V Ústí nad Labem začala stavba nové trolejbusové trati, propojí Krásné Březno a Dobětice

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Jde o první novou trolejbusovou trať v krajském městě od roku 2009.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) v úterý po šestnácti letech začal se stavbou nové trolejbusové trati. Jde o dva úseky o celkové délce 2,5 km. První úsek spojí Krásné Březno a Dobětice. Druhý úsek přinese doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská.

Zakázku za 44,5 milionu korun získala společnost Chládek a Tintěra, Pardubice. Do soutěže se podle informací na profilu zadavatele přihlásily čtyři firmy, pardubická společnost byla výrazně nejlevnější. Druhá nejnižší nabídka byla za 76 milionů korun. Při vypsání soutěže stanovil DPMÚL odhadovanou cenu na 53,8 milionu korun.

Na trasu zamíří kapacitní trolejbusy

Na trase se postaví 123 nových trakčních stožárů, které poslouží i pro veřejné osvětlení. Nové trakční vedení je navrženo jako jednostopé a bude směřovat z Krásného Března do Dobětic. Vedení bude rozděleno na tři napájecí úseky a stožáry budou osmiboké hraněné.

Před zastávkou Výstupní se instaluje nová elektrická výhybka, odkud vedení odbočí směrem do ulice Výstupní. Na jejím konci pak povede přes kruhový objezd u prodejny Lidl až k místu úsekového dělení.

Cílem je náhrada autobusů mezi oběma částmi města trolejbusy. DPMÚL na trasu nahradí parciální osmnáctimetrové trolejbusy.

Mapa plánovaných trolejbusových tratí v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Dopravní podnik do zakázky zahrnul i menší záměr doplnění trolejové stopy ze zastávky Pod Holoměří (u křižovatky Na Rondelu, směr k nemocnici) s napojením do stávající sítě trakčního vedení v křižovatce ulic Božtěšická – Vinařská. Jde o 350 metrů.

„Propojení Krásného Března a Severní Terasy trolejbusovou trakcí je splněním jednoho ze strategických cílů dopravního podniku v oblasti rozvoje bezemisní dopravy, kde dojde k nasazení parciálních trolejbusů, které budou tyto oblasti spojovat, a jejichž nákup byl pro zajištění dopravní obslužnosti v ulici Výstupní stěžejní,“ říká Simona Mohacsi, výkonná ředitelka společnosti DpmÚL. Velkou část nákladů zaplatí evropská dotace.

V Ústí nad Labem je aktuálně necelých 47 kilometrů trolejbusových tratí. Poslední vznikla v roce 2009.

Podcast: Turbulentní rok v ústecké MHD. Vozidla by se měla nakupovat pravidelně, říká šéfka DP Simona Mohacsi

Tagy Chládek a Tintěra Pardubice Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL rozšíření trolejbusových tratí v Ústí nad Labem
7 komentářů