Tak k tomu, co se tu píše mam pár připomínek. 1)Proč se měnila čísla a i trasy linek??? Dva měsíce se mě lidi ptali furt, kterým spojem se kam mají dostat, i když masáž od DPMUL byla dost velká, ale stejně na nic. Tak teď udělaj další změnu a lidi budou z toho zase v háji na pár měsíců,když už si jakž takž zvykli 2) Zajímalo by mě, kdo nad tím musel tak dlouho přemýšlet, aby spoje na sebe nenavazovaly. Viz moje dojíždění do práce. Za starých řádů jsem jel posledním nočním trolejbusem z Krásňáku na Divadlo a tam přestup… Číst vice »
udavač
3 měsíců
Už delší dobu si pohrávám s „kacířskou myšlenkou“ = připomínkou dob existence úzkorozchodných tramvají: podle mě je chyba, že si některá města v TÉMÉŘ souvisle zastavěné aglomeraci rozkládající se od Mojžíře až po Duchcov stále ještě „hrají každé na svém písečku“ a snaží se fungovat separátně s tím, že DÚK řídí vlastně převážně jen „meziměstskou“ dopravu. Mně by se mnohem víc líbilo, kdyby celá ta aglomerace byla organizačně pojata jako jeden celek a tomu bylo přizpůsobeno i linkové vedení (včetně logického číslování linek) a jízdní řády, a samozřejmě i jednotný tarif platný ve všech zapojených dopravních prostředcích, nejlépe pochopitelně i… Číst vice »
Ta aglomerace ale nekončí Duchcovem, ale táhne se pod horami až do Klášterce nad Ohří.
O toho je tu ale DÚK, jistě by bylo dobré mnohem více provázat MHD a regionální linky, ale to je potřeba se dohodnout s jednotlivými městy co provozují MHD.
Situace v Ústeckém kraji je ale pořád lepší, než Hradec a Pardubice, kde MHD v krajských městech není vůbec součástí krajského sytému dopravy.
Nebo jižní Čechy, to je přímo dopravní katastrofa.
Tam je to obrovská ostuda.
Gajda
3 měsíců
Ano, v Ústí je líp (za podpory SPD).
Je to sice politický, ale politici o tom rozhodují.
Osobně teda ani nechápu, jak nemůže mít město s 91000 obyvatel autobusový nádraží. Nějakej terminálek maj i pětitisícový městečka.
Ono moc není důvodů ten autobusák mít. Dálkový autobusy tu díky kvalitní železniční dopravě skoro nejezdí a ty regionální v pohodě zvládají sdílet zastávky MHD. Autobusák dával smysl v dobách před integrací, dneska už tolik ne.
A k čemu a komu by tam nějaké AN bylo? Dálková autobusová doprava tam nejezdí (nemá důvod, dálkovou dopravu docela dobře obstarává železnice) a regionální doprava je součástí IDS (systému DÚK), který co do linkového vedení funguje podobně jako třeba PID – jen je tam zatím pořád ještě nějaká zbytečná tarifní komplikace ve vztazích mezi MHD a regionálními linkami.
Vojtěch
3 měsíců
Zatímco u široké odborné veřejnosti roky zažité linkové vedení měl každý tak nějak podvědomě pod kůží a tušil, jaké změny se týkají jaké linky a oblasti, teď to podle mě není jasné ani části místních 😁
Frantík
3 měsíců
Zrušili do Mojžíře trolejbusy, protoze se u nich nemuselo chodit přes řidiče. Po povinném nástupu předními dveřmi se ukázalo, že to jde, tak se tam vrátily 😀
watslaw
3 měsíců
Jaká je vlastně logika v tom číslování linek v Ústí?
moje teorie je že když Praha kdysi rušila tbusy tak vlastně Usti tak trochu přebralo pražskou duši trolejbusů pravě čislovanim linek v padesatkove soustavě + i hlašenim od stejne hlasatelky Dagmar Hazdrove a tim že se „vraceji“ tbusy do Prahy (i když vlastně nevraceji protože to jsou jen odpadni elektrobusy) tak kvuli navraceni puvodniho čislovani linek na to takhle reaguje dpmul aby se odlišil… každopadně neměni to nic na tom že je to všechno špatně.
elektrobus je vozidlo jedoucí jen na baterii nabíjenou pouze z rozvodné sítě za stání vozidla + z rekuparece při brždění vozidla parciální trolejbus není žádný „odpadní elektrobus“ nýbrž je to trolejbus schopný nejen jízdy na odběr z troleje, ale i jízdy na baterii dobíjenou během jízdy z troleje + z rekuparece při brždění (snad i při jízdě na trolej, do níž případně vrací el. energii jen při plné kapacitě baterie) + je potenciálně možné vystavět jen krátkou nabíjecí stopu v obratišti a baterii dobíjet během stání vozidla kvůli čerpání přestávky jeho řidičem (takové řešení je jistě stavebně levnější a pro… Číst vice »
A nelze přehlédnout výhodu parciálních trolejbusů v tom,že když se někde trolejové konstrukce jen nehodí (vilové čtvrti, historická náměstí, apod.), není nutno se vyhýbat ani těm prostorám a lze je překonat využitím proudu z baterií.
A propos: v Praze byly kdysi úvahy o možnosti přeměny autobusové linky č. 207 na trolejbus tvrdě odmítnuty Žižkovem, který se postavil jednoznačně proti drátům po (tehdejší) Koněvově ulici: je to ostatně i problém technický, protože stavět tam sloupy skutečně dost dobře nelze a proti kotvení převěsů do zdí domů i tam pochopitelně vládl obecný odpor. Teď už by „parciály“ asi prošly mnohem snáz …
náhodou, díky tomu, že problém nesmíme ani pojmenovat se čeština obohatila o spoustu dvousmyslů: komín, kofola….
nově jsem zaslechl: trpaslíci z morie more… snad se pan tolkien nebude zlobit…
Oni za to někoho zavírají jako za komunistů? Pokud vím, tak ne, takže mi tohle srovnání dost nesedí.
Michal Bartoníček
3 měsíců
I na stánkách DPMÚL je pouze informace o změně intervalu. Ale nevím, jestli jej prodlužují nebo zkracují. To je fakt informace na prd.
Nové linkové vedení mi přijde takové zmatené, hlavně teda linka 88. Domů na Vyhlídku mám jet přes Žežickou? Proč bych to měl dělat?
Změna intervalu znamená, že prázdninových 20 minut bude vráceno na 15 minut. Nečekejte, že by interval zkrátili na 12-10 minut.
Ale tisková zpráva v první chvíli uspokojí, ale až zveřejní JŘ, přijde zase vystřízlivění.
Lukas
3 měsíců
Ty nové čísla linek a vlastně i jejich trasování je jak zlý sen. Hodně špatný zlý sen.
Chlapi, nebuďte takoví nesouhlasmeni 🤣. Vždyť na novém návrhu určitě drahný čas pracovaly týmy odborníků, zadávaly se studie v množství větším než malém, dělalo se nespočet anket mezi obyvateli dotčených čtvrtí, radní pro dopravu si s celým týmem hrábnul až na dno psychických i fyzických sil, spánek si odpíral, jen aby se obyvatelé Ústí měli dobře, a vy na něj takhle zhurta…😃😃😃
Už na květnových změnách pracovali rok a půl. Vypadnul z nich skoro ideální produkt, který v Ústí ocenili snad jen lidé, kteří na něm pracovali😁
Jen tedy nechápu proč těch lidí v MHD furt ubývá. Investice do vozového parku na miliardy, JŘ dělané podle přání cestujících…
Tak k tomu, co se tu píše mam pár připomínek. 1)Proč se měnila čísla a i trasy linek??? Dva měsíce se mě lidi ptali furt, kterým spojem se kam mají dostat, i když masáž od DPMUL byla dost velká, ale stejně na nic. Tak teď udělaj další změnu a lidi budou z toho zase v háji na pár měsíců,když už si jakž takž zvykli 2) Zajímalo by mě, kdo nad tím musel tak dlouho přemýšlet, aby spoje na sebe nenavazovaly. Viz moje dojíždění do práce. Za starých řádů jsem jel posledním nočním trolejbusem z Krásňáku na Divadlo a tam přestup… Číst vice »
Už delší dobu si pohrávám s „kacířskou myšlenkou“ = připomínkou dob existence úzkorozchodných tramvají: podle mě je chyba, že si některá města v TÉMÉŘ souvisle zastavěné aglomeraci rozkládající se od Mojžíře až po Duchcov stále ještě „hrají každé na svém písečku“ a snaží se fungovat separátně s tím, že DÚK řídí vlastně převážně jen „meziměstskou“ dopravu. Mně by se mnohem víc líbilo, kdyby celá ta aglomerace byla organizačně pojata jako jeden celek a tomu bylo přizpůsobeno i linkové vedení (včetně logického číslování linek) a jízdní řády, a samozřejmě i jednotný tarif platný ve všech zapojených dopravních prostředcích, nejlépe pochopitelně i… Číst vice »
Ta aglomerace ale nekončí Duchcovem, ale táhne se pod horami až do Klášterce nad Ohří.
O toho je tu ale DÚK, jistě by bylo dobré mnohem více provázat MHD a regionální linky, ale to je potřeba se dohodnout s jednotlivými městy co provozují MHD.
Situace v Ústeckém kraji je ale pořád lepší, než Hradec a Pardubice, kde MHD v krajských městech není vůbec součástí krajského sytému dopravy.
Nebo jižní Čechy, to je přímo dopravní katastrofa.
Tam je to obrovská ostuda.
Ano, v Ústí je líp (za podpory SPD).
Je to sice politický, ale politici o tom rozhodují.
Osobně teda ani nechápu, jak nemůže mít město s 91000 obyvatel autobusový nádraží. Nějakej terminálek maj i pětitisícový městečka.
Ony snad ty dálkové autobusy staví v polích nebo městem jen projíždějí?
Ono moc není důvodů ten autobusák mít. Dálkový autobusy tu díky kvalitní železniční dopravě skoro nejezdí a ty regionální v pohodě zvládají sdílet zastávky MHD. Autobusák dával smysl v dobách před integrací, dneska už tolik ne.
A k čemu a komu by tam nějaké AN bylo? Dálková autobusová doprava tam nejezdí (nemá důvod, dálkovou dopravu docela dobře obstarává železnice) a regionální doprava je součástí IDS (systému DÚK), který co do linkového vedení funguje podobně jako třeba PID – jen je tam zatím pořád ještě nějaká zbytečná tarifní komplikace ve vztazích mezi MHD a regionálními linkami.
Zatímco u široké odborné veřejnosti roky zažité linkové vedení měl každý tak nějak podvědomě pod kůží a tušil, jaké změny se týkají jaké linky a oblasti, teď to podle mě není jasné ani části místních 😁
Zrušili do Mojžíře trolejbusy, protoze se u nich nemuselo chodit přes řidiče. Po povinném nástupu předními dveřmi se ukázalo, že to jde, tak se tam vrátily 😀
Jaká je vlastně logika v tom číslování linek v Ústí?
Žádná..(leda by se „použít jiná čísla než doteď“ počítalo jako logika)
moje teorie je že když Praha kdysi rušila tbusy tak vlastně Usti tak trochu přebralo pražskou duši trolejbusů pravě čislovanim linek v padesatkove soustavě + i hlašenim od stejne hlasatelky Dagmar Hazdrove a tim že se „vraceji“ tbusy do Prahy (i když vlastně nevraceji protože to jsou jen odpadni elektrobusy) tak kvuli navraceni puvodniho čislovani linek na to takhle reaguje dpmul aby se odlišil… každopadně neměni to nic na tom že je to všechno špatně.
elektrobus je vozidlo jedoucí jen na baterii nabíjenou pouze z rozvodné sítě za stání vozidla + z rekuparece při brždění vozidla parciální trolejbus není žádný „odpadní elektrobus“ nýbrž je to trolejbus schopný nejen jízdy na odběr z troleje, ale i jízdy na baterii dobíjenou během jízdy z troleje + z rekuparece při brždění (snad i při jízdě na trolej, do níž případně vrací el. energii jen při plné kapacitě baterie) + je potenciálně možné vystavět jen krátkou nabíjecí stopu v obratišti a baterii dobíjet během stání vozidla kvůli čerpání přestávky jeho řidičem (takové řešení je jistě stavebně levnější a pro… Číst vice »
A nelze přehlédnout výhodu parciálních trolejbusů v tom,že když se někde trolejové konstrukce jen nehodí (vilové čtvrti, historická náměstí, apod.), není nutno se vyhýbat ani těm prostorám a lze je překonat využitím proudu z baterií.
A propos: v Praze byly kdysi úvahy o možnosti přeměny autobusové linky č. 207 na trolejbus tvrdě odmítnuty Žižkovem, který se postavil jednoznačně proti drátům po (tehdejší) Koněvově ulici: je to ostatně i problém technický, protože stavět tam sloupy skutečně dost dobře nelze a proti kotvení převěsů do zdí domů i tam pochopitelně vládl obecný odpor. Teď už by „parciály“ asi prošly mnohem snáz …
Taková, že nižší čísla má v rámci DÚK MHD Most a Litvínov (kvůli tramvajím)
Kvůli jízdním řádům v ÚK..
Do toho Mojžíře jen autobusy s fialovým pruhem.
Pls nekrmit ani mínusy. Právě kvůli takovým pan domácí obvykle zavírá celou diskusi.
náhodou, díky tomu, že problém nesmíme ani pojmenovat se čeština obohatila o spoustu dvousmyslů: komín, kofola….
nově jsem zaslechl: trpaslíci z morie more… snad se pan tolkien nebude zlobit…
Pojmenovat neznamená pronášet rasistická paušalizující hodnocení a pak sebelítostné označování se za oběti perzekuce. 😉
Vsichni vime, o co jde, rict to vsak naprimo nesmime, tak to uz je jak za komunistu.
Oni za to někoho zavírají jako za komunistů? Pokud vím, tak ne, takže mi tohle srovnání dost nesedí.
I na stánkách DPMÚL je pouze informace o změně intervalu. Ale nevím, jestli jej prodlužují nebo zkracují. To je fakt informace na prd.
Nové linkové vedení mi přijde takové zmatené, hlavně teda linka 88. Domů na Vyhlídku mám jet přes Žežickou? Proč bych to měl dělat?
Změna intervalu znamená, že prázdninových 20 minut bude vráceno na 15 minut. Nečekejte, že by interval zkrátili na 12-10 minut.
Ale tisková zpráva v první chvíli uspokojí, ale až zveřejní JŘ, přijde zase vystřízlivění.
Ty nové čísla linek a vlastně i jejich trasování je jak zlý sen. Hodně špatný zlý sen.
Chlapi, nebuďte takoví nesouhlasmeni 🤣. Vždyť na novém návrhu určitě drahný čas pracovaly týmy odborníků, zadávaly se studie v množství větším než malém, dělalo se nespočet anket mezi obyvateli dotčených čtvrtí, radní pro dopravu si s celým týmem hrábnul až na dno psychických i fyzických sil, spánek si odpíral, jen aby se obyvatelé Ústí měli dobře, a vy na něj takhle zhurta…😃😃😃
Už na květnových změnách pracovali rok a půl. Vypadnul z nich skoro ideální produkt, který v Ústí ocenili snad jen lidé, kteří na něm pracovali😁
Jen tedy nechápu proč těch lidí v MHD furt ubývá. Investice do vozového parku na miliardy, JŘ dělané podle přání cestujících…
Já to myslel odpudivě ironicky, pokud to někdo nepochopil 😂😂
Já to tak pochopil, nebo jsem měl dát víc 😁😁😁😁😁
nejlépe to mají v Jihlavě