V září znovu otevíráme. Oprava nejdelšího železničního tunelu na světě finišuje, sníží rychlost na 160 km/h

Stav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBBStav prací na opravě Gotthardského úpatního tunelu v květnu 2024. Foto: Gian Baeriswyl / SBB

Škody vzniklé vykolejením nákladního vlaku přesahují 150 milionů franků.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Při další nehodě snížíme rychlost na 80 km/h?!

Filip Jirsák

Vy jste ten článek nečetl, že?

Wwwlasta

SNÍŽIT rychlost v tunelu na 160 km/h? Šlendrián! To by se u nás nestalo!

Bram

Tak tato nehoda by Švýcary měla motivovat k plnému dokončení (plnému zdvoukolejnění) Loetschbergského základnového tunelu.

Honza R.

Nemají tam jakýsi problém s ne/vybuchlou municí (Mitholz)?

Jiří Kocurek

Smutný příběh. Jestli se správně dívám a mapy to mají dobře, tak muničák je na opačném břehu než železniční tunel a nejméně půl kilometru hluboko ve skále: https://mapy.cz/s/hoputecula

Jiří Kocurek

špatně jsem to napsal, tak oprava: Ten Lotschbergský tunel je nejméně půl kilometru hluboko ve skále.

Bohdan

Anoj, je to na druhe strane udoli, vzdusnou carou cca 1,8 km (a pak jeste do podzemi)

Jirka

To spolu vůbec nesouvisí. Realizace v částečném profilu byla plánovaná od počátku jako úsporné opatření.
https://www.bls.ch/de/unternehmen/projekte-und-hintergruende/neat

Dusanh

Mitholz je naproti přes údolí, to by snad vadit nemělo, když to nevadilo ani stavbě první tunelové roury.

Dejf

noo obávám se, že když se teď nedávno dozvěděli, jakej je v tom muničáku průšvih a že ještě zdaleka všechno nevybuchlo, tak je dostatečná vzdálenost taková relativní hodnota, asi bych se pod to podepisovat nechtěl.

Jiří Kocurek

500 metrů skály odclonní ledacos. Větší problém může být výbuchem způsobené zemětřesení.

Dejf

no tak to jsem tak nějak měl na mysli.

Jan

ne, problém je čistě finanční