dkv_obrazok

Ve 21 městech rychlovlak každých 30 minut. DB mění koncept jízdních řádů ICE, zahustí hlavní tratě

Poslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DBPoslední jednotka ICE 4 pro Deutsche Bahn. Foto: DB

Velkou premiérou bude také nasazení nových souprav ICE L od španělského Talga.

Deutsche Bahn se změnou jízdního řádu v polovině prosince znovu navýší počtu spojů s rychlovlaky ICE. Díky tomu budou mít cestující v celkem 21 městech v síti německé železnice jistotu, že pokud přes den přijdou na nádraží, do půl hodiny jim pojede rychlovlak.

DB to oznámila v tiskové zprávě k hlavním změnám jízdního řádu. „Lidé chtějí cestovat vlakem. Náš jízdní řád cíleně rozšiřujeme s ohledem na poptávku a kapacitu železniční sítě. Jsme rádi, že i přes mnoho dalších výluk budeme schopni udržet objem dopravy v roce 2026 na rekordní úrovni z předchozího roku,“ uvedl šéf DB Fernkverkehr Michael Peterson.

Zahuštěním jízdního řádu na nejvytíženějších úsecích vzroste síť s půlhodinovým taktem ze současných 900 kilometrů na 2300 kilometrů.

Na seznamu novinek je také rozšíření počtu spojů v kategorii ICE Sprinter, tedy nejrychlejších vlaků s minimem zastávek. Tento koncept DB zahájila před lety na trase Berlín – Mnichov. Nyní dojde k rozšíření také například na spojení z Berlína do Stuttgartu přes Norimberk, kde se jízdní doba zkrátí na 4 hodiny a 45 minut. Dosud trvá jízda o hodinu déle. Celkem dojde k posílení o 14 spojů na trase Hamburk–Frankfurt a Berlín–Mnichov o 14 spojů.

Půlhodinový takt na vysokorychlostních tratích v Německu. Foto: DBSíť ICE Sprinter od 14.12. 2025. Foto: DB

Konec spojování jednotek pro více směrů

DB s novým jízdním řádem ustoupí od konceptu, kdy se ve větších stanicích spojovaly jednotky ICE z různých směrů. Tento koncept sice umožňuje obsluhu více měst bez přestupu, ale je náchylnější na zpoždění.

Dopravce současně omezí spoje ICE na některých trasách, kde rychlovlakům konkuruje díky dobré infrastruktuře regionální doprava, v které cestující využívají výrazně levnější paušální jízdenku. Jako příklad uvádí spojení Lipska s Norimberkem přes Jenu, kde je podle dopravce obsazeno ve vlacích jen 10 % sedaček. Proto sníží počet spojů mezi těmito městy z pěti párů na dva denně.

Velkou premiérou bude také nasazení nových souprav ICE L od španělského Talga. Vyjedou poprvé na trase mezi Berlínem a Kolínem nad Rýnem. Po dokončení modernizace trati z Berlína do Hamburku pak budou jezdit zde s prodloužením až na Sylt.

Tagy Deutsche Bahn GVD 2025/2026
5 komentářů