○ = vjezd na katastrofu. U nás alibisticky všemi příslušnými institucemi tolerovaná záležitost. Tak se nedivte, když selže lidský faktor, že se ozve „bum“.
Např. v Pasově ICE z Vídně zastavuje těsně před stojící další soupravou na nástupišti … po zastavení vlaku vystoupí cestující, do soupravy nikdo nenastupuje, protože lidé vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … mezitím strojvedoucí rozevře prostor, kde je umístěno spřáhlo … uzavře dveře u vozů a najíždí velmi pomalu a opatrně (krokem) na stojící soupravu za ůčelem jejich spojení. Takže v případě ICE se strojvedoucí rozjížděl ke spojení souprav z nuly.
A proč by měli mít místenky – povinně místenkové ICE byl před lety ICE Sprinter …. pak povinnou rezervaci zrušili …
Prostě klientela přišla v Passau na peron, stála tam souprava, tak do ní nastoupili a neřešili, zda přijede další …
Včera jsem (29.6.) jsem jel vlakem 8838, cestující nastupovali do soupravy stojící na peroně, dojela z depa a neřešili, že se čeká na druhou soupravu od vlaku 8837 jedoucí z Berouna, která se kupluje s tím, co dojelo z depa.
Strojvedoucí 8837 najížděl „rychlostí pomalé chůze“ na stojící EJ, teprve pak se uskutečnil výstup cestujících ….
To máte pravdu … já netvrdím, že se jedná o povinně místenkové ICE – nicméně na německých tratích se místenky hojně užívají a cestující si místenky hojně kupují s jízdenkou. Nicméně do soupravy ICE od Vídně nikdo v Pasově nenastupoval, cestující nastupovali pouze do již stojící přistavené soupravy. Takže možná to byla náhoda; proto v příspěvku uvádím ˝ … vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … ˝. Také je možné, (nepodložený dohad), že ICE z Vídně v Pasově zastavuje jen pro výstup cestujících …
Nejspíše? Podle čeho tak usuzujete? Nikde se nepíše nic o tom jak rychle to jelo a ani žádný svědek rychlost neodhadoval.
Ono těch 5km je docela šlupka…
Přesně tak. Obě 814 bez viditelného poškození a už dojely spojené vlastní silou do Olomouce. Takže to klidně mohlo být i v rychlosti pod 5 km. Pokud cestující stoji a nedrží se ničeho, tak klidně můžou spadnout.
Nevím kde se vzal zdroj informace pro media, ale na žádném webu se prostě nepíše vlastně nic jiného než to že několik cestujích spadlo a jedna osoba se lehce zranila po tom co jedna regionova drcla do druhé.
Tím samozřejmě nevylučují ze Regina najednou začala prudce (rychločinne) brzdit a celé zastavování se urychlilo nárazem do té druhé v rychlosti třeba 10-15. Ale taky to mohlo být tak že Regina drcla do druhé v rychlosti 3 a někdo upadl a shodil druhého cestujícího který má teď to lehké zranění.
Proto je drážní a letecká doprava daleko bezpečnější než silniční – incident se prošetří a může vést k doporučením a opatřením snižujícím riziko opakování.
Na silnici se v lepším případě nakopne řidič a málokdy se řeší čitelnost značek, „systémové změny“ přicházejí kosmetické a až na základě statistiky nehodovosti.
Antonín Žák
2 let
Při vjezdu na obsazenou kolej se už nemusí dávat návěst „Místo zastavení“? Kdysi to tak bylo.
Tak ono to už ve většině stanicích ani nejde, jelikož je hodně stanic řízeno dálkově takže tam nemá kdo dát to místo zastavení, samozřejmě nevím jak je na tom Uničov. Tady ten vlak NEJSPÍŠE vjížděl na přivolávací návěst.
No jo… A taky v SJŘ u každého takového vlaku bývala poznámka „Pravidelný vjezd na obsazenou kolej“, strojvedoucí si všechny takové poznámky ve všech přidělených SJŘ museli povinně vybarvit červenou průpiskou a příslušní pracovníci to kontrolovali…
Jenže dnes papírový SJŘ neexistuje, je pouze v tabletu …. a i když byl v papírové podobě, povětšinou trávil čas v kabele, nikoli na pultě … jezdilo se z paměti, tak jako hudební virtuoz hraje / dirigent řídí orchestr z paměti …
Ve stanicích dálkově řízených je v lepším případě jen pokladna, v horším nic / nikdo …
Jan Sůra
Autor
2 let
Ujasněte si, co znamená bulvár. Jeden dáváte za vzor, tak si tam pěkně počtěte.
jinak veřejnoprávní ČTK má titulek: V Uničově narazil vlak do odstavené vlakové soupravy, dva zranění
zdeva
2 let
Mozna proto, ze je to az moc casto….
Kontra
2 let
Tak všichni víme, že pan Sůra si nikdy nenechá ujít příležitost jak rozmáznout jakýkoliv prohřešek škaredého modrého dopravce, budeme čekat, kdy se stane opravdovým profesionálním a nestranným novinářem 😀 😀
Přesně tak, lépe bych to neřekl. Je to článku dost cítit.
toor555
2 let
Vše je to o urychlení na obratu,kde není ponecháno dostatek času na bezpečné provedení potřebných úkonů. Ti co tvoří grafikony se snaží nacpat na tratě co nejvíce vlaků,,a aby zkrátili jízdní doby ,udělají to tak co počítač dovolí,bez ohledu na poměry na trati,dopravní situaci a kondici HV. Fíra je pak v presu,a dělá chyby . Návaznosti mezi vlaky v dopravních uzlech jsou několik málo minut,při zpoždění jednoho vlaku,se toto přenese i na vlaky ostatní. Při ideálním provozu to funguje,na počítači,v reálu je z toho chaos. Cestující by raději uvítal,než slibovanou kratší jízdní dobu ,více času při přestupu ,než hektické běhání… Číst vice »
Jako je to OFF TOPIC, ale jak byla ta nehoda u Českého Brodu, tak byl takovej vtip:
Dojde chlap ve vlaku do jídelního vozu a povídá – „Dobrý den, dal bych si jedno vychlazené pivo !“. A personál povídá „Sorry pane, ale teď to nejde !“ A on: “ A proč to jako nejde ?“ A personál: „Musíte počkat, až narazíme !“:-)))
Kdyz jsme v roce 2013 na Velikonocni regate potopili jachtu, byl o tom clanek ve Slobodny Dalmacii a pod nim nejlepe hodnocenej diskusni komentar: Bratri Cesi zahajili sezonu. Tady se mi dere na jazyk, ze sezonu zahajili bratri zeleznicari, bohuzel, mrtvi a zraneni mi nedovolej o tom zertovat. Tak snad jen prosba – lidi davejte pozor, byt jste zmozeni vedrem. Za volantem, kormidlem i tim, cim se ridi vlak.
Vašek
2 let
Jak jsem vydedukoval z ne úplně jasného článku, jedna Regionova stála ve stanici a druhá odněkud přijela s tím, že se s tou první spojí. Strojvedoucí zřejmě trochu přehnal najížděcí rychlost a cestující, jak to drclo, se zranili. Toto spojování je legální, často se tak děje u Elefantů. Osobně se mi to nelíbí, cestující se už chystají k výstupu a v tom to drcne. Pokud zrovna scházíte z horního patra a dojde k najetí, pěkně vás to ,,urychlí“.
Je to zkrátka další akce k urychlení provozu, dle mého názoru ne úplně košer, jak se ostatně v tomto případě ukazuje!
Tak zrovna toto jde na Masaryčce dost snadno odhadnout, že rychlostí chůze se těch 20 metrů nejede jen tak.. Záleží taky, jak se to fírovi povede. Jeden s tím najede šikovně, že to ani nevadí a druhý do toho celkem vleti, že to udělá slušnou šlupku
Ale tak to s těmi výpravčími na peronech je přece pravda, ne? Samozřejmě se strojvedoucí dřív mohl rozjet i bez toho, aby měl „odmávnutí“ od výpravčího, ale ta pravděpodobnost prostě byla menší. Samozřejmě, chápu ekonomické důvody, dálkové řízení, i třeba zdržování provozu. Ale tak se to mohlo nahradit jinak. Třeba opatřením, že vlakvedoucí je prostě povinen se před dáním souhlasu k odjezdu také přesvědčit o návěsti na odjezdovém návěstidle. A v případě, že se jede např. proti Stůj na rozkaz, tak se strojvedoucího zeptat, zdali opravdu takový souhlas/rozkaz máme. Vždyť na to ty vlakové čety přece mají školení, na návěsti,… Číst vice »
Vlakvedoucí ( průvodčí ) žádný souhlas k odjezdu nedává. Tím „máváním“ oznamuje strojvedoucímu, že je ukončen nástup/výstup cestujících, uzavřeny dveře a že z jeho strany nic nebrání k odjezdu vlaku. S rokazem k odjezdu ( tzv. výpravě vlaku ze stanice ) to nemá nic společného, ten dává vždy a jedině výpravčí.
A jak jako víte že tu Regionova přehledl? Vypadá to totiž spíš tak že na ni jen najel rychleji než by bylo vhodné, což ovšem taky neznamená že něco porušil…
Realita ovšem může být taková, že vlastně strojvedoucí nic neporušil. Rychlost najíždění je max 5km/h. Pokud ji nepřekročil, tak za nic nemůže. A to že tam někdo pravděpodobně upadl a má (doufám) jen nějaké lehké zranění z toho dělá tu MÚ.
A kdo pak za to teda ponese odpovědnost?
Drazí mínusáři , zjevně jste nepochopily ironii a nadsázku. Chápu Vaší snahu všechny průsery strojvůdců hodit na někoho jiného,ale to není řešení. Prostě strojvůdce má velký díl zodpovědnosti a je za ní zaplacen a buď ji přijme a nebo jde dělat něco jiného.
Drahý Ten kdo ví, železniční předpisy se vyvíjely celá desetiletí a za tu dobu se vytvořila řada pojistek. Bohužel v posledních letech jsou tyto pojistky odstraňovány, ať už z důvodu šetření, či urychlování. A ať se to líbí, nebo ne, toto jsou ty důsledky.
V minulosti by bylo nemyslitelné najíždět na svěšení s lidmi bez zastavení.
On je rozdíl mezi soupravou s centrálně uzavíranými dveřmi a dveřmi na kliku bez zajištění, kdy netrpělivci otvírají dveře v době pohybu rychlostí „pomalá chůze“ a vystupují za pohybu soupravy ….
„Vlak Českých drah z Olomouce do Uničova ve stanici Uničov prudce najel do ostaveného vlaku ČD.“
To bol nejaky posun? Jazda proti stoj alebo jazda na privolavacku? Zabranilo by tomu ETCS?
Když není zcela jasné, co se přesně stalo, nelze jednoznačně říct, jestli by tomu zabránilo ETCS. S nejvyšší pravděpodobností ale ano, pakliže šlo o projetí návěsti Stůj vjíždějícím vlakem. Na trati bude provoz ETCS zahájen 1. 1. 2023.
Jak píšu, když jsem psal první komentář, informace o spojování tam buď nebyla, nebo jsem ji možná přehlédl. V takovéto situaci by tomu samozřejmě ETCS skutečně nezabránilo.
Titulky v tisku neberte smrtelně vážně …. hrůzný titulek bývá povětšinou odlišný od reality ….
Martin
2 let
Ale, ale…to je divné….vždyť na české železnici je přeci všechno v naprostém pořádku, jak jsem se tu od expertů v průběhu posledních dvou dnů dozvěděl….
Nikdo ti nepsal, že je vše OK. Jenom ti vyvraceli naivní názory. Holt ti nebyl porvrzen tvůj názor. To se někdy stavá.
Jinak tady, prosím tě, neplevel tady debatu Bohumínem.
To je snad ještě v šetření. Těžko očekávat, že pár minut po nehodě bude zveřejněna příčina. Proto mi Radimův příspěvek přišel naprosto zbytečný, zajímá to asi každého, kdo si to čte.
Nestalo se vubec nic. Jenom se ceska zeleznice v dnesnim hustem provozu ridi pristupem a postupama jako kdyz byl provoz deseti procentni. Spolehame se na 100% neomylnost strojvedouciho a na stupidni barvicky na navestidle. Takze jedem dal na koni bilem kolem cernych skal !!!
Nn, nejsem, ale modrá armáda se do toho nějak zamotává…. Ač jsem velký příznivce železnice, tak se Vás zeptám teď já….kolik za minulé dva dny, anebo třeba dva měsíce bylo nehod autobusů se stejně fatálními následky? Že by žádná? Ale samozřejmě systém na železnici je správný, suprový, nejlepší….. A mimochodem odpověděl jsem vám i v tom zapadlém vlákně….Axel fakt nejsem…..
Proboha akorát strojvedoucí blbě odhadnul vzdálenost při svěšování dvou regionov. To fakt není ani systémová chyba, ani něco, čemu by zabránilo ETCS, ani nic podobnýho.
Kupodivu by tomu zabránilo něco jako „parkovací senzory“ a kousek primitivní elektroniky k tomu – součástky za +- 10 dolarů.
To ale jen ukazuje, jak je železnice technologicky zastaralá, když ani tak primitivní technologie se nepoužívají (protože na železnici platí poněkud zvrácený systém zabezpeční: „všechno nebo nic“ – takže než by se použilo něco jednoduchého, co dokáže vyřešit třeba 50 % případů za pár korun, tak se čeká na řešení, které dokáže vyřešit 90 % případů za spoustu miliard a do té doby se nedělá nic)
Pokud měl v tomto případě špatný odhad, tak ano, zejména když se dá vzdálenost nastavit na 30 m a více jak 5 či 10 km/hod při spojování neměl jet.
Taky to mohla být zdravotní indispozice strojvedoucího či nedobrý brzdící systém.
Standardní parkovací senzor funguje na 20 metrů?
Ale z 20 km/h nezastavíte ani na 20 metrech (pokud už nemáte plně zabrzděno, a pokud zabrzděno máte, tak je vám ten senzor zase k ničemu)
Pokud by jste namontoval něco jako parkovací senzor, tak máte dvě možnosti, jaký bude výstup. Buď to jen fíru upozorní, což je celkem bezpředmětné, protože vagon se obtížně přehlédne (navíc, když se i předpokládá spojování, resp. je vjezd na obsazenou kolej). Druhá možnost je přímo zasáhnout do řízení, ale pak taky musíte mít jistotu, že vám tenhle asistent například nespustí nouzové brzdění při jízdě (protože by popadali cestující a zranili se). Ve druhém případě by bylo nutné prokázat, že takový systém zabrání více kolizím, než způsobí náhodných neúmyslných zabrzdění. To pak znamená prokázat určitou úroveň spolehlivosti, a udělat takové prokázání… Číst vice »
Ale to sa úprimne spoliehame aj napr. pri autobusákoch. Ak nedá prednosť na krovinami zarastenej križovatke so zlým výhľadom, alebo vojde rýchlo do zátačky a prevráti sa, alebo uviazne na priecestí a spôsobí zrážku s vlakom, alebo niečo nedobrzdí, alebo dostane šmyk, a sú pri tom zranení alebo mŕtvi, nikto sa ich nezastáva, nikto nehľadá výhovorky ani systémové zlyhania. Neraz sú odsúdení na nepodmienečný test za obecné ohrozenie. A ľudia ešte vykrikujú, že dostal málo. A to je pri autách nárast dopravy úplne neporovnateľne vyšší. Oproti tomu je železnica relatívne blbovzdorná. Máme prácu, ktorá nás väčšinou baví a naplňuje, väčšinou… Číst vice »
Naopak. U autobusáků a řidičů obecně se intenzivně vyvíjí systémy které jejich chyby opraví a nikdo moc nehledá důvody proč je nepoužívat.
V jednodušších podmínkách železnice už zabezpečovací systémy existují ale železničářům přijdou asi zbytečné protože před sto lety se jezdilo bez nich…
○ = vjezd na katastrofu. U nás alibisticky všemi příslušnými institucemi tolerovaná záležitost. Tak se nedivte, když selže lidský faktor, že se ozve „bum“.
Jak to prakticky řešit, jak se spřahuje jinde?
Návěstidlo v půlce nástupiště, povinnost zastavit a pak se rozjíždět z 0?
Např. v Pasově ICE z Vídně zastavuje těsně před stojící další soupravou na nástupišti … po zastavení vlaku vystoupí cestující, do soupravy nikdo nenastupuje, protože lidé vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … mezitím strojvedoucí rozevře prostor, kde je umístěno spřáhlo … uzavře dveře u vozů a najíždí velmi pomalu a opatrně (krokem) na stojící soupravu za ůčelem jejich spojení. Takže v případě ICE se strojvedoucí rozjížděl ke spojení souprav z nuly.
A proč by měli mít místenky – povinně místenkové ICE byl před lety ICE Sprinter …. pak povinnou rezervaci zrušili …
Prostě klientela přišla v Passau na peron, stála tam souprava, tak do ní nastoupili a neřešili, zda přijede další …
Včera jsem (29.6.) jsem jel vlakem 8838, cestující nastupovali do soupravy stojící na peroně, dojela z depa a neřešili, že se čeká na druhou soupravu od vlaku 8837 jedoucí z Berouna, která se kupluje s tím, co dojelo z depa.
Strojvedoucí 8837 najížděl „rychlostí pomalé chůze“ na stojící EJ, teprve pak se uskutečnil výstup cestujících ….
To máte pravdu … já netvrdím, že se jedná o povinně místenkové ICE – nicméně na německých tratích se místenky hojně užívají a cestující si místenky hojně kupují s jízdenkou. Nicméně do soupravy ICE od Vídně nikdo v Pasově nenastupoval, cestující nastupovali pouze do již stojící přistavené soupravy. Takže možná to byla náhoda; proto v příspěvku uvádím ˝ … vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … ˝. Také je možné, (nepodložený dohad), že ICE z Vídně v Pasově zastavuje jen pro výstup cestujících …
A kdy budete psát o tom co se stalo v Německu
a co se stalo v německu?
Srážka 2 nákladních vlaků na trati s ETCS obě lokomotivy po čtvrt strojovny v sobě nalisovaný
Máte k tomu prosím nějaký odkaz? Nikde jsem nic nenašel, tak jestli to není trezorová záležitost 🙂
Bohumín ✓
Uničov ✓
No a do třetice všeho dobrého …
Karlštejn
Karlštejn ✓
No a na rok je splněno
fíra to prostě nedobrzdil, to není nic zvláštního, ale inspektoři to budou šetřit do Vánoc
Nedobrzdil z nějakého důvodu, to se bude řešit.
Jakou rychlostí najel na tu druhou reginu?
Nevím, ale na stojící vozidla se najíždí max 5 km/h. Takže to bylo nejspíše víc.
Nejspíše? Podle čeho tak usuzujete? Nikde se nepíše nic o tom jak rychle to jelo a ani žádný svědek rychlost neodhadoval.
Ono těch 5km je docela šlupka…
Přesně tak. Obě 814 bez viditelného poškození a už dojely spojené vlastní silou do Olomouce. Takže to klidně mohlo být i v rychlosti pod 5 km. Pokud cestující stoji a nedrží se ničeho, tak klidně můžou spadnout.
Nevím kde se vzal zdroj informace pro media, ale na žádném webu se prostě nepíše vlastně nic jiného než to že několik cestujích spadlo a jedna osoba se lehce zranila po tom co jedna regionova drcla do druhé.
Tím samozřejmě nevylučují ze Regina najednou začala prudce (rychločinne) brzdit a celé zastavování se urychlilo nárazem do té druhé v rychlosti třeba 10-15. Ale taky to mohlo být tak že Regina drcla do druhé v rychlosti 3 a někdo upadl a shodil druhého cestujícího který má teď to lehké zranění.
Proto je drážní a letecká doprava daleko bezpečnější než silniční – incident se prošetří a může vést k doporučením a opatřením snižujícím riziko opakování.
Na silnici se v lepším případě nakopne řidič a málokdy se řeší čitelnost značek, „systémové změny“ přicházejí kosmetické a až na základě statistiky nehodovosti.
Při vjezdu na obsazenou kolej se už nemusí dávat návěst „Místo zastavení“? Kdysi to tak bylo.
Tak ono to už ve většině stanicích ani nejde, jelikož je hodně stanic řízeno dálkově takže tam nemá kdo dát to místo zastavení, samozřejmě nevím jak je na tom Uničov. Tady ten vlak NEJSPÍŠE vjížděl na přivolávací návěst.
Pokud vím, určitě tam výpravčí je, jsou tam výluky. Ale nevím, jak to je dnes v předpisech. Přece jen jízda vlaku na obsazenou kolej.
Uničov je řízen z Olomouce, o přítomnosti pohotovostního výpravčího nemám tušení.
Celou trať řídí RDP Olomouc, v Uničově je jen staniční dozorce
Děkuji za info. Už aby trať byla celá hotová, je načase vzít baťůžek, termosku, foťák a aktualizovat si mé informace nejlépe pohledem.
Vidím, že jsem mimo realitu, děkuji za info.
No jo… A taky v SJŘ u každého takového vlaku bývala poznámka „Pravidelný vjezd na obsazenou kolej“, strojvedoucí si všechny takové poznámky ve všech přidělených SJŘ museli povinně vybarvit červenou průpiskou a příslušní pracovníci to kontrolovali…
Jenže dnes papírový SJŘ neexistuje, je pouze v tabletu …. a i když byl v papírové podobě, povětšinou trávil čas v kabele, nikoli na pultě … jezdilo se z paměti, tak jako hudební virtuoz hraje / dirigent řídí orchestr z paměti …
Ve stanicích dálkově řízených je v lepším případě jen pokladna, v horším nic / nikdo …
Ujasněte si, co znamená bulvár. Jeden dáváte za vzor, tak si tam pěkně počtěte.
jinak veřejnoprávní ČTK má titulek: V Uničově narazil vlak do odstavené vlakové soupravy, dva zranění
Mozna proto, ze je to az moc casto….
Tak všichni víme, že pan Sůra si nikdy nenechá ujít příležitost jak rozmáznout jakýkoliv prohřešek škaredého modrého dopravce, budeme čekat, kdy se stane opravdovým profesionálním a nestranným novinářem 😀 😀
Rozumím, raději mlčet a dělat, že se nic nestalo.
Toho se těžko dočkáme, protože by musel změnit své jednostranné uvažování.
Přesně tak, lépe bych to neřekl. Je to článku dost cítit.
Vše je to o urychlení na obratu,kde není ponecháno dostatek času na bezpečné provedení potřebných úkonů. Ti co tvoří grafikony se snaží nacpat na tratě co nejvíce vlaků,,a aby zkrátili jízdní doby ,udělají to tak co počítač dovolí,bez ohledu na poměry na trati,dopravní situaci a kondici HV. Fíra je pak v presu,a dělá chyby . Návaznosti mezi vlaky v dopravních uzlech jsou několik málo minut,při zpoždění jednoho vlaku,se toto přenese i na vlaky ostatní. Při ideálním provozu to funguje,na počítači,v reálu je z toho chaos. Cestující by raději uvítal,než slibovanou kratší jízdní dobu ,více času při přestupu ,než hektické běhání… Číst vice »
Tak snad se ty „lepší“ časy s ČSD už nevrátí.
Myslíte, že by v takovém případě došlo je zlepšení nebo k zhoršení stávajícího stavu oproti dnešku. Sám nevím.
Fungovalo to, ale vlaků s lidmi jezdila desetina a v GVD měli spoustu vaty, na nějakou jízdní dobu se nehledělo. To bych teda nechtěl…
Za ČD bylo líp? Kde jsem už jenom ten slogan viděl….
jj, při cestě z Prahy do Ostravy třikrát přestupovat s návazností 1-2 hodiny při každém přestupu… super…
Nebo trvale přeplněný Košičan kde v exkluzivním kupé s číslem WC mohli být i 4 cestující…
Grafikon „kreslí“ počítač … je to „optimální“ ….
Jako je to OFF TOPIC, ale jak byla ta nehoda u Českého Brodu, tak byl takovej vtip:
Dojde chlap ve vlaku do jídelního vozu a povídá – „Dobrý den, dal bych si jedno vychlazené pivo !“. A personál povídá „Sorry pane, ale teď to nejde !“ A on: “ A proč to jako nejde ?“ A personál: „Musíte počkat, až narazíme !“:-)))
😀 Tak ten je podařený.
😀
Kdyz jsme v roce 2013 na Velikonocni regate potopili jachtu, byl o tom clanek ve Slobodny Dalmacii a pod nim nejlepe hodnocenej diskusni komentar: Bratri Cesi zahajili sezonu. Tady se mi dere na jazyk, ze sezonu zahajili bratri zeleznicari, bohuzel, mrtvi a zraneni mi nedovolej o tom zertovat. Tak snad jen prosba – lidi davejte pozor, byt jste zmozeni vedrem. Za volantem, kormidlem i tim, cim se ridi vlak.
Jak jsem vydedukoval z ne úplně jasného článku, jedna Regionova stála ve stanici a druhá odněkud přijela s tím, že se s tou první spojí. Strojvedoucí zřejmě trochu přehnal najížděcí rychlost a cestující, jak to drclo, se zranili. Toto spojování je legální, často se tak děje u Elefantů. Osobně se mi to nelíbí, cestující se už chystají k výstupu a v tom to drcne. Pokud zrovna scházíte z horního patra a dojde k najetí, pěkně vás to ,,urychlí“.
Je to zkrátka další akce k urychlení provozu, dle mého názoru ne úplně košer, jak se ostatně v tomto případě ukazuje!
Akorát že Elefant má narozdíl od Regionovy automatické spřáhlo, takže je to drcnutí na místě. Tady šlo o něco jiného…
Ale slušelo by se to hlásit. „Držte se, zastavíme prudce“ a ve stojící jednotce „držte se, popojedem“
Tak za jízdy se máte držet, stojíte li.
Už se zvedají i ti, co seděli, protože jsou v cíli.
Cestují jsou nějak proškolení ktera jednotka má automatické spřáhlo a která ne a podle toho očekávají drcnuti?
Tak zrovna toto jde na Masaryčce dost snadno odhadnout, že rychlostí chůze se těch 20 metrů nejede jen tak.. Záleží taky, jak se to fírovi povede. Jeden s tím najede šikovně, že to ani nevadí a druhý do toho celkem vleti, že to udělá slušnou šlupku
A kam spěcháte, ušetříte 10 – 15 vteřin. Já sedím až do okamžiku zastavení vlaku … ještě mi opravdu, ale opravdu nic neuteklo ….
museli na modernizovaným useku vyzkoušet ostrou srážku.
Vidíte, jak ETCS řeší vjezd (ne posunem) na obsazenou kolej? Např. při spojování dvou jednotek. Nevím, ptám se.
Safra zase tam chyběl peroňák a určitě za to může SŽ, chudák strojvedoucí určitě nedostal písemnou prosbou aby opatrně najel.
No ty seš ale kus vola
Přesně tak. A hlavně nic nepsat o tom, že v tom byly ČD, to by zase bylo mínusů.
Ale tak to s těmi výpravčími na peronech je přece pravda, ne? Samozřejmě se strojvedoucí dřív mohl rozjet i bez toho, aby měl „odmávnutí“ od výpravčího, ale ta pravděpodobnost prostě byla menší. Samozřejmě, chápu ekonomické důvody, dálkové řízení, i třeba zdržování provozu. Ale tak se to mohlo nahradit jinak. Třeba opatřením, že vlakvedoucí je prostě povinen se před dáním souhlasu k odjezdu také přesvědčit o návěsti na odjezdovém návěstidle. A v případě, že se jede např. proti Stůj na rozkaz, tak se strojvedoucího zeptat, zdali opravdu takový souhlas/rozkaz máme. Vždyť na to ty vlakové čety přece mají školení, na návěsti,… Číst vice »
Vlakvedoucí ( průvodčí ) žádný souhlas k odjezdu nedává. Tím „máváním“ oznamuje strojvedoucímu, že je ukončen nástup/výstup cestujících, uzavřeny dveře a že z jeho strany nic nebrání k odjezdu vlaku. S rokazem k odjezdu ( tzv. výpravě vlaku ze stanice ) to nemá nic společného, ten dává vždy a jedině výpravčí.
Tak proč je v D1 návěst „Souhlas k odjezdu“ ?
Návěst výstup / nástup cestujících je ukončen NEEXISTUJE – leda snad ve vašich snech / fantazii.
viz Obrázky pro dotaz návěst souhlas k odjezdu
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=n%C3%A1v%C4%9Bst+souhlas+k+odjezdu
Myslíte to ironicky, přesto máte pravdu. Peroňák by dříve označoval praporkem místo zastavení a teprve poté by Regína najela na tu první.
A tím praporkem by tu rychle jedoucí Novu jako nzastavil??
Nebo si myslíte, že když najíždějící fíra „přehlídne“ vagon, tak praporek by nepřehlídl?
A jak jako víte že tu Regionova přehledl? Vypadá to totiž spíš tak že na ni jen najel rychleji než by bylo vhodné, což ovšem taky neznamená že něco porušil…
A ten praporek by tomu zabránil jak? Fíra ví, že má zastavit před praporkem, ale neví, že má zastavit před vozidlem?
A k čemu by pomohl praporek? Ano bylo bylo to projetí stůj a srážka by byl následek.
Na praporek by ji stavěl pár metrů před překážkou a na spojení by se rozjížděla Regča z nuly, takže by k tomu nedošlo.
Určitě ta stojící regionova stála o dva metry jinak než vždycky. To přece nejde, aby se strojvedoucí díval, jezdí se přece jako vždycky.
Realita ovšem může být taková, že vlastně strojvedoucí nic neporušil. Rychlost najíždění je max 5km/h. Pokud ji nepřekročil, tak za nic nemůže. A to že tam někdo pravděpodobně upadl a má (doufám) jen nějaké lehké zranění z toho dělá tu MÚ.
A kdo pak za to teda ponese odpovědnost?
Máte naprostou pravdu. V předpisu přežívá 5 km/hod a to už je pořádná rána. To si umím představit pod svážným pahrbkem, ale ne u osobáku s lidmi.
Ono je 5 hodně ikdyz jste v tom zabržděnem vlaku na ktery něco tou pětkou najede 😀
Teoreticky mohlo dojít ke skluzu soupravy …..
Drazí mínusáři , zjevně jste nepochopily ironii a nadsázku. Chápu Vaší snahu všechny průsery strojvůdců hodit na někoho jiného,ale to není řešení. Prostě strojvůdce má velký díl zodpovědnosti a je za ní zaplacen a buď ji přijme a nebo jde dělat něco jiného.
Drahý Ten kdo ví, železniční předpisy se vyvíjely celá desetiletí a za tu dobu se vytvořila řada pojistek. Bohužel v posledních letech jsou tyto pojistky odstraňovány, ať už z důvodu šetření, či urychlování. A ať se to líbí, nebo ne, toto jsou ty důsledky.
V minulosti by bylo nemyslitelné najíždět na svěšení s lidmi bez zastavení.
On je rozdíl mezi soupravou s centrálně uzavíranými dveřmi a dveřmi na kliku bez zajištění, kdy netrpělivci otvírají dveře v době pohybu rychlostí „pomalá chůze“ a vystupují za pohybu soupravy ….
Ještě nikdo ,kdo má do toho opravdu co mluvit, neřekl že fira něco porušil.
ano, pravda, strojvedouci msa velky dil zodpovednosti, ale rozhodne za ni neni nijak zvlast dobre zaplacen…
Co se stalo včera?
Koza trkla babku.
„Vlak Českých drah z Olomouce do Uničova ve stanici Uničov prudce najel do ostaveného vlaku ČD.“
To bol nejaky posun? Jazda proti stoj alebo jazda na privolavacku? Zabranilo by tomu ETCS?
Svěšování dvou jednotek.
Když není zcela jasné, co se přesně stalo, nelze jednoznačně říct, jestli by tomu zabránilo ETCS. S nejvyšší pravděpodobností ale ano, pakliže šlo o projetí návěsti Stůj vjíždějícím vlakem. Na trati bude provoz ETCS zahájen 1. 1. 2023.
Projeté návěstidlo nejspíš nebylo, jen prudší najetí při pravidelnem spojování 2 814.
Když jsem to psal, nebylo v článku nic přesnějšího, jen základní informace, že se vlaky srazily. V tomto případě by tedy ETCS nepomohlo.
Jak píšu, když jsem psal první komentář, informace o spojování tam buď nebyla, nebo jsem ji možná přehlédl. V takovéto situaci by tomu samozřejmě ETCS skutečně nezabránilo.
chtěli to pořádně rozjet do Šumperka dál dráty nemají natažené.
Nešlo o projetí. Tento vlak má pravidelný vjezd na obsazenou kolej. Takže jen prudce najel na odstavenou soupravu se kterou se má spojovat
ETCS posun nezabezpečuje, jen hlídá maximální rychlost 40 km/h.
A oprávnění posunovat, nechce se mu projíždět modrou.
Titulky v tisku neberte smrtelně vážně …. hrůzný titulek bývá povětšinou odlišný od reality ….
Ale, ale…to je divné….vždyť na české železnici je přeci všechno v naprostém pořádku, jak jsem se tu od expertů v průběhu posledních dvou dnů dozvěděl….
Asi byste měl vysvětlit v čem byla tentokrát chyba.
Nikdo ti nepsal, že je vše OK. Jenom ti vyvraceli naivní názory. Holt ti nebyl porvrzen tvůj názor. To se někdy stavá.
Jinak tady, prosím tě, neplevel tady debatu Bohumínem.
Přesně měli by si prelakovat vozový park na ČPD- národní dopravce (P=Prů….vé)….
Regionky bez škody. Prudší najetí a popadali lidi. 2 zranění.
Zraněným brzké uzdravení. A Regionov škoda není.
No vy jste kus vola. Jak není???
Áno, regionov škoda není, na vrátnici jich čeká deset dalších!
Po poškození Regionovy hodně často bývá náhrada pouhá 810 a nebo nebude nic jezdit.
Co je lepší?
Za mě furt Regionova dobrá.
Škoda ne tady vás by byste měl být min. Ministr dopravy m
Trochu moc poslední dobou…
By mne zajímalo co se zas stalo…
Vlak narazil do druhého. Stačí?
Čí vinou?
To je snad ještě v šetření. Těžko očekávat, že pár minut po nehodě bude zveřejněna příčina. Proto mi Radimův příspěvek přišel naprosto zbytečný, zajímá to asi každého, kdo si to čte.
To já vůbec neočekávám, jen jsem navázal na absurdní diskuzi : – D
Alzák pustil nahlas reklamu „sto tabletů týdně, sto tabletů týdně“ a už to jelo. Tedy vlastně dojelo.
Jo. Stačí. Asi na dlouho.
Taky si myslím.
Nestalo se vubec nic. Jenom se ceska zeleznice v dnesnim hustem provozu ridi pristupem a postupama jako kdyz byl provoz deseti procentni. Spolehame se na 100% neomylnost strojvedouciho a na stupidni barvicky na navestidle. Takze jedem dal na koni bilem kolem cernych skal !!!
Naprostý souhlas…. A už se těším jak mě zase zlynčují, jako minulé dva dny…
Jste masochista?
Nn, nejsem, ale modrá armáda se do toho nějak zamotává…. Ač jsem velký příznivce železnice, tak se Vás zeptám teď já….kolik za minulé dva dny, anebo třeba dva měsíce bylo nehod autobusů se stejně fatálními následky? Že by žádná? Ale samozřejmě systém na železnici je správný, suprový, nejlepší….. A mimochodem odpověděl jsem vám i v tom zapadlém vlákně….Axel fakt nejsem…..
Ale ovšem, ozvalo se ze sluchátka.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=autobus+nehoda
Asi nezastavili posun, když se zrovna blížila regionova neuvěřitelnou rychlostí. 🙂
Cynická obludo!
Rychlost dva Machy a půl Šebestové k tomu
Tak to se pak nedivím, že nezastavil na délku „utrženého sluchátka“…
Sotva jeden vlak za hodinu v Uničově „hustý provoz“ zcela jistě neudělá.
Evidentně ten „sotva jeden vlak za hodinu byl“ víc než je nastavený systém schopný bezpečně zvládnout…
Přesně 👍
Proboha akorát strojvedoucí blbě odhadnul vzdálenost při svěšování dvou regionov. To fakt není ani systémová chyba, ani něco, čemu by zabránilo ETCS, ani nic podobnýho.
U „bratrů“ na východ od nás nedávno svěšovali Kocoura s Panterem eště drsnějc. Tam se s tím najížděním teprve neserou 😆
Kupodivu by tomu zabránilo něco jako „parkovací senzory“ a kousek primitivní elektroniky k tomu – součástky za +- 10 dolarů.
To ale jen ukazuje, jak je železnice technologicky zastaralá, když ani tak primitivní technologie se nepoužívají (protože na železnici platí poněkud zvrácený systém zabezpeční: „všechno nebo nic“ – takže než by se použilo něco jednoduchého, co dokáže vyřešit třeba 50 % případů za pár korun, tak se čeká na řešení, které dokáže vyřešit 90 % případů za spoustu miliard a do té doby se nedělá nic)
A co by tam ten parkovací senzor jako dělal?
Úplně k ničemu. Pípnout na fíru, že má k druhému vozidlu 2 metry, když jede 10 nebo dokonce 20 km/h, má jaký význam?
Pokud měl v tomto případě špatný odhad, tak ano, zejména když se dá vzdálenost nastavit na 30 m a více jak 5 či 10 km/hod při spojování neměl jet.
Taky to mohla být zdravotní indispozice strojvedoucího či nedobrý brzdící systém.
Proč by to bylo nastavené jen na dva metry?
Standardní parkovací senzor funguje na 20 metrů?
Ale z 20 km/h nezastavíte ani na 20 metrech (pokud už nemáte plně zabrzděno, a pokud zabrzděno máte, tak je vám ten senzor zase k ničemu)
Pokud by jste namontoval něco jako parkovací senzor, tak máte dvě možnosti, jaký bude výstup. Buď to jen fíru upozorní, což je celkem bezpředmětné, protože vagon se obtížně přehlédne (navíc, když se i předpokládá spojování, resp. je vjezd na obsazenou kolej). Druhá možnost je přímo zasáhnout do řízení, ale pak taky musíte mít jistotu, že vám tenhle asistent například nespustí nouzové brzdění při jízdě (protože by popadali cestující a zranili se). Ve druhém případě by bylo nutné prokázat, že takový systém zabrání více kolizím, než způsobí náhodných neúmyslných zabrzdění. To pak znamená prokázat určitou úroveň spolehlivosti, a udělat takové prokázání… Číst vice »
Ale to sa úprimne spoliehame aj napr. pri autobusákoch. Ak nedá prednosť na krovinami zarastenej križovatke so zlým výhľadom, alebo vojde rýchlo do zátačky a prevráti sa, alebo uviazne na priecestí a spôsobí zrážku s vlakom, alebo niečo nedobrzdí, alebo dostane šmyk, a sú pri tom zranení alebo mŕtvi, nikto sa ich nezastáva, nikto nehľadá výhovorky ani systémové zlyhania. Neraz sú odsúdení na nepodmienečný test za obecné ohrozenie. A ľudia ešte vykrikujú, že dostal málo. A to je pri autách nárast dopravy úplne neporovnateľne vyšší. Oproti tomu je železnica relatívne blbovzdorná. Máme prácu, ktorá nás väčšinou baví a naplňuje, väčšinou… Číst vice »
Naopak. U autobusáků a řidičů obecně se intenzivně vyvíjí systémy které jejich chyby opraví a nikdo moc nehledá důvody proč je nepoužívat.
V jednodušších podmínkách železnice už zabezpečovací systémy existují ale železničářům přijdou asi zbytečné protože před sto lety se jezdilo bez nich…
Mate konkretne udaje, kolko bolo prepravenych cestujucich „kdysi“?
Pripadne kolko nakladnych vlakov bolo prepravenych? Len na porovnanie.