Ve Frýdku-Místku otevřeli „zelené parkoviště“, pomůže s parkováním na nejlidnatějším sídlišti

Nové parkoviště ve Frýdku-Místku. Zdroj: město Frýdek-MístekNové parkoviště ve Frýdku-Místku. Zdroj: město Frýdek-Místek

Celý povrch parkoviště včetně obslužné komunikace je přizpůsoben pro vsakování dešťových vod.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Fascinující, kolik to parkování zabere místa. A někteří lidé jsou pořad schopni tvrdit, ze je to efektivní systém. Systém, který v 95% času neslouží svému účelu. Kdyby města s podobnou vervou s jakou řeší parkování řešila radši bydlení.

Dálnice

Dospely svepravny pricetny clovek si svoje bydleni resi sam. Co presne by melo na bydleni resit mesto? Coz samozrejme neznamena, ze by mesto melo nejak zvlast resit parkovani soukromych aut.

Radek

No a vidite, u nás to funguje přesně opačné. Dospělí přičtení lidé skemraji o to, aby jim město zaplatilo jejich parkování a zároveň ignorují, že máme nejméně dostupné bydlení v evrope. Vskutku zvláštní hodnoty.

vlachjan

Tak pro začátek by město mohlo připravovat rozvojové plochy, kde se to bydlení bude realizovat koncepčně a v možství jenž odpovídá poptávce po onom bydlení v danném sídle. To je něco, co naše města ve velkém nezvládají.

hroch.obojzivelny

Bydlení zabere moc místa a 97 % obestavěného prostoru v jeden okamžik vůbec nevyužijete (ani s případně nadprůměrnou postavou). Přesto lidé jsou pořad schopni tvrdit, ze je to efektivní systém. Kdyby města s podobnou vervou raději stavěla spací kapsle.

Radek

Fnuk, koukam že se ozvala potrefená husa. Ale jo, strejdo, je to efektivní systém, on ti na nej daňový poplatník rad přispěje, neboj.

hroch.obojzivelny

Ano, v tomto kontextu jsem potrefená husa. Opravdu si nepřeji, aby se z veřejných rozpočtů (tj. i mně ukradených peněz) někomu stavělo bydlení. Postavte si laskavě své bydlení sám a za své, jako normální slušný člověk.

Radek

Ale aby se z veřejných (tj i mne ukradených peněz) stavělo parkování a bylo dostupné zadarmo, to vám nevadi. To je přeci ZÁKLADNÍ lidské právo a součást infrastruktury. Schopnost vaši sebereflexe je vskutku nevídaná. Jako takhle, nemám nic proti tomu aby bydlení fungovalo čisté tržně. Osobně si myslím, ze to je nejefektivnější a nejsvobodnější systém. Ale přijde mi fakt bizarni, že najednou stranu chceme tržní bydlení a zároveň ale parkování zřizované veřejným sektorem. Kecy o slušných lidech si nechte pro někoho jineho, buďte tak laskav. IAD má na svědomí lidské životy (jednoznačně nejvíce v porovnání s jinými typy dopravy per… Číst vice »

hroch.obojzivelny

O parkování jsem nenapsal ani slovo. Moje odpověď se vůbec netýkala článku, ale zcela výhradně vaší myšlenkové eskamotáže s bydlením. A morálku s vámi nehodlám rozebírat vůbec, protože svůj fanatismus jste již vyjevil dostatečně.

Radek

Není náhodou fanatikem spíše ten, který odmítá vidět celé spektrum barev? Jsou auta dobrý nástroj? Ano, jsou. Mají na svědomí tisíce životů ročně jen v ČR? Ano, mají. Tak si na to vzpomeňte, až budete příště zase sám sebe pasovat do role jediného spravedlivého a slušného člověka. A co se týče parkování – o tom jsem psal já ve svém komentáři, na který jsem reagoval. Nicméně na každý pád jsem tedy rád, že alespoň v tom máme shodu, současný systém je bizarní a parkování by mělo být za tržní ceny, nikoli tenhle stávající socík.

Kebab

Tisíce rozhodně ne.

Karel IV.

Co se tam vlastně děje s tou dešťovou vodou? Vsakuje se a nebo je odvedena pryč?

V jedné větě napíší, že:
„Celý povrch parkoviště včetně obslužné komunikace je přizpůsoben pro vsakování dešťových vod.“

A hned na to:

„Součástí je také dešťová kanalizace. Voda je z plochy parkoviště svedena drenážním systémem a odvodňovacími žlaby do retenčních nádrží.“

Novak

Predpokladam, ze to je navrzeno tak, ze mirny / bezny dest se prakticky cely vsakne, cemuz prispiva i sterk pod dlazbou, kdy jeho mezery tvori urcity retencni objem. Pak bude cast vod navedena ke stromum a zeleni. V te zeleni pak mohou byt vytvarovany napr. prulehy, ktere opet slouzi jako retence a postupne pak zasakuji. No a kdyz obcas (bohuzel stale casteji) prijde privalovy dest, tak tam budou nejake prepady (napr. z tech prulehu) vedouci prave do tech retencnich nadrzi.

Tech principu je hodne a je fakt, ze z toho popisu je to zcela nejasne.

Hafan

U těchto systémů platí: skoro vše vsak, drenáže často slouží jako rezerva, kdyby se půda příliš nasytila + případně to odvodňuje nějaká zasakem slabší místa. Hodně záleží na místních hydrogeologických podmínkách a že to při realizaci úplně neutemujou – musí to prostě pořád propouštět.
Doporučuju se podívat na tuto, dosud asi největší realizace podobného systému na veřejně přístupných komunikacích: https://www.youtube.com/watch?v=WrQMOoZKBqQ&ab_channel=ASIO%2Cspol.sr.o.

leos

Ještě jsem neviděl zatravňovací tvárnice, kde by rostlo něco jiného než mech.

Zbyněk

Já jo. U zapomenutých aut.

frank

máme u domu, všichni sousedi mají, trávu máme, děkujeme za optání

hroch.obojzivelny

Já viděl oboje…

Tam, kde je provozní zátěž mírná a někdo se o tu plochu stará jako o trávník (tj. typicky u rodinného domu, malé firmy apod.) zatravněná dlažba dovede celkem prosperovat. A naopak, na veřejných parkovištích tráva brzy odejde a nahradí ji mech, štěrk z posypu a všelijaký bordel a výsledek vypadá už třetí sezónu dost smutně. Tady bych bohužel čekal spíš to druhé.

ABCD

Z každého padesátého (nevím kolikátého, ale nějaké číslo to je) kape olej. Co se vlastně dá dělat/dělá v případě takového parkoviště s takovým znečištěním?

Jan Čech

Přitvrdit na technických kontrolách.

ABCD

Interval je 2 roky. Jak často chcete dát? Každé dva měsíce? Technická s emisemi je min 2 tis Kč…

superhero

Olej s filtrem se mění jednou ročně. Velmi často to souvisí s tím jak šikovné ruce má automechanik a kvalitou filtru. S celkovým technickým stavem vozidla to nemá moc společného.

superhero

Tak nějak se předpokládá, že ten problém s kontaminací půdy olejem jednou někdy v budoucnu zdědí vnoučata a řešit jej budou ony. Současnou generaci už to zajímat nebude, ta už bude po smrti. U standardních parkovacích míst s kanalizací se to řeší odlučovači ropných látek – lapoly. (je otázkou jestli napříč ČR vůbec probíhá nějaká pravidelná údržba). U těchto „zelených parkovišť“ by se to mělo opět zachytávat prostřednictvím speciální geotextilie (pokud je projektantem navržena) a tam tedy zůstat jako dárek pro příští generace.

Ondra K.

Většinou se používají geotextilie, které umí takové znečištění zachytit, případně lze použít substrát, který umí znečištění i odbourat.

Honza P

Řešením může být elektromobil. Z toho olej neklape.

hroch.obojzivelny

Motorový olej nikoliv, ale většina ostatních provozních náplní je naprosto totožná. A maziva EV obsahuje taktéž, i když ve větším zastoupení budou plastická místo tekutých.