V Ústí nad Labem začala stavba nové trolejbusové trati, propojí Krásné Březno a Dobětice
Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Jde o první novou trolejbusovou trať v krajském městě od roku 2009.
Jde o první novou trolejbusovou trať v krajském městě od roku 2009.
Jenže co v zimě? V zimě tam mají autobusy co dělat, silnice je dost příkrá, klouže to tam až hrůza, chci vidět ty kolosy trolejbusy, jak zatarasí celou silnici, no nevim
Město koupilo i vozy se 2 poháněnými nápravami. Pokud je pošle sem…
Úplně zbytečná stavba. Mezi Krásným Březnem a Severní Terasou v pohodě stačí krátký autobus a teď tam budou jezdit kloubové trolejbusy?! A důvod? Někdo si asi potřebuje namastit kapsu.
Tahle trolejbusová trať určitě není zbytečná jen proto, že to píšete vy. Je důležitá, protože bude druhou spojnicí mezi celou východní částí a vozovnou. Taky dost velká část té linky je pod trolejemi, takže pro parciální trolejbusy jedině dobře. Ne každý je jako vy a potřebuje si namastit kapsu.
Možná místo toho molo město investovat do stávajícího a mohlo se jezdit častěji. Narvané krátké trolejbusy třeba ve špičce do Všebořic a dlouhé tam, kde stačí krátkej autobus. A hlavně nesmyslný nástup předními dveřmi a pětiminutové sekery, když jedou školáci. Nevěřte ženský když se nejmenuje -ová.
Bezva! Někde se ubralo – místo linek 53 a 55 ke stanici Elba jezdí pouze linka 88, linka 72 má dlouhé intervaly (nová čísla, více místa!). Jinde se postaví nová linka a jízdné bude dražší než v Praze.
Souhlas
Spocital jsem si, ze 1m trate stoji 17.800 KC. To jsou ty draty ze zlata? Nebo mi neco unika?
Trolejbusová trať? To máte: dráty, trakční stožáry, výložníky, měnírny, napájecí kabely, výkopy, opravy povrchů, úpravy v energetickém dispečinku….
Znovu píšu, že přepočítávat sumu na metr tratě, koleje nebo troleje, je absurdní a nemá to vypovídající hodnotu. Vyhněte se takovému zkratkovitému uvažování.
Nesouhlasím
Promiňte, nelze se nepodělit o přípravu na slavnostní poklepání: https://1gr.cz/fotky/idnes/25/033/cl6h/GRR8037d048e1_Vstupn2.jpg
Tam bude poklepávačů více, než tam kdy bude dělníků. 😄
Staví nové vedení, ale staré troleje na Sociální péči jsou bez provozu.
Jednoznačně se po dlouhých 15 letech dávají peníze do nezbytných provozních částí. Jen doufám, že po otevření mostu nezdraží o 30%.
Mohlo se postavit i vedení z DO do KB..třeba jen na rekuperaci energie do síté nebo uložiště..no nic..
Nejsem odborník, ale neveze si trolejbus to úložiště sebou?
Veze, jedná se o zajímavý provozní koncept. Uvidíme, jaké zkušenosti to přinese. Vzhledem k poklesu cen baterek a nárůstu cen všeho ostatního se možná dočkáme doby, kdy ta baterka vyjde na míň než cena za realizaci jednoho stožáru TV.
Pořád je potenciál dobíjet do trolejí ikdyž si parciál veze paket ssebou- ne vždy musí nutně dobíjet při relativně dlouhém sjezdu to KB…
A mohl bych požádat o odkaz na výpočet, že baterie nasazovaných trolejbusů nedokážou pojmout všechnu rekuperovanou energii při jízdě z kopce (při navržením provozním konceptu)? Bez ironie, zajímá mě to.
On je to asi jediný úsek, kde ta linka momentálně jezdí zcela bez trolejí. Jinak všude po trase jsou. Spíše je otázka, zda by to mělo vůbec nějaký ekonomický smysl, zda by návratnost takové investice a k tomu dalších vyvolaných investic na úpravu sítě se někdy v rozumné době vrátila. Spíše nikoli.
Je to zbytečný, leda když je povodeň.
Ano. Druhá trolej, tedy ta z kopce je zbytečná. Jinak tam ty autobusy jezdí dost narvané, zejména v létě.
Jediný ne – od rondelu na Bukově po konečnou troleje taky nejsou.