V září se vrátí roušky do veřejné dopravy

Výstraha ROPID k rouškám. Pramen: ROPIDVýstraha ROPID k rouškám. Pramen: ROPID

Ve všech prostředcích veřejné dopravy budou od září opět povinné roušky. Po dnešním jednání vlády to oznámil ministr zdravotnictví Adam

383 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
štěk zapesal

Ve vlaku to nosit nebudu, nařízení jsem všemožně porušoval i za první vlny covidu.
V hospodě jsem to neměl nikdy…
Na Slovensku se to ve vlaku hromadně nedodržuje.
Takže doufám že nebudou ovečky moc vykakaný a budeme se ve vlacích ve větší míře potkávat bez roušky.
Ten vir tu bude napořád a zase zastavovat ekonomiku, vyhánět lidi z VHD, atd., je naprostý nesmyl a napáchá to mnohonásobně větší škody, než když nám občas někde někdo onemocní. Na covid jako takový nezemřel v zásadě nikdo ♡

Petr

U nás se dělají vtipy proti nošení roušek, v Německu, pro nošení roušek a zatraceně drsné. https://www.mopo.de/news/panorama/bahn-aushang–maske-vergessen–dann-muessen-sie-dieses-wc-mit-ihrer-zunge-reinigen–37200224

Petr

Tak se tak dlouho frflalo, proč se v hospodě nemusí nosit, až je tam nařídily také. Zřejmě to dopadne tak všude, když se lidem nelíbí, že jí někde můžou sundat. Tak poděkujte frfralům 😀

rtep

Ono nebude zač děkovat. Za celou dobu různých opatření jsem nikdy v restauraci roušku neměl (tak jako všichni ostatní hosté) a v naprosté většině případů ji samozřejmě neměl ani personál. Co bude někde psáno v nějakém Vojtěchově blábolu, není opravdu podstatné.

Petr

Já se divím, že ty co nechtějí nosit roušky se nepřihlásí jako dobrovolníci, třeba místo sester co dělají odběry, ušetřilo by se za ochranné prostředky, 😀

TomikV

Áááá pan chytrý promluvil …

Petr

Jen logická úvaha, jak ušetřit.

rtep

Nejsem sestra, ale na něco takového bych šel klidně bez roušky. Pravděpodobnost, že onemocním, je nízká.
Pravděpodobnost, že budu mít zdravotní problémy díky nošení roušky, je rozhodně výrazně vyšší.

Petr

No a ony nosí celý skafandr. Řekl bych, že by to jen uvítaly.

rtep

Skafandr opravdu nenosí. Byl jsem dvakrát na odběru kvůli koronaviru ve firmě a ty sestřičky se opravdu chránily jen tou rouškou a někdy i desinfekcí. Ony narozdíl od různých Babišů, Vojtěchů a podobných tvůrců paniky o problematice vědí hodně.

Petr

No nač roušku a desinfekci, však není potřeba, tedy minimálně to první. 😀

rtep

Rouška potřeba opravdu není. Ty sestry to prostě měly na sobě ze slušnosti, protože my jsme to měli nařízeno firmou. Navíc rouška by je před jakoukoli nákazou stejně nemohla ochránit. Možná některé druhy respirátoru, ten ale opravdu neměly.

Petr

No tak pokud je někdo slušný, tak si ten „hadr“ nandá i ve VHD, pokud mu v tom tedy nebrání jiné vážné zdravotní důvody. Ostatní zřejmě slušní nejsou, jak jsem pochopil z Vašeho příspěvku.

rtep

Ostatní jsou samozřejmě také slušní, proč by také ne. Rozhodně také za neslušné nepovažuji ani ty miliony lidí, kteří se pohybují už desítky let v chřipkových obdobích bez roušky. Tedy v obdobích, které jsou minimálně stejně málo bezpečné nebo i horší, než současná epidemie kopronaviru.

Petr

A v tom máme ten rozdíl v názoru. Protože považuji za neslušné i ty kteří si nevezmou roušku, když už musí s chřipkou do VHD.

rtep

Tak to není rozdíl názoru. Takové lidi samozřejmě považuji za neslušné i já.

Ale ani při chřipkové epidemiii naprostá většina lidí chřipku nemá. Tak jako nyní naprostá většina lidí nemá koronavirus. Proč tedy při dvou zhruba stejně nebezpečných nemocech se v chřipkovém období rouška nikde nevyžaduje, zatímco v období Covidu-19 tomu je tomu najednou jinak?
Jsou samozřejmě i takzvaní odborníci, kteří by rádi nařídili desinfekci čehokoli, kdekoli a kdykoli a plnou ochranu před čímkoli. Což je ovšem zaručená cesta k jakékoli přirozené imunitě a zaručená cesta pod kytičky.

rtep

Opravuji se:
…Což je ovšem zaručená cesta ke ztrátě jakékoli přirozené imunity a zaručená cesta pod kytičky.

Petr

Bohužel přirozenou imunitu stejně ztrácíme. Stačí klimatizace a pylové filtry.

Petr

Pojďme tedy požadovat roušky i při chřipkové epidemii. Další info o rouškách v Německu. DB bude provádět jejich kontrolu ve vlacích častěji https://www.facebook.com/watch/?v=302672017836085

Hajnej

Protože chřipka má R-faktor jen 1,5, kdežto Covid ho má 2,5. Zajímavé je, že v Itálii nosí roušky v MHD a v kostelech i přes léto (a že je tam klidně 36 °C), sedí se v obou případech ob sedadlo a nikdo se z toho nehroutí. Asi holt vědí, zač je toho loket (na rozdíl od tuzemských remcalů).

pejan

Kolik mají faktor Spalničky? 12-18…takže doufám nosíte roušku pořád, na chřipku loni zemřelo v ČR skoro 3000 lidí https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/spalnicky-ockovani-who_1912052133_zit

Hajnej

Ve Žlutých lázních ty skafandry mají.

Jiřík

Manželka je zdravotní sestra a nikdo to tam nenosí,vědí, že je to podvod,ne pandemie!

Petr

😀 A ostatní infekce, také nejsou, nejlíp zrušit zdravotnictví. :-))) Tedy takto si vypouštět vlastní rybník. :-))

Milda

Zase česká vyčuranost a švejkování, taky mě rouška vadí, ale bude-li to nařízené tak ať ty co to nedodržují prostě z vlaku vykážou jak k tomu přijdou ti co to budou dodržovat. Na Slovensku je uvnitř mají pořád a lidí to dodržují a neremcaji, taky mají jen 3000 nakažených, Maďaři dělali průzkum a 89procent jich je ochotno roušku nosit.

Samo

Chod sa previezt vlakom na Slovensku a uvidis ako to „ludia dodrzuju“. Druha vec je ze Slovaci vzdy boli narod poddanych. Priemernemu Slovakovi ked nariadis skocit z mosta, tak si najprv zanadava v krcme a potom z toho mosta skoci.

Od Ceska som cakal viac. Skoda.

Strýček Fido

Taková příslušná ovečky, že, když ti nakážou nosit na hlavě kastról, tak ho taky budeš nosit

TomikV

Zase blábol vycucaný z prstu, bože kam na ty čísla chodíte, možná by bylo dobré nechat se zaměstnat třebas v Blesku nebo na Nově, tam taky slintali, kdy že konečně bude první úmrtí s příznaky Covidu. A vůbec jestli se tak strašně bojíte, tak proč vystrkujete nos z baráku. Pokud opravdu máte ten pocit, že je to tak nebezpečné, jak nám předkládá banda STB politiků a zkrachovanců ze SuperStár, nebylo by opravdu lepší, zůstat doma pod duchnou?? Proč o tom, že je potřeba nosit roušky, stále dokola slyším jen od politiků a z medií. Proč se k tomu nevyjádří fundovaně… Číst vice »

pejan

Návod : Roušku nenosit, pokud se vás někdo dotáže, proč nemáte roušku, úplně suverénně říct „Ale já mám roušku, vy ji nevidíte? Mám roušku od Andreje, kterou jsem dostal poštou, jak sliboval. Roušku, jakou svět neviděl“

Prag

To je ta výjimka pro osoby s poruchou intelektu?

pejan

Ne, to je výjimka pro neovce nezmasážované ANO propagandou, soudruhu

Hajnej

To je speciální výjimka pro „Fýru“.

pejan

Počítám že vy už doma na příkaz konstruujete plicní ventilátor :))

Samo

Vôbec tomu nerozumiem. V lete úplne žiadne opatrenia, výsledkom je že sa nestalo vôbec nič a teraz zrazu k arbitrárne stanovenému termínu pomaly najprísnejšie náhubkovanie v strednej Európe? Akú logiku to má? Prečo treba niečo sprísňovať, keď sa nič nedeje? A keď už sprísňovať, prečo rovno z nuly na náhubky takpovediac všade? Prečo nie napr. rakúsky model, teda povinné rúška len v „essential“ prevádzkach? Vojtechove argumenty sú úplný žvást, ľudia (a najmä cudzí ľudia) sa predsa najviac stretávajú na letných akciách, zároveň sa najviac cestuje. Na jeseň sú to uzavreté skupiny ktoré sa ľahko stopujú (kolegovia, spolužiaci…). Je to choré,… Číst vice »

TomikV

A kdo tvrdí že bez odporu. To že tu pár bojínků vypisuje, jak je důležité nosit roušky a že by se měli lidi vyhazovat z vlaku, když jí nebudou mít, přeci neznamená, že se všici zes…. a budem poslouchat jak nám bude ten populista s tím ukňourancem nařizovat, co máme dělat a co ne. To bych musel být fakt blázen. Jak jsem již psal jinde, chce se to řídit rozumem a ne ze sebe nechat dělat ovci. To tady již bylo, Já si to moc dobře pamatuji.

Stanislav Fanta

Samožřejmě, že je to hovadina a pokud to jen trochu půjde, budu na roušku kašlat. To říkám zcela otevřeně.

Ale. V MHD to tu chvilku asi každý vydrží a ve vlaku? Snad si pamatujete, jak to bylo… Každý to měl na hubě, když šel průvodčí a pak si to většina lidí dala na brady… A samozřejmě to tak bude dál.

Avlaky

Takže když pojedu nočním vlakem tak musím mít roušku i ve spánku?

Xyz

samozrejme, ste vo verejnej doprave

Avlaky

Nechápu logiku, spát v roušce

MajsterN

A co teprv Qatar Airways, kde spis s face shieldem a rouškou :))

Stanislav Fanta

Tak už vidím úplně živě, jak mají všichni roušku ve spaní v lůžkovém voze…:-)

Pan Da

ok, mám roušku ze záclony – – lidi fakt, neblbněme, čínská komunistická chřipk anení mor

Xyz

ani tu chripku nevedia vyrobit poriadnu…

Otmar

Není podstatný počet nakažených ale jen smrtnost. Ta se pohybuje okolo 0,66% což koresponduje s běžnou chřipkou kde je smrtnost mezi 0,5-1%. Na základě těchto údajů jsou zaváděná opatření nesmyslná.

Petr

Však taky roušku by si člověk měl nasadit i když má blbou chřipku, to že celou zimu ty „hrdinové“ co musí do práce a prskají na celý autobus, si nedají před obličej ani ruku, natož roušku, je smutné. U nás totiž doporučení nemá cena, je to jako hrách na stěnu házet.

ABC

fakt si budu prskat do roušky ve který budu další hodinu sedět….

Petr

A představte si, že někteří v tom i operují 😀 A pro informaci, nemusíte mít stejnou roušku při nástupu i výstupu z dopravního prostředku.

PetrM

Jo, operují. Ale je trochu rozdíl operace na sále a nákup housek v krámě, nemyslíte?

Petr

To je, při nákupu roušek se v té roušce tolik nezapotíte.

Petr

Housek

Ajman

To nepochybně je. V případě nákupu housek můžete nakazit daleko víc lidí, než při té operaci.

Bob

To je právě problém – že když na člověka jde kýchnutí (a vůbec nemusí být nachlazený), tak s rouškou na obličeji se do dost špatně vykrývá. A kdyby se nemělo chodit do práce nikdy, kdy je ve vzduchu nějaký alergen, tak 95 % lidí sedí celé roky doma a nikdo nevystrčí nos.

Petr

Mluvíte z vlastní zkušenosti, nebo z doslechu? Jsem diabetik prvního typu a zároveň jsem alergik, takže také na mne jde běžně kýchnutí v roušce, ale od toho stačí použít kapesník a když se to holt nestihne, tak se vezme druhá rouška. Mimochodem celý nouzový stav jsem chodil do práce a za nákupy, protože jsem měl z celé domácnosti nejmenší riziko (ostatní k tomu měli ještě věk a jiné nemoci).

Otmar

Přesně tak. Když je nemocný. Ale jaký má smysl když ji nosí zdravý člověk?

Petr

Protože ty co jsou nemocní , je bohužel dobrovolně nechtějí nosit a tak to musí nosit pak povinně všichni.

Pandrhola

U zdravého to smysl pochopitelně nemá. Smysl to má u bezpříznakového přenašeče. Jenže není způsob jak tyto dva od sebe bez pravidelného plošného testování rozlišit.

Prag

Čemu řikáte „pravidelné“ a „plošné“? Můžete bejt infekční klidně den po negativnim testu.

Pandrhola

Vím, proto tím naznačuju jak nereálné to je. I kdyby na to byla kapacita, tak to nikdo nezaplatí a roušky jsou tak tím levnějším kompromisem.

pejan

To víš že joooo, BUBUBUBUBUBU fšichni umřeme!!! Ty už jsi nakaženej, ale vzalo tě to od mozku

Hajnej

A kdo je to ten „zdravý člověk“ – jedinec bez klinických příznaků?
Jenže ty u Covidu propuknou až pár dní poté, co dotyčný začne šířit nákazu.

Pandrhola

Sezónní chřipka má smrtnost 0,1% (dle SZÚ). U prasečí chřipky byla na počátku smrtnost vyšší (0,3-1,5%), ale ustálila se na 0,29%. Hodnotit Covid je poněkud předčasné, protože je zde značný rozptyl hodnot dle různých podmínek a do nějakého ustálení je opravdu daleko. Je tu ale další, také podstatný problém. Chřipka nás zlobí nějakých 6-8 týdnů a zbytek roku je víceméně klid, takže to pro ekonomiku není až taková zátěž. Covid je a asi dlouho bude, problém celoroční. V tom je dost zásadní rozdíl a z toho mám docela obavy. Ti, kteří to rádi srovnávají s chřipkou, tuto skutečnost bohužel neberou… Číst vice »

Ajman

A kdo ví, zda Covid-19 nemá trvalé následky? Nikdo, to až čas ukáže. Takže nelze tvrdit, že je to jen o smrtnosti.

Hajnej

Neméně podstatný je i R-faktor. A ten je oproti chřipce podstatně větší a ta opatření se ho snaží snížit na úroveň třeba té chřipky.

Pandrhola

Celé to téma je mnohem složitější. Většina mladých a zdravých onemocněním Covid 19 projde bez problému a je to pro ně pouze komplikace. Problém je, že i u nás je početná riziková skupina, pro kterou je tato komplikace bohužel smrtelná. Máme cca 3 miliony lidí důchodového věku a smrtnost u osob nad 65 let je kolem 35%. Nevím kolik máme kardiaků, diabetiků, nebo lidí s jiným rizikovým faktorem v nižším věku, ale také jich asi nebude málo. Nyní se to šíří v té mladší populaci, proto jsou čísla u hospitalizací celkem v pohodě. Je to dáno roční dobou, kdy mladí… Číst vice »

Xyz

daleko efektivnejsie by bolo aby ludia co sa nechcu nakazit nosili respirator a tych ktorym je to jedno nechali na pokoji

nevraviac o tom ze tu ktosi vravel ze uz nebudu ziadne plosne opatrenia, ze sa budeme riadit nejakym semaforom a teraz nejaka superstar tresne ze od septembra plosne vsetci rusky, tak neviem…

Jaaa

Až na to, že nákazu lze dostat i jinak, než vdechnutím.

Xyz

mozno by nebolo od veci dodrziavat zakladnu hygienu v tomto pripade

Pandrhola

To zní jako hezká rada, ale asi to nebude tak jednoduché, když se to šíří i v nemocnicích a tam mají na hygienu poněkud vyšší požadavky.
Ono je to podobné jako s tou radou, že se nemáme dotýkat obličeje, jenže kdysi (2015) byla nějaká studie, že člověk se podvědomě dotkne obličeje asi 20x za hodinu. V takovém případě je ta rada k ničemu, protože tomu se prostě nezabrání… Ani když se na to bude někdo soustředit, tak pokud mu něco např. vlétne do oka, tak na to rukou zareaguje, protože je to prostě přirozený reflex.

ythomas_ct

…hmm, k čemu že měl sloužit ten slavnej okresní semafór? (Jasný, k 1. 9. zřejmě v celé ČR zežloutne.) V principu nic proti rouškám v MHD, ale ať už ku**a přestanou tam nahoře měnit názory a rozhodnutí co 5 minut…

Xyz

Vzhladom k tomu, ze v restauraciach nie su povinne, ako je to s restauracnym voznami?

Lumiere

Tam nepochybně taky nebudou povinné. Spíš je otázkou, jak je to s konzumací občerstvení z minibaru nebo od stewardů. Ale předpokládám, že to nikdo řešit nebude, na jaře se ve vlacích taky snídalo, obědvalo a večeřelo a vlakový personál s tím neměl problém.

Xyz

riesit to nemusia, ale legalne to nie je, ak sa najde nejaky iniciativny policajt

Bob

Nechoďte na železnici ani na stát se zdravým rozumem. 🙂

Pandrhola

Už jsou povinné i v restauracích (mimo dobu konzumace). Ono to chce čas, protože politici mají obvykle dlouhé vedení. 🙂

Xyz

Zaujimave, ze Slovensko kde sa nosia vnutri rusky uz x mesiacov ma rovnaky narast krivky pripadov ako Cesko, kde udelali soudruzi chybu? Asi tolko k zmysluplnosti rusok.

Andrej

3 mrtvi na Slovensku od kvetna proti 100+ v CR mi i pri zohledneni poctu obyvatel nepride jako stejna krivka.

Nováček

Jádro pudla je v metodice statistiky…

Libor

Slovensko počítá kolik lidí zemřelo NA koronavirus. Ale Česko (a další státy) počítá kolik lidí zemřelo S koronavirem (měli koronavirus, ale neznamená to, že na něj zemřeli). Proto se ty dvě čísla nedají srovnávat.

Y.K.

Ve skutečnosti to nijak nejde oddělit. Kromě jednotek lidí v terminální fázi nějaké smrtelné nemoci, kterým ani tak nebylo pomoci. Máte vysoký tlak, cukrovku či desítky dalších civilizačních chorob a zemřete v těžkém průběhu covidu? Kvůli chronické nemoci jste nepřekonal virovou nákazu, ale kdyby nákaza nepřišla, mohl jste tu být ještě řadu či desítky let. To že je něco komplikace neznamená, že byste na to jinak umřel. Znamená to přitěžující okolnost, která vám zabrání úspěšně bojovat se závažnou nemocí. A víme všichni, že s rostoucím věkem nějaké civilizační problémy, typicky kardiovaskulární nemoci, má větší část populace.

Libor

Souhlasím, Slovensko si nějaký klíč na rozdělení při pitvě vymyslelo. Zda je správný či ne nemůžu hodnotit, protože nejsem lékař. Jako placeboefekt to funguje krásně když se čísla prezentují – málo nakažených a mrtvých, i když nikdo neví jaká je skutečnost.

Y.K.

No právě. Asi bude zajímavé, až různá národní data někdy v budoucnu někdo vědecky porovná a vytěží z toho nějaké hodnotné poznatky.

Xyz

najzaujimavejsie budu celorocne statistiky umrti, kde sa ukaze aka neopodstatnena bola cela tato hysteria, kedze sa pricina umrtia len presunula z inej priciny akoze na virus, ale ti ludia by zomreli tak ci tak, akurat na inu pricinu, toto sa uz ukazuje v krajinach kde im slabi jedinci vymreli v prvej vlne a maju aktualne nizsiu nez priemernu umrtnost, lebo uz nema kto umierat na dlho dopredu

Jaaa

Jj, prostě jste jen další mladej blbej geroj, co by starý a nemocný házel ze skály. Stejně zemřou a takhle jen odčerpávají zdroje, že.

Xyz

tie dochodky a zdravotnu starostlivost dochodcov musi tiez niekto zapaltit, vela stastias krachujucou ekonomikou kvoli hysterii kvoli virusu

pejan

Proč by je někdo házel ze skály?? Ale pokud se oni z nějakého důvodu cítí být ohroženou menšinou, tak je jejich právo se chránit, chodit klidně v plynové masce a klidně jim nechám ty nákupní hodiny v krámě. Ale nebudu kvůli nim jako ocas taky dělat manévry na rozkaz nejvyššího podplukovníka, když prostě se té rýmečky nemám proč bát.

Y.K.

Takové statistiky už dávno existují. Excess mortality.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Xyz

ale no fuj, uplne to s tymi plochymi krivkami kazite, este by si niekto mohol mysliet ze neprichadza koniec sveta a tato vlada nas nejde spasit

Y.K.

Znám. Ale tam jaksi není Slovensko. 🙂

Ajman

Na druhou stranu – kolik lidí na slovensku už zemřelo na nošení roušky? Bože lidi, skutečně je to takový problém si tu hubu zakrýt? Nic to nestojí, tak proč se tomu všichni tak vehementně brání? Když jdu z hajzlu, tak si taky umeju ruce, ne? (A bylo by pohodlnější a rychleší mytí vynechat.)

TomikV

Není problém si „tu hubu zakrýt“ a ano proč ne, spíš je problém v tom, pod jakou záminkou nám to kdos nařizuje a proč. Je zajímavé, že lékaři v tom tak jasno nemají a nejen oni. Pokud jsem se dočetl a doslechl, tak jsou spíš proti. A proč vymysleli ten báječný semtamfór. No asi jen pro radost. A proč se již od počátku prázdnin hovoří o tom, že se zavedou od září případně října roušky. Momentálně se to svádí na děti a to že se vrátí do školy, ale ten paskvil, který k tomu přidali, jaksi moc inteligentní není. Proč… Číst vice »

Prag

A čemu hovoríte „rovnaký nárast“? Tady je denní nárust průměrně 250, na Slovensku to stoupá k padesátce (47). Nič rovnakého.

zdeněk

asi si myslí že to vylečí rouškama

videosen

To nikdy nikdo netvrdil, jde jen o to, aby nebyly zahlcené JIPky. Je to jakási ohleduplnost, která zjevně těm, co vlastní neschopnost musí přenášet jinam, nic neříká.

TomikV

Asi by bylo načase se zamyslet nad tím, koho co tím kdo chrání. No pokud se budu cítit blbě, tak zůstanu doma a nasadí roušku v případě přesunu. Pokud se cítím ok, tak je to celé nesmysl. Vše jen o osobní zodpovědnosti. Nemocný patří do postele a ne mezi lidi. Pokud vám bude blbě, tak vás a ani nikoho okolo, žádné hadr nechrání. Spíš to celé na mě působí jako laciné předvolební tahák a pak ještě jedna věc. Má jaře se utratil spoustu peněz za „pomoc“ od Číny a někde se ty roušky zpeněžit musí. Hamáček a spol v nich… Číst vice »

Jaaa

Jaksi jste pominul fakt, že 70 % nakažených lidí je vysoce infekčních a přitom bezpříznakových. Právě proto, že to nejde poznat, musí být opatření plošné.

ABC

hmmm, to asi šíří virus jako 5G záření když jsou bezpříznakoví a tudiž nekašlou?

TomikV

A tohle jste vyčetl/a kde, o tom se jaksi nepíše a ani nemluví 🙂

Petr

Jako ta holka v Techtle Mechtle, taky měla zůstat doma, jenže ….

Pandrhola

Jenže tu jsou hned 2 problémy
1) bezpříznakové období při kterém se virus šíří trvá 3-4 dny a člověk je v něm více infekční, než v období, kdy má příznaky
2) spoléhat na osobní odpovědnost lidí je pitomost, to prostě nefunguje.

TomikV

2. to máte asi pravdu, ale i to by bylo vymahatelné 1. to máte jak s chřipkou, ta má také inkubační období několik dnů a rovněž se kvůli ní nepřijímají plošná opatření. Tady namítnete, že Covid není chřipka, ale z toho co jsem mohl vypozorovat, tak příznaky chřipky tam jsou (několik kolegů si tím prošlo) a pokud vím a všude se o tom hovoří více nežli dost, tak na COVID jako takový doposud nikdo neumřel. Tímto nechci nikterak zlehčovat problém, ale rovněž si nemyslím, že o tom jak se máme bránit či nikoliv, by měl rozhodovat STBák (kterém evidentně chybí… Číst vice »

Pandrhola

2. ne, osobní odpovědnost vážně nefunguje a může být vymahatelná jak chce, výsledek bude bohužel stejný. Stačí se podívat kolik je nehod na železničních přejezdech, stejně to lidi neodradí a budou riskovat život svůj i životy druhých. Přitom pokuta tam je myslím 10.000,-… ale je to marný. Na osobní odpovědnost bych proto vůbec nespoléhal. To už je větší šance, že virus sám od sebe odejde. 1. chřipka má kratší inkubační dobu (18-72 hodin). To bezpříznakové období, kdy nemocný šíří virus a neví o tom, zde prakticky chybí. Příznaky jsou pak podobné. Mě se třeba ten chaos ve školách taky nelíbí,… Číst vice »

Kalanis

Tohle je na základě jakého právního předpisu? Nařizovat může jen zákon, vyhláška pouze upřesňuje.

Andrej

Narizovat muze i narizeni vlady a mnoho dalsich pravnich predpisu nizsich nez zakon, vcetne napr. smluvnich prepravnich podminek.

Kalanis

?
1/1993 – par 2 – odst 4
1/1993 – par 79 – odst 3
2/1993 – par 4 – odst 1 (!!!)
2/1993 – par 14 – odst 3
2/1993 – par 39

Hejl

A mohu chtít storno lítačky, když se změnili podmínky přepravy?

Kalina

Ano, „chtít“ můžete prakticky cokoliv.

švestka

Na vrácení peněz máte dokonce nárok, protože to je jistě, „podstatná změna zhoršující postavení spotřebitele“, druhá věc je jestli DPP peníze vydá dobrovolně a jestli pak živnostenský úřad na pražském magistrátu nebude vyšetřovat ve prospěch svého chlebodárce – zkrátka toto není alternativní telefonní operátor, aby si na něm státní správa smlsla pokutama, ale to co si jednou nahrabou už nepustěj.

mikiqex

V principu je to zbytečné opatření, protože je stejně zase polovina lidí bude nosit na půl žerdi, což je skoro totéž, jako by ji neměli vůbec.

Xyz

to zase nie je pravda, ked si pozriete studie ake mnozstvo castic ide z nosu pri normalynom dychani oproti reci resp. kaslu

cim nehovorim, ze cele tieto rusky nie su kravina, staci sa pozriet na Slovensko kde ich nosia nepretrzite uz od zaciatku roka a krivku pripadov maju uplne rovnaku ako Cesko a rovnako tak vacsina krajin, ktore spravili rusky povinne vnutri

hlavny prenos aspon v Cesku je v kancli a domacnosti, rozhodne nie v obchodoch ci MHD

Andrej

Ale polovina je nosit bude, takze riziko nakazy bude porad nizsi nez uplne bez rousek.

Kalina

Prakticky jen potvrzení, co už bylo předběžně avízováno a jak je běžně zvykem i v jiných státech, nic překvapivého. Samozřejmě není dobré se ani zdržovat v hospodách, kinech a divadlech, ale to už se oficiálně nemůže vyhlásit, v tom se každý už rozhodne za sebe, ta autoregulace se ale dostaví.

Martin

A co mě ještě štve, že ovčanům nikdo nesdělí podrobné statistiky přenosu, ale to by se asi ukázalo, že veřejná doprava a hypermatkety jsou na posledním místě, mě se zdá, že si kovídka lidé nejvíce předávají v rodině, v práci a na zábavách alá Techtle – Mechtle. Takže ta Vojtěchova parta to drží v tajnosti – chápu, lépe se ten ovčinec manipuluje.

BoH

Vzpomínáte si na únor a Itálii? Sice to nejsou statistiky, ale …

liposh

Italové, Irák a Irán…to nemůžete brát jako bernou minci. Ale vážně. U těch Italů se přece ví, proč to tak je. Protože všechny italské duchny z města se každé ráno sejdou v kavárně na snídani a jejich dospělé děti je každý den navštěvují , aby je pocelovali na obě tváře a nechali si od svých stárnoucích rodičů vyprat prádlo.

BoH

Tady nejde o to, kolik bylo v Itálii nakažených, ale jakým způsobem probíhalo šíření nákazy v horských střediscích…

zdeněk

správně měli by se tam pořádně umývat

Xyz

a spominate si na vekovy priemer obeti v taliansku, 79-80 rokov

statistiky len potvrdzuju, ze zomieraju S virusom (nie na virus) ludia co by zomreli beztak, paranoici budu velmi ticho o rok dva ked budeme mat rocne statistiky a ako cela tato hysteria bude tazko postrehnutelna na celkovom rocnom pocte umrti

v cesku zomrie rocne cca 100tis ludi, s COVIDom zomrelo menej ako 400 a aj u absolutnej vacsiny tychto umrti bola vacsina z inej priciny, takze COVID je uplne irelevantny, navyse mame data za posledne dva mesiace kedy ludia uz nenosia rusky prakticky nikde

mikiqex

To jsem nevěděl, že Vojtěchova parta má monopol na informace o Covidu… Celou dobu žiji v domnění, že s Covidem bojuje prakticky celý svět a jsou stovky týmů, které se tím zabývají a svá zjištění publikují veřejně, jak je tomu ve vědeckých kruzích zvykem. Bylo zjištěno, že stačí 10-15 minut při v okruhu pod 2 metry od nakaženého, čili roušky mají smysl všude tam, kde je obvyklé, že budete 10-15 minut pobývat v okruhu do 2 metrů od někoho cizího. Takže hromadná doprava určitě, u hypermarketů spíše hrozí přenos dotykem. Mně osobně rouška pomáhá i nesahat si na obličej, což… Číst vice »

K.S.

Pán nemusí být zrovna kovaný angličtinář. Na druhou stranu je povinností vlády v takovéto situaci s obyvateli jednat čestně a zveřejnit nezkreslená data. Bohužel po celém světě se stává že úmrtí vinou pádu do kolejiště, nebo třeba z bytí na špatném konci hlavně je při přítomnosti covidu zapsáno jako úmrtí na covid.

Martin

Například kolik umřelo lidí na covid a kolik s covidem ? To je to, co bych rád věděl. Dále úmrtí na covid je za 6 měsíců 400 osob, chřipka 1200 rok. Proč se v minulosti nerouškovalo při chřipce ?
Dále kolik lidí umřelo na odloženou léčbu? Zvláště onkologičtí pacienti.

Cyklista

Hloupý dotaz: kolik lidí umřelo na chřipku a kolik s chřipkou?????

Xyz

unikla vam pointa, ze kvoli chripke sa nevyhradzuju specialne hodiny pre seniorov, nezatvaraju skoly na mesiace, nerusia lety atd.

Pandrhola

Ta pointa je poněkud opačná, kdyby se nezaváděla opatření, byl by covid ještě větší problém a naopak, kdyby se zaváděla při chřipce, byla by chřipka menším problémem. Při stejných podmínkách by byl ten rozdíl zkrátka ještě výraznější.

pejan

No právě, kvůli chřipce na kterou zemřelo 3000 lidí se nic nedělá, kvůli nějaé rýmičce, na kterou zemřelo možná kdo ví jestli 300, se pořádají manévry

Pandrhola

Opravdu 3000 lidí ? A ve kterém roce tolik lidí zemřelo ? To asi nebylo u nás, nebo to nebylo v tomto století, že ?
U nás byl za posledních 10 let rekord v sezóně 2017/2018 a to 261 úmrtí spojovaných s chřipkou.

Y.K.

Tohle nejde určit. Těžce zkoušenému organismu něco (nejspíše nějaký orgán) vypoví a na to zemřete. 100% zdravý a v dokonalé kondici není permanentně nikdo.
Proti chřipce se nerouškuje, ale také existuje vakcína pro nejohroženější skupiny, což dost mění pravidla hry.
Odložená léčba, to by mě také zajímalo. U nás to asi nebude zásadní, tlak na nemocnice tu nebyl kritický.
Prevence (třeba ty roušky) neřeší současná čísla, která jsou v ČR dosud příznivá, ale potenciál zlomu, přičemž zahraničí ukazuje, že je značný, pokud se tomu nechá volný průběh.

Pandrhola

Ta odložená léčba se u nás týkala plánovaných, tedy odložitelných operací. Zásadní rozdíl by tam být tedy neměl.

Jaaa

Vtip je v tom, že to nejde určit. To byste musel u každého provádět multikriteriální analýzu důvodů selhání organismu, což s dnešními metodami není plošně možné.

Pandrhola

Dle SZÚ jsou data o počtu hospitalizací a úmrtí u chřipky jiná. Tabulku sem asi nevložím, ale zkusím to vypsat Sezóna počet hospitalizací z toho úmrtí 2010/2011 156 39 2011/2012 17 6 2012/2013 574 151 2013/2014 15 2 2014/2015 246 69 2015/2016 298 109 2016/2017 333 114 2017/2018 667 261 2018/2019 625 195 2019/2020 296 58 U chřipky se sice udává průměr 1500 úmrtí za rok, ale je to dlouhodobý průměr (pravidelná statistika od roku 1953) kam se tím pádem počítají data ještě z období, kdy nebyla vakcína. Covid19 má zatím 401 úmrtí, ale to problematické období nás teprve čeká… Číst vice »

Otmar

Korona komedie pokračuje. V hlavní roli Prymula a Superstar ministr.

zdravotník

Jak tu čtu výlevy „postižených“ rouškou, tak mne obchází hrůza, jejich postoje jsou nejlepší cestou se s nástupem podzimu dostat to opravdu nepíjemné situace kdy počty nakažených dosáhnou denně víc než tisicovku a úmrtí už nejen coby komplikace s jinou chorobou denně překročí o hodně stovku, kapacity ARO a JIP také nejsou neomezené – budeme tu mít zase „kolaterální škody“ v úmrtích jedinců kteří se nedostanou kvůli nakaženým k potřebné léčbě a místo úzdravy zemřou – ty žádná statistika nevede a jejich počet je srovnatelný (zatím) s registrovanými úmrtími na covid. Nikomu nepřeji aby mi zemřel někdo blízký – třeba… Číst vice »

liposh

Popravdě? Neznám osobně nikoho, kdo by na jaře měl koronavir, byť jen lehký průběh, ale umřela mi známá, protože jí o 2 měsíce odložili operaci kvůli obavám z koronavirové epidemie, která nepřišla. A budou tito nevinní lidé umírat i teď na podzim, kvůli uměle vytvořené hysterii z rýmy? Tak zní ta správná otázka.

K.S.

A kolik bude úmrtí z neuskutečněných operací? Kolik z toho že lidi měli strach jít k doktorovi? Kolik z toho že lidé přijdou o práci? Kolik z toho že chybí v ekonomice, a i ve zdravotnictví zdravotnictví, jenom vyčíslených 500 miliard? To se nedá řídit jenom podle jednoho ukazatele a záměrně ignorovat ostatní.

Nováček

Taky kolem vás padají lidi jako mouchy, pohřební ústavy nestíhají…? Úplně jako u nás 😱

Xyz

zaujimave ze odkedy sa nenosia v cesku rusky prakticky nikde ani v interieri nedoslo k ziadnemu narastu umrti naporiek pomerne vyraznemu narastu novych pripadov s tym ze tazkych pripadov je tak do 20 v celom cesku napriek hysterii vyhovujucej vlade a mediam

Jaaa

Protože není jaksi období respiračních onemocnění. Stačí lehká změna prostředí (horník v dole) a najednou šup, jsou to stovky případů.

Xyz

aha takze mame viac aktivnych pripadov nez ked bolo obdobie, ale co vlastne? nejako sa v tej argumentacii stracam, virus rozlisuje ake je obdobie a pozera sa do kalendara?

Jaaa

Upřímně, 2/3 lidí odmítnou jakýkoli zjevný fakt jenom proto, že se jim nehodí do krámu. Proč myslíte, že se upalovali astronomové?

Petr

To je z toho, že se nošení roušek na léto vzrušilo, stačí se podívat na východ, západ , sever a jih a všude to vydrželi s „hadrem na hubě“, jen tady se politicky usneslo, že vir odjel na dovolenou. Buďme proto rádi, že máme „jen“ 300 nových případů denně.

pejan

No moje babička zemřela na chřipku, stejně jako asi 3000 dalších lidí, ale nikdo roušky nenosil a nikdo nic nezavírral. Jak se ukázallo přes léto, roušky se nenosily a vůbec nic zásadního se nedělo. Tak tu neplácejte kraviny, noste si na hubě co chcete, zabalte se do igelitu a zalezte třeba do atomového krytu, vaše věc. Ale nevnucujte vaše stupidní bláboly myslícím lidem, jako ta banda komediantů pdo vedením agenta STB

Hajnej

Jenže ono by už taky bylo potřeba konečně poslat děti zase do škol…

Hajnej

Přesně. Synově kamarádce takto zemřela matka, protože jí zrušili plánovanou operaci. Ale ve statistice není, na rozdíl od někoho, koho přejelo auto a byl pozitivní…

zdravotník

Velice rozumné opatření, zvláště v souvislosti s počty nakažených co si infekci dovezli z Chorvatska a srovnatelnými počty mezi těmi co jí mají původem z Ukrajiny, kde po kolapsu státu je vše mimo jakoukoliv kontrolu.

Jirka B.

OK, jsem jeden z těch, kteří se i přes veškerá varování a cokoliv jiného, vydal do HR na dovolenou k moři. Nejenže, jsme si žádnou chorobu nepřivezli, ale jsem stále přesvědčen, že jsme na pláži, kde bylo pusto, měli kolem sebe podstatně více prostoru, než třeba návštěvníci Moravského krasu, nebo Adršpachu. Takže prosím, tyto kecy si nechte …

Martin

Ještě bych ty náhubky dokázal pochopit od listopadu či prosince a pouze pro chrchlající lidi s příznaky, ale začít plošně v babím létu, to je výplod chorého mozku … a po výstupu z vozidla si náhubek sundat rukou, kterou jsem se držel potencionálně kontaminované tyče ?

Y.K.

Mě by jen zajímalo, jak donutíte chrchlající lidi, aby si vzali dobrovolně roušku. Nedělají to ani teď.

videosen

Super. Udělejte ze zdravotnického problému politiku, ať můžete svoje neúspěchy na někoho hodit.

rtep

Ve chvíli, kdy se budu rozhodovat, zda třeba někam pojedu nebo nepojedu, zda půjdu do divadla nebo na koncert, tak mi soudruzi z ANOfertu výrazně zjednodušili rozhodování.
Své cesty a jakoukoli kulturu prostě zruším, pokud to jen trochu půjde. Chtěl jsem jet na podzim na tůry do končin severočeských, před vánoci do divadla. To divadlo stejně nejspíš bude vracet lístky, každá druhá řada musí zůstat prázdná. Peníze za lístek jim rád nechám, ale nepojedu tam.

liposh

A není to smutnej život? Ty náhubky vem čert, ale přesně tohle, co popisujete…kdo mi dá záruku, že ještě za 10 let to furt nebude stejné? Že mi týden před dovolenou v Řecku v roce 2030 nezavedou povinné testy, což je 6000 pro čtyřčlenou rodinu, že mi 2 dny před festivalem Colors of Ostrava 2028 nezruší celý festival, že moje dítě nebude muset za 4 roky být celý rok místo v MŠ doma a já ho budu muset každý den ještě oficiálně omlouvat.

BoH

Nikdo Vám ani ale nedá záruku, že za 10 let bude po 3. světový válce 🙂

liposh

No…ale víte, jak dlouho se na jaře nosily roušky v Rakousku normálně venku na ulici? Jeden celý týden. …Kdybych věděl, že naše vedení není parta imb.ecilů bez vize, neměl bych s tím problém

BoH

Ano, však taky nyní je situace jiná a nikdo po Vás nechce, abyste nosil roušku na ulici. Nechci vypadat, že nepokrytě souhlasím se vším, co vláda nařídí (například to, jak to mají vymyšlené ve školách, je podle mě na palici), nicméně vzít si do obchodu roušku mi přijde to nejmenší, co můžeme udělat. Snažíme se fungovat „best effort“, tedy v určitém kompromisu co nejmenšího počtu nakažených s co nejmenším počtem restrikcí dusící ekonomiku, což mi přijde rozumné.

ABC

„best effort“ by měla být „chytrá karanténa“, rychlé testování a plošná omezení a nařízení jen v zasažených místech.

Cyklista

Plošná omezení se nějak musela omezit po zavedení „semaforu“, Musela by se ihned dotknout Prahy a to je nepřípustné.

Chytrá karanténa je úplný nesmysl

Rychlý test s pochybnou přesností? Ne, díky

ABC

soukromé laboratoře zvládají PCR test v řádu jednotek hodin

Jaaa

Státní taky. Soukromé cena 4000. Státní cena 1000.

ABC

státní to možná technicky zvládají ale za ten litr vám výsledek na počkání nedaj

Jackub

„Musela by se ihned dotknout Prahy a to je nepřípustné.“ Tak jde o medicínu a o zdraví, nebo o politiku? Zjevně o to druhé, takže nijak závratný problém medicínský evidentně nehrozí. Jinak by to bylo velmi přípustné…

BoH

To by musela být tak „chytrá“, tak se tvářili, že bude. Ale v podstatě bylo jasné, že nejde vypátrat vždy a každého…

Jaaa

Ona by byla, kdyby hygienici nebyli lidé před důchodem odmítající pracovat s počítačem(!)

Pandrhola

Naučit se pracovat s PC je základ a urychlí to práci, to souhlas, ale někdy je papír a tužka stejně nenahraditelná.
Nicméně chytrá karanténa byl nesmysl od samého počátku. Aby to fungovalo, musel by se povinně zapojit každý, bez toho není možné dohledat kontakty třeba ve vlaku. Jenže to je pochopitelně vyloučené, protože by to bylo zneužitelné.

mezera

Chytrá karanténa je marketingový název (aby se to dobře „prodávalo“). Někdy se to chytí někdy ne.

Smartphone se jako marketingové slovo ujalo.
Smart city
Smart TV
Smart Home
https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_(cigarette)

rtep

To je smutnej život. Ale je to přesně to, co tato vláda chce. Aby lidi chodili jen do práce a drželi hubu a krok. Co také čekat od vlády estébáckého agenta.

Jaaa

Ale houby. Andrej patří za katr, totálně zvrtali plánování a řízení krize, vedení testů a pomoc ekonomice. Nemají tam co dělat.

Ale hadr na hubu prostě je objektivně rozumné opatření.

Daniel Mach

Když se člověk dívá na to, jak vysoké „přírůstky“ tu máme, tak se to dalo čekat. Navíc v Německu a Polsku se roušky nosily v dopravě a uvnitř budov celé léto, a nečetl jsem žádné zprávy o tom, že by se v nich lidi dusili, omdlévali nebo umírali.

rtep

:-))))
A čeho máme přírůstky? Tisíce lidí s pozitivním testem, ale bez jakýchkoli příznaků. Tak to se opravdu musím děsně bát. Každá obyčejná chřipečka je podstatně nebezpečnější.

zdravotník

Že je někdo bez příznaků jestě neznamená že si nepřivodil doživotní poškození orgánů které se projeví až třeba po letech.

liposh

Jenže to poškození orgánů vám dost možná už způsobila zmutovaná chřipka, kterou na vás zachrchlal nějakej dědek ve vlaku nebo v buse před 20 lety, ale protože bylo léto a vy jste byl ještě mladej, jen jste dvakrát zakuckal a bylo to OK. Opatření proto koronaviru musí být koncepční

Cyklista

a máte návrh na nějakou koncepci? =) =) =) =)

Jackub

Ano. Ze všeho se nepo*rat a holt žít s vědomím, že 100% bezpečí neexistuje. A přijímat taková opatření, která svými negativními dopady dalece nepřekonají závažnost problému.

ABC

hlavně abychom po těch letech rozeznali zda to bylo z covidu nebo chlastu a kouření

Xyz

suhlasim s vami, akurat nerozumiem ako je mozne ze sa stale mozu predavat tabakove vyrobky na ktore zomrie rocne rozhodne viac nez 400 ludi co aj keby sme brali ze zomreli na COVID (a nie s nim) je uplne irelevantne cislo, ked za rovnaky cas zomrelo 40000 inych obyvatelov Ceska, ktorych vsak do ziadnych statistik media nedavaju

mezera

Business is business – to platí pro Covid i pro Tobacco.
Бизнес есть бизнес
Geschäft ist Geschäft

pejan

U vás už se jeden příznak projevuje, vrazilo se vám to na mozek

mezera

A neměli bychom nosit na hlavě ještě alobal? Čistě preventivně. Proti možnému (zatím nezjištěnému) záření které proniká z vesmíru.

mikiqex

Jo. Přesně tohle říkal ten Američan z Ohia, co striktně odmítal jakákoliv opatření, bojoval proti nim, pak se nakazil… a umřel. Jo a pak ten pastor z Virginie. A ten člen Trumpovy vlády. Věřím, že stejně naivní jsou i v dalších zemích.

ABC

všichni jednou umřou

Martin

Nápis na hrobu hypochondra: Vidíte, já vám to říkal ….

Y.K.

Ale doufají, že to jednou není letos.

Jaaa

Tak co abyste šel příkladem, ne?

ABC

Ano, nepochybuju že jednou umřu

rtep

Asi by ta Vaše zábavná argumentace měla pokračovat výčtem těch lidí, kteří zemřeli v důsledku té uměle vyvolané paniky a zbytečného strachu.
Ale asi se raději bojíte.

Xyz

prirastky mame, akurat hospitalizacie akosi nijako nestupaju a umrtia taktiez, co len poukazuje na nezmyselnost nosenia rusok, sme tu prakticky dva mesiace bez rusok a absolutne nic sa nestalo, mame vacsie pocty infikovanych ale nie chorych, co je uplne idealne a teraz aby sme mali peknu statistiku sa ich budeme snazit znizit, aj ked sa v skutocnosti absolutne nic nedeje

Zdeněk

Než bych na sebe znovu natáhl ten odporný dusivý náhubek, to raději veřejnou dopravu oželím.

Jirka B.

Ano, protože virus se podívá do kalendáře, zjistí, že je 1.9. a začně „útočit“. Jako já bych spíše čekal předem jasně dané podmínky, při jejichž splnění bude toto nařízení zavedeno a platit (denní nárůst nakažených, nárůst lidí se zhoršeným průběhem apod.), toto mi zvání alibismem a debilismem. Prostě se Ken vyspí a něco nařídí. Podobná blbina je režim nošení ve školách, ale to je do jiné diskuze. Já nezpochybňuji samotné nošení, jen se mi nelíbí to, že se nerozhodujeme podle faktů, ale podle pocitů a to není dobře. Mám čerstvé zkušenosti s karanténou, hygienou a doktory a to, co jsem… Číst vice »

zdravotník

Rekordní počty přírůstků nestačí?

ABC

a u nás nějaké jsou? neříkal Primula na jarě že 1000 denně není v zásadě problém pokud nedojde k exponenciálnímu růstu, což zjevně nedochází?

Xyz

a o com tie rekordne prirastky vypovedaju, ked umrtia ani tazke pripady akosi nerastu? rastu exponencialne, jeden den 200, dalsi, 400, dalsi 800? lebo co vidim tak sa kolisu stale medzi 200-350

Jirka B.

Nepochopil jste psaný text. Já jen chci, aby vláda řekla, pokud bude nad 200 po dobu 1 týdne, budou povinné náhubky a OK, všichni to budou vědět a budou s tím počítat. Ale pak by také mělo být pravidlo, že budou-li týden/dva pod 200, tak náhubky dolů. Tady se řídíme podle toho, kdo se jak vyspal a to není dobře.

Jaaa

K tomu by měl sloužit ten semafor.

Je to totiž mnohem složitější, fakt nejde jen o celkové počty nakažených. Kritéria jsou tam napsaná.

Hajnej

Ono se hlavně počítá s tím, že od září začnou děti chodit do školy, což dost výrazně změní situaci oproti jaru, kdy byly ze dne na den nechány doma.

Cyklista

jen drobné přirovnání:
Ano, protože počasí se podívá do kalendáře, zjistí, že je 1.11. a začně „útočit“. Jako já bych spíše čekal předem jasně dané podmínky, při jejichž splnění bude toto nařízení zavedeno a platit (denní nárůst sněhových srážek, nárůst nehod na náledí apod.), toto mi zvání alibismem a debilismem.

Pokud jste nepoznal jde o povinnost používání zimních pneumatik. Některá preventivní opatření je jednodušší nařídit takto, než zaměstnávat desítky či stovky úředníků na sledování statistik a rozhodnutí, co už je přiměřená míra a co ne….

Jirka B.

Zimní pneumatiky nejsou povinné v tom smyslu, jako náhubky, pokud jste si nevšiml. Když bude v lednu +15 , tak vás nikdo buzerovat nebude, ani pojišťovna dokonce ne a pokud ano, u soudu pohoří (znám tento případ). Ovšem i pokud bude ve Vašem okresu nakažených, budete muset nosit náhubek, což prostě nedává smysl.

Jirka B.

Nula nakažených … nula vypadla ….

Hajnej

To přirovnání se zimními pneumatikami je docela trefné, i když asi jinak, než jsi myslel. A sice v tom, že zatímco zimní boty si prostě ráno vezmu, tak na zimní gumy se musím objednat do servisu. Jenže tam na mě nečekají, kopajíce se nudou do zadku, takže možná dostanu termín až za pár dnů. A těch pár dnů je něco podobného, jako inkubační doba: než se podle nějakého nárůstu něčeho pozná, že je něco špatně, je už pozdě. A stejně jako je na letních gumách fatální překročení meze adheze, tak je ve zdravotnictví fatální překročení kapacity zařízení. V obou případech… Číst vice »

rtep

V září se vrátí roušky do veřejné dopravy…
A už mají dopravci v tarifech uvedeno, kolik taková rouška bude platit za jízdenku a zda třeba nějaká postarší retro rouška nebude mít slevu?

Hanzi

Zlatý auto, začínají se projevovat ,,kvality,, hromadné dopravy.

Y.K.

Jó, to je vidět v USA kde veřejná doprava téměř neexistuje.

Gwann

Tak zlutak bude mít jistě radost, nahubky mu pritahnou hafo lidí…

Ale hlavně…pokud nezavrou hospody, tak je vše toto akorát tak šaškárna pro osoby ducha malého…až miniaturního…

Ostravák

Proč by to mělo přitáhnout zákazníky zrovna RegioJetu

Gwann

Ironie, kolego, ironie. Samozřejmě že odradí, nepritahne.
Tohle ho může dost přidusit…

Xyz

moze zacat prevadzkovat mobilne restauracie, ako je to s restauracnym voznom?

Lumiere

Je třeba potěšit voliče, kterým už to jarní bezmezně udávání chybí. Zas bude policie řešit bonzy, že řidič autobusu svačí v odstaveném voze bez roušky , mechanik veze vůz do vozovny bez roušky, a co teprve fíra v metru – ve vlastní kabině bez roušky!

Hajnej

Nebude – řidiči v odděleném prostoru (což jsou už dnes kvůli vágusům prakticky všechny v MHD) z toho mají být vyňati.

Nováček

Jedna věc je na tomhle svinstvu dobrá. Už i hodně konformizovaný lidi začínají chápat, že tyhle mediálně-politický hry jsou opravdu jen hry. Tak teď ještě se podle toho poznání zařídit. Odvahu!

Nováček

Jo a děkuju všem lidem od vlakových čet, co nad touhle hloupostí dokázali a snad zase ještě dokáží mávnout rukou.

Zapa

Ono by se to chtělo přecházet, jenomže pokud to bude hlídat hygiena, jako že třeba na Liberecku údajně kontroly byly, tak minimálně poznámku, že máte mít roušku asi uslyšíte oprávněně. To, že si ji nevezmete je věc jiná, ale dopravce Vás na to upozornil, čímž se zbavil možného finančního postihu, který mnohdy by mohl jít až do milionů.

Bob

Na jedné nejmenované železniční lokálce poblíž Mělníka jsme jeli s kamarádem sami dva v celém voze, celkem teplý hezký den, většina oken otevřená. Když se blížila průvodčí, tak jsme si nasadili roušky, aby od nás náhodou nechytla mor, ale ona celá žhavá, že nás přistihla, nás pokárala. Po pár zastávkách přistoupil do úplně opačného konce vagónu ještě jeden člověk, a to byla pro paní Colombovou nahrávka na smeč. Opět přiběhla, samozřejmě opět viděla, že než přiběhla, tak jsme měli roušky na půl žerdi, a vytasila klíčový argument: „nejste tady sami!“.

Nováček

Já ty lidi z čet chápu, přece jen jsou v práci, je na ně víc vidět a mají svoje povinnosti. O to víc ale neskutečně potěší, když má někdo tu odvahu, koule se hlouposti vzepřít. Zažil jsem oboje. Aktivní blbce chlapy, co měli bezmála hysterák, jak mě viděli někde samotného v rohu „bez“ a zároveň kolikrát třeba i ženské, co si dokázaly před celým vagónem lidí poťukat veřejně na čelo na adresu tohoto nesmyslu.

Luděk S.

Ještě že mám tu káru s řidičem. Ostatní ať si funí do hadru.
Jak ale budou šotoušci pít Braníka a jíst tlačenku v 810, to bych někdy chtěl vidět.

Bob

Rouškování se stejně dodržovalo jen na hlavních tratích. Čím hlouběji člověk zajel lokálkou do divočiny, tím víc se na to kašlalo. A ti lidé, co ve vlaku pijí Braníka a jedí tlačenku, v naprosté většině případů nebudou šotoušci.
Jestli bydlíte na venkově, tak vám tu káru přeju, a ve městě by vám stejně k ničemu nebyla.

Luděk S.

Dobrý!

Gwann

Mno, mne v červnu bez náhubku málem nepustili do úplně prázdného sukafonu na Msence….tak nevím, jestli to je taky ta hlavní trať…

Jlo

Šotouše poznáte podle ledvinky, skandálů a umaštěných vlasů

Gwann

Mno, jsem sotous ale chlemtam Clock. Nezkazil jsem Vám den?

liposh

taky bych chlemtal Clock, kdyby ty jelita v Potštejně měli otevřený třeba přes oběd a neotvírali denně v 13:00. Když se pak člověk zastaví ve 12 na kole, tak utřel.

Liboros

Fakt je ten, že cestující, kteří brchlají, mi vadí dlouhodobě, takže toto opatření kvituji.

Bob

nevím, co znamená brchlat, ale našel jsem ve slovníku brchat se ( 1. sg. -chám se, 3. pl. -chajó se, nedok.) = ponenáhlu se zotavovat z nějaké nemoci, pohromy, škody apod. Takže brchat bychom mohli konečně všichni.

Jirka B.

Vystrašenci mi také vadí dlouhodobě. Stačí na ně „houknout“ a oni se … potento …. a toho smradu …

Štěpán

Konečně, za současné situace už fakt není bezpečné v Praze jezdit povrchovou dopravou.
A doufám, že se bude velmi přísně pokutovat každý, kdo na toto pravidlo nebude dbát. Lidi si prostě musí uvědomit, že roušky smysl mají a že nikdo tady nechce další opatření typu zákaz volného pohybu, plošné uzavírání obchodů/restaurací/škol apod…

kanafasik

jezdí autem

Štěpán

Jezdětebsi s ním sám. Já auto nemám a ani nevím co bych s ním dělal. Chci bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu a nejsem sám.

Štěpán

*jezděte si

Xyz

vacsina ludi, ktorym rusky vadia a jazdia MHD s vami nesuhlasi (vid ankety na viacerych serveroch), takze nas neotravujte

Jaaa

Jj, a protože jsme si to odhlasovali, tak Země je placatá. Patřilo by vám platit odškodné každému postiženému vašim sobectvím.

Xyz

hysterici a ruskofili by mohli pre zmenu platit odskodne za usle trzby a stratu na zarobku vsetkym firmam a zivnostnikom

K.S.

A Vám a dalším rouškofilům uhradit škody ze zavřené ekonomiky, uhradit zničené živnosti, ušlé zisky a podobně, stejně jako vyplatit každého člověk který se vinou státní a stádní hysterie dostal do exekuce atd.

Jackub

Neexistuje bezpečná doprava. Stejně, jako neexistuje bezpečného nic jiného. 😉

Bob

Existují i jiné magické talismany než jen roušky. Rouška některá rizika mírně sníží, jiná rizika mírně zvýší, ale spoléhat se na ni je ještě horší než ji nemít a chovat se opatrně.

Jaroslav

Cokoli snižuje riziko šíření tohoto shitu se cení. Jestli je to rouška nebo to zůstat doma je jedno…

Bob

No tak kupříkladu pokud celou zemi srovnáte se zemí pár jadernými zbraněmi, tak tím šíření koronaviru dost podstatně zredukujete, ale přesto to není výsledek úplně optimální. Ono totiž vždy je potřeba rizika poměřovat s přínosy a přínosy se škodami.

Gwann

Mno, hadr, co mám za 30 minut durch je prosím k čemu?

Xyz

akeho shitu? myslite toho virusu na ktory sa musite dat testovat, aby ste vedel ze ho vobec mate, lebo ste inak uplne zdravy?

Luděk S.

Více Štěpánů! Ideálně 10 milionů.

Luděk S.

Mimochodem, Štěpáne, neuvažoval jste někdy o kariéře státního úředníka? Jestli vám už bylo 18 a máte maturitu, určitě se ozvěte. Něco vymyslíme.

Štěpán

Ne, neuvažoval. Ani nevidím jediný důvod, proč bych měl něco takového dělat. A už vůbec nechápu jak to souvisí s tím, že vítám znovuzavedení povinných roušek.

Luděk S.

Takové lidi potřebujeme.

Jaroslav

Rozumný, i když limitních názor, ale těm mínusům nerozumím.

Gwann

To je od těch, co jim tahle opatření přijdou jak kanonem na komara.

Bob

Ovšem s tím, že ten kanon střílí někam úplně jinam, než kde jsou ti komáři.

Gwann

A jak můžete dokázat že tam ten komar nebyl? 😉

Xyz

a jo pravda, aj pokazene analogove hodiny su dvakrat do dna spravne

Štěpán

Taky těm mínusům nerozumím. Nejspíše z toho vyplývá, že bude spousta bezohledných *****, kteří toto pravidlo nebudou dodržovat. Přesně tito ***** pak můžou za to, že se to u nás bude šířit čím dál rychleji a nakonec to zase dopadne tak, že nás všechny zavřou doma.

K.S.

Zavírat doma chce akorát tak hysterická vláda s pár profesně deformovanými odborníky v zádech. Na začátku celé té šaškárny jsem psal o šetřeních z Dánska a okresu Santa Clara, počet lidí, kteří to prodělali byl 20x až asi 60x vyšší než počet případů zachycených. Podávejte se kolik lidí nemělo příznaky u nás při tom nedokonalém testování a trasování. Smrtnost i s tím že nám klidně chybí tisíce dalších případů soustavně klesá, z nějakých 2-3% je i s historickými daty na 1 %. Osobně si myslím že mít lepší data a lépe podchycené všechno, tak jsme na rozmezí 0.1-0.5%. Za poslední… Číst vice »

Jaaa

Je zcela legitimní přečíst si aktuální vědecké studie, které tvrdí něco úplně jiného než vy. A pak vám nařídit opak.

K.S.

A je zcela legitimní zase požadovat aby se dívali jak na to co jsem uvedl, což znamená ony dva výzkumy z Kodaně a Santa Clary a aby si to položily proti situaci z posledních týdnů. Jakýkoliv výzkum dělaný o tom viru v momentě kdy celý trpí z podstaty „survivor bias“, nedává smysl. Pamatuji si jak první reporty z Číny ukazovaly k 10% smrtnosti, pak to šlo na 5, tam se to delší dobu drželo a pak to klesá. Doufám že si uvědomují že pracují s předvybraným vzorkem. Pokud máme poměrně velké množství lidí u kterých nejsou příznaky tak tu je… Číst vice »

Gwann

Zálezte si v rousce pod peřinu!

ABC

bederní 🙂

Gale

Svět není bezpečný.
Kupte si respirátor a nechtějte svou paniku řešit od jiných.

Jaaa

Tohle si dám na výstavku „výroků týdne“. Až zas někde sejme kamion vlak, tak to použiju. To se to najednou nebude hodit, co?

K.S.

Proč myslíte? Většinou lidi kteří takové věci říkají se s tím smířili a svět takový berou a nesnaží se jej celý zabalit do bublinkové fólie. A mnozí by klidně vzali i jeho ještě o trochu vyšší nebezpečnost, pokud to znamená více svobody.

Martin

On celý život je nebezpečný – nemoce, různé nehody a nevím co ještě. Ale existuje jedno místo, kde Vám už absolutně nic nehrozí a je tam absolutní klid a sice je to ….. HŘBITOV

*h8*

doufám, že celé léto poctivě dobrovolně hadr na ústech nosíte i bez státního nařízení

PetrB

V Německu ve veřejné dopravě a i v obchodech běžný jev po celé léto.

kanafasik

nášnCOVID odjel na léto na prázdniny, aby nekazil Andrejovo PR

Gwann

Prostě máme stejně nákaz jako v dubnu, ale do domovů důchodců se furt může a putyky praskají ve švech.

Už ty koblihare vynesme v zubech. Škodí této zemi. Takový neobolsevicky mor. Ale tady rousky nepomáhají.

Nováček

Ono nám zrovna toto bláznění bují tak nějak napříč stranami. Tenhle se na tom teď sice mohutně přiživuje, ale rozhodně v tom není sám…

Gwann

Jo, blbě jich na kvadrát víc.

Ale tihle soudruzi, co tomu velí a šíří paniku, přitom umí jen PR a nejsou schopni zajistit nic, prostě jim to nefunguje, tak ti mne sejří

K.S.

Fuj, do huby něco takového nevezmu… Ale dala by se obnovit taková jedna česká tradice… pokud nepijí redbull, to by pak byla menší komplikace.

Bob

Prostě jsou Němci o čtvrt roku pozadu. Když my jsme tu měli rouškovou hysterii kvůli pár nakaženým, tak Němci ještě pořádali párty a o rouškách se jim ani nesnilo.

Dan

Vždyť to sám říkáte. Když byly roušky povinností, přibývaly nové případy pomalu. Dnes téměř nikdo roušky nenosí a nakazí se skoro 300 lidí denně.

Bob

A když roušky nenosil vůbec nikdo, tak celé roky nebyl kovidem nakažený nikdo, pokud to tedy počítáte touto metodou… Jakmile se roušky začaly nosit, kovid se začal šířit po celém světě – čím víc roušek, tím víc kovidu.

Jaaa

Krásný příklad demagogie.

Hajnej

A dokud se nenarodil Bob, tak nikdo nepsal kraviny na internet…

Tomas

A stejně jim to tam moc nepomáhá. Je to proste k ničemu 🙂

Kamui

Vláda nemá co nařizovat, nouzový stav již skončil. Omezování osobní svobody mimo nouzový stav je protiústavní. Takže, ne že 1. září poslušně nasadíte hardy a budete držet hubu a krok.

Moudry Cynik

Nouzovy stav bude vyhlasen v poslednim srpnovem tydnu.

Bob

Tahle vláda se právníma formalitama zdržovat nebude.

Gwann

Až ji to zase zruší nějaký soud.

Dan

Moji osobní svobodu víc omezí především ti, kdo šíří nemoci tím, že neberou ohledy na ostatní. Osobní svoboda každého jedince končí přesně tam, kde začíná osobní svoboda někoho jiného.

Dan

Tím teda neříkám, že by to pravidlo s nošením roušek nešlo implementovat nějak líp a rozumněji. Určitě šlo 🙂

liposh

Já vám nevím, za ty roky mi v šalině nachrchlalo do xichtu tolik lidí a najednou jsou s tím takový štráchy. když se bojíte, že umřete, tak nikam nelezte a zůstaňte doma. Přeháním, ale rád otvírám diskuzi extrémními názory (což je zde níže vidět)

Jaaa

Totéž se dá říct o provozu na pozemních komunikacích. Na co předpisy!

Kamui

Já roušku budu už nosit pouze tu, kterou mám od března slíbenou od Babiše, že mi přijde do schránky. Zatím pořád nějak nepřišla.

Bob

Správně byste ovšem měl věřit tomu, že vám skutečně přišla.

Gwann

Jestli za to nemůže Česká pošta. Prostě je všechny ztratila 🙂

ABC

V Českým Brodě

liposh

…Humor černý tak, jako když neg.rovi kouknete v železničním tunelu v noci do pr.dele 😀

Moudry Cynik

A jak siri nemoc ten, kdo ji nema? A jak brani rouska v sireni nemcnemu, kdyz Covid je asi 100x mensi, nez velikost otvoru v rousce? To je jak chytat pinpongace volejbalovou siti.

kakov

jednoduše, nejde i šíření viru, ale aerosolu, ve kterém je ten vir obsažen, a pokud nemocný má roušku, je šíření aerosolu a tudíž viru citelně menší, samotný vir se sám o sobě nešíří, potřebuje odpovídající prostředí

Nováček

Kterému výborně prospívá to zapařené vlhko na hubě pod hadrem…

mikiqex

To si pletete s plísněmi, viru je to jedno. To je největší problém celé situace – každý dělá chytrého a přitom má zásadní mezery v chápání základních věcí. V Asii se ty vaše „hadry“ nosí běžně mnoho let a nepřijde mi, že by je to nějak klátilo. To je tak, když vítězí vlastní pohodlnost nad ohleduplností k ostatním.

Martin

V Asii by stačilo zvýšit hygienu na zvířecích trzích a netopýry dostatečně tepelně upravit, rouškovanou bychom si mohli ušetřit. To je paradox: nulová hygiena na trhu s masem a pak z tohonosím roušky … to mě hlava nebere.

Jaaa

To se ale netýká Japonska, Koreje a Singapuru. 😉

Hajnej

Viru…?

Xyz

aerosol prejde aj cez tie smiesne latkove rusky co nosia vo velkom cesi

Jaaa

Ne do vzdálenosti > 20 cm. Zkuste si v hadru sfouknout svíčku a pak mudrujte.

Xyz

a do akej vzdialenosti prejde u cloveka co nijako nekasle prip. ani nerozprava?

Gwann

Mno, a moji osobní svobodu omezují sílící magori, co by snad chtěli, aby se ostatní pohybovali v batyskafu po ulicích. Tak a co teď…

Jaaa

To řeší důležitost chráněného zájmu. Právo na život má bohužel větší váhu než právo chodit bez batyskafu. 😉

K.S.

S prominutím, ta druhá věta je klasická totalitářská obezlička k ospravedlnění jakéhokoliv omezení něčí svobody. Už jsem to viděl použití i na odůvodnění stavby dálnic. Reálně osobní svoboda končí tam kde Vás nechá ten druhý člověk stále ještě konat. Velmi zjednodušeně, někdo si nechá udělat z domu klidně kůlničku na dříví, někdo vyžene návštěvu po tom co jí spadne zákusek na koberec. Ano, nad těmi základními věcmi ohledně svobod a práv jsou vyrobené konstrukce, které to umožní reálně nechutně snadno obejít, bohužel (Správně by tam mělo být taxativně za jaké okolnosti se to může omezit a také výčet povinností státu… Číst vice »

Jaaa

Ne, ta hranice platí tam, kde to druhého nadměrně obtěžuje nebo poškozuje. Problém je totiž v tom, že často se takové nadměrné obtěžování nebo poškozování pozná až ex post.

K.S.

Ne, ta hranice je tam kde si ji lidi nakreslí v ten daný moment, pro jednoduchost odhlédněme od záležitostí spojených s nemovitostmi, tam by se dalo debatovat jestli je zaražení kolíků na hranici pozemku dostatečné označení pro vyjádření že si nepřeje aby tam lidé vstupovali atd. Vtip je totiž v tom že člověk má svobodnou vůli a možnost se zachovat jakkoliv a klidně plnit i smlouvu která je právně neplatná, nebo jejíž ustavení se příčí dobrým mravům, nebo i která obsahuje věci, které ze zákona obsahovat nemůže. Pokud si dá třeba pronajímatel do nájemní smlouvy že si Vás bude natáčet… Číst vice »

Xyz

dufam, ze ste tak iniciativni aj proti ochlastom sadajucim za volant a smradlavcom dymiacim po chodnikoch pred restikami, krcmami ci na zastavkach MHD, toto ma serie a je pre mna rozhodne viac nebezpecne nez nejaka cinska chripka

Jaaa

Jj, já, pre mňa… Nic jiného neumíte.

K.S.

Já, já já, tu předvádí po světě akorát tak rouškovači a lockdownisti. „Klidně buďte na mizině, pojdite hlady, příjděte o rozum*. Hlavně že já nechytnu bacila!“ *V USA začali lidi ve velkých městech velmi rychle vykazovat naprosto stejné psychologické znaky jako lidi držení na samotkách. Mimochodem jsem ochotný vsadit lahev whisky že velké části lidí to už leze na nervy a je jí celý koronavirus ukradený a je jí jedno jestli to chytne, nebo na něj dokonce umře, chce si prostě vydělávat a žít tak nějak v klidu. A teď je filosofická otázka jestli má nějaká malá ustrašená skupina diktovat… Číst vice »

Tomas

ach jo… pravnici amateri

ne, na tohle fakt nouzovy stav nepotrebuji.

Jaaa

Ale může, nařízením celé vlády.

Moudry Cynik

Kus zaclony na gumicce – narizeni bude ucineno zadost a dychani to neomezi.

Lumiere

Klasická papírová s vytrhanou vnitřní vystýlkou se taky dá přežít. Akorát není vhodná pro ty, co mají věčně v koutku slibů.

Nováček

Mě osobně snad ještě víc dusí ten pocit, že si někdo takto brutálně dovolí zasahovat do mé osobní integrity. Co bude dál? Zase povinný krátký sestřih? To je také hygienické…

Lumiere

Já bych neměl problém, kdyby nařídili třeba nosit rukavice. Ale tahat po kapsách roušku, potit se v ní v hromadné dopravě nebo na úřadech, to mi fakt vadí, protože se v tom blbě dýchá (v jednorázové i látkové). A to nejsem ani kuřák, ani astmatik, ale s rouškou je to prostě hnus a zhoršuje to dýchání.

Nováček

Naprostý souhlas!

Jaaa

No a? Já v roušce vyběhnu 60 m schody. Sice pak strašně funím a rouška je provlhčená a k ničemu, ale neříkejte mi, že to blbý dýchání je rouškou. 😛

František Kolář

Takový debilní rozhodnutí by měli podpořit nějakými čísly.
Kolik maj potvrzených případů, kdy se někdo nakazil ve veřejné dopravě, nebo v obchodě ve vztahu prodavač – zákazník,zákazník – zákazník? Myslím, že by se to číslo velice blížilo nule. Ale to nezveřejní, protože by každému bylo hned jasné, rouška v dopravě, nebo v obchodě nemá vůbec žádný smysl. Je to jen arogance moci něco nařídit.

videosen

„Je to jen arogance moci něco nařídit.“
Tak buďte lepší a podpořte toto nějakými čísly.

Ondřej

Přesně tak jak píšete, nikde jsem neslyšel, že se někdo nakazil v buse nebo ve vlaku.

videosen

A to, co vy slyšíte je směrodatné?

Bob

Já to vidím v každým druhým katastrofickým filmu.

Hajnej

Víš, co říkal Polívka Chýlkové v Dědictví…?

Jenda

Vy chcete po někom ze sekty ANO, aby něco ohledně COVID-19 podložil objektivními argumenty?

Zabakovec

https://zlin.rozhlas.cz/jak-se-siril-covid-19-v-napajedlich-pripad-obchodu-ukazuje-ze-je-mozny-i-8198550

Ale na druhou stranu v globusu z celý ČR jen 2 prodavačky lidl 12 a albert a tesco jsem nenašel.. Někde se o tom psalo.. Že ač se čekalo ze budou první na rane tak krátký kontakt na nakazeni pres plexi nestačil

K.S.

Před lety sem četl o zajímavém výzkumu ohledně prostitutek v Africe a infekci HIV, některé nebyly schopné se i přes vysoký počet partnerů tím virem nakazit aniž by použily ochranu, jakoukoliv. Pokud s tím sekly a po nějaké době se vrátily, tak se některé nakazily. Hypotéza je že jak byly vystavené konstantně malé dávce viru (nejinfekčnější je člověk při počáteční prudké infekci, ta nastává myslím do 14 dní od nákazy, pak počet virových částic klesá na nějakou dobu), tak došlo k nějaké imunitě na sliznici. Možná je tu podobný mechanismus kdy COVID vyvolá v malé dávce nějakou odpověď na sliznici… Číst vice »

Jaaa

Je to buněčná imunita, buňky poznají, že jsou napadené, a samy se zlikvidují. Pokud je ale viru příliš, tak musí nastoupit jiné mechanismy.

Dan

Tak se koukněte na denní přírůstky na konci června, kdy se roušky nosili (do 100), a teď (250 až 300).

Bob

Při dnešním systému testování zachytí systém do svých statistik tak možná jednoho ze sta nakažených. Pokud je v nějakém období víc testů, tak to znamená hlavně tolik, že si nějaká firma víc nahrabala.

Kubrt

To jsou v desetimiliónové zemi fakt děsivá čísla; nechce to jen sledovat čísla, ale i závažnost průběhu a zejména vzít v úvahu fakt, že život se zastavit nedá. Co „laboratoř Švédsko“, o té se moc nemluví, ale žádná tragédie se asi nekoná.

babilon

Švédsko má 15x více mrtvých při zhruba stejné populaci.

Nováček

Ale tady ti zemřelí budou samozřejmě dříve či později také. Nakonec to proděláme víceméně všichni. Tak to je. S tím se smiřte. Virus španělské chřipky a s ním tisíce dalších je dodnes mezi námi. Jisté oprávnění drastická opatření mohly mít možná zkraje, když se nevědělo a hrozilo to teoretické zahlcení systému. Nyní už jde skutečně jen o nástroj ovládání mas.

Jaaa

Co třeba počkat do jara, až bude vakcína, hm? Nebo ty lidi prostě necháme pochcípat jenom proto, že „se nám nechce nosit kus hadru na hubě“.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A jak bude vakcína principiálně fungovat když prý nevzniká imunita?

Dan

V „laboratoři Švédsko“ je mrtvých na 100 000 obyvatel přes 550. V ČR je to „jen“ cca 40. Ve Švédsku navíc stále platí zákaz akci nad 50 osob.
V zahraničí se situace buďto také zhoršuje (Chorvatsko, Španělsko), anebo se nám postupně zavírají (Norsko, Pobaltí).

O zavírání obchodů tady nikdo nemluví, tak nevím co myslíte tím zastavováním života.

Lumiere

O zavírání obchodů zatím nikdo nemluví. Zato tady někdo před nedávnem tvrdil, že máme chytrou karanténu a žádná plošná opatření už se zavádět nebudou.

Gwann

Jenže my nejsme schopni zavést ani tu hloupou…

Lumiere

Hloupou karanténu jsme zavedli na jaře. Stala nás pár stovek miliard a pár tisíc pracovních míst.

Tomas

zadne plosne opatreni se nezavadi. o rouskach a o tom ze po prazdninach se zase budou pouzivat, se psalo od zacatku.

plosnymi optrenimi jsou mysleny akce typu “zavren obchody” apod.

Gwann

Tim zastavovanim života myslím to, že místo toho abychom seděli s hadrem na hubě v práci nás asi pošlou dělat z domu. Kde mi to dost vadí…

A nebo taky to, že na dovolenou či výlet můžu tak akorát na Hvězdu či Petřín…

Kubrt

Dan+babilon: uveďme si ta čísla na pravou míru (Dan) a do kontextu. V ČR jsou na 100 000 obyvatel 4 mrtví (ne 40), ve Švédsku těch babilonem zmíněných 15x více (60). Hrubá – předcovidová – míra úmrtnosti v obou zemích je asi 11 promile, takže za půl roku umře tak jako tak 550 lidí ze 100 000. V ČR tedy s klidem můžeme řící, že statisticky vzato ty lidi by umřeli tak jako tak. Ve Švédsku je situace zjevně závažnější, 60/550 už je významnější, tady by to chtělo víc informací o těch mrtvých – kolik jim bylo, jaké měli další… Číst vice »

Jaaa

Pokud je ve Švédsku nebo třeba v Belgii úmrtnost o 1/3 vyšší než obvykle ve stejnou dobu jiný rok (a to je chřipková sezóna), tak je asi něco špatně, nemyslíte?

K.S.

Jasně, ale musíte to očistit od následků všeho ostatního. Stres, vraždy, sebevraždy, zanedbaná péče… Stejně jako z těch koronavirových vyházet všechny nemedicínské příčiny a ty co by zabila i jakákoliv jiná nemoc.

Fresh Z

V Moravskoslezsku se roušky nosily od půlky července a na Karvinsku a Frýdek-Místecku prakticky furt. Korelace s počty nemocných nezjištěna. Pomáhá izolace nakažených, testování s trasováním, hygiena. Plošné roušky = politické rozhodnutí dané mentalitou režimu, nikoli starostí o naše zdraví.

Gwann

Já myslím, že hlavně houby vědí…kde se kdo nakazil.

Tomáš Gottschalk

Ať se ministr vrátí do Superstar

Erik

Tak jeste, ze muzu v trolejbusu byt bez rousky, uf aspon nekde.. 🙂

Lektor

Auto to jistí, aspoň už nebudu na příští rok pořizovat rezijku, letos sem jí ani neprojezdil.

Lektor

………………….. ….. … . . …… . …… . . …… … . …….. ….. ….. …….. ……..( Jinak bych dostal BAN)

Lumiere

Mám zcela stejný názor.

mirek

Od 1. července do 30. srpna se virus šíří jenom v metru, od 1. září už zase i v autobusech, tramvajích a vlacích… 😀

Gwann

A hlavně jak ukázněně, do konce měsíce augustova nic a pak rychle hadr na tlamu!

mikiqex

Jak přes léto bylo horko, tak virus zalezl do metra. Teď má přijít ochlazení, tak prý zase vyleze.

Hajnej

Od 1.9. začnou těmi autobusy, tramvajemi a vlaky jezdit děti do škol.

pejan

Nasrat!!! Všechny ANOidní kretény po volbách poslat do prdele!!!

liposh

Jenže duchnám přidají ještě i nad valorizaci, zatímco my pracující i když nepřijdem o práci, tak díky 10% inflaci zchudnem…a je ještě svatá trojice Prymula-Vojtěch-Babiš ochrání před tou děsivě smrtelnou chorobou. Andrej je jejich spasitel.

Kubrt

Počkej počkej, pracující přece budou mít nižší daň z příjmu. Jen nevím, jak se ty nižší daně a vyšší důchody budou financovat. Schilerova sice něco nesměle podotykala o vyšší progresi, ale to majitel hnutí asi nepovolí.

liposh

No důležitý je, že Andrej si svoje voliče tou krizí provede, hlavně mu na to nesmí umřít, aby ho mohli volit i příště 😀

Gwann

To vše zacvakaji nadprůměrně vydelavajici, kteří budou platit nepochybně víc. Stejně spasitele nevolí.

Lumiere

Zacvaká to každý pracující člověk. Vysmátí budou jen pobírači peněz přerozdělených z daní.

videosen

A s ním všechny, kdo ze zdravotnickému problému dělají politiku.

Kubrt

Tak jak dlouho tohle Vojtěch ustojí? Já to vidím do pátku; Andy nás ochrání před řadenim tochto nekvalitneho ministra, ktorý ani není členem hnutí.

none

Jo, odvola Vojtecha. Na koho asi pak budou lidi nastvany? Bude muset Havlicek vstavat jeste driv?
Poslechnete si dnesni Udalosti, komentare. Maji to perfektne pripraveny, ale netusi co se stane, pokud bude ve skole nakazeny dite. Vojtech nedokazal Witowske odpovedet.
To bude chaos.

Gwann

Buď se zavedou hadry všude nebo to nemá příliš smysl. Už vidím napsané hospody s hadrem na drzce…

Panu ministrovi pozici nezávidím.
Ale vybral. Si to sam

ABC

Místo klimatizace hadr na hubu….

Zabakovec

Napocenej v tekutym dusiku 😀

liposh

Jak říkali ti hudebníci, když stávkovali. Chtěl bych vidět světlo na konci tunelu. Ne chaos, přehnaný strach z rýmy a hysterii. Protože v září může být 30 stupňů a já budu mít v neklimatizovaném buse roušku, aby ňáká bába, co má sedět doma na pr.eli a objednávat si jídlo z Rohlik.cz mohla jet na sedmou do Kauflandu pro levnější rohlíky a zároveň nechytla ode mě rýmu. A v září 2030 může být taky pařák a já ještě za 10 let budu muset nosit roušku a letní festivaly a sport s diváky taky ještě za 10 let nebude? Nebo co se… Číst vice »

Petr Šťástka

Ty nebudeš nikdy dědek a starý. Ta „bába“ může klidně být jednou tvoje matka troubo!
Trochu úcty a tolerance by neškodilo..

Kubrt

Nemůžu ze své omezené zkušenosti generalizovat, ale třeba s dodržováním odstupu mají důchodci obrovský problém, furt me někdo někde předbíhá.

Gwann

Starých lidí si velice vážím.
Ale podobně blbnutí způsobí akorát to, že důchodci umřu hlady. Buď se jim ruší důchody nebo ti co na ně vydělávají se zdání tak že chcipnou hlady a pak hned po nich ti důchodci, které nikdo nebude zivit

Zabakovec

Policajti by místo pokut za parkování mohli důchodcům nakupovat pripadne lidi na pracáku za minimalku na pokyn úřadu.. 🙂 ve stáří je potřeba chodit do lesa a tak ne na slevy.. 🙂 případně nákupní hodiny jen dopoledne (ne rano kdy si kupuje snidani a svačiny kdo jde do práce..)

Přednost mají pracující.. Bez nich na důchody nebude..

Dan

Za 10 let tady bude proti koronavirus očkování…

Bob

To určitě, ale bude fungovat jen proti těm mutacím viru, které tady byly o deset let dříve.

Gwann

Ano, 10 let budu žít v bublině. Nechci.

Sitgestravel

Ja tedy respirator nosim i ted v dopravnich prostredcich, i kdyz se to nemusi. Moc dobre ale nerozumim tomu, co se 1.9. zmeni oproti nynejsimu stavu, ze je potreba to direktivne narizovat.

kakov

1.9. začnou jezdit žáci do škol, bude mnohem větší koncentrace+přesuny lidí, tudíž mnohem vyšší riziko šíření nákazy

Samo

Preto ma vacsina miest prazdninove JR. Koncentracia vacsia nebude, s cestujucimi pribudnu aj spoje.

Xyz

mozno by nebolo od veci pridat v tom pripade viac spojov nez cez prazdniny

Hodně štěstí

Takže očekávám odliv cestujících z veřejné dopravy a chybějící příjem za jízdné. A potom to trapné divadlo, že když se blíží průvodčí všichni roušky na obličej a po jeho odchodu dolů.

MlB

… přičemž průvodčí většinou mávne rukou, ať se na to vykašlou.

Bob

To není žádné divadlo, to je racionální ohleduplnost vůči tomu průvodčímu, abych ho nenakazil. S žádným jiným cizím člověkem ve vlaku zpravidla nepřicházím do tak blízkého kontaktu.

Jakub

Abych pravdu řekl tak drtivou vetsinu pruvodcich tahle komedie taky omezuje. Teď v lete se mackame v plných vlacích vyletniku a na podzim v plných vlacích školáků. Žádný rozdíl. Kdyby mě to nenařídil zaměstnavatel, tak tu roušku nosit nebudu. A rozhodne nemíním někoho buzerovat za to, ze ji nemá…

Lumiere

A kolik průvodčích se už nakazilo teď, v období bez roušek?

plp

Parta spolužáků se postupně schází cestou na školní vlak. Bez roušek. Ve vlaku si roušky nasadí, na nádraží sundá. Projde školními vraty roušku nasadí, projde školou do třídy, tam si roušku sundá. O přestávce vyjde na chodbu a roušku nasadí. A tak kolem dokola. Ten vir z toho úplně zblbne, že nebude vědět, kdy má útočit.

Dan

Spolužáci se logicky scházejí i mimo školu. Tzn. kdyby jeden z nich měl Covid, ve třídě by se to stejně rozšířilo. Takhle se ale minimalizuje pravděpodobnost, že nakazí někoho jiného (na chodbě, v MHD).

Lumiere

Vy snad věříte, že to školy uhlídají? Kdo z učitelů se místo přípravy na další hodinu bude honit po chodbách a napomínat studenty kvůli rouškám?

none

A plna trida odolnych mladych lidi + ucitelka v duchodovem veku. Pripadne zatim nic netusiciho kantora popijeciho kafe s ostatnima. A mame tu hned reditelske volno pro celou skolu 😉

Gwann

Ještě jste tam zapomněl, že spolu půjdou na oběd, pak na fotbal, na pivo, a občas si kluci prostridaji Vercu za Paju. Pak nastane tzv.přenos brčkem…

Zdeněk

Joooo, až teď jsem vlastně pochopil, jaké brčko se vlastně myslelo brčkem 😀 Sodoma gomora 😀

idk123

Své zdraví si opravdu ničit nehodlám.
Ještě že to oznámili dva týdny dopředu, takže je dostatek času dát veřejně najevo, že takto opravdu ne…

Petr

Když to skončí jen rouškami, bude to super. Třeba budeme mít štěstí.

Lumiere

Pravda, taky je může napadnout něco mnohem horšího, třeba zase zavírat obchody a firmy. Ovšem s výjimkou květinářství, že jo.

Gwann

Aby bylo kde kupovat věnce na pohřeb.