V Zubrnicích letos obnovili přes půl kilometru tratě, pokračovat budou na jaře
Obnova trati Zubrnice - Lovečkovice. Pramen: Zubrnická museální železnice
Spolek Zubrnická museální železnice završil své letošní snažení o obnovu zhruba pětikilometrového úseku tratě ze Zubrnic do Lovečkovic. Letos nadšenci
Tak tomu mohutně fandím. S takovým úsilím si zasluhují nejen podporu, ale také úctu. Dílo se daří a sny jistě nezůstanou sny, pokud i místním a návštěvníkům dojde, že železnice je ta nejlepší doprava včetně možnosti studovat dějiny. Peněz je totiž dost, jen na nesprávných místech.
Když vidím na obrázku tu podbíječku a štěrkový pluh od Strabagu, tak by mě zajímalo, zda tato mechanizace byla poskytnuta pro potřeby spolku danou firmou zdarma, jako nepeněžní sponzorský dar, nebo zda si to nechala dotyčná firma zaplatit. Firmy, které si mastí kapsu na státních zakázkách od SŽDC by měly poskytovat železničním spolkům vlastnícím infrastrukturu (kterých není moc) toto zdarma, jako určitou omluvu za své jednání. Pár stovek metrů trati jednou za rok je nezabije…
Zdarma jako sponzorský dar.
S pár zubrnickyma se znám .
Děkuji za info. Pokud pomáhají i takoví velcí hráči, tak zvážím i svoji podporu. Snad se to jednou podaří dotáhnout až do toho Úštěku.
Z Lovečkovic do Úštěku je to 8 km. To by se mohlo podařit. Myslím, že propojení historického Úštěku s ojedinělou architekturou a Zubrnic s unikátním skanzenem s Velkým Březnem se Zámkem a pivovarem je dobrá turistická atrakce.
Tak hoši a dámy ze Zubrnic, už to tam máte. A když uvidím snahu dalších lidí, tak zase někdy něco pošlu.
Dík za Váš finanční příspěvek na http://www.jedemdal.cz
Zubrnická železnice i když neslouží pravidelné dopravě a má pouze turistický charakter je významnou kulturní památkou. Činnost lidí spolku je velmi záslužná a je velmi tristní pohled na jejich transparentní účet https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2401621624 v porovnání s obdobným účtem Milionového chlívku. Lidé, raději než na destrukci státu v podobě Milionového chlívku, přispějte na obnovu Zubrnické železnice. To má mnohonásobě vyšší cenu!
Eště vyblij něco o Havlovi a Sorosovi.
První polovina komentáře v pořádku až do sousloví „Milionového chlívku“, dál je to už jen politizování tématu, navíc s extrémně pokřiveným viděním. Takže celkově mínus.
Když dokázali zpolitizovat železnici jako takovou, za komunistů nýmandi likvidovali tratě, nyní političtí nýmandi tratě likvidují zas, tak se s tím musíte smířit, když někdo popisuje chod těch záležitostí
Tyvole, takže blití nějakýho bolševickýho dementa o Milionovým chlívku je ve skutečnosti popis toho, ja političtí nýmandi likvidují tratě? Tak to pak jo.
Co má co společného zmínka o „Milionovém chlívku“ s nějakým soudobým likvidováním tratí?
Nebo jinak a ve správných termínech: Co má spolek Milion chvilek pro demokracii společného s tím, že nějaká současná vládní garnitura (proti které právě tento spolek vystupuje) zruší trať?
Opravdu nechápu…
Samozřejmě, Milion chvilek pro demokracii nemá s věcí společného nic. Ovšem někdo si potřebuje kopnout, když jeho vidění světa se omezuje na srpy, kladiva a koblihy…
Zvláštní je, že lidé přispívající Milionu chvilek přispívají i Zubrnické železnici, zatímco ti, co jen nadávají, tak nedají ani korunu.
Hloupá rozhodnutí mocipánů z minulosti převzali i dnešní vykutálení mocipáni. Viz. šílenosti dějící se neustále v Jižních Čechách. Něco zrušit jde samo. Obnovit již ne, jak zde čteme.
DHaKovi zrušili režijku do Kájova a nevzpamatoval se z toho dodnes.
On někdo zrušil koněspřežku?
Netolice, Tejn, de facto celá Šumava, otazníky nad Stojčínem… to vám nestačí?
A to ještě od nového gvd na jihu ruší cca 20 vlaků. Několik jich sice zavedli, ale celkově hodnoceno – útlum pokračuje. Aby bylo na letiště, aby jezdilo víc aut po dálnici, aby více auta ucpala velká města. Logika v tom byla, sice taková vypočítavá, to když se rušily stovky vlaků průřezově v celém kraji, aby pak na kousku Šumavy zbylo na soukromé v počtech maximálně desítek spojů. Současné vlně likvidací nerozumím – ruší třeba vytížené vlaky, do J. Hradce. Na příkladu Zubrnic vidíme, jak snadno jde něco zničit a jak těžce a složitě to pak obnovujeme. Stojí za to… Číst vice »
A můžete připomenout jména těch ničitelů, co zavřeli trať z Ústí nad Labem do Úštěku přes Zubrnice?
doufam že se tu nenajde inteligent,který bude srovnávat ceny prací zde a na síti SŽDC
Ještě k článku doplním, že z Lovečkovic vedla odbočka do Verneřic (sklonově velmi výživná).
Jaké tam byly sklony? Vůbec to tam neznám a zajímá mě to. Děkuji.
Přes 40‰.
Nevím, jaká byla konkrétní maximální hodnota, ale je to pěkně vidět na turistické mapě s vrstevnicema. Když jsem jel poprvé (už po silnici, nejsem pamětník) od Lovečkovic do Verneřic, čubrněl jsem, jaký tam je krpál, přes který se ta dráha musela vyškrábat.
Kez bych se tam jednou svezl vlakem, ale neverim ze se toho doziju, ac Kristova leta jeste nemam …
Ono to bylo trochu opačně.“Hlavní“ trať vedla právě do Verneřic a odbočka byla do Úštěka.Sklony tam byly opravdu až 40 promile a v nejvyšším bodě trať překonávala hřeben Bukové hory.
Kdyby ty peníze radši dávali na něco užitečnějšího…za ty miliony by se toho dalo udělat hodně. Ale ne, oni to radši investují do tratě, která byla před lety zcela správným rozhodnutím zrušena, přitom autobusy jsou v této lokalitě plně dostačujicí.
Radši ty peníze dám do obnovy trati než na dávky sociální podpory
A k čemu je ta trať dobrá? Když se podívám na jízdní řád linky DÚK 452, jako by se snad podobal trase linky T3. Proč zbytečně provozovat dvě souběžné linky a pro tu druhou, dražší na provoz, za miliony obnovovat nezbytnou infrastrukturu? Tohle je skutečně jen vyhazování peněz. Kdyby radši za to v Zubrnicích nebo v Lovečkovicích investovali do veřejného prostranství, bylo by to mnohem užitečnější. Ta dráha byla zrušena proto, že si někdo evidentně uvědomil, že to je přežitek, což je pravda.
Bavíte se, nebo jsou Vaše příspěvky myšleny vážně?
Naprosto vážně. Vyhazovat peníze tímto způsobem by měl byt trestný čin.
Je to turistická atrakce, vracet tam denní provoz nikdo nechce, ten zůstane na autobusech. A že to atrakce skutečně je ukazuje zájem o akce, které se tam konají už léta.
Se svými penězi ať si každý dělá co chce, vám do toho nic není.
Jenže provoz na té dráze je dotován z veřejných peněz. Ať si ho platí sami, když těch peněz mají tolik, že nevědó co s nimi.
*nevědí
Ano, je dotovan – nekolik malo vlaku – jako turisticka atrakce. Podle Vas ma kraj platit jen a pouze to co je uzitecne vsem nebo univerzalne uzitecne? Pane, nic takoveho neni. A je dobre, ze kraj ma vuli k velkorysosti podporovat i spolky, jenz kraji nezajisti ekonomicke vysledky, ale vysledky jine. Pokud Vam tak bohuliba cinnost jako je obnova tehle trati vadi, tak je mi Vas uprimne lito.
Turistická linka T3 je dotována stejně jako všechny ostatní turistické linky krajem. Nevidím tedy rozdíl v tom jestli je to od ČD na tratích SŽDC nebo na soukromé trati ZMŽ…?
A kruci…., moje případné iracionální námitky rázem pozbyly smyslu.
No vzhledem k tomu že to jsou jejich soukromé peníze tak vám může být jedno za co je utratí.
Soudruh X by si asi představoval, že spolku by měly být peníze znárodněny a použity na vybudování 90 centimetrů koriidorové trati.
Kdyz si koupite karton cigaret, tak si stejne tak ja muzu myslet, ze je to vyhazovani penez. To je vase pravo a muj nazor, ktery ale nehraje zadnou roli. Myslim ze je to stejny pripad…
Souhlasím.
Avšak lidé zde to nepochopí a na slušné příspěvky reagují, jak reagují.
Když člověk obnovuje, zachraňuje něco železničního, co je něčím neobvyklé nebo výjimečně, tak se to dá chápat. Avšak proč kompletně obnovovat normálně rozchodnou lokálu. Ano, parta nadšenců realizuje svůj koníček, vyberou příspěvky a dají do toho hodně energie, ale proč to dotovat z veřejných peněz, které by mohly udělat více užitku většinu okruhu občanů?
Třeba protože turistický ruch? Z toho plynoucí synergie ve tvorbě dalších pracovních míst a pod.
Muzeální železnice vedoucí krásnou krajinou, navíc přes turistický atraktivní Zubrnici s unikátním skanzenem turisty určitě přitáhne.
Autobus sám o sobě žádné turisty navíc nepřitáhne.
A zajímavé je, že na Slapy vlak nejezdí a turistický ruch tam rozhodně je dost velký. Zachovávat vlak jen kvůli tomu je nesmysl, turisty může bez problémů vzít i autobus, cyklisty zase cyklobus.
A krásná krajina…to sice v Zubrnicích je, ale užívat si ji můžeme i z jiných míst, než je vlak. Zvlášť pokud to stojí tolik peněz.
Odkdy jsou Slapy skanzen?
To jsem neřekl, ale turistů tam jezdí podstatně více, než do Zubrnic.
Protože je to významnější lokalita. Kdyby na ty Slapy vlak existoval („za jinak stejných podmínek“), tak tam těch turistů VHD přijede mnohem víc.
A to je jako nějaký důkaz? Trochu vám unikají souvislosti. Na Slapy nebo do Špindlu vždycky bude jezdit víc lidí než do Zubrnic už jen z toho faktu, že se jedná o turisticky a hlavně rekreačně mnohem zajímavější lokality než Zubrnice.
Vůbec máte trochu problém rozlišovat mezi turistickým a rekreačním cílem.
Na Slapy někdy vedla nějaká železnice? Nebo tím myslíte celou vodní nádrž? Pak by ji vést někam na vodní nádrž byl opravdu nesmysl s ohledem na její značnou délku a členitost (nádrže). A mimochodem právě protože je tam turistický ruch velký, tak není potřeba ho nevím ještě přiživovat.
Srovnávat nádrž se Zubrnicemi je poněkud mimo.
Mimochodem ono těch pár milionů, kolik to bude stát, je naopak relativně zanedbatelná částka oproti jiným mnohem nákladnější akcím. Např. jen oprava jedné větší památky jde minimálně do desítek, ne-li stovek milionů.
Myslím tím nejen nádrž, ale celé její okolí. Je to oblast velkého turistického ruchu. A uvádím to zde jen jako vyvrácení argumentu „Je tam turietický ruch, tak tam prostě musí být železnice a autobusy nestačí“. Právě Slapy (nebo i např. Kvilda nebo Špindlerův Mlýn) jsou dúkaz toho, že autobusy jsou pro turistiku dostatečný dopravni prostředek. Zubrnice, které mají návštěvnost oproti Slapům zlomkovou, fakt nepotřebují nějaký starý motoráček jedoucí po kolejích, autobus tam je víc, než dostačující.
*turistický
Pokud se nepletu tak ten turismus tam tvoří ta dráha jako taková. ( viz Muzeum, nostalgické jízdy…)
7 mostu a 2 tunely, odhadem 40mld korun a 32km trat Mala Hrastice – Bystrice pres Slapy neni problem 😀 https://mapy.cz/s/latanegedu … ale konec srandy … si opravdu myslite, ze ze autobusy jsou lepsi varianta ke kolejim? Ze jde o moudrou volbu? Napriklad diky zavisle trakci by doprava do turisticky exponovanych mist mohla byt „cista“ a navic odolna nedostatku ropy. Vetsinu turistu do turistickych lokalit stejne vozi auta a to je zaklad co je spatne – nekvalitni infrasktruktura, jenz lidi zene do aut, ani je nenapadne jet vlakem ci autobusem, protoze vlak neni a autobus je precpany ci nesmyslny v… Číst vice »
Připadá mi to, že tu už diskutuju se zaseklou gramofonovou deskou, ale zkusím to ještě jednou a naposled, protože mě takhle diskuze už přestává bavit. Slapy nejsou ani tak oblast turistického ruchu, jako hlavně a především oblast rekreační. Zubrnice naopak nejsou vůbec oblastí rekreační, ale čistě jen turistickým cílem. To je dost podstatný rozdíl. Takže ten váš argument není žádné vyvrácení, ale naopak je úplně zcestný. Nicméně i kdyby byly Slapy velkým turistickým cílem, podobně jako např. Český ráj nebo Adršpašské skály, tak je prostě nepsorným faktem, že některé cíle budou vždy mnohem atraktivnější než jiné a není potřeba je… Číst vice »
V porovnání s náklady na vybudování jedinečné turistické atrakce ‚Čapí hnízdo‘ jsou ty náklady směšné…
V Zubrnicích žádná přehrada není.
Na Slapy někdy jezdil vlak? Ten byl uvažovaný (a nepostavený) snad jen do Štěchovic. A pokud myslíte Slapy u Tábora, tak tam jezdí pořád. 🙂
No ona to popravdě jen taková lokalka jako ostatní není. Je to vlastně 2. nejstrmějsí trať v ČR, hned po Kořenov – Tanvald. A není ozubnicová (i když návrh prý byl). Pak je to taky úkaz parádní práce lidí, kteří to dělali jako koníčka a ve svém VOLNÉM ČASE a zcela DOBROVOLNĚ! Zajímalo co jste dokázal udělat vy? Navrtat manželce poličku? Umýt nádobí??? Vám se to lehce kritizuje když sám ani nevíte jaká práce s tím je, nemluvě o papírování, udržování porovzuschopnosti vozidel atd atd…
Ta dráha byla zrušena v době, kdy celý zdejší region ničím moc turisticky nevynikal, lidé se odtud spíš stěhovali pryč, historická zástavba v Zubrnici byla určena k demolici včetně kostela (kterých se mimochodem v okolních obcích odstřelilo asi 6). Tudíž byla úplně jiná situace než dnes.
To je tak, když někdo soudí něco, o čem m nic moc neví.
Ta trať je komplet na šrot, tzn. obnova v kompletní výměně žel. roštu, kde prostě lítají ročně řády miliónů korun, jak je uvedeno v informacích a dle fotek. Z mého pohledu vnímání je to prostě přes čáru. Zubrnice se dají stihnout jako jednodenní výlet. Takže s rozvojem dalších pracovních míst bych to neviděl tak výrazné, jak se uvádí. Ano, lidé si dají někde oběd nebo menší občerstvení, ale o nějakém vícedenním ubytování, wellness a dalších aktivitách to zatím není. Vzubrnicích jsem byl v centru a tratí jsem jel. Za těch několik miliónů korun by se možná dala udělat další vylepšení… Číst vice »
Řády milionů korun? Jak se můžete dočíst v tomto článku, tak za rok prolítlo přesně 845 tisíc. Kde jsou ty vaše miliony? Navíc ze soukromých zdrojů, z peněz, které jednotliví lidé darovali právě na tento konkrétní případ,, takže i kdyby to bylo pro vás bůhví jak přes čáru, tak vám v podstatě do toho nic není?
Další tvrzení jsou jen vaše domněnky a nezakládají se na žádných faktech.
Mě zase přijde přes čáru, když kdejakej knedlík řeší cizí peníze a co si za ně kdo pořídí, i když je mu po tom naprosto kulový. A úplně vidim, ajk by ten samej knedlík prskal jak křeček, kdyby mu někdo navrhl, aby dal svoje peníze sousedovi, páč ten má tedy mnohem lepší záměr na jejich využití.
Né, hele, je fakt tak těžký pochopit, že konkrétní peníze patřej konkrétním majitelům a je tedy naprosto irelevantní, pokud né přímo neakceptovatelně bolševický, fabulovat, co by si za ně moh pořídit někdo jinej?
Tu infrastrukturu obnovují za svoje.
Dotace mají jen na provoz
Super zpráva! Fandím jim!
Vyborne, jen tak dale!
Nevite nekdo jak je to s pripadnyma dobrovolnickejma brigadama? Chtel bych krom financi i prilozit ruku k dilu…
https://www.zubrnickazeleznice.cz/pojedtesnami