V Židlochovicích začíná proměna vytížené křižovatky na okružní, práce potrvají do listopadu
Křižovatka silnic II/416 a II/425 v Židlochovicích. Foto: Google Street View

Práce výrazně omezí provoz, nejvíce pak v listopadu.
a pritom by stacilo tam dat semafory…
Ty by se mohly porouchat. Kruháč sice totálně zpomalí dopravu v hlavním směru, ale to vouřady nezajímá, nemusejí se o nic starat.
Zrovna tady bude kruháč lepší, je tam dost silná frekvence ve všech směrech
ty jo, ja nevim, jasne, na moste se ceka na odboceni doleva dlouho, ale porad nevidim smysl kruhoveho objezdu, zvlast kdyz tam bude muset byt reseny vetsi kvuli kamionum, ktere tam jezdi celkem intenzivne, at uz do Syrovic, Zelenky, Hrusovan nebo na Rajhrad
navic vybudovani semaforu by bylo mnohem jednodussi, rychlejsi a bez vetsich omezeni provozu, takhle to jen vypada, ze potrebuji auta nahnat do Tyrsovy, aby naplnili pokladnicku
Semafory mají mnohonásobně vyšší relativní nehodovost (i firmy přiznávají, že toto řešení má „death build in“), zatímco malá okružní křižovatka je nejbezpečnějším typem vůbec. A hlavně – nepotřebuje drahého údržbáře SSZ, stačí zamést vozovku a vyplenit záhonky, navíc kytičky a estetika v centru města.
ale sem nemuzete dat malou, kvuli tem kamionum z Hustopeci na Rajhrad tam bude potreba neco vetsiho
jako dávalo by to smysl postavit až po dobudování obchvatu Blučiny a zákazu tohohle tranzitu…
Malá okružní křižovatka umožňuje provoz všech vozidel a bez posouzení kapacity zvládne 15 000 vozidel denně.
Pardon, tohle je nesmysl. Malá (tj. jednopruhová) okružní křižovatka (s průměrem 25-35 metrů) umožňuje provoz všech vozidel, včetně kamiónů a kloubových autobusů. Je naprosto samozřejmé, že se dopravní stavby dimenzují na největší návrhové vozidlo, okružní křižovatka není žádnou výjimkou. Problém může být pouze s nadrozměrnými náklady, pokud je záměr je lokalitou tahat.
jste v centru mesta na nejlukrativnejsim miste a frknete tam kruhac?
A co byste tam frkal, aby mělo kapacitu a zároveň to vypadalo esteticky? Betonové hřiště z panelů?
To se mi právě vůbec nezdá. Možná to tak na první pohled vypadá ale fronta z vedlejší je způsobená spíš tím že z vedlejší se čeká poměrně dlouho na možnost odbočit než vysokou intenzitou. Zatížení hlavní silnice bude řádově jiné než bočních ramen.
Když jedu od Brna, přijde mi, že skoro každé druhé auto nepokračuje na Nosislav, ale odbočuje na Žabčice/Hrušovany
Ono jiný směr než doprava z náměstí je problém. Hlavně na Nosislav se silnice za hasičkou stáčí.
Na okružní křižovatku je to zcela ideální místo.
presne, neni nic lepsiho nez na hlavnim namesti vedle reky, kde by mohla byt pekna naplavka udelat okruzni krizovatku, lahoda
Druhý most v Židlochovicích není, jen lávka.
jakože SSZ a fronta aut u něj je víc městotvorné?
tak snaha by mela byt spis o odkloneni dopravy, ne?
Tím křižovatka nezmizí.
Samozřejmě, ale obchvat Židlochovic není ani ne výhledu, pokud vím…
Kapitalisti na Západě to přesně takto dělají, zpravidla s argumentem, že okružní křižovatka umožní krásnou architektonickou výzdobu a zkrášlení centra. Stačí se podívat např. do Tullnu, do Retzu, Hornu, Hohenau, Gänserndorfu či jiných (téměř) jihomoravských měst.
to říkám taky pořád ne můžu přijít na to proč to nejde