Vánoční zázrak. Řidiči dostali první kilometry D49, po 16 letech od prvního kopnutí
Dálnice D49 Hulín - Holešov se otevřela 19. 12. 2024. Pramen: ŘSD

Zbývající část do Fryštáku plánuje ŘSD dokončit a zprovoznit v první polovině roku 2025.
Chtěl jsem poprvé využít novou dálnici a ušetřit si cestu z Holešova směr Brno, ale na dálnici nejsou dobudovány příjezdové cesty. Takže jsme zase museli do Hulína přes Třebětice. K čemu je dálnice, když nemá nájezd – ostuda!
Stačí na kruhaku u průmyslových zóny
Mega pokrok nová dálnice s výbrusy a výfrezy ,takové to vlnění vozovky to už k české kvalitní dálnici patří
Tato dálnice je příkladem nesmyslnosti chování českých zelených teroristů. Mohla být hotova už několik roků. Nadáváte mnozí na ŘSD, jak pomalu a draze se staví u nás dálniční síť, ale opak je pravdou. Výstavbu u nás komplikují hlavně tito „zelení vševědi“ a státní úřady, které jsou pomalé a často si s tím neví rady. Já za tuto dálnici děkuji jak MD, tak ŘSD.
Dnes jsem ji vyzkoušel a z Lukovečka jsem byl doma v Malenovicích asi o 10min dříve do dálnici okolo Hulína než mi ukazovala trasu navigace přes centrum Zlína. Sice to bylo delší, ale zas jsem nehopsal po semaforech, za mě OK.
Hodně necitlivě umístěná dálnice, která přerušila polních cesty a pěší spojení mezi sousedními městy / vesnicemi (Zahnašovice – Holešov, Zahnašovice – Martinice)
Také stavba přímo přes zahrady domů – Dolní Ves – je taky celkem síla .. (https://mapy.cz/letecka?x=17.6743482&y=49.2754219&z=17)
V tak hustě obydlené krajině neexistuje trasa, která by nekřížila nějaké místní cesty. Kudy jinudy by měla vést? Dolní Ves také nejde obejít: na jih je významná vodárenská přehrada a na sever Fryšták. Kdyby to zkusili obejít přes Hostýnské vrchy, tak budou ekoteroristi kvičet jak špatné trefené sele.
Je jasné, že trasa bude místní cesty křížit, ale čekal bych že tam aspoň ve většině případů bude lávka nebo podchod. A nebo když už je ta místní cesta dálnicí úplně přerušená, tak aspoň kompenzační opatření – stezka pro pěší a cyklisty podél silnice, aby lidi nemuseli chodit přes dálnici podél rušné okresky příkopem.
Jen na aktuálních 9 km je 8 mimoúrovňových křížení pro komunikace různého typu. Další třeba ještě vzniknou, v rámci budování infrastruktury pro cyklo a pěší. Zdá se vám to málo? Ve srovnání s jinými dálničními úseky to rozhodně není zanedbané. Zase nemůže mít průchod dálnicí každá polní cesta a pěšina, kdo by to platil a proč?
Teoreticky by stačila dálnice na pilotech jak mají v USA a taky by se tím ušetřilo dost hlíny, ale má to svá pro i proti.
Pardon ale např. cesta na Martinice byla jen přeložena a vede podél dálnice k mostu přes ní.
Měl byste se podívat na plánek dálnice a ne na čáru na mapě.
Vždyť to tam povede po rampě, spojení zůstane?? Baráky 15m od trasy „přežily“! Polovina polních cest bude mít přes dálnici mostek…
Představme si vylupovací kalendář s touto vedenou trasou.
První čokoládka „Holešov“ už je poživatelná. Čeká nás další „Fryšták“… Ještě hodně let uběhne než dojde na čokoládku „Zlín“, pak „Vizovice“ atd…..až na Slovensko.
Do té doby spíše dálnice duchů….
Jak by jste to chtěl vyřešit? Všichni bychom si přáli aby se to rovnou postavilo až na Slovensko. Jenže… Tak buďme rádi za každý km dálnice.
Do Zlína to povede už od Fryštáku. D49 bude v podstatě zlínským severním přivaděčem/půlobchvatem. Ve Zlíně se pak na II/490 napojí plánovaný obchvat Zálešné až ho konečně město postaví. A to bude na dlouho vše, na dlouho řešení do Vizovic.
Chtělo by to brzo zprovoznit aspoň po ty Slušovice…
No právě. Pro Zlín to bude x let peklo,at se auta vydají kudykoli. Do obchvatu Zálešné se kamiony nahrnou přes Velíkovou a Hrobice. V těch zatáčkách a kopečcich to ještě bude srandy.
Jen tak dál a hezky ve čtyřpruhu až na slovenskou D1.
Každopádně je ostuda že se to tak dlouho táhlo a doufám že se rychle vyřeší zbytečně byrokratické obstrukce i na dalším úseku.
Bez dokončení úseku do Lípy jsou to vyhozené peníze a Zlín se pouští do dalších problémů s dlouhými kolonami.
Jasně, situace nebude ideální dokončením dálnice do Fryštáku, ale to by se nikdy nepostavilo nic. Většina staveb roste postupně. Teď měli delší dobu problémy ve Vysokém Mýtě, teď se jim konečně uleví otevřením dalšího úseku.
Protože vy potřebujete dálnici do Zlína. Zeptejte se v Holešově jak se jim teď žije, nebo řidičů jezdících z oblasti Bystřice, Fryštáku, Štípy. Všichni jsou rádi aspoň za tento úsek. Jasně že by to bylo nejlepší celé, ale aspoň tento kousek uleví někomu.
V médiích se píše, jak do r.2033 bude Základní síť dálnic hotová. Tento týden se dokončila D4, do r.2033 také na D6, D7, D11, D48, D52, D55, D35 i D3 (navzdory silnému odporu Alternativy D3). Ve zlínském kraji to ale asi nezaregistrovali, když zase předatovali inf.letáky D49. Směle posunují Fryšták-Slušovice na r. 2030-2033 a k Vizovicím až 2033-2036. Přitom jde o základní síť a spojení až pro miliony obyvatel celé ČR a SR (nejlepší spojení D1-D1 i D35-R2). Jestli ministr dopravy prezentuje, že základní síť bude do 2033 hotová, pak ŘSD Zlín musí makat a ne předatovávat! A zlínským úředníkům… Číst vice »
Dálnice D4 není a ještě dlouho dokončena nebude, chybí napojení D4 na D0 😉
D4 končí najednou zdí, že.
téměř 9tis vozidel a staví se tam dálnice..jinde 2x tolik a dálnice nikde..navíc nechápu, kdo jezdil přes Holešov do Zlína, když tam vede D55
To je mezinarodni dalnice, ne obchvat mesta.
mezinárodní dálnice, která nepovede ani v budoucnu na hranice?
Klidně by mohla vést, kdyby do toho neustále někdo neházel vidle jenom proto, že může.
D49 nebude lokálka, ale tepna celorepublikového záběru. A jelikož D49 povede ve zcela „nové“ trase, tak okolní silnice nemohou ukazovat takovou intenzitu jako třeba na I/55 (D55) či I/48 (D48), které kopírují současný „hlavní tah“. Dálnice D49 bude nejrychlejší spojnicí ČR-SR, přesněji dálnic D1-D1, plus po ní pojede tranzit i z D35 směr SK (Žilina, Trenčín, Tatry, Košice, …). Převezme vozidla nejen z II/432 (dle sčítání ŘSD 12tis./den, nikoliv 9 tis.), ale i z I/50 (tato nemůže být zkapacitněna, neboť vede skrz dvě CHKO), I/49, I/35 … dokonce i z I/68, protože D35-D55-D49-D1 bude kratší než D1-D48-I/68. Aut na D49… Číst vice »
a přesto se v komisi MD najdou pantátové, kteří poslední úsek na hranice chtějí dát v kombinaci 2+1…
Doufám že k tomu nedojde. Že se to celé postaví 2+2.
Obavam se, ze k tomu nedojde a za tech 10 let tam budeme radi za 2+1…. Bohuzel
dálnice to nemá být v celé trase, ale jo já uznávám, že ta dálnice má smysl, ale ne kvůli zlínu ač je to z otrokovice otrokárna, tak přes holešov by mě jezdit nenapadlo po tom co tam doteď bylo
Možná ten, kdo nejede do Zlina ale jede na Slovensko pres Slavicin nebo Vizovice. D49 je zkrátka velmi chybějící propojka D1CZ a D1SK
Jel jste někdy ve špičce ze Zlína do Otrokovic, kde je ona D55? 30minut není problém… Jedna věc je dálníce do Otrokovic a druhá věc je pak ještě přijet ucpanou cestou do Zlína. A lepší to nebude. U D49 je aspoň naděje, že do 10 let bude přivaděč do Zlína a D49 aspoň do Lípy.
Děti Země a pan Patrik jsou velmi dobře
financování lidmi, kteří si nepřejí aby kolem jejich domu vedla dálnice!!!! Fryšták zejména, Kostelec , ale i Přerov. To je bohužel drsná realita v této zemi!!! Už jsme po té dálnici mohli 10 let jezdit!!!!
Je něco špatného na tom přát si, aby kolem mého domu nevedla dálnice? Já bych to taky nechtěl, vy snad ano?
Je otázka,co je lepší?Zda vám pod okny projede 9 000 aut,nebo mít odhlučněnou dálnici půl kilometrů od vesnice.
A pak jsme u problém s elektrárnou: Nikdo ji nechce, dokud je elekřina v zásuvce.
Ano, taková je lidská prirozenost.
Ti, co jim pod okny projede 9 000 aut za den proti dálnici obvykle neprotestuji, to souhlasím. Ale pak jsou tady ti, kterým naopak dálnice auta pod okna přivede, ačkoliv tam byl vesnický provoz…a ti protestují. Je tak těžké to pochopit?
Není to těžké POCHOPIT, je těžké s tím SOUHLASIT…
Nebydlí on Patrik cca 100 kilometrů daleko? Kolem jeho domu to nevede a „za domem“ mu nešlo.
Milan psal o lidech, co ho financují a co nechtějí, aby kolem jejich domu vedla dálnice…
Pokud všude lítáš vrtulníkem, pak Ti celá silniční síť může být u zádele.
😁
Vzpamatujte se, lidi kterým kolem domu má vést dálnice na to nedají ani korunu. Jsme v Česku.
Co Děti země nepřilepili se někde k asfaltu??.?🤣🤔
Neuvěřitelné, otevíráme silvestrovské šampaňské! 🤗🎄 Ještě co nejdříve otevřít i druhou část no a pak samozřejmě nezapomeňte pokračovat dále ke Slovensku prosím. Opravdu doufám, že se teď nepřestane na dalších úsecích D49 pracovat.
Na Slovensko to tak rychle nepůjde. Můj odhad bude minimálně za dvacet let.
Zajímalo by mě kolik to všechno kvůli těm D. Z. stálo navíc. Do poslední koruny by to měli zaplatit. Zbytečný čas úředníků, navýšení ceny, inflace. To nepočítám škody jednotlivých lidí kteří tím trpěli
Stezujte si u legislativcu – ta umoznuje par vysi*kum blokovat potrebne dopravni stavby roky. I kdyz i to se uz meni. Ale ze to trvalo…
Tak nějak. V tomto ohledu máte naprostou pravdu.
Přitom by stačila jednoduchá změna legislativy – neumožnit kafrat do staveb někomu, koho se to přímo nedotýká… ale to ani vláda (nejen ta dnešní), ani poslanci néééé… Pak není divu, že se Egeria montuje do stavby na Valašsku 🙁
A to jako proč? I když za to co dělali a dělají by si zasloužili pověsit za koule do průvanu. Na druhé straně neudělali nic nelegálního. Postupovali přesně podle litery zákona. Není jejich chybou že tam byly chyby a že něco takového umožňuje legislativa. Prostě našli svou díru na trhu a rýžují na tom. A taky se chce zamyslet kdo všechno za nimi stojí a kdo všechno má z toho prospěch.
Ono to zase nebude tak těžká úvaha. A ne, místní obyvatelé to nejsou.
Všude v bývalých komunistických státech se stavěly dálnice a co v Česku? Tady rozvoj infrastruktury určuje několik jedinců, kterým jdou soudy na ruku. Mně by zajímalo, jakým způsobem se tito odpůrci pokroku přepravují z bodu A do bodu B?
Samozřejmě, že auty. Je to pokrytectví, chucpe. Ale takoví jsou někteří lidé, zlí, závistiví a zkažení. Duševní mrzáci, lidská mrva, která nedokáže nic vytvořit, tak to alespoň ostatním dělá těžší.
Jak říká kolega. Auty. Tady o žádnou ekologii nejde. Je to obyčejný byznys.
Patrik dnes nemá dobrý den👌
Ale tak coby, už je skoro v důchodu a ještě díky nesmyslnému systému českých zákonů nemusel sáhnout na práci… dálnic a jiných staveb se ještě bude stavět dost, nemusí mít o svou existenci strach. Bohužel.
Naopak, ten je úplně v pohodě. Jeden extrémně úspěšný projekt dokončil a bude se moci věnovat naplno jinému. Ti, kdo si ho platí na tom jistě vydělali dost.
A na MUK Třebětice je jen průjezd, bylo by vhodné zmínit. Nebo tomu tak není?
Divil bych se, kdyby ano.
Podle DIO na úřední desce MD je MÚK uzavřená…
Normální škůdci.
Než se D49 podaří postavit alespoň do Lípy, aby ta cesta měla konečně nějaký „celostátní“ význam, tak se tato část už bude muset opravovat.
Zivotnost asfaltu na dalnici je asi 10 let takze ano. Bez ohledu na to, jak pujde nebo nepujde pokracovani D49 na vychod.
Záleží na provozu. Vyškov-Kroměříž otvírali kdy a teprve teď nastupují větší opravy.
Mezi tímto úsekem bych si dával velký pozor za deště.
Ano protože krajské, 75 tisícové město Zlín se svým plánovaným obchvatem Zálešné je bezvýznamný.
S plánovaným ano. Tak plánovaný jako železnice.
Pokrok nezastavíš.
Pozvali Patrika na stříhání? Aby to nebylo jako s tou nepozvanou sudičkou z pohádky o Šípkové Růžence.
To víte, že ho pozvali, ale zabloudil, protože si myslel, že D49 vede do Polska…
Jede tam na kole. Teď je pro to ideální počasí.
Kolo do vlaku, touhle dobou nával bicyklů nebude.
Děkuji za připomenutí, to abych doplnil vodu do ostřikovačů.