Ve druhém roce fungování se prodej jednotných jízdenek zdvojnásobil

RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

S jízdenkou OneTicket lidé nejčastěji jezdí na trase Pardubice – Hradec Králové.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Koupíte si jízdenku a jedete prvním přijíždějícím vlakem dál. Nemusíte čekat na vyvolený vlak určitýho přepravce. A když vám ujede přípoj, tak můžete jet dál v klidu (pokud vlak není místenkový). Navíc při cestě zpět platí to samé.

Milan alias Skeptik

Je to skvěle vymyšlené. Ve stanici A přijdete k pokladně a řeknete, že chcete obyčejnou zpáteční jízdenku do stanice B, která je vzdálená 17 km. Bude Vás to stát 84 Kč,- . S hořkostí polknete a pak si můžete si svobodně vybrat, jestli nasednete do vlaku ČD nebo Arriva.

Jan Pan

jeden důvod je že ČD nesmyslně zrušili zpáteční jízdenky – u jednotných jízdenek normálně funguje

Pat

ČD zrušily a Arriva zpáteční jízdenky zavedla.

Milan alias Skeptik

Když tarif ČD ani IREDO nemá v základní nabídce možnost koupit zpáteční jízdenku, je to čirá hloupost a nebo prvoplánový záměr jak prodat víc jízdenek OneTicket?

Cestující

K čemu je dobrá zpáteční jízdenka?

Black

Jedete třeba na výlet a nemusíte řešit, jestli na zpáteční cestě bude u pokladen fronta a vy nestihnete vlak. Se zpáteční jízdenkou klidně přijdete na nádraží poslední chvíli, nastoupíte a jedete.

Míra

Přece je možné koupit si jízdenku pro cestu zpět. Výhodou byla sleva.

Lukáš

Docela se tu množí hlasy proč si lidi nekoupí jízdenky z integrovaného systému, ale o to pri nákupu one ticket vůbec nejde. Oneticket je o jednoduchosti. Je to systém, který s výjimkami funguje stejně v cele ČR a člověk si nemusí studovat podmínky a zóny jednotlivých IDS. Zkrátka si koupím za větší cenu jízdenku, u které mám luxus, že nic dalšího studovat nemusím a je mi jedno co zrovna přijede.

Kování

One tiket, vznikl na truc státu, protože o něho nestál proto je taky zcela nesmyslně dražší. Záležitosti jako jednoduchost a přehlednost by naopak mělo být naprostým minimem podpory veřejné dopravy. A ne aby cestující pro každou jízdu zjišťoval co je pro něho nejlevnější možnost. Jeden tarif naprosto v pohodě funguje ve Švýcarsku, tak jak to funguje zde je naprostá šílenost a cestující to od veřejné dopravy jen odradí.

Jiří Kocourek

Až one ticket bude platit pro veškerou doravu a nebude nesmyslně předražen tak potom si jízdenku koupím…
jízdenka u ČD do Prahy 408Kč a pak pokračuji Arrivou kde si koupím pid za 60Kč ale když koupím one ticket tak jízdenka 525Kč… jelikož jezdím tak to čtyřikrát do měsíce tudíž osm jízd uspora 456Kč

Massimo Page

Nějak netuším, proč cestující mezi Děčínem a Ústím nevyužívají integrovaný systém, i bez apky je jízdenka levnější a taky můžou jet čímkoli

babilon

Ve vlacích EC jízdenky DÚK neplatí.

XXXD

No úplně čímkoli ne, v EC krajský tarif neplatí.

Jan

Zrádné jsou jen výjimky z platnosti, konkrétně Leo Expres Praha – Ostrava, jinak to funguje slušně…

Leinad

Povinně místenkové spoje mi nechybí, stejně by se kupovala místenka. Spíše kdyby to platilo i v busech a mhd.

M M

Nechápu, proč na těchto nejčastějších trasách neprodávají automaticky jízdenky IDS.

Hodně štěstí

Jestli se do toho třeba nepočítá jízdenka SJT v relaci třeba Brno hl.n. – Hradec Králové hl.n.. Ado statistiky se započítá relace Pardubice – Hradec Králové.

Oskarák

Cestující podle mě často chtějí zpáteční jízdenku z Pardubic do Hradce Králové či opačně a jelikož zpáteční nabízí jen One Ticket a pokladní neví, který vlak „trefí“ cestující při zpáteční cestě (zda ČD či Arrivu), tak mu rovnou raději prodají One Ticket než dvě jednosměrné jízdenky za tarif ČD či jednosměrnou IREDO. Proto asi ty nadprůměrné prodeje těchto jízdenek na této trase. Obdobně to bude i v relaci Hradec Králové – Jaroměř.

Surio Mario

Přesně tak, hlavně starší generace jsou zvyklé kupovat zpáteční jízdenky. Iredo ji nemá a One Ticket je jistota, že cestující bude moct nastoupit do prvního vlaku, který pojede.

Pardubák

Taky jsem jel několikrát mezi Hradcí a Pardubicemi na OneTicket. Jak se říká je to jednoduchost, a taky nemusím 2x kupovat lístek IREDO, který vyjde levněji, ale myslím že tam je max 2 hodiny od zaplacení. Teď mám In-Kartu s tou to na ČD vyjde levněji, ale pokud jedu Arrivou tak kupuji lístek u nich, nebo mám dopředu ten One Ticket a nic neřeším. Ale složitost cen a tarifů pro návštěvníky z jiných krajů je dost velká.

CP1

Ale ani ten SJT není automaticky, nebo to snad má být tak, že vy si řeknete o SJT a pokladní Vám má cpát IDS? Zažil jsem jednou, chtěl jsem IN25 a chtěli mě cpát mermomocí IDS, s tím že to je levnější (rozdíl v ceně asi 2 koruny).
Za mě se nemá nic dávat přednostně, když si cestující neřekne hned, tak se ho zeptat chcete dle tarifu dopravce, IDS, SJT, samozřejmě i s cenou, ať si vybere.

Leinad

Neprůchozí, ale já bych byl radši pro postup pokladní asi takhle: 1) Řekl cestující co chce – nepolemizovat. 2) Řekl cestující že chce konkrétní vlak(místenku, „první co pojede“) – neřešit že se dá jet jiným. Naopak, u zpáteční řešit, co všechno jezdí zpátky. 2) Dá se jet jiným dopravcem? (normálně, ne přestupy a objíždka přes republiku, jo přestup na rychlík) Pokud ne, uvažovat tarif dopravce. 3) Dá se tam jet mimo IDS (Praha-Kolín, Ustí-Děčín se dá jet EC). Pokud ne, uvažovat IDS. 4) Dá se tam jet mimo SJT (autobusem) i mimo IDS(takových moc není) – zeptat se. 4) Nabídnout… Číst vice »

Jeřdno

To se občas řeší už na úrovni objednatele. Co je implicitní volba, když nic neřekneš. Mám pocit, že v IDS JMK ti v rámci kraje ani nesmí prodat tarif ČD.

Turnovak

Jestli ten úspěch mezi HRKR a PCEMI není spíš ukázka neschopnosti zřídit inteligentní IDS v tomhle téměř souměstí…

Nokkonen

V zásadě to může být problém neexistujícího online prodeje. Jinak samotné IDS je na této trase dobré. Navíc dnes cenově velmi výhodné.

Jarda

Jenomže přes aplikaci jízdenky IDS (např. IREDO) nekoupím a čekat se mi ve frontě na lístky nechce.

Poutnik99

pokud přestupujete z jiného vlaku, tak se k pokladně nemusí a jízdenku dostanete ve vlaku bez přirážky. Stačí si přečíst SPP

Surio Mario

Anebo nasednu do vlaku Arrivy, kde mě jízdenka i s přirážkou vyjde na stejnou částku jako jízdné Ireda. A to se vyplatí. 😀

***** Petr

A to je přesně ono. Nejen přečíst ale hlavně najít co a kde.
HK PCE na ČD nebo ARR a jedu co jede dřív a bez starostí