Ve Francii prošel prvním čtením zákon, který zakazuje velkou část vnitrostátních letů
Airbus A319 v barvách Air France v Paříži. Foto: Air France
Hranice 150 minut je kompromisem mezi požadavky ekologických organizací a odpůrci tohoto opatření.
Dovolím si poznámku (jelikož stejně jako na iDnes nikdo nechápe, co je to „vnitrostátní“ ve Francii). Ve Francii vnitrostátní lety zůstanou, a zůstane jich hodně. Vzhledem k uspořádání Francie jsou i zámořská území administrativně nedílnou součástí Francie, tak lety na různé destinace typu Réunion, Nová Kaledonie, Francouzské Polynesie a.p. celkem určitě nikdo nikdy rušit nebude. Možná je chyba v překladu slov „domestic“ vs. „mainland“. Mimochodem, i nejdelší vnitrostátní let na světě mají zrovna ve Francii… https://en.wikipedia.org/wiki/World%27s_longest_domestic_flight
Tak a zde ještě hezký článek: https://www.flightradar24.com/blog/these-are-the-longest-domestic-flights-in-the-world/
Je samozřejmě otázkou, stejně jak ji kladou v tom článku, jak se vlastně pozná, co je ještě vnitrostátní a co nikoliv. To si ale nedovolím odpovědět.
Přeji hezký den
Žil jsem ve Francii dva roky a mám k tématu několik postřehů: 1) Francouzi berou klima velmi vážně, protože se obávají, co jim klimatická změna udělá na jihu země. Kroky k omezení emisí tak lidé vnímají pozitivně, ovšem za důležité podmínky, že jich osobně se výrazněji nedotknou. V tomto ohledu jsou navržená omezení naprosto geniální, protože se dotýkají jen pár desítek lidí. Klimatickou změnu to sice neoddálí ani o milisekundu, ale všichni budou mít radost, že se něco udělalo. 2) I po Francii se občas létá. Vlaky jsou sice bezva, ale na mnoho tras je letadlo jednoduše rychlejší a někdy… Číst vice »
Tak drahé je relativní ………. Nás vyšlo TGV před 2 lety z Paříže do Lyonu v první třídě na 98 EUR za 2 jízdenky, jen doprava vlakem z centra na letiště v Paříži a „tramvají“ v Lyonu do centra vycházela něco přes 50 EUR …………..
Problém je že vlak je drahý v porovnání s letadlem. Vlak kolikrát stojí dvoj nebo troj násobek toho co letadlo… No a když je letadlo i rychlejší, tak není co řešit… Ale přece nemůžeme nechat rozhodovat neviditelnou ruku trhu, takhle bychom ten socialismus nevybudovali…
Jenže právě k té ceně za letenky je potřeba přičíst dopravu na letiště ….. Jak jsem psal, tak je ta vyšla na víc než na polovinu ceny jízdenky v první třídě. Hlavně vlakem cesta trvala necelé dvě hodiny. Letadlo to sice zvládne pod hodinu, ale s cestou na a z letiště + časem na odbavení jsou to minimálně 3 hodiny cestování. A vlakem je to určitě pohodlnější.
Ano, tak tomu skutečně bývá, ale neplatí to obecně, takže i jen za sebe bych vám mohl kontrovat několika příklady, kdy třeba i letadlo z ORY do LYS může být racionální a úsporná volba.
Rád bych jenom podotknul že dokud tady budou země jako Čína nebo Amerika kde se tohle konat nebude tak to ničemu nepomůže a akorát nasere lidi. Například ty staré, gigantické nákladní lodě. to spaluje a vznika z toho takových splodin…
Jestli by nebylo lepší otevřít VRT konkurenci a zvyšovat atraktivitu cestování vlakem na tržní bázi, místo zakazování? Koneckonců EU tohle vidí dost jasně a Francie dost odolává a drží ochrannou ruku nad SNCF.
Tak toto je špatně. Moc špatně. Je smutné, že se přikazuje jak se člověk má nebo nemá dostat z jednoho konce země na druhý.
ano tak – je až druhořadé přít se o emise a uhlíkové stopy – prostě to JE ideologicky podbarvený diktát a la bolševici a doufám, že se spřízněnci TĚCH co to navrhli nikdy u nás nedostanou k veslu
Prosím, čím je vlak ekologičtější krom toho že nevypouští splodiny přímo v místě? Nebo ono to jezdí na elektřinu ze slunce?
😀 Zkuste si porovnat energetickou náročnost valení železa po železe s překonávánín zemské přitažlivosti
Není u rozjetého TGV důležitější odpor vzduchu?
Hlavně se nemusí udržet nad zemí…
Je, ale hlavním prvkem odporu je čelní plocha a vlak toho za tou poměrně malou čelní plochou veze opravu hodně dlouhý „náklad“. Letadlo je v tomto podobné, ale navíc bohužel generování vztlaku na křídlech generuje i složku odporu, to vlak netrápí.
Ve Francii mají převážnou část elektřiny z jaderných elektráren, z nich mnoho zplodin neodchází.
To máte pravdu, ale generuje zase úplně jiný zajímavý materiál, že?
máte na mysli palivo pro reaktory budoucí generace?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_busiest_airports_in_Europe Klima si v roce 2020 mohlo rochnit blahem. Počet pasažérů v letecké dopravě poklesl na většině evropských letišť násobně oproti roku 2019.
Takže předpokládám, že Greta, francouzští aktivisté i další můžou být spokojeni. 🙂
Greta, jakozto autisticke dite, nebude spokojena nikdy, protoze jejimi rodici a medii umele vytvorene bubline, ve ktere zije, nebude realny svet nikdy odpovidat. Vzdy bude „neco jinak“, nez v jejich predstavach. Autisti to maji v tomto ohledu tezke.
Co to je národní přepravce? To zase ČTK nezná pojmy a zdopravy to ani nezkontroluje.
Je to kravina, jak psali mnozí, feederů se to stejně nedotkne a Francie je ráj vysokorychlostních vlaků, tak proč to vůbec řešit?
Ale počkejte jak je to kopne do zadku při první stávce na dráze – zrovna ve Francii, kde se stávkuje skoro pořád… Tam pak vnitrolet mohl být dobrou alternativou – ale teď bude zakázaný, takže to ty lidi vezmou indivindi autem, bravo… 🙂
Protože pořád sousta lidí nesystematicky léta i na krátké vzdálenosti a ta regulace je donutí změnit zvyky. Protože jsme v klimatické krizi a krátké létání je extrémní neekologické. Důvod zákazu je úplně prostý.
tak sesnou do auta ci vlaku … a ty jsou na tom vicemene stejne (auto je na tom jeste hur)
Klimatická krize? Co je to za blbost? A jaká je ta „spousta“ co ve Francii schválně létá vnitro?
Jaka zase klimaticka krize? Dejte si mokry hadr na celo. A pak jdete k sipku s tim novym odpornym socialismem.
Jestli nekam letim nebo jedu, po tom je ti uplne kulove, soudruhu!
Ja si tak uz delsi dobu rikam, ze je dobre, ze takhle blbneme az ted. Ted si vemte, ze by nasi predkove takto premysleli na konci posledni doby ledove …. a ani nechci pomyslet na to, jak se nam od te doby oteplilo ….
Když se ve Francii stávkuje na dráze, tak se zajisté stávkuje i na letišti.
ale vetsinou ne najednou
by mohli strojvedoucí začít brát platy jako piloti když za ně budou muset udlat špinavou práci. To by pak všichni chtěli jezdit s vlakem ve Francii
Řešení „aby se aktivista nažral, ale letecký průmysl zůstal celý“.
Což třeba snížit daňové zvýhodnění pro letecká paliva? To by letecký průmysl celý nezůstal. A dokonce by se nenažral ani aktivista, který raději zavře pět konkrétních linek, než aby nechal trh požrat padesát nejslabších kusů.
Považovat dobu letu za faktor určující míru plýtvání palivem je přinejmenším omezené. Jako by nešlo s poloprázdným letadlem pravidelně přelétat půl zeměkoule (samozřejmě extrémní případ). Opakuji: když už, tak zdražit kerosin. Tohle je nesmysl.
Jaké daňové zvýhodnění a na kolik ho chcete snížit?
Nenapadlo vás ho třeba úplně zrušit?
Určitě.
Je důležité mít daňová pravidla co nejsnadnější, aby se v tom lid vyznal.
Když by byla zrušena spotřební daň z PHM výměnou za zpoplatnění ježdění autem – bylo by to rozhodně zjednodušení. Na principu „kolik najezdíš – tolik zaplatíš“ není nic k nepochopení…👺😀
Jedná se o osvobození od DPH (současný stav). Mě šlo především o princip – chceme-li zatím nikoli snížit, ale už pouze začít snižovat emise z letecké přepravy, toto je logický první krok.
Prý by snížil emise z letectví cca o 10%. To je, troufám si tvrdit, minimálně o řád výše než francouzské řešení.
Podotýkám však, že letecká doprava se na emisích EU podílí jen 2-3%. A pokud chceme opravdu snižovat emise, měli bychom začít tam, kde se to projeví nejvíce, tedy rozhodně ne u takto marginální položky.
Tak a vemte si kalkulačku, spočítejte si reálně spotřebu toho letadla a zjistíte, že je to úplně jedno. Jde jenom o další peníze k rozkradení.
Navíc, nejsem účetní, ale DPH snad platí koncový spotřebitel a neřetězí se, ale snad se takové věci stejně podnikatelům vrací, ne? Snad spotřební daň, když už ne?
víte o tom prd. spotřební daň z kerosinu se neplatí. a ani se neplatí DPH z letenek
takže daně nejsou, ale on je chce snižovat a já o tom vím prd. Určitě. A hlavně že píšu, že myslel spotřební daň na palivo, protože DPH na letecké palivo je vám k ničemu.
Zřejmě jsem se nevyjádřil dost jasně: daně teď nejsou a já bych je nesnižoval, ale naopak zavedl.
DPH se vám možná nepozdává, nicméně v médiích se lze dočíst toto:
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/letecke-palivo-dane-emise-evropska-unie-financial-times-unikle-dokumenty-kerosen_1905131146_gak
Spotřební daň se neplatí proto, že nelze dosáhnout celosvětové dohody o jejím sjednocení, a pak by byly výrazně zvýhodněny lety z destinací, kde by spotřební daň nebyla nebo byla nízká. Docházelo by pak třeba i k zavádění mezipřistání jen kvůli tankování levnějšího paliva, což by dál zvýšilo neekologičnost letecké dopravy.
Na druhou stranu se letectví dostane do nespravedlivé pozice, protože jakákoliv pozemní doprava využívá infra co státy staví ze svého a jsou to jedny z největších investičních položek. Letectví si naopak na infra docela slušně vydělává, i náš stát má solidní příjmy z ŘLP, přitom žádné skutečné cesty postavit nemusel. K tomu aerolinky musí platit emisní povolenky. Musíte to vnímat i tak, že hlavní cesta DPH z dopravy je do stavby silnic a železnic. Ty desetitisíce km potřebují peníze. Pokud bychom to brali podle toho kdo je největším zdrojem znečištění, tak ani zde letectví není na vrcholu a je dost… Číst vice »
Tak nějak se začít musí…
Spíš osvobození od spotřební daně.
z leteckých phm se neodvadi spotřební daň a nevím jak dph. mezinárodní letenky jsou bez DPH.
A jak jste do vasi rovnice zapracoval cenu emisnich povolenek, ktere si aerolinky musi kupovat a zeleznicni dopravci ne?
Nezapracoval, ale pokud to berete takhle, pak můžu zase kontrovat s příspěvky na OZE.
A co zrusit prispevky na OZE a emisni povolenky? Vsem.
To je v letectví obrovský problém- daně můžete zavést jen na svém území. To ale začnou dopravci tankovat za hranicemi. A domluvit se že by daně zvedli všichni v okolí je nereálné. V důsledku by zahraniční dopravce neplatici daň doma převalcoval na dane trase vašeho domácího dopravce
Jako milovník létání říkám, že s tímhle se snad ani nedá nesouhlasit. Ale přijde mi to trochu jako vlamování se do otevřených dveří, protože ve Francii vnitrostátní lety využívají téměř pouze tranzitující cestující (a tyto lety budou i nadále povolené). Jinak je vlaková doprava na tak špičkové úrovni, rychlá a cenově dostupná, že vnitrostátní letectví zaniklo samovolně. Snad jednou za mnoho desetiletí budeme mít takovou infrastrukturu, že se za 150 minut po zemi někam reálně dostaneme.
Kdybych mohl, řeknu vám do očí, že jste naprostý lidský odpad. Kašlu na celé AF nebo Francii, mě živí jiná firma. Ale podporovat zákony takového ražení, s takovou ideologií v zádech a myslet si, že děláte dobře je buď neuvěřitelná zloba nebo naprostá tupost.
A to proč?
Takže vám připadá v pořádku: vychovávat si populaci, která bude podporovat prázdné zákony, k ničemu, s nulovým přínosem, jenom proto, že vypadají hezky nebudeme hledat reálně lepší řešení, ale řekneme, tohle není o tolik horší, tak do toho lidi natlačíme zákonem. ale stejně to necháme být, protože potřebujeme ty peníze, ty co generuje budeme v lidech podporovat to, že jsou naprosto nesvéprávní a nejsou schopní si vybrat dopravní prostředek, který zaplatí vlastními penězi, které vydělají. Stát se postará o taková rozhodnutí. Kam až toto chcete tlačit? Rozdělit stát do oblastí a zákonem nařídit, jaké dopravní prostředky smí lidi použít? Tam… Číst vice »
Samozřejmě svůj názor mít můžete a můžete ho i vyjádřit. Dokonce s jinými názory můžete i nesouhlasit. Ale je nutné kvůli nesouhlasu nazývat ostatní lidským odpadem? Kdo si myslíte, že jste? Prezident?
Asi jste si nevšiml kde bydlíte. Pokud si zvolili politickou reprezentaci, která tyto hodnoty prosazuje, je to věc Francouzů a vám to může být úplně jedno.
nacisti taky podporovali genocidu a jo, je to jejich věc. Ale to neznamená, že to je ok.
Bože..
Více slov není zapotřebí
a když nevíte kudy kam, hoďte tam argument ad hitlerum.
opravdu radost číst tyhle militantní nenavistniky, jak ostatním podstrkuji, že pokud si myslí něco jiného než tento jajinka, tak jsou nenavistnici a neomarxisti
Jenze ti neomeraxisti vladnou zapadni Evrope a severni Americe a to je megaprusvih. Marxisticky pochod institucemi.
s těmi neomarxisty jdete k šipku. s marxem mají společnou jen tu vaši nálepku. co dáte komukoliv kdo neuchcava z mestackeho pokrytectví a zapstkle bigotnosti.
což je obzvláště půvabné v CR s minimální religiozitou, vysokou rozvodovosti, promiskuitou, půlkou děti narozených mimo manželství a rozvinutym sexuálním průmyslem. my jsme konzervativní bašta tradičních hodnot jaké jinde není.
Volby jsou multikriteriálním rozhodováním, přičemž otázka zákazu definované skupiny vnitrostátních letů byla jen jedním z mnoha témat, bylo-li vůbec před volbami diskutováno.
Tzn. do značné míry nemusíte mít pravdu.
Zajisté.
Praha – Hradec Králové 40 minut
Praha – Olomouc 1 h 21 min
Praha – Svinov 1 h 56 min
Praha – Plzeň 36 min
Praha – Č. Budějovice <1 h
A to by tak měly být jízdní doby pro Ex
Dovolím si okénko člověka, který se poslední rok pohybuje ve Francii více než v Česku. Tento zákaz je dle mého názoru především demonstrativní. Ve Francii mají kvalitní a rychlé vlaky (TGV), takže prakticky nikdo nepoužívá letadla pro vnitrostátní přepravu. Samozřejmě existují trasy, kde se letadlo časově vyplatí. To jsou především ty, kde není souběžné LGV (vysokorychlostní trať). To jsou ovšem především menší města kam je letů minimum. Nejfrekventovanější linky jako Paříž-Bordeaux nebo Paříž-Lyon jsou především pro přestupující cestující, kteří tímto zákazem postihnuti nebudou. Letů tedy bude stále stejně. Tento zákaz bude mít tedy minimální efekt na podnikání Air France (i… Číst vice »
Co musí být s člověkem špatně, aby podporoval takováto naprosto prázdná gesta. Ten myšlenkový pochod. Jo jasně, víme, že ten zákon je k ničemu, bude mít nulový přínos, nulové škody, ale prostě to zní tak krásně, tak ho prosadíme. A další skupina lidí to přivítá, protože můžou něco zakázat a ani nedokážou domyslet, že to je naprosto k ničemu.
To je jako v dnešní době zakazovat klasické floppy diskety. Je to úplně jedno, ale někteří tomu budou tleskat.
Za 20 let bude následovat zákaz vlakú, aby lidi jezdili víc na kole.
Sice humor, ale ani bych se nedivil, kdyby přišel zákaz jízdy rychleji než X km/h (doplňte vhodně hloupé číslo), protože spotřeba na km roste s rychlostí. Na dálnici už se to prosazuje.
Zákaz ježdění po dálnici?
To nejde, to je moc okaté. Na takové parazity se musí od lesa…💰
Socialismus v plné parádě (i když šotouši jsou samozřejmě nadšení). Železnice nemusí zvítězit kvalitou a cenou, ale zákazem alternativy. No a za deset let zjistíme, že socialismus překvapivě opět nefunguje, železnice je míň kvalitní a dražší, než kdyby byla vystavena konkurenci, a z Evropy je už jen skanzen pro turisty z ekonomicky silnějších zemí Blízkého východu a jihových
jihovýchodní Asie.
Pokud to zjistíme za 10 let, tak to bude ještě dobrý. Se obávám, aby to netrvalo mnohem dýl, než si lidi uvědomí jak celá EU zaostává.
Ty vnitrostátní lety zakazuje zlá EU, nebo hodný národní parlament?
myslíte, že je ukazatelem vyspělosti počet letů vs. počet jízd vlakem?
to by totiž mezi nejvyspělejší části světa patřila rovnikova afrika a sibiř severně od transsibirske magistrály.
Ukazatelem vyspelosti je treba to, ze posledni nova technologie, ktera vzesla z uzemi dnesni EU je zapadonemecky SAP v 70. letech. Od te doby ani tuk. Srovnejte si to s technologickou velmoci Izraelem. Rozdil je prosty: Izrael, vcetne vedy vyzkumu a inovaci je rizen trhem. Ne socialistickymi ideologiemi.
dovolte mi se zasmát.
ty špičkové průmyslové výrobky se jistě nevyvíjí na území EU…jsme zaostaly kout světa…
ano, jinde taky nejsou úplně pitomí. někde umí něco lépe, někde Evropa umí více, ale říct, že socialismus od 70.let blokuje R&D v EU může je zaslepenec.
a ano, v CSSR se od 60. a pak zvláště 70.let s tím jak jsme úspěšně stabilizovali společnost a budovali reálný socialismus, projevovalo zrychlující se zaostávání. ale EHS nemělo Husáka za generálního tajemníka…
toto je etatismus.
se socialismem jako takovým to nemá vůbec nic společného. ani s neomarxismem.
více též oblíbené rčení:
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant.
ekologiste jsou etatisti? Od kdy? To jsou marxani jak vysiti.
najdete si slovo etatismus. zkuste i wiki.
jinak ekologie ani tzv.ekologiste nemají s Marxem absolutně nic společného…
a ty pindy o marxistech=ekologistech si tu už všichni vetknete za klobouk.
nemám tyto pachatele dobrá za cizí prachy příliš v lásce, jsou to mnohdy pomáhají fanatici. ale manipulatory a trumpovy (klausovy, zemanovy aj.) vyznavače, kteří si vytvořili ve vakuu, co mají v hlavě, alternativní smysleny svět, mám rád ještě méně. a taky jim neříkam fašisti… protože to nejsou fašisti, jen omezení hlupáci.
Francie je v jednom sprostém slovíčku… nejenom ve vlacích a socíku
Mérde!
Rozumné rozhodnutí. Jen bych místo omezení dle doby letu uvítal omezení dle vzdálenosti (třeba lety do 500km) Ale možná je to jedno.
Uplne nechapu tu podminku navaznyho letu. Na CdG porad neco prilita nebo odlita, takze se da rict o kazdym letu, ze je navaznej.
pravděpodobně návazný let bude, pokud má člověk letenku FR-CdG-mimo FR nebo obráceně, ale je to doměnka
prostě vám nikdo letenku lyon-CdG neprodá pokud zároveň nekoupíte návazných let třeba do Abidjanu
Cili aerolinka smi ty lety provozovat, ale cestujici koupit jen s dalsi letenkou. Me zase napadlo, ze se to tyka jen tech malejch dopravcu, co svuj dlouhej navaznej let nemaj, protoze ty ma AF a zavazalo se ke zruseni jinak.
To už je moc toto. Nejsou normální ti Francouzi. Celkem by mne zajímalo jestli a kolik mají ještě potenciálu k tomu případně tu spotřebu vykompenzovat v jiných sektorech. Možná spotřebu paliv a uhlíku není dobré řešit po sektorech, měla by se řešit v celé ekonomice a pak na úrovni EU. Jsou země a sektory kde se dá ta energie nahradit velmi snadno elektřinou, tu lze zase jinde velmi snadno vyrobit třeba z vody, náhrada X set tisíc tun tam může znamenat že se nemusí tak moc omezit kde to nejde tak snadno.
Když se vám to zdá už moc, tak si to zkuste představit tak, že rozměry Francie zredukujete na rozměry zaprděné Moravy, nebo ještě lépe Jihomoravského kraje, a pak vám to vyjde na obdobu zákazu letů třeba mezi Brnem a Břeclaví – a to byste snad chtěl protestovat i proti tomu?
Jake zase kompenzace uhliku? Vzdyt je to cele podvod az to boli.
Letani je burzoazni prezitek, tak je logicke, ze se ho pokrokova Franice zbavi jako prvni.
Pochopil bych, kdyby nastavili nějaké podmínky, byť by třeba zvýhodňovaly železniční dopravu, ale zakázat někomu činnost je příliš politické.
Každý zákon je politické rozhodnutí.
Tak to by se Praha-Liberec mohlo lítat klidně dál. :-))
Praha – Vary taktéž. Praha – Budějovice to je jenom o chlup 🙂
On by snad let na trase Praha – Liberec trval 2,5 hodiny? Letadla snad létají rychlostí cyklisty?
To je ale cesta vlakem do 2,5 hodiny. V letadle jste za 2,5 hodiny z Paříže v Praze, což je o dost dál.
Nějakých 1000 km…
Představte si, že ten vlak je tak super, že se musí zakázat letadla, aby tím lidi jeli. Jo, vůbec to není divný. Otázkou ještě je, kolik z toho zůstane, protože feed na dopolední dálkovku z CDG do světa.
Vůbec neznám čísla AF, ale u některých bývala víc než polovina cestujících na těch ranních spojích přímo přestupující na další.
Představte si že ten vlak je tak super, že tím lidi už dávno jezdí. Zakáže se jenom pár zbylých letů, většina už se díky TGV nevyplatila.
Jen díky masivním dotacím
Obráceně. Paříž – Lyon by měla být linka, kde se VRT dokonce i ekonomicky vyplatí.
Což 257 km z Prahy do Brna nikdy nebude, i v případě, že by shodou nešťastných náhod vznikl byť jediný kilometr…😂
Tak proč ty lety existují, když je ten vlak lepší?
Jenom pár letů, takže vliv na klima nula nula nic?
A když je to jen pár zbylých letů, tak vliv na klima bude zanedbatelný, nikoliv celostátní záležitost hodná pozornosti zákonodárce. A nebo se zákonodárce hrabe v bezvýznamných marginalitách, dále bude následovat zákaz konzumace fazolí.
Z textu plyne, že je to spíše „ochranářské“ opatření, aby se na ty krátké relace netlačily cizí nízkonákladové letecké společnosti.
Jiste, jezdi. A kolik si myslite, ze ted bude stat jizdenka na vlak? Kdyz mu byla zakazana konkurence.
V případě Francie s dobrou sítí VRT podobné rozhodnutí může dávat smysl…na druhou stranu, pokud by byla vlaková alternativa dostatečně levná a pohodlná, tyto lety by mohl vymýtit sám trh. Dost možná by ale stačil „klimatický poplatek“ za vnitrostátní letenky…místo úplného zákazu. Ono totiž při letu někam dál může dávat smysl odbavení na malém letišti a následný přestup na lehko na Paris CDG…a tato možnost se zákazem stane minimálně diskutabilní. Sice „Výjimku by měly lety, na které navazuje další spoj.“, ale jak se určí pravidla návaznosti? Ono prakticky na každý let může nějaký přestup navazovat…
Jedna letenka??
Jedna letenka může znamenat, že pro uskutečnění letu bude stačit 1 přestupující člověk. A budou moci s ním letět i ti, co přestupovat nebudou? Co přestup na letadlo mimo „alianci“ na jinou letenku?
Podobné rozhodnutí dává smysl nezávisle na rychlolsti vlaků, protože je to omezené jízdní dobou vlaku a ne vzdáleností. Pokud se to zavede u nás, tak s našimi pomalými vlaky by stále byly legální lety např. z Prahy do Vídně, ale ve Francii se z Paříže do města vzdáleného pouhých 250 km vzdušnou čarou (třeba Dijon) létat nebude, protože TGV to zvládne hluboko pod dvě a půl hodiny. Pokud by tenhle zákon platil u nás, zakázal by létání do Vídně a podobně vzdálených měst až po stavbě VRT. Dnes by ani nezakázal lety Praha – Brno.
Kolik máme vnitrostátních linek, kolik lidí léta z Brna do Prahy?
Pár nadšenců z Medláneckého travnatého letiště?
Kteří se pak budou na stejném místě procházet nekonečnými lány polí…
Je to vtipné protože regionální lety jsou asi jen 2% emisí z letecké dopravy, ale frantíci jsou slušně řečeno frantíci :)))
ale na rozdíl od ČSA , jejich vláda svým Air France pomohla za cenu takových ústupků. Mimochodem v Rakousku je to podobné s vnitrostátními lety. Austrian smí létat tuším jen do Innsbrucku a Grazu.
I ten Graz je (berete-li z Vídně) dost sporný – vždyť vlaky přece jezdí co hodinu.
A letecké spojení z Vídně do Salcburku nebo Lince je neefektivní (zejména s ohledem na četnost a rychlost jízdy vlaků) tak jako tak, aniž by mělo nějaké zákazy.
A do Klagenfurtu (to teď teda má covidovou pauzu). A kam by teda jinam létal, do Salzburgu? 🙂
Nelétá se i někam do Vorarlberska (Bregenz atd.)?
Oni se vůbec ti aktivisti vozí po marginalitách. Žárovky zakázat, aby klesla spotřeba elektřiny. Není to vidět? No není…
není to vidět, ale ledkova světla jsou fajn. a jakkoliv mi tehdy tím pohli žlučí, protože byla náhradou hlavně jen rtutova vybojka, tak náhrada žárovky ledkou už dává smysl.
Ti aktivisti jsou hlavně z 99% kreténi co letectví nerozumí. Hlavně když se podívám na Instagramu na Greenpeace tak co příspěvek to pičovina
No jó, no…Vy zas třeba z 99% nerozumíte aktivismu 🙂
Jak mužete vědět že tomu nerozumím?
To muzu potvrdit, potkavam se na pivku se zamestnanci Greenpeace a jejich nazory jsou fakt jak z Marsu.