„Válka chodcům vyhlášena.“ Lidé si utahují z bizarního parkování v Kobylisích

Nové řešení parkování v Přádově ulici na Praze 8. Foto: Twitter - Petr Novák (@petjanovak)- se souhlasem zveřejnění. Autor snímku: Jitka NovotnáNové řešení parkování v Přádově ulici na Praze 8. Foto: Twitter - Petr Novák (@petjanovak)- se souhlasem zveřejnění. Autor snímku: Jitka Novotná

Namalování čar jen reflektuje situaci, která tady je dlouhodobě, brání se kritice radnice.

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Ty voe, to si delaj pr…A tohle si platíme? To který nýmand s tímhle přišel a který pro to zvedl ruku? A který nebyl proti?

Gunduľ neubiješ

Kdybych bydlel v tomhle pekle, začal bych nákupem velkého pytle čočky. Change my mind.

patology_chef

Prahu postavili kvůli autům a chodci se tu trpí hlavně proto, že auta potřebují řidiče. Change my mind.

Martin

Prohlednete si to z leteckeho pohledu, tam je spousta mista pro zrizeni parkovacich mist. Primo naproti moznost upravy terenu pro sikme stani, za domem je placek kde se take da udelat parkovaci stani… celkove mnohem vice mist nez pri tomhle reseni,…
https://en.mapy.cz/s/movojovago

Jan

Toto řešení má dva zádrhely. Především je tu otázka komu patří pozemky Vámi navržené pro parkování. Druhou věcí pak je, že namalování čar je výrazně levnější než zřizování odstavných ploch.

Martin

Toho jsem si samopzrejme vedom…

Martin

Ja nechapu, proc ty auta jsou tak siroky, temer v kazdym jede jeden ridic a tak by stacila polovina na sirku…

Cestovatel z Vysočiny

K obrubníku nasypat štěrk jako nájezd a udělat parkoviště z celého chodíku. Současné řešení je paskvil, který je prostě na vyhazov. Takhle to mohl namalovat jen šílenec.

M82

Me by zajimalo kolik z tech rozhorcenych pisatelu v te ulici nekdy byl… Ano slo to udelat lip. Mohl se srovnat chodnik se silnici a byl by klid, ale jen by to stalo zbytecne penize. V te jednosmerne ulici nikdo krom tech co tam bydli nema potrebu jezdit. Se tam uz davno chodi po silnici a vubec nic se tam nedeje. Jen se toho ted chytla hromada dobroseru co se ma potrebu vyjadrit aniz by se jich to vubec tykalo.

Pavel

Je uplne jedno, kdo tam byl nebo nebyl. A at si ta auta klidne parkuji na chodniku a chodi se okolo, kdyz to tam mistni chteji. Ale nikdo svepravny prece nemuze chtit, aby chodci pouzivali jakysi pseudokoridor o sirce 30 cm (bez zrcatek). Kdyz uz „rekonstrukce vodorovnym znacenim“, tak aspon u toho premyslet.

M82

Vsak to po nich nikdo nechce muzou chodit po silnici, tak jak chodili do ted…

Klerika

Vy chcete,aby někdo z těch šašků na Magistrátu přemýšlel? Zavřel by se jim mozek.

Zbyněk

Tohle si kompletně upekla PČR a MČ Praha 8.

Osamělý Vlk

Tak ona se tahle část mohla úplně vyloučit od aut a nic by se nestalo. Stačily by 2 plechové značky se zákazem jízdy pro motoristy.

Simča

Takže na chodníku budou stát auta a ze silnice se stane promenáda pro mámy s kočárky a staříky o holích, protože ani ti se mezi auto a křoví nevejdou….
To musel někdo vymyslet přímo hlavou.
Nemají tam ještě nějaký teplý flek? Takových blbostí vymyslím za pracovní týden nejmíň stovku.

Osamělý Vlk

Reálně i běžný chodec má problém se do koridoru vejít, a to i v případě, že motorista nepřekročí čáru. Ale Praha 8 je zakletá v 90. letech minulého století. Poblíž je taková blbost jako konec zóny 30 se zákazem stání a hned začíná zóna 30 bez toho, ale krátce potom začíná úsek zákazu zastavení. {-)

Michal Bartoníček

Opravdu by mě zajímal ten myšlenkový proces, který vedl k tomuto výsledku. Pokud tedy nějaký proběhl.

Y.K.

Je zajímavé, že když se legalizuje nelegální jednání, tak že tím by to jako mělo být dobré řešení. Přitom je to něco jako legalizace prostituce. 🙂

ABC

ale prostituce není nelegální, prostituce prostě neexistuje 🙂

Juraj

Nešlo by zařídit, aby nějaká komise odhlasovala, že se Praha 8 připojuje ke Kladnu? Takhle to hlavnímu městu dělá jen ostudu…

původní Jakub P

No byly zcela reálné snahy od P8 odtrhnout Karlín. Po tom, co P8 vymejšlí v tomto volebním období (nejen tady) bych se vůbec nedivil obnově této iniciativy.

Malejpavouk

I Liben, obe casti maji mnohem vic spolecneho s Holesovicemi nez se sidlisti na kopci

Pan průvodčí

Stejně debilní parkování je i na Bohdalci.

NightmareFreddy

„Na silnici také přibyla značka, protože ne každý řidič s chodci počítal.“ // Kdo by v zákazu zastavení na chodníku také čekal chodce, že? 😀 No alespoň I Brno si můžu už konečně dělat srandu z Pražáků 😀

Martin

kazdy spravny prazan sjede vytahem vyjde pred barak a nasedne do auta,…

Mam pocit, ze nekterym lidem musi delat potize uz i delsi chuze… boli nozicky…

Vladimír

Přádova ulice se jmenuje podle toho fotbalisty?

Martin

A nechci nic rikat, ale pokud chteji vice prostoru pro parkovani, mohli rekonstrukci odstranit tu zelen, mista by meli vice…

Hala D

Ale samozřejmě. Není nad 50°C na ulici bez zeleně. Mělo by to být povinné, ať si lidi zvyknou na vyšší teploty.

Martin

Ironie… ja v takove ulici kde byla zelen a nyni je misto ni parkoviste ziju, vedra jsou nesnesitelna…

Hala D

Ano, krásně je vidět, že konec světa není třeba. Lidstvo dělá vše proto abychom se všichni upekli co nejdříve.

Martin

Kazdopadne tohle reseni nepatri do civilizovane spolecnosti, je proste videt, ze v nekterych vecech jsme spise rozvojovou zemi typu zaostalych africkych ci latinskoamerickych statu…

PS: zajimalo by me, zda v takove ulici, kdyz pujde rodina s detmi, kocarem ci vozickar po te silnici, pac na chodnik se nevejdou, a za nimi pojede auto… pojede krokem nebo je vytroubi…

Martin

Nicmene je to jejich vec, pokud si to mistni prali, tak necht to tak maji. Ale utracet za svetelnou signalizaci pro chodce, to uz chce teda odvahu a hlavne prosadit to,…

Osamělý Vlk

Světla ttam, zatím nejsou. Ale asi budou, neb samotný chodec má problém projít.

Martin

Reagoval jsem na tu fotomontaz se svetly, v prvni okamzik jsem myslel, ze tam fakt jsou nebo se o nich uvazuje…

Pozemek

Viděl jsem fotky z Bangladéše, všichni tam jezdí na kole/cargokole, dříve zvaném rikša. To ta je ta civilizovaná země, kam se chceme dostat?

Frantík

Měl by být naštvaný na toho, co blokuje chodník. Podobně jako řidič, co „musí“ pustit cyklistu ze zablokovaného cyklopruhu.

Martas

No ty kráso (prohnáno přes cenzuru sprostých slov) , takhle jsem to s tím parkováním nemyslel 🤦

Robert

To je naše Praha 8…tramvaje do Bohnic v žádném případě nechceme…parkovat naopak chceme všude.
Nebo třeba zrušení pruhu pro auta a namalování parkovacích míst místo toho.
Problém je, že pak vlezete rovnou do silnice a chodník je daleko, takže tam pak lidi běhají po silnici mezi auty.
V rámci poslední vlny modrých zón je těch perel více…třeba na Trojské parkování mezi keři. Jakákoli proluka kde lze parkovat…tak se tam objevila modrá zóna a parkování se tak zlegalizovalo.
A tohle je na návrh radnice v Praze 8…ODS, TOP09 a pana Vítka.

Ivan_pha

Tak tohle je fakt „hustý“
Norma na šířku chodníku 2m nikoho očividně netrápí. Vždyť se tam stejně parkuje! To už je opravdu argument zkušeného politika 🤣.

To můžou klidně dát všude na dálnice cedule povolena rychlost 160, vždyť se tam tak stejně jezdí!

Přitom řešení není složité, obytná či pěší zóna a auta narvat na kraj. Jenže to myšlení pana projektanta asi moc bolí, že?

stanik

Měl by se do toho vložit pan prof. K . auto nemá a ……………. !

Vojtěch

Myslíš pana prezidenta ? Ano nemá. Má doživotně služební aktuálně starší model Audi A8 s policejním řidičem. Je to relativně důstojně řešení. (Když nemá aktuální model)

Pozemek

No není, když ministři z progresívních Pirátů mají služební auta hned dvě. Jdou nám příkladem!

Zbyněk

Pak projektant s obytnou zónou problém neměl. Problém se vyskytl, když projekt viděl „dopravní inženýr“ (tak si říkají) PČR.

Tomáš z MB

A s tímto problém neměl? Asi, ne – policie „splní plán pokut“, až přejedou mámu s kočárkem a oni to budou „vyšetřovat“ – předpokládám pokutu i pro toho prcka, neb v jízdním pruhu nemají být, mají chodník…

Ivan_pha

Díky za doplňení. To si pak člověk ťuká na hlavu více, i když co čekat od PČR, že?

Jejich aktivita stále jen klesá největší činnost je vybírání pokut za parkování na konci měsíce, aby se splnily kvóty. Už ani rychlost moc neměří, je totiž moc pracné.

Hala D

Příští řešení bude parkoviště se značkou: „Pozor, přes vaše vozidla mohou přelézat chodci.“

jal

Já bych ten proužek rozdělil a namaloval i kolo.

zdeva

Plechovek je prostě moc…

Hala D

Pozor, aby to někdo nevzal jako rouhání. Pak byste mohl skončit na hranici za kacířství.

Osamělý Vlk

Praha 8 pokračuje v sérii zvané bizár. V 90. letech jistý starosta prohlásil, že tady (https://mapy.cz/zakladni?x=14.4462546&y=50.1256676&z=19) nemůžou být semafory, protože tu řidiči porušují povolenou rychlost. (Poté, co tam byly zabité 2 holčičky, dnes by z nich byly hezké holky.) Sídliště Bohnice je tak velké, že by potřebovalo akutně obsluhu tramvajovou tratí a nebyl by problém to udělat, když tramvaje jsou v Kobylisích. 30 let se o tom mluví. (Momentálně, pokud se něco z tramvají postaví, tak trať, která pro sídliště nebude mít moc význam, a navíc bude zakončeno jen kusou kolejí. A možná dopravní lanovka, která má být jen dočasná.)… Číst vice »

Pozemek

Nechci vám kazit spravedlivé revoluční rozhořčení ze zlého kapitalismu, ale tramvajové tratě staví magistrát ne městské části. A dopravu na magistrátu mají na starosti piráti a předtím komunisté z Prahy sobě.

PetrH

Nechci vám to kazit, ale městská část je tady proti. Opravdu to nefunguje tak, že si Hřib řekne „tady bude trať.“.

původní Jakub P

Magistrát už tam tramvaj stavět chtěj, odmítla a zablokovala to Městská část. Podobně jako na P4, plány magistrátu na potřebnou tramvajovou tangentu zablokovala radnice MČ.

M82

Ty dve holky by to hovado tenkrat srazilo i kdyby tam byl semafor od te doby i bez semaforu nic. Bazen Sutka stavel magistrat, takze brecite na spatnem hrobe a to ze soukromej majitel zbourak Krakov, aby si ho postavil dle sveho je jen jeho vec…Tramvaje pokud zde nebude linka jen z Kobylis do Bohnic jsou cirej nesmysl, protoze co lze tady na autobusech ocenit je ze jezdi na cas a hlavne jsou ciste neb se pochybnejm existencim holt do busu co jede cca 10 minut nevyplati nastupovat… Za to 177 je naprosta chutovka do ktere clovek radsi ani nenastupuje..

Frantík

„Tramvaje pokud zde nebude linka jen z Kobylis do Bohnic jsou cirej nesmysl, protoze co lze tady na autobusech ocenit je ze jezdi na cas “

Ale takhle tov plánu z roku 2019 bylo, okružní 29A/29B se začátkem a koncem na Kobylisích. V další aktualizaci to ale stejně jako tunelbusy zmizlo.

PetrH

Mimochodem, tramvaj je investičně náročnější než autobus, ale pak provozně levnější. Jeden tramvaják odveze víc lidí než ten váš autobus.

M82

Me je uplne jedno kolik co odveze. Jako uzivatele me zajima komfort co mi MHD nabizi. A vecne zpozdena tramvaj z centra co bude v zime plna pochybnejch smradochu mi jako zlepseni MHD pro stavajici uzivatele v teto lokalite rozhodne neprijde…

Frantik – pokud by byla takova linka tak by to bylo fajn reseni

Osamělý Vlk

Kdyby tam byl tehdy semafor, tak by se nejspíš nic nestalo.
Do staveb soukromníků samozřejmě něco je minimálně jejich sousedům.
Tramvaj do Kobylis a dál je skvělý nápad, ale největší zátěž samozřejmě bude k metru, ne ani tak, že by delší linky nebyly problém, ale protože dál už by kapacita byla přebytečná, kór když se počítá s tramvajemi do Zdib.
Mezi Bohnickými linkami a 177 je rozdíl jen ten, že ta bývá kvůli motoristům extrémně zpožděná.
Šutka je záležitost sama pro sebe. Nakolik se toho účastnila MČ Praha 8 je asi dost irelevantní.

Ceslo

Nevím, odkud čerpáte informace, ale ten cyklopruh, respektive ta parodie na něj, co vznikla na Podhajských polích, zmizela po stížnostech obyvatel a řidičů pravidelně tudy jezdících.

micat1

Tak tohle je ta válka proti autům, za tohle můžou ti cyklozm*di! Teď už mám jasno 🙂

Knížecí rada

Jak se ten Pirát vymlouvá. To jsem měl o Pirátech vyšší mínění…

Robert

Tohle je ale na návrh místní radnice…a tam Piráti nejsou.
Zase na druhé straně to mohl někdo na magistrátu nebo TSK zastavit.

původní Jakub P

Citovanej předseda dopravní komise AFAIK pirát je.

PetrH

Není předseda, ale člen. Ale píše, že nikdo nebyl proti.
https://www.praha8.cz/Komise-pro-dopravu.html

PetrH

je předseda kontrolního výboru.

David Koňařík

Vysvětlil, jak se to vůbec mohlo stát, a nakonec nabídnul řešení. Opoziční politik se nemusí vždycky rozhořčovat, zvlášť když už rozhořčeni jsou všichni okolo.

P_V

Technická připomínka, Přádova ulice spadá pod Libeň, ne Kobylisy.

Tomas

tak tohle je ale úlet

Vojta

Takže když bude místo, kde budou pravidelně vykonávat potřebu psi, tak se to bude řešit tím, že se tam namaluje kolečko a u něho se dá nápis h–na? Nebo někoho napadá lepší řešení?

Pavel

A jako projektant opet jen zasnu. Ze je to cele spatne netreba komentovat, to tady vidi i v diskuzi vsichni. Ale po strance projekcni: co bezbarierovost? Nesplneno. Sirka pruchodu? Neni. Bezbarierovy najezd na chodnik? Nevidim. Zakonna povinnost pouzit chodnik chodcem, ktery se na nej ale ani nevejde? Nezajima. Proc ta auta aspon nestoji uplne u kraje a ten chodnik se rovnou cely neodepise? Vzdyt i to by bylo reseni. To co vzniklo je vysmech vsem normam, bezbarierove vyhlasce, zdravemu rozumu i vkusu. Clovek si u projektu lame hlavu, jak do uzkych ulic nacpat vse co tam ma byt a pritom… Číst vice »

Hafan

Mluvis mi z duse, kolego, diky za krasne shrnuti. Mohli se rovnou na celou rekonstrukci vykaslat, takhle utopili spoustu penez do neceho, co stejne nefunguje. Bohuzel to je typicky pristup TSK v Praze – nezamysli se nad fungovanim prostoru, zadani zakazky je stylem „at je to co nejmin prace a nic se tam nemeni“ no a pak se na to vyfrkne tohle nebo jen souvisla udrzba. A hadejte co? SSU a PCR bezbarierovost neposuzuje, to prece neni jejich starost. (Mimochodem, jestli jsem neco poslednich par dni nepromeskal, tak jsme ted de iure bez jakekoli pravni upravy vynucujici bezbarierove uzivani staveb,… Číst vice »

Zbynek

Tady se nejedná o rekonstrukci. Jen OOP, tedy stanovisko PCR nezávazne.

Hafan

Ta silnice ale rekonstruovana byla, jak vidim (a ctu).
Jako jasne, asi taky vidim, ze se tu potkaly dve ruzna vlakna procesu – jedno reko (v kterem projektant nebo zadavatel asi uplne nezohlednil realny stav situace) a pak na to nekdo doprasil OOP. Ale i v nem ma SSU a PCR zohlednovat potreby a bezpeci vsech ucastniku a toho se bezba vyhlaska tyka dost zasadne. Ale holt, oficialne s ni nema SSU a PCR nic spolecneho. Pokud tady navic obesel SSU stanovisko PCR (coz bez kompletniho OOP ted nezjistime), tak at si to pekne vyzere.
Uvidime, kdy to shodi soud.

Hafan

Sorry, oprava, reko zrejme neprobehla, jen je komplet novy povrch zivicneho chodniku a ta fotka ve tme to uplne neukazala ve sve krase… Tak to je jen to oop s parkovanim.

mlokXCM

Nová vyhláška je v současné době v mezirezortním připomínkovém řízení. Obvykle od takového okamžiku je to otázka pár týdnů, než vyjde ve sbírce zákonů. Tato vyhláška je ale poměrně rozsáhlá, a je otázka kolik k ní bude připomínek a jak se je MMR podaří vypořádat, a také, jak potom vyhláška projde v komisích Legislativní rady vlády.

Hafan

To tak nejak tusim, ale to pravni vakuum je pekne nebezpecne.

yxc

Normy nejsou závazné a bezbariérová vyhláška je od 1.7. zrušena. Náhrada se tradičně nestihla, takže tu máme legislativní vakuum ve kterém je navržené řešení v pořádku.

kubisek

Tak ono stačí, že v současné době není ani podle čeho udělat dokumentaci

mlokXCM

Že normy nejsou závazné platí pouze obecně podle zákona č. 22/1997 Sb. To neznamená, že pro účely jiného předpisu závazné být mohou, jak je vidno například právě ve stavebnictví. V současnosti je v ČR závazných cca 1500 norem. Třeba taková nová vyhláška o technických požadavcích na stavby závazně odkazuje na velké množství technických norem.

Robert

Ono se tam bohužel takhle parkuje léta neofiko a místním to asi nevadí.
Když jsem se jedné místní paní ptal jak by vyšla z domu třeba s kočárkem, tak mi řekla, že kdyby neprojela, tak by si ho nevzala a dítě by převezla jinak.
Co na to říct…hlavně neomezit auta.

Frantík

„Zakonna povinnost pouzit chodnik chodcem, ktery se na nej ale ani nevejde“

Tam kde chodník není, *nebo je neschůdný*, se chodí vlevo po silnici…

Jan

Pochopil jsem správně, že pokud někdo dlouhodobě nerespektuje dopravní předpisy, tak následně dojde k legalizace dříve této zakázané činnosti? Takže místo aby se vymáhalo právo (zákaz zastavení, stání na chodníku), tak se řidičům ustoupí a kočárky s dětmi, školáci, ale i další chodci půjdou po silnici, která je pro ně více nebezpečná než chodník? Co dál, povolená jízda auty po chodnících? Pokud by uvedené opatření bylo napadeno u soudu, ten by jim to roztrhal, nevidím žádný veřejný zájem v tom, aby chodec, který je mnohem více zranitelnější účastník silničního provozu musel jít po silnici. V tom úzkým pruhu možná projde… Číst vice »

Iacob

Tohle přece vzniklo jen proto, aby i v téhle ulici mohly být modré zóny. Bez téhle obskurní legalizace parkování na chodníku by tam ty modré čáry být nemohly 🤷‍♂️

Frantisek

U nás už na chodníku parkují. I přes vyznačenou žlutou zákazovou čáru. Jen díky snížení obrubníku (a vytvoření schodu z navazující parkové cesty), aby se tu mohla míjet auta zajíždějící do garáží nově postaveného objemného věžáku. Dříve přilehlá vozovka sloužila zásobování, to nyní probíhá (včetně otáčení vozidel) až v navazující pěší zóně. A ono parkování? Jelikož lidé mají pocit, že jsou jejich stávající auta stále příliš malá, ta nová větší už stávají koly i na přilehlé zeleni. Fakt nemám nic proti autu jako přiměřenému dopravnímu prostředku pro určitý segment přeprav, ale jak se to utrhne ze řetězu…

Osamělý Vlk

Jo, a o tomhle jsou protesty za 30, o tomhle byl Auto*mat. Prostě nenechat auta utrhnout se ze řetězu.

micat1

K legalizaci dojde pouze, pokud se jedná o IAD 🙂 Míst, kde se zúžila silnice a rozšířil chodník, nebo vznikla cyklostezka, je v Česku pořád velmi málo. Kdyby to takto mělo fungovat, v celé Praze 1 neuvidíte auto.

ABC

Pokud někdo dlouhodobě nerespektuje dopravní předpisy, tak následně dojde k legalizace dříve této zakázané činnosti?

Myslíte třeba cyklisty v jednosměrkách v protisměru?

digi

Vzali si za vzor automobilisty a jejich“ parkujem vsude kaslem na predpisy“, to vám u cyklistů vadí neco co se u aut toleruje?

ABC

Ne, nevadí. Jenom nevím proč si teď cyklouši a šotouši stežujou. Pokrytectví?

digi

Možná proto, že člověk potkává mnohem víc špatně zaparkovanejch aut, nez blbě jednoucích cyklistů… Pravděpodobnost se tomu říka

ABC

blbě jednoucích cyklistů … včetně těch jedoucích po chodníku či přechodu?

Vaclav

A kudy asi maji jet, po 4 proudove silnici? Pokud jezdite autem, tak si nemuzete stezovat, ze cyklisti jedou po chodniku. Jste totiz soucasti problemu. Mimochodem po prechodu se na kole jet muze, pokud nejede auto

ABC

ne, nemůže

Vaclav

Proc by nemohl? Zakon to nezakazuje a zdravy rozum take ne.

ABC

Je to podle zákona přechod pro chodce. Nic jiného. Cyklista je chodec jen když kolo vede.
Ostatně, jezdit po přechodu pro chodce autem taky zákon nezakazuje.

Vaclav

Ale ten zakon nezakazuje jet po prechodu na kole.

Vaclav

Ano, auta take nemaji zakazano po prechodu jezdit.

Frantík

Neviděl jsem případ, kdy by někomu vadilo, že cyklista jede po přechodu a přitom neporušil něco jiného (např. ohrozil chodce).

Mirek Zv.

Tak to je pro toho cyklistu v podstatě nejbezpečnější způsob pohybu po městě a ještě při něm vůbec neohrožuje chodce. Tak co je tedy špatně? Samozřejmě ještě bezpečnější to bude, až bude limit 30 místo 50.

ABC

Otázka zněla zda takto: „Pochopil jsem správně, že pokud někdo dlouhodobě nerespektuje dopravní předpisy, tak následně dojde k legalizace dříve této zakázané činnosti?“

Frantík

Myslím že toto je zásada švejkování – nesmyslné předpisy ignorovat.

V tomto případě ale ten předpis má nějaký smysl – aby se chodci necárali po silnici a využívali ten chodník.

czhunter

To ovšem nebyla „legalizace stávajícího stavu“ – nebo snad ten argument tehdy někdo použil, tak jako to explicitně udělal zde?

Mohl byste mi to prosím dohledat?
Já to zkusil Googlit a nic …

Zbynek

V peckach ulice v kastankach. Možná je ještě na úřední desce.

adamgolias

neni v peckach taky u vesla nejaky blb z ods? ty nacpou auta vsude. ja tam jel na kole a proti me v jednosmerce osobni auto. ze tu pry jezdi 20 let a objizdet to nebude a ze uz se jednosmerka bude stejne rusit .

ABC

To ovšem nebyla „legalizace stávajícího stavu“

Jako že předtím cyklisti v jednosměrkách v protisměru nejezdili? 🙂

Zbynek

Aktualne se z cykliobousmerky dělá obousmerka pro vsechny, kvůli nerespektování jednosmernosti motorovymi vozidly. Tak je napsáno ve zdůvodnění.

Jan Dvořák

To není o aroganci motoristů. To je o aroganci zastupitelů a jejich úředníků. Myslím, že Ti co takto rozhodli, by měli navštívit léčebnu v Bohnicích, ostatně mají to docela blízko. Určitě by tam byli klinicky diagnostikováni s dg. DEBIL. Je neuvěřitelné, co za hlupáky dokážou lidé navolit do svých samsprávných orgánů.

Osamělý Vlk

Tak on je to trochu odraz těch lidí.

Robert

Naši místní politici z řad ODS měli před volbami billboard, že jsou experti na dopravu.
Konkrétně starosta Gros, pan Cibulka a jeho partnerka paní Ludková.
Expert spočívá v tom, že sami autem jezdí.
Takže jelikož já létám letadlem, jsem asi expert na letectví.

Rampakk

Ja prostě nechápu kdo tyhle devadesátkový dinosaury pořád volí. Stačí přejet z Palmovky přes most na druhou stranu do Holešovic.

PetrH

sleduju pár místních skupin v okolí na druhém konci Prahy, taky sídlištní periferie a to je úplnej bizár, pravicová lůza bez vzdělání nadává na Piráty, jenom volí většinou ODS, ne SPD. K tomu pár rodáků, pro které bylo narození asi největším životním úspěchem. Všichni jsou zvyklí jezdit pouze autem a dřív za starých dobrých časů to šlo snadno. Za nynější zácpy a problémy s parkováním mohou dle nich Piráti a Ukrajinci.

Petr

Normovaný průchozí profil chodníku úspěšně zlikvidován.

Ondra

Divím se, že to schválila PČR ale na bezpečnost chodců se dlabe tak se vlastně nedivím

TnM

Dopravní inspektoraty PCR (aneb u uredniku zname jako „slovo svate“) maji pripominky k chodcum jen tehdy, pokud omezuji prujezd aut. Zde auta nejsou chodci omezena, tedy major inspektor byl jiste nadsen.

Knížecí rada

Policajti řeší ‚plynulost dopravy‘, rozuměj ‚aut‘.

Frantík

Ale že objemnější chodci budou chodit po silnici a tam překážet autům nikomu nevadí…

PetrH

Objemnější chodci nechodí 🙂

martin749

V Pardubicích PČR zamítla zkrácení odbočovacích pruhů na křižovatce Teplého x Lexova, které se navrhovalo pro usnadnění (aby se nemuseli lámat mezi semafor a auto v protisměru krokem) výjezdu TR z Lexovy doprava na Teplého.

Vaclav

Chodci jsou obcane 2. kategorie

původní Jakub P

Klasicka ukazka arogance nemale casti ridicu. O ulici dal pry byvaji volna mista temer vzdy. Ale zaparkovat dal nez padesat metru od vchodu do domu ega nekterych neunesou. A radnice to posveti.

Co se tyce predsedy dopravni komise, jestli to povolili je to blbe, jestli o necem takovem ani nevedeli, jak se snazi hajit, je to taky dost na povazenou.

PetrN

Auto-moto arogance dosáhla vrcholu. S posvěcením radnice pražské mestske části …geniální. Moderní svět jde cestou omezování aut, my.opet zcela klasický opačně…

Frantisek

Nu, moderní svět jde spíše cestou jejich přesouvání jinam, stejně jako výměny jedněch (asi horších) externalit za jiné (možná o něco snesitelnějších), ovšem za předpokladu pokračování neustálého „růstu“. Takže celek šetrnější stejně nebude.

Frantisek

(Oprava: snesitelnější.)

původní Jakub P

Houby, změny v Paříži (prostor pro lidi na kolech, citelnej úbytek parkovacích míst, zákaz aut ve školních ulicích, posílení MHD (a to je obří projekt několika fungl novejch linek metra a tramvají ještě v běhu)) už teď přinesly podstatně čistší, méně hlučný a pro život daleko pohodlnější město. Ukazujou to jak data, tak je to při návštěvě Paříže jasne vidět a cítit. A to je jen jeden (byť velmi výraznej) příklad. Těch měst, kde se větším důrazem na MHD a na bezmotorovou dopravu (protože VHD je naprosto super vynález, bez kterýho města a jejich okolí nemůžou rozumně fungovat, ale Pražskej… Číst vice »

Karel

Bezmotorová doprava má jednu, dost podstatnou nevýhodu-její prostředky nemají střechy a bočnice.

czhunter

No … občas mají (velomobil se to jmenuje) – akorát je to pak o něco větší a mnohem dražší.

czhunter

A to „o něco větší“ znamená, že už se to parkuje skoro stejně blbě jako půlka auta.

MP22

Aha, takže stačí dlouhodobě porušovat pravidla a stát, potažmo samospráva, ty pravidla upraví v můj prospěch? Jupííí

Ondra

Bohužel to tak je

ABC

Jednosměrkami na kole projíždím, i když vím, že to ve většině znich není povolené. Ale někdy vpražském provozu nemám jinou možnost

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/jednosmerky20070916.html

Frantík

Možnost máte skoro vždycky, pokud to umí objet auta, jenom je to objíždka.

A v některých případech se s tímto dá souhlasit – nemorální zákon si zasluhuje být ignorován. Bývá ale důvod třeba k zákazu parkování na chodníku. A nebo i tím protisměrem, pokud nebudete chtít, aby vám ostatní uhýbali.

původní Jakub P

Objížďka je jedna věc, horší je, když jí část vede po magistrále nebo podobné ulici, kam si na kole jen málokdo troufne… V takovém případě ( a není jich málo, ony se ty jednosměrky často dělaj tak, aby auta nemhla projet rezidenční oblast skrz, ale musela se vrátit na nějaký ten hlavní tah) je to pro velkou většinu lidí nepoužitelné řešení. A i když je to „jenom“ objížďka, záleží na tom, kolik a jakých jich je – když je jedna a rozumná, není to problém. Když je jich tolik, že člověku udělají z tříkilometrové cesty desetikilometrovou, nejlépe s výraznými ztracenými… Číst vice »

firon

Typická ukázka české bezohlednosti. Matky by si měly na kočárky připevnit něco na způsob policejních rámů či beranidel, již kvůli ochraně dětí, a cestu si kolem takto zaparkovaných aut klestit bez ohledu na škody na vozidlech…

Kamil Novotný

Máte to v hlavě trochu popletené, tím ničíte soukromý majetek a jste bezohledný vandal. Ti řidiči tam totiž parkují legálně. To je docela rozdíl.
Pokud chcete tuhle absurditu nepodporovat, mají matky s kočárky a všichni chodci chodit uprostřed silnice a neuhýbat. To je pak zcela v pořádku.

firon

Máte naprostou pravdu Kamile, jsem velmi slaboduchý. Ale matku s dětmi bych doprostřed silnice přesto neposílal…

Frantisek

Matky by měly nakoupit (daňově výhodné) autosedačky, a místo pěšky či s kolem vozit své děti rovnou dalším autem. 🙂 A tak k témuž tlačit i další.

Zbynek

Takhle to dopadá, když se sejde dotčeny orgán pomáhat a chránit a „kompetentni“ úředník.
Občané chtěli obytnou zónu, s vyznačením parkovanim a chodce ve vozovce…

Osamělý Vlk

Nemyslím si, jsou i odpovědní úředníci, kteří by něco takového nedovolili, i když by politici naléhali.

Zbyněk

Jsou. Ale vešli by se na prsty jedné ruky. Za celou ČR.

svojsin

Tohle si Luděk Staněk ani Šídlo do svých pořadů nedají, páč je to v Prahéééé

Vojtěch

Pokud se článek prolouskne na seznam, tak jo