Ve 21 městech rychlovlak každých 30 minut. DB mění koncept jízdních řádů ICE, zahustí hlavní tratě
Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB

Velkou premiérou bude také nasazení nových souprav ICE L od španělského Talga.
Dobré, ono vzdálenost Hamburk-Mnichov je něco jiného než Praha-Ostrava…
A plyne z toho co? Praha – Ostrava jede dnes už nějakých 37 párů.
Ostatně soudím, že povinné místenkování celého (rychlou)vlaku by v ČR mělo vést k přídělu zbytkové kapacity, tedy až po přídělu všem vlakům ve veřejném zájmu…
Spíš naopak imo. Ve veřejném zájmu jsou vlaky poskytující flexibilní nabídku, do kterých se v případě potřeby vždy nějak vejdete – ostatně proto se všechny závazkové vlaky objednávají bez povinného místenkování
Však obaja píšete to isté 🙂
Já bez místenky nikam nejedu. To se radši budu kodrcat autem a smrdět vám pod nos. Že přijdu na stanici a nevejdu se, nebo budu stát dvě hodiny v uličce – jedno si nemůžu dovolit a z druhého jsem vyrostl. Bez místenky mají být spoje do 30 minut.
Ale jistě, ale nechme to jako volbu. Nemusíme mít jako Itálie místenkové i osobáky. Ostatně aby třeba při intervalu 10 minut (jako vlaky Boloňa – Řím) byly povinné místenky (to zase bylo jindy, když vlak oebb do Říma to vzdal už ve stanici Bologna Centrale, prý ať si na šestnáctém nástupišti chytneme libovolný vlak trenitalia do Říma, a opravdu to jezdilo co 10 minut), to už může být povinně místenkové metro. Ne každý jede z konečné na konečnou a z Prahy do Kolína to člověk ustojí. No jet z Prahy do Vídně (nebo ještě delší cestu), to už je jiná… Číst vice »
Konkurenční server píše, že Talgo se snaží s DB dohodnout na snížení objednávky ICE-L ze 79 na 60 kusů. Důvod tam uveden není. Výrobní kapacita? Špatné nacenění?
Výrobní zpoždění a problémy s homologací vedly k odkladu dodávek, což může vést k snížení původní objednávky o 19 jednotek. Jedná se o tom už od května.
Který je ten konkurenční server?
Nevím, jestli konkurenční je to pravé slovo, ale psali to na railcolornews.
Takový luxus jim jen můžeme závidět. U nás se rychlovlakem svezeme tak za dvacet let.
Luxus? V Německu už železnice luxusem dávno není.
To je vlastně víceméně v západní části,tam byli už tehdy napřed.
Ty už byli napřed ještě za Deutsche Bundesbahn.u DR to takové nebylo
Ale použitelná je určitě více.
Ani ne. V Německu se nemůžete na vlak spolehnout vůbec. Rušení vlaků je běžná praxe, což se u nás takřka neděje…
Přesně tak. V ČR mají někdy vlaky katastrofální zpoždění, ale pokud se neděje něco opravdu výjimečného, vlaky se neruší. V Německu jsem občas viděl na tabulích polovinu vlaků zrušených.
Rychlovlaky jsou super, ale zase tolik závidět nemusíme.
Praha-Ostrava i Praha-Brno jsou dneska prakticky taky v souhrnném půlhodinovém taktu, navíc pořád relativně levné a s flexibilními jízdenkami a rezervací zdarma. Provozní spolehlivost je aktuálně v Česku taky vyšší, i když je to spíš pomník neschopnosti DB než zásluha SŽ.
Pokud bych si teď hned měl vybrat mezi ICE s jediným dopravcem, nebo dnešním stavem, tak vždy vyberu to druhé.
A mohl bych tu půlhodinu v trase Praha-Brno vidět?
Mohl. Stačí vyhledat na IDOS a jezdí to co cca 30 minut…
Je to lepší, než půlhodina, pokud do toho započítáte i Svitavu.
Nesvezeme.
A víte, že ICE L, tedy soupravy Talgo, jsou na 230 km/h? Pokud tedy s touto rychlostí spadá už mezi rychlovlaky, tak u nás už jezdí railjet a comfortjet…. akorát u nás ještě nejezdí takovou rychlostí.
Němci si asi konečně uvědomili, že provozovat ICE 3neo na konvenčních tratích nebo VRT pomalých tak, aby tam mohly (čistě teoreticky) i náklady je tak trochu neefektivní.
V síti DB tohle žádná jistota není při normálních zpožděních přes dvě hodiny xd
A právě proto se ten hustší provoz hodí, při ztrátě přípoje něco dříve pojede. Většinou když do Německa někam jedu, dorazím do cíle jiným ICE než který mám na jízdence.
No německá přesnost, ten pojem, už dávno není, co byla. Ale tohle se hodí. Místenky většinou povinné nejsou a taky jsem jednou stál mezi Berlínem a Drážďany. Ne, že by to bylo příjemné, ale potřeboval jsem dojet. Tak snad nová ředitelka DB zase pozvedne, protože před 15-20 lety to pojem byl.
Poválečná generace se už nevrátí.
Nechápu ty palce dolů. To znamená přesně co? Že to není pravda? Že to je pravda, ale nelíbí se nám, že to někdo říká? Tak za prvé to pravda je (po několika letech strávených v Německu a bezpočtu cestách po železnici s DB vím, o čem mluvím), a za druhé by se o tom právě mluvit mělo, jedině z výměny informací může něco vzejít. Proto taky čtu zdejší diskusi, ne kvůli „názorům“, ale kvůli různým dodatkovým informacím, které zde mnozí diskutéři píšou.
Tak uvidíme, jak to za nové paní ředitelky, po starých tratích bude jezdit. Nových VRT tam moc nepřibývá.
„Díky tomu budou mít cestující v celkem 21 městech v síti německé železnice jistotu, že pokud přes den přijdou na nádraží, do půl hodiny jim pojede rychlovlak.“ Jenže okamžité ceny jízdenky na 1-2hodinovou vzdálenost stojí obvykle přes 100 euro, pokud jsou vůbec k dispozici, takže flexibilitu a to, že ocení půlhodinový takt, si může dovolit jen málokdo.
Tak pravidelní cestující málokdy platí plnou palbu.
Tak povinné místenky tam nemají. Takže klidně můžete jet rychlovlakem třístovkou na stojáka u záchodu.
To můžete kdekoliv. Místenky ke stání se po vyčerpání kapacity prý běžně prodávají. Ostatně viděl jsem to osobně u ČD i Regiojetu. A slyšel jsem o tom v Polsku i Itálii (že Vám tohle prodají normálně na pokladně). Navíc pokud ve vlaku už jste, tak musí umět průvodčí Váš pobyt zlegalizovat, za jízdy Vás nevyhodí. Takže zaplatíte nějakou pokutu (přirážku) a dostanete místenku ke stání.
Bohužel. V Polsku skutečně v „povinně místenkových“ IC/EC (např. směrem do ČR) jezdí spousty lidí v uličce, v chodbičce u toalety, v místech pro zavazadla v 1. třídě. Samozřejmě se snaží dostat i místo v jídelním voze, proto je tam personál tak „příjemný“.
Jistě že můžete jet ICE bez místenky. Ale ta cena není o to nižší. (A mimochodem, místenku nemůžete u DB stornovat. Takže pak vlak veze místenková místa lidí, kteří stornovali jízdenku, a jiní, kteří opravdu pojedou, si místenku koupit nemůžou… Komfort.
Tak pomůže to třeba v situaci, kdy mi vinou zpoždění ujel přípoj.
Nicméně co je špatného na zvýšení flexibility (za vyšší cenu)?
Však zlé na tom nie je nič, len je to benefit ktorý využije naozaj len malá menšina cestujúcich ktorá absolútne nerieši cenu. Pre väčšinu ľudí tá možnosť jednoducho bude irelevantná lebo síce mi do polhodiny pôjde vlak, ale bude stáť majland. Ja rozhodne nečakám české ceny, a dovolím si povedať že nie som cenovo nejak extrémne senzitívny, ale keď som pred pár dňami potreboval ísť na day trip z Berlína do Kolína a DB za spiatočku v jednotke pýtali 300€ tak to už mi fakt prišlo prestrelené (cestu som presunul na november kedy viem Kolín z Holandska otočiť za cca… Číst vice »
co takhle zkusit letět BER=CGN za 55€? zpáteční je za 108€
Koupíte to za tu cenu den dopředu? Celé vlákno je přece o last minute ceně.
Eurowings boli ešte cca o 50€ drahšie a mal by som v destinácii menej času.
To už pomalu vyjde lépe koupit interrail 🙂
Zase to může řešit rozbité přestupy. Pokud Vám ujede přípoj, další jede za chvíli (co je to půlhodina na nádraží). Tohle jsem zažil na Bologna Centrale. Vlak tam měl být někdy po páté hodině, skončil tam 9:20, kdy měl už být v Římě. Prý si máme chytit nějaký vlak do Říma, no dobrá, 9:15 nám už ujel, nevadí jede v 9:25 a kdyby jsme nestihli ten, pojede v 9:35. Nakonec jsme jeli v 9:35 a až při zastávce na Roma Tiburtina jsme zjistili, že to byl ten v 9:25 (ten v 9:35 tam stavět neměl), tak proto spousta lidí odstoupila… Číst vice »
Je to vážně moc. Frecciarosa 1000 jezdí do Říma kilometricky za méně než polovinu za 2. tř. Non-Flexi.
S Bahncard levněji.
A dobré to bude také při ujetých připojích.
Tak hadam, ze Last Minute jizdenku na ICE si nejspis budou porizovat cestujici na sluzebnich cestach, kde se i ta vysoka cena muze zamestnavateli ve srovnani s hodinovou mzdou dotycneho cloveka vyplatit. S flexibilnimi letenkami je to preci podobne.
A především z hlediska byrokracie (v tom je Německo stejné jako ČR) je při proplácení úplně jedno, kolik jízdenka stojí, hlavně aby to byla 2. třída. Takže last minute jízdenka do 2. třídy za 80 € je pro byrokrata ekonomičtější než včas koupená jízdenka do 1. třídy za 60 €…