou.
Aha, to jsem v článku nějak přehlédl.
Ve Smiřicích jsou kolejové obvody tam rozsvítit DN na obsazenou kolej nelze.
Doufám že celé vedení dostane výpověď takové věci nejdou tolerovat
???
Za poslední půl rok už je to další podobný incident na více to ještě kryjí před úřady
… škoda, že nevíme, o jakém vedení píšete. Třeba máte na mysli vedení ministerstva dopravy. Možná máte na mysli vedení Správy železnic nebo vedení příslušného Oblastního ředitelství. V úvahu by mohlo připadat také vedení dopravce, jehož vozidla zastavila kousek od sebe. A také možná máte na mysli vedení příslušného OCÚ. Ale za tuto mimořádnou událost žádné z výše uvedených vedení asi nemůže. Uvidíte sám, až bude zveřejněna vyšetřovací zpráva, že žádné vedení nebude příčinou a policisté také žádné vedení dosud nevyšetřují, že. Co asi tak vedení mohlo porušit.
Nevylučoval bych ani trakční vedení.
Vedení Spržele asi nedalo rozkaz „postav jim proti sobě, jestli zabzař nepovolí tak jednomu PN“ ale opravdu je bezpečnostní kultura SŽ v pořádku, žádný alibismus, nepřiměřený tlak na rychlost atd.?
Po přečtení některých starších zpráv DI se mi nezdá, někdy se stejná příčina nehody opakuje.
Ani v jednom příspěvku v diskusi, jsem se nedozvěděl, jaké je ve Smiřicích zabezpečovací zařízení. Ale všichni tomu rozumí a ví, kdo to zavini. Bohužel naprostá většina to ví špatně. (-:(-:(-:
Dobrá, tak to nebyl výpravčí ale signalista. Mění to na tom něco?
Tady jde o to, že plno lidí tady hází automaticky příčinu nehody na strojvedoucího. A další vůbec nerozlišuji ( neznají ) „co je co a kdo je kdo“.
To, že má jet strojvedoucí na přivolávačku podle rozhledu neznamená, že ho někdo obviňuje. Naopak, ten svou povinnost splnil. A nevšiml jsem si, že by to na něj zde někdo „házel“.
Spíš nechápu, proč se zde řeší zabezpečení jízdy na obsazenou kolej (návěst, rozkaz, atd.), když to nebyl „úmyslný“ vjezd na obsazenou. Prostě jeden vlak vjel na jinou kolej než měl, a právě kvůli takovým případům je ta jízda podle rozhledu na PN nařízena.
Kdo to tady hází na strojvedoucího?
Ano, signalista může být na elektromechanice. Na releovce či na jopce zase výpravčí.
Opravdu? Ne elektromechanice výpravčí není? A co TEST?
A co teprve na elektromechanice bez závislých stavědel
Je tam elmecha.
Mě by pouze zajímalo co tam ty 3 hodiny vymýšlej, však se nic nestalo, vlak by se jakožto posun vrátil, přejel by na 2 kolej, udělali by alkohol testy a podobný hovadiny a mohlo by se pokračovat….
Co by, inspektor musí přeměřit úhel otevření okna na stavědle, výšku křesla obsluhujícího, zeptat se co měl týden zpátky k obědu a milion dalších důležitých věcí. Co na tom nechápete?
Tak nejdřív musí dojet vyšetřovatel pak taky vyšetřovatel čd a nakonec i za zabezpečovaky. Zjišťuje se alkohol u všech, viditelnost návěstidla a měří napětí na žárovkach, prověřují funkčnost zab zář. Také ofoti pasporty údržby atd. Je to daný postup.
Jasně a musí tam při všech těchto úkonech stát i vlak(y)?
Nemusí, ale vždycky se to tak dělalo. Představte si, že bude nehoda na dálnici, ani nemusí dojít k úrazu lidí, ale všichni si postojí pár hodin, než se sjedou zástupci policie, pojištoven, notáři, elektrikáři, mechanikové a já nevím kdo ještě, aby zapsali do protokolu stav každého vozidla, dopravního značení, vozovky, vyslechli řidiče, spolucestující i svědky. To všechno než můžou zase provoz spustit. Místo aby stačil papír od dotyčných řidičů a jejich vlastní fotodokumentace.
Dokud není s určitou (velmi vysokou) mírou jistoty zjištěno, že chyba je na straně dopravce a ne na straně infrastruktury či nedejbože dokonce na straně vadného zabzař, je více než vhodné nechat vlaky stát. Kdyby totiž byla vina na zabzař, mohla by se ta skoronehoda stát o pár hodin/dní znovu, a tentokrát klidně i jako skutečná nehoda se zraněnými a mrtvými.
A pokud se o chybě zabzař ví, musí se ignorovat až do zařvání strojvedoucího v Moravanech.
(Kde šlo, aby rozjíždějící se elektrák byl podpískovaný)
Jakože ty opilci by jinak nebyli? 🙂 Dokud to bude závislé na lidské bytosti, bude se to stávat.
Zřejmě na dřívějším vlaku je ta šance menší…
Zase SŽ…. Poslední dobou je to hrozný. Mě kupříkladu už štvou, co poslední měsíce vyvádějí okolo Jihlavy. Člověk často zanadává na ČD, ale ono je to těžké..ČD mají kolikrát co dělat, aby na tom tenkém ledě, co jim SŽ nachystá, vůbec nějak vybruslili…
A myslíte si, že politici nějak podporují zdvojkolejnění tratí okolo Jihlavy, aby byl vliv opravných prací na provoz minimalizován?
Podle mě je to politikům jedno, ti mají svoje kolečko na kroucení a plebs ve veřejné hromadné dopravě je ve skutečnosti nezajímá.
Zdvoukolejnění není jistota provozu, viz jedna aktuální výluka v kraji, kteréhož je Jihlava krajským městem.
P. S. Ano, t-240 mezi Jihlavou a Okříškami 1,5měs. výluka podzim 2021, pak 2 měs. jaro 2022, pak 1,5 měs. (tam „jen“ Jihlava – Luka, ale NAD za R Jihlava – Třebíč) podzim 2023.
Výsledek: pořád jednokolejka, pořád bez drátů (mmch. kdo tam jejich výstavbě brání?).
O jistotě nepíšu, tu nemáte nikdy. Ale při údržbových pracích se při dvoukolejné trati dá zpravidla jezdit po druhé koleji, což jaxi na jednokolejné trati nejde. A myslím si, že zrovna u Jihlavy jako krajského města by taky mohlo jít o nějakou vyšší spolehlivost, ne jako někde v Posázaví a jiných lokálkách.
Brání tomu politici, kdy pro ně nějaká druhá kolej na trati není podstatná, plebs si přeci popojede autobusem.
No ono tu máme henten nový „trend“ žeprý zajistíme bezpečnost pracovníků tím že zastavíme i vedlejší kolej… takže v tomto směru argumenty pro dvoukolejku ubyly. Za mně škoda…
Myslím, že je to blbost, pokud se opravdu neodkopává štěrk až k pražcům pojížděné (nevyloučené) koleje.
Pro pracovníky se vymýšlí nějaké pevnější zábradlí (ne provázky a řetízky) namontované na pojížděnou kolej.
Dobrý den,ani se tomu nedivím,když řídí vlaky také lidi s těžkou cukrovkou a lékaři je pustí na trať
A jak to souvisí s touto mimořádnou událostí, kterou ani jeden ze strojvedoucích nezpůsobil? Chyba se stala na straně Správy železnic.
Záleží na uchopení spojení ‚řídit vlaky‘ (na Balabénce se
A. motají rohlíky u
B. motají slovní spojení
C. řídí provoz – potažmo vlaky??
„a lékaři je pustí na trať“ — z té Balabenky nejpíš ne
Nicméně tohle byla chyba výpravčího a toho na trať moc nepouštějí, což?
To je silný tvrzení u elmechy. 🙂 Mohl to být výpravčí stejně jako signalista, roli zde při určování míry zodpovědnosti bude hrát to, co se vlastně dělo, proč na PN jeli a jak moc (ne)předpisově u toho postupovali. Pokud měli zavedený „telefoňák“ (telefonické hlášení o provedení přípravy vlakové cesty) při poruše/nestandartním chování SZZ, je z toho výpravčí venku a jde to za signalistou. Pokud nešel udělat závěr výměn, neměli zavedený telefoňák a jeli na PN, jde to z velké části za výpravčím, z menší za signalistou. Pokud šel udělat závěr výměn, výpravčí nahrál špatně cestu a signalista přesto cestu naházel,… Číst vice »
Mě by zajímal důvod těch záporných lajků, a to nejen v tomto případě. Buď je dotyční dávají z principu nebo nevědí vůbec nic. V obou případech je to důkaz jejich hlouposti.
Nebo bez spekulací čekají, až nějakou z těch verzí napíše někdo povolanější (DI)
Od toho to je ta pn…
Necelé tři hodiny na naštvání pěkné řádky lidí, kteří si cestu vlakem příště o to víc rozmyslí… bravo!
Něco jako bezpečnost.. Ale to nic 😉😂
Dĺžka vyšetrovania nerobí bezpečnosť
Když jsem jezdil, tak to bylo za 90 minut vyřešené, pravda je, že v té době nebyla DI a fira se musel umět obracet když za sebe bojoval. Z depa ani služby lok. hospodářství PO na to nikdo nepřijel, jen z dopravy.Ale zase to bylo rychlejší.
Na přivolavačku by se teoreticky ani srazit neměly.
Můžou. Jízda podle rozhledu pořád má jako nejhorší případ – vagon předemnou stojí. Obecně se nepočítá s tím, že naproti jede jiný vlak (a už vůbec ne, že by jel na volboznak, tedy rychleji než podle rozhledu)
Právě že na PN ano
Pokud výpravčí postupuje správně dle předpisů, tak to možné není, ale když udělá hrubou chybu, múže se to stát. O to zřejmě šlo v tomto případě.
Naopak..
Stlačení PN je úplně poslední ve stavění vlakové cesty ….. Obsluhující zaměstnanec se zřejmě spletl což jsme lidi ……. A jestli toho měl moc nebo se mohl překliknout ….. Jde o to že se lidem nic nestalo …… To je důležité
Řidičská vsuvka: Na silnici úzké pro 1 vozidlo se má jezdit tak, aby jeden stihl zastavit na poloviční vzdálenosti, než na kterou vidí. Kdyby jel někdo doprotívky, bude tu polovinu rozhledu potřebovat pro sebe.
Tohleto asi málokdo počítá vědomě… většina nějak podvědomě, malá část vůbec.
A nebo taky může sešlápnout plyn až na podlahu, aby byl z toho nebezpečného úseku rychle pryč… 🙂
Na privolavacku se nesmi srazit ani teoreticky .
4 body co byly drive i PN ..
jizda podle rozhledu( zkracene zastavit pred vsim a vzdy .. tedy klidne rychlost 1km/h)
Max 40km/h
vlak projizdejici se stava vlakem zastavujicim
jizda na obsazenou kolej .
Posledni bod uz je chybou ,jelikoz mi bylo sdeleno ,ze vypravci nemuse pustit vlak na obsazenou kolej
CTak jaké „na privolavacku se nesmi srazit ani teoreticky“?o to meleš za nesmysly? Právě proto, že PN je možné rozsvítit kdykoliv aniž byla kontrolována vlaková cesta a volnost kolejí, je nařízena jízda podle rozhledu.
PN se používá se mj. používá v případě, že výpravčí musí ve stanici postavit dva vlaky za sebe na jednu kolej. Proto fíra při jízdě na PN počítá s tím, že před ním může vlak stát, ale ne, že pojede proti.
Nebo i při poruse zab.zarizeni, pak mohou jet i vlaky proti sobe.
Teoreticky ano.
Ale někde se dá navestit jízdu na obsaženou kolej. Tam kde je signalista tak praporkem
Myslím že nedá. Pokud nejde o pravidelný vjezd na obsazenou kolej (poznámka v SJŘ), musí být strojvedoucí o jízdě na obsazenou kolej prokazatelně zpraven. Jsem 20 let v důchodu a odsloužil jsem 35 let jako výpravčí od stanice IV. třídy až po stanici mimotřídní. A zabezpečovací zažízení: Od nezávislých návěstidel na výhybkách před elektromechaniku, releovku až po JOP.
Ano, v případě že je to plánovaný vjezd na obsazenou kolej. Což zde zřejmě nebyl.
Nejsem fíra, ale řekl bych že zkušený a ostřílený při jízdě na PN počítá se vším.
To je všechno pěkný, ale ani jeden bod nezmiňuje vstřícnou jízdu v proti jinému vlaku, na takové situace samozřejmě jízda podle rozhledu stavěná není.
Nás učili že i s tím musíme počítat.
Testovali rakev
… a zůstala prázdná. Naštěstí.
Provoz zastaven do 19:00? Vždyť jsme to v 17:50 s R922 na Prahu projeli.
Zase bych z toho kino nedělal. Poslal ho sice na obsazenou, ale na přivolávačku. Přivolávačka je pro fíru co? Max 40km/h a jízda podle rozhledových poměrů. Fíra musí počítat s tím, že kolej může být obsazena vozidly. Takže pokud vysloveně proti němu ten vlak nejel a stál, tak dle předpisu by se srážka stát neměla, ikdyž vlak jel jinam, než výpravčí zamýšlel.
Dnes už je ale na PN potřeba rozkaz, při vjezdu na obsazenou.
Znění: „Ve stanici Smiřice vás omalym pošlu na obsazenou kolej.“
omylem
Pokiaľ sa neurobí „opatrenie“ že sa úplne všetkým vlakom do TJŘ napíše vjazd na obsadenú…
A proč by se potom ten rozkaz vyžadoval??
Pokud ale chci aby to na obsazenou jelo! Když to ale blbě naházím na jinou kolej a namáčknu PN, tak ten vlak logicky žádnej rozkaz nemá a přesto to na obsazenou jede!
Stručně řečeno: Vlaky jely proti sobě. Když to považujete za správné, tak děkuji za váš názor. ono stačí si přečíst si vaší první větu, a už si člověk udělá názor, „Těším se“ na další desítky banalizací a zlehčování a mlžené.
Nikde nepíše, že to považuje za správné.
Nikdo nic nezlehčuje ani nebanalizuje. On pouze píše, že fíta musel předpokládat, že by tam něco mohlo stát.
Ani nikdo nemlží – v článku je popsané co se stalo, evidentně chyba výpravčího, který si nezkontroloval kam to má naházené.
Pokud by tam něco stálo, STÁLO, tak se nejedná o mimořádnou událost. Fíra samozřejmě předpokládá, že by tam něco mohlo stát. Těžko bude předpokládát, že by jelo něco vstřícně proti němu, takova situace neměla v žádném případě nastat.
I pokud by tam něco stálo, STÁLO, tak se o mimořádnou událost jedná, protože ten vlak měl jet na jinou kolej a o vjezdu na obsazenou nebyl zpraven!
Dnes už ne. Při jízdě na PN, bez rozkazu, je vjezd na obsazenou kolej mimořádnou událostí. Na PN se mimořádný vjezd na obsazenou kolej uskutečňuje legálně pouze s písemným rozkazem.
To co píšete, bejvávalo, ale už to výpravčí dělat nesmí.
Jenom s rozkazem? 😀
A co teda svítí za návěst, když má vlak v sešiťáku pravidelný vjezd na obsazenou kolej, a co k tomu dostane?
Co by svítilo? Čtyřicet s výstrahou a blikající bílá né? Nedostane k tomu nic.
Pokud by z nějakého důvodu nešla rozsvítit výše zmíněná návěst, vlak má v TJŘ pravidelný vjezd na obsazenou, tak by ta přivolávačka byla taky špatně? Myšleno bez rozkazu.
Pravidelně vjíždím na obsazenou kolej v jedné stanici na PN, tak to asi špatně není. Pokud je v TJŘ značka pravidelný vjezd na obsazenou kolej, tak rozkaz netřeba.
Jo, to mi dává smysl. Díky
Na 40 s výstrahou a blikající bílou si myslím není potřeba ani rozkaz a ani značka v TJŘ.
Není. Ale tu neumí každá stanice.
Protože to umí jen nejnovější zabezpečovačka, dřív to v D1 nebylo.
Máš pravdu. Do roku 1997 to tam nebylo
Omluva a oprava – do roku 2008
Souhlasím.
Přesně jak píšeš. 🙂
Prosimtě, čti to pořádně. Píšu o mimořádném vjezdu na obsazenou kolej.
Pokud mám kolečko v TJŘ, je to pravidelny vjezd na obsazenou kolej, k tomu nepotřebuju žádný rozkaz – jsem zpraven kolečkem v TJŘ.
To stejné návěst Jízda dle rozhledu. To sice může mimořádný vjezd na obsazenou kolej (ale taky pravidelný), ale k této návěsti rozkaz nepotřebuju. Jsem zpraven návěstí.
To ale neplatí u PN. K té rozkaz prostě potřebuju, pokud nemám kolečko v TJŘ.
Ještě něco? 🙂
Není pravda. V JŘ je značka „pravidelný vjezd na obsazenou kolej“ –> nečiním opatření typu rozkazy a stavím. A teď záleží na typu zabezpečovačky:
1) SZZ umí rozpoznat obsazenou kolej – jede se na PN, SZZ neumožní rozsvítit standartní návěsti
2) SZZ nemá detekci obsazení koleje – staví se „klasicky“, tj. na vjezdu svítí Výstraha, 40km/h a Výstraha… Fíra je o obsazené koleji upozorněn svým SJŘ
3) v několika málo stanicích kde to jopka umí, se dá jet i na návěst Jízda podle rozhledových poměrů (dvě stále svítící žluté a pomalu kmitavá bílá).
Co není pravda? 🙂 Však píšu to stejné, jen z pohledu strojvedoucího.
Pokud mám pravidelný vjezd na obsazenou v TJŘ, nepotřebuju rozkaz a můžu vjet na všechny uvedené možnosti.
Pokud se jedná o mimořádný vjezd na obsazenou kolej, tj. nemám kolečko v TJŘ, potřebuju rozkaz vždy, vyjma vjezdu na návěst Jízda dle rozhledových poměrů.
PS. Ta má varianty dokonce dvě – 40 km/h a Jízda dle rozhledových poměrů a Jízda dle rozhledových poměrů.
To, jaký je ve stanici SZZ, je průměrnému fírovi celkem buřt, důležité je, že musí vědět, za jakých podmínek a jak lze na tu obsazenou legálně jet.
Filda: reagoval jsem na toto výše v diskuzi:
Při jízdě na PN, bez rozkazu, je vjezd na obsazenou kolej mimořádnou událostí. Na PN se mimořádný vjezd na obsazenou kolej uskutečňuje legálně pouze s písemným rozkazem.
Jenže pan vrchní cenzor mi část příspěvků pustí hned, část až za několik hodin (asi si vždy Sůra hodí kostkou jak to teď zrovna bude) a tak občas dojde k těmto omylům v komunikaci.
Kino z toho neděláme, pouze popisujeme událost, ke které došlo.
Nemyslel jsem autora článku, ale debatujicí.
Podle rozhledu, úsek obsazen vozidly. Jen ten vlak doprotívky nejspíš podle rozhledu nejel, což dost zásadně změní situaci.
“Já jen chci, aby tady byl pořádek! Protože dráha – a to on ví – je založená na pořádku! Nepořádkem ve vechtrovně to začíná – a srážkou vlaků to končí!”
Koukám, že jsem měl „štěstí“, stihl jsem z Jaroměře vlak před tímto.
Jedna gramatická poznámka: Z Jaroměře.
Jak nevídané. To je to ehm ,jak se tomu říká : dežaví? 🤣🤣🤣🤣
Tak kolik promile dnes?
Snažíte se být vtipny ?
tenhle evidente na „stuj“ nezastavil, takze nula (vtip)
Jel na přivolávačku viz .text
Kdyby neměl ten poslední dvojku, zastavil by až u návěstidla a možná by srážka nebyla tak vážná. Zastavil zbytečně brzo.
To je prokázaný? Zakázal dřív než chtělo AVV?
*zastavil
Vždiť zastavil akorát, tak jak by zastavilo 99% strojvedoucích. A 100% cílovkářů…
Ani pospřahat to nešlo, viď ty ****
Ale fut…..