Vadný sběrač, nebo trolej? Správa železnic vyšetřuje důvody včerejšího kolapsu v České Třebové

Česká Třebová. Pramen: Správa železnicČeská Třebová. Pramen: Správa železnic

Kontrola stavu trakčního vedení v úseku proběhla letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Practicus

a mě někdo bude nadávat, že mám zvednutý 2 smetáky, při stání na stejnosměru a zapnutým topení vlaku

hlavně ti inženýři, kteří tvrdí, že otočnej pakeťák sběračů přední-zadní-oba, je přežitek a moderní lokomotivy je nepotřebují

Pepa

Neměly by se tyto poruchy, navíc v Hlavním Městě Železnice, stávat jen jednou za obligátních 10 let? Místo každého půl roku? (minulá 23.6.2024). Není čas na to začít stavě bypass druhou stranou údolí a železniční skanzen ponechat svému osudu?

Franta Holeček

SŽ nemá na troleje čas, musí malovat na šedo podchody v Ústí. Celostátní ostuda Svobody a spol.

zdroj

Taktéž vizitka místně příslušného vedení OŘ a lidí v jeho vedení

Jeffer

Tak v Lysé to bude jednoduché. Čo som pochopil, tak MTR má už po skúsenostiach so SŽ (možno nie len) na všetkých elektrických rušňoch kamery snímajúce zberače. Uvidíme, či sú podobne dobre vybavení aj ďalší dopravcovia.

Petr Šimral

METRANS ma kamery na vsech vlastnich lokomotivach, u pronajatych je nema. Dnesni vlak vedla lokomotiva „vlastni“ a videa mame zajistena.

LadaK

To oslňující přisvícení kamery sběrače je opravdu úžasné když jedete naproti. Oslňuje to a je to velmi nepříjemné!

Adam Ř

Pokud to tu čte někdo od METRANS: Zvažovali jste to osvítit pomocí infračerveného světla? Většina kamer ho zabírá, ale lidí neoslní

Stenly

To svícení na sběrač nemá Metrans ale ČDC

Petr Šimral

Tak tak. METRANS stresni kamery neprisvecuje. To nejdulezitejsi jde videt i tak…

Jakub

By mě zajímalo jak je myšleno, že troleje pocházejí z dob elektrizace. To se tím myslí i trolejový drát? Ten by tak dlouho nevydržel.

JiVe

Pomalu půjdeme spát, tak uvidíme jaké místo bude zítra ve třetím poličku kalendáře

Jack

Jen pro zajímavost: ve Třebové poškozená lokomotiva Regiojetu dojela v neděli s poškozeným sběračem s vlakem trasu vlaku na Slovensko. A dnes (pondělí) zpět do Prahy, kde v Malešicích přepálila TV na vlečce. Kde by tak mohla být chyba?

David

Zdravím, no nevím, ona může poškozená lokomotiva coby účastnice de facto mimořádné události pokračovat v další jízdě vlastní silou ? V tomto případě dokonce s poškozeným sběračem ? Ano, má další třeba tři kousky, ale i přesto … ???

David

Jack

Jestli může jet dál nevím, ani netvrdím, že nesmí. Na to bude mít nějaký předpis dopravce. Spíš je zvláštní, že druhý den, dojde k přepálení TV, které tahle mašina evidentně způsobí. O příčině poruchy ve Třebové by člověk asi spekuloval.
Zajímavá asi bude i uváděná komisionální prohlídka, hlavně její výsledek.

noerf

Podle k-reportu jela na spoji 1011 lokomotiva 162.120. Takže mohla použít do Košic a zpátky druhý sběrač.

Jack

Na to by měl právě asi odpovědět dopravce. Nebo někdo ten, kdo stanovuje pravidla pro provoz hnacích vozidel. A říct, kdo má odpovědnost za to, že je vozidlo po mimořádné události schopno provozu bezpečného pro infrastrukturu i samotné vozidlo.

Jiří Kocurek

A proč by stroj kteréhokoliv dopravce nemohl jet na druhý sběrač, pokud ten není poškozený?

Udělat předpis tak, že se to zakazuje jenom -x- nelze, tak ať zas nestřelíte železnici do kolene a nebudete si tady stěžovat že na silnici stačí osadit rezervu a může se jet dál.

David

Zdravím, nejde o to kolik má stroj dalších nepoškozených sběračů, ale o to, že byl poškozen při MU a je třeba i jeho komisionální prohlídkou prozkoumat příčiny poškození. V tomto případě jak sběrače stroje, tak trakčního vedení. No a „komisi“ na místě prostě řádně neprovedete. Moc se mi prostě nechce věřit tomu, že by v tomto případě po poškození TV někdo za tmy (ano, máme ale i svítilny) skotačil na střeše HDV, přidrátoval části poškozeného sběrače, zkontroloval stav dalších zařízení a nakonec vydal rozhodnutí ve smyslu „Je to cajk, hurá na Košice … „. Ovšem kdoví, možná to tak někde… Číst vice »

Jiří Kocurek

Píšete: „Poškozeno při MÚ … a „komisi“ na místě prostě řádně neprovedete.“

Dobře, tedy máme mašinu na místě, podezření na vadný sběrač, ten stáhneme dolů. Co dál, když „komisi“ na místě neuděláme?

Stav „podezřelého“ sběrače se moc nezmění, když budem mašinu odtahovat jinam jako nečinnou vs. mašina pojede na ten druhý. Snad jen v rychlosti pohybu, ale čekat kvůli tomu na místě až do rána a blokovat kolej?

Practicus

úplně normálně – starší lokomotivy byly totiž dělány na práci a ne jen na parádu, takže každý sběrač má svůj odpojovač – ať už ruční, nebo dálkově ovládaný elektropneumaticky – ovšem taková ultramoderna, jako je WCtron je nemá, takže taková blbost, jako laníčko namotaný na smetáku dokáže zneschopnit jinak funkční stroj

Karel

Která to byla mašina?

Jack

162 120-0

Practicus

tak když se podíváte pořádně, tak jančura pro rychlost na 140km/h používá původní hlavice sběračů, který jsou na 120km/h

Kamui

Není společný jmenovatel jak Třebové, tak Lysé, že tam nejsou traverzy, ale lanové převěsy přes půl stanice?

Petr Šimral

V Lysé ke stržení došlo až na Staroboleslavském zhlaví. Tam vůbec žádné převěsy nejsou 🙂

Jan

ÖBB Infra už nějaký ten pátek žádné převěsy a (skoro) žádné traverzy nestaví. Všude jsou jednotlivé sloupy. Je to odolnější, protože všechny koleje jsou úplně nezávislé a když se něco stane, tak je to problém jen na jedné koleji. Akorát šotouši remcají, protože to komplikuje focení.

F. K.

A DB ano a vyplývá z toho co?

Jan

Že DB (a SŽ) myslí krátkodobě a nějaká spolehlivost infrastruktury je až druhořadá. Převěsy jsou na začátku levnější, ale když to někdo strhne, tak se nehne ani kolo.

Michal M

A u nás se převěsy staví jakože kde?

libcha

Může na frekvenci poruch trolejového vedení mít vliv o trakční soustava 3kV (oproti střídavé 25 kV)? Tedy nebudeme-li počítat že v Česku může být sestavena ze starších součástek.

Tomáš

Skôr áno, ale hlavne v teoretickej rovine, čo sa i zberačov HKV týka.

Aj zmodernizované trakčné vedenie s jednosmernou el. sústavou =3kV, má narozdiel od striedavej el. sústavy ~50Hz/25kV, prítomné tzv. sprievodiče. Za predpokladu, že na ne spadne napríklad strom(Iba na ne) a roztrhnú sa, môžu sa tieto i za poveternostných podmienok ‚zapliecť‘ do nosného lana i samotného trolejového vedenia, kde pri prejazde vlaku so zdvihnutým zberačom môže dôjsť ku kolízii, a ich väčšiemu poškodeniu(tak ako zberač HKV tak aj trolejové vedenie).

Ale je to súhra okolností.

Adam Ř
Karel

Hooodně zajímavé

Franta Holeček

Jo tak proto jsou tak oblíbené diesely pod trolejemi. Nemůže se nic stát. 😀

Jiří Kocurek

Že by se v Rudolticích přesedalo, cestou ze Třebové do Lanškrouna?

Jan

Natáhli si tam troleje, ale jezdily jim tam sběrače…

Martin

No, kazdopadne to, alespon podle zprav, vypada na velmi casty nesvar na ceskych trati a priciny by se meli co nejdrive resit…

Radek

Příčiny by měli předcházet následkům.

Jan

Měly

David

Bude zase aktualizace nějakýho předpisu?

Bakiy

Jako třeba, jedoucí vlak nesmí jet se zvednutým sběračem? 😂

noerf

Pro nezastavující vlaky stáhnout před Třebovou či Lysou sběrač a za zdvihnout. Pro vlaky zastavující ve stanici, bude platit to samé, s tím, že je popostrčí dieselová lokomotiva.😉

Adam Ř

To by mě vlastně docela zajímalo: jak daleko na rovině dojede vlak, jedoucí řekněme 120 km/h, pokud nebrzdí, ani není hnaný?

Petr Šimral

Po naproste rovine nakladni vlak o hmotnosti vyssi jak 1000 tun klidne i pres 20 km, pokud vydrzi se vzduchem. Na klesani mam rekord cca 80 km.

Michal M

80 km klesání je kde? Brenner – Trento?

Martin

Ja bych tedy byl radsi, kdyby se to vysetrilo a zjistili priciny,…