Vážná nehoda bývalých pražských tramvají v Sofii. Souprava se rozjela, když si šel řidič pro kávu

Havarovaný vůz bývalé pražské tramvaje T6A5 v Sofii. Foto: Trinmo.orgHavarovaný vůz bývalé pražské tramvaje T6A5 v Sofii. Foto: Trinmo.org

Oba tramvajové vozy jsou kompletně zničené, stejně jako sedm zaparkovaných aut.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v.sp

Prý kdysi takhle v Praze řidiči „koníčkovali“ tramvaje T6 na konečné – mohli během pauzy popojet ve smyčce, aniž by museli do tramvaje nastoupit. Až do té doby, než takhle jako v Sofii tramvaj někdo poslal ze Sídliště Řepy.
A pak se to samozřejmě striktně zakázalo – a myslel jsem, že i fyzicky znemožnilo?

Ale slyšel jsem to povídat před 15 lety a klidně to mohla být jen tramvajácka latina.

Leinad

Jak takové koníčkování vypadá?

v.sp

Řidič jde pomalu vedle tramvaje, ruku v okénku na páce jízdy.

Zahn

Naprostý nesmysl.

thomas

Policie prošetřuje dvě vyšetřovací verze. Původní zní tak, že řidič nechal tramvaj bez dozoru a někdo se s ní úmyslně rozjel. Další pak hovoří o nedostatečném zajištění tramvaje, která se pak rozjela samovolně.

knedlo

Kto si pamätá výkoľaj 7917+7918 v Bratislave z roku 2003? Dal som sem linky na fotky, ale nebolo to schválené. Je to dosť podobný prípad.

knedlo

ERRATA 7927+7928

Zahn

Jaká byla tenkrát příčina?

Jan

Kamarád, který žije v Sofii a jezdí tam také s tramvají mi fotky posílal již v poledne. Prý přes otevřené okénko děti strčili do ovládací páky…. První podvozek skončil v podchodu.

knedlo

Prúser je, že to okineko sa dá otvoriť aj zvonka. Stačí, keď ho zvnútra vodič nezaistí. Resp. ak postika (západka) chýba, tak si to koleduje o prúser.

Jan T.

V 5:30 ráno už tam děti neví roupama co dělat? To je dost divný.

Lada

Bohužel no… malé boční okénko v úrovni pultu (z pohledu řidiče u levé ruky) je u T6 zrádné… Dosáhne se z něj z venku přímo na jízdní páku (ruční ovládání jízdy a brzdy). A pokud řidič neměl reverz neboli směr v nule (což by pri opuštění vozu měl mít) a dveře za sebou zvenku zavřel, tak to pospínalo jízdu… Pokud si dobře vzpomínám, tak první série pražských T6 měla vedle páky řadiče i páčku reverzu a právě proto, že bylo možné okénkem dosáhnout jak na „směr“, tak na jízdní páku a bylo tak možné z vnějšku uvést tram do pohybu,… Číst vice »

Lada

A při opuštění vozu bylo na odpovědnosti řidiče mít reverz v nule.

t6a5

U dalších sérií se přešlo na jiný typ řadiče, kde už se reverz nastavoval kličkou z boku. Na některých vozech z první série se pak při prohlídkách řadiče měnily, ale některé s tím původním typem dojezdily.

Martin Verner

Tak tady byla v akci celá brigáda andělů strážných.

knedlo

Aj v Bratislave v roku 2003.

Zadarmo

Tak řidič má štěstí jako prase že nikoho ne zabil ani nezranil. Pruser co má je nakonec drobek proti možnému pruseru.

Karel

T6A žádnou ruční brzdu nemá. Ona ji neměla ani T1 z padesátých let. A T6A má 4 převodovky, ale odpojitelná není ani jedna.

knedlo

Podobne ako 7927+7928 v Dúbravke v Bratislave v roku 2003:

https://imhd.sk/ba/galeria/u/428/
https://imhd.sk/ba/galeria/u/572/
https://imhd.sk/ba/galeria/u/658/

Zázrakom sa nikto nezrazil. Vodič električky idúci oproti našťastie meškal. Keby nie, tak zadný vykoľajený voz (zadný podvozok išiel mimo trate po paneloch a pretŕčal) sa s ním zrazí.

Milan R.

A cestujúci stojaci na zastávke vtedy stihli našťastie uskočiť preč. Nepamätám si ale, či a ako bol vtedy potrestaný vodič, ktorý vtedy pri výpadku napätia opustil voz, ale nechal ručný radič v polohe „jazda“.