Varšava koupí 120 autobusů na naftu, poslouží v případě ozbrojeného konfliktu nebo přírodní katastrofy

Elektrobus Solaris Urbino 18 electric dopravce MZA Varšava. Zdroj: SolarisElektrobus Solaris Urbino 18 electric dopravce MZA Varšava. Zdroj: Solaris

Vozidla budou vybavena systémem pro uchycení nosítek.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Černý

To je zajímavé, porát nám cpou, že el. je nejlepší.

RJ1003

To da rozum. Slepe duverovat Bruselu a predelat vse na elektrinu je vlastizrada. Totalni oslabeni zakladnich infrastruktur statu. Policie, MHD, hasici, zachranka musi zustat na standratni paliva. O armade ani nemluve !

Šalina na Špilas

Zrovna IZS může být v klidu elektrická. Zvýšíte-li kapacitu nemocničních dieselových generátorů, mohou vesele dobíjet i při blackoutu, a za běžného provozu jsou sanitky většinou zaparkované v garáži a sem tam vyjedou, takže mít určité % flotily elektrické by asi žádný problém nebyl.
A MHD jezdí na elektřinu přes 100 let (trolejbusy, tramvaje), to je taky blbě?

N.N.

Může být elektrická, pojede totiž na dieselagregát!

Zrovna tento černobílý způsob myšlení, mustí teo mít bez ohledu na místní podmínky a způsobené problémy (oběrová špička způsobí či nezpůsobí propad frekvence na agregátu?) se spoustě lidí ekluje.

Hafan

Ne, sorry, to je uplna hovadina a fantasmagorie. IZS vzdy musi mit schopnost fungovat neomezene dlouho bez pristupu na site. Zvlast v pripade plosnych pohrom/udalosti.
Proto i elektricke CASky, ktere se vyviji a testuji, tak maji vlastni vykonny dieselgenerator, aby mohly fungovat nouzove v rezimu „nalejes a jedes“.

Kubrt

Za normální situace by jistě část IZS vozidel mohla být elektrická. Ovšem ve chvíli, kdy se semele něco většího (u nás typicky povodně), tak je nasazení vozidel IZS intenzivní až nepřetržité po několik dní, kdy nějaké nabíjecí pauzy nejsou možné. Nemluvě o výpadcích elektrické sítě v oblasti. Cisterna s naftou je přece jen operativnější.