V září znovu otevíráme. Oprava nejdelšího železničního tunelu na světě finišuje, sníží rychlost na 160 km/h
Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB
Škody vzniklé vykolejením nákladního vlaku přesahují 150 milionů franků.
Při další nehodě snížíme rychlost na 80 km/h?!
Vy jste ten článek nečetl, že?
SNÍŽIT rychlost v tunelu na 160 km/h? Šlendrián! To by se u nás nestalo!
Tak tato nehoda by Švýcary měla motivovat k plnému dokončení (plnému zdvoukolejnění) Loetschbergského základnového tunelu.
Nemají tam jakýsi problém s ne/vybuchlou municí (Mitholz)?
Smutný příběh. Jestli se správně dívám a mapy to mají dobře, tak muničák je na opačném břehu než železniční tunel a nejméně půl kilometru hluboko ve skále: https://mapy.cz/s/hoputecula
špatně jsem to napsal, tak oprava: Ten Lotschbergský tunel je nejméně půl kilometru hluboko ve skále.
Anoj, je to na druhe strane udoli, vzdusnou carou cca 1,8 km (a pak jeste do podzemi)
To spolu vůbec nesouvisí. Realizace v částečném profilu byla plánovaná od počátku jako úsporné opatření.
https://www.bls.ch/de/unternehmen/projekte-und-hintergruende/neat
Mitholz je naproti přes údolí, to by snad vadit nemělo, když to nevadilo ani stavbě první tunelové roury.
noo obávám se, že když se teď nedávno dozvěděli, jakej je v tom muničáku průšvih a že ještě zdaleka všechno nevybuchlo, tak je dostatečná vzdálenost taková relativní hodnota, asi bych se pod to podepisovat nechtěl.
500 metrů skály odclonní ledacos. Větší problém může být výbuchem způsobené zemětřesení.
no tak to jsem tak nějak měl na mysli.
ne, problém je čistě finanční