V Uničově narazil vlak Českých drah do odstavené soupravy, dva zranění

"Načechrané" Regionovy v Uničově. Pramen: Drážní inspekce"Načechrané" Regionovy v Uničově. Pramen: Drážní inspekce

Provoz ve stanici není přerušen.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gapa Karel

○ = vjezd na katastrofu. U nás alibisticky všemi příslušnými institucemi tolerovaná záležitost. Tak se nedivte, když selže lidský faktor, že se ozve „bum“.

Leinad

Jak to prakticky řešit, jak se spřahuje jinde?
Návěstidlo v půlce nástupiště, povinnost zastavit a pak se rozjíždět z 0?

Martin V,

Např. v Pasově ICE z Vídně zastavuje těsně před stojící další soupravou na nástupišti … po zastavení vlaku vystoupí cestující, do soupravy nikdo nenastupuje, protože lidé vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … mezitím strojvedoucí rozevře prostor, kde je umístěno spřáhlo … uzavře dveře u vozů a najíždí velmi pomalu a opatrně (krokem) na stojící soupravu za ůčelem jejich spojení. Takže v případě ICE se strojvedoucí rozjížděl ke spojení souprav z nuly.

XYYY

A proč by měli mít místenky – povinně místenkové ICE byl před lety ICE Sprinter …. pak povinnou rezervaci zrušili …
Prostě klientela přišla v Passau na peron, stála tam souprava, tak do ní nastoupili a neřešili, zda přijede další …
Včera jsem (29.6.) jsem jel vlakem 8838, cestující nastupovali do soupravy stojící na peroně, dojela z depa a neřešili, že se čeká na druhou soupravu od vlaku 8837 jedoucí z Berouna, která se kupluje s tím, co dojelo z depa.
Strojvedoucí 8837 najížděl „rychlostí pomalé chůze“ na stojící EJ, teprve pak se uskutečnil výstup cestujících ….

Martin V.

To máte pravdu … já netvrdím, že se jedná o povinně místenkové ICE – nicméně na německých tratích se místenky hojně užívají a cestující si místenky hojně kupují s jízdenkou. Nicméně do soupravy ICE od Vídně nikdo v Pasově nenastupoval, cestující nastupovali pouze do již stojící přistavené soupravy. Takže možná to byla náhoda; proto v příspěvku uvádím ˝ … vyjíždějící z Pasova zřejmě mají vydány místenky jen do první soupravy … ˝. Také je možné, (nepodložený dohad), že ICE z Vídně v Pasově zastavuje jen pro výstup cestujících …

Milan Plíva

A kdy budete psát o tom co se stalo v Německu

Sivr-imerx RD

a co se stalo v německu?

Milan Plíva

Srážka 2 nákladních vlaků na trati s ETCS obě lokomotivy po čtvrt strojovny v sobě nalisovaný

Xarex

Máte k tomu prosím nějaký odkaz? Nikde jsem nic nenašel, tak jestli to není trezorová záležitost 🙂

Karl Von Bahnhof

Bohumín ✓
Uničov ✓
No a do třetice všeho dobrého …

Jirka P.

Karlštejn

Karl Von Bahnhof

Karlštejn ✓

No a na rok je splněno

jmhad

fíra to prostě nedobrzdil, to není nic zvláštního, ale inspektoři to budou šetřit do Vánoc

Ares

Nedobrzdil z nějakého důvodu, to se bude řešit.

Pajoš

Jakou rychlostí najel na tu druhou reginu?

Ares

Nevím, ale na stojící vozidla se najíždí max 5 km/h. Takže to bylo nejspíše víc.

Pajoš

Nejspíše? Podle čeho tak usuzujete? Nikde se nepíše nic o tom jak rychle to jelo a ani žádný svědek rychlost neodhadoval.
Ono těch 5km je docela šlupka…

Vid

Přesně tak. Obě 814 bez viditelného poškození a už dojely spojené vlastní silou do Olomouce. Takže to klidně mohlo být i v rychlosti pod 5 km. Pokud cestující stoji a nedrží se ničeho, tak klidně můžou spadnout.

Pajoš

Nevím kde se vzal zdroj informace pro media, ale na žádném webu se prostě nepíše vlastně nic jiného než to že několik cestujích spadlo a jedna osoba se lehce zranila po tom co jedna regionova drcla do druhé.
Tím samozřejmě nevylučují ze Regina najednou začala prudce (rychločinne) brzdit a celé zastavování se urychlilo nárazem do té druhé v rychlosti třeba 10-15. Ale taky to mohlo být tak že Regina drcla do druhé v rychlosti 3 a někdo upadl a shodil druhého cestujícího který má teď to lehké zranění.

Leinad

Proto je drážní a letecká doprava daleko bezpečnější než silniční – incident se prošetří a může vést k doporučením a opatřením snižujícím riziko opakování.
Na silnici se v lepším případě nakopne řidič a málokdy se řeší čitelnost značek, „systémové změny“ přicházejí kosmetické a až na základě statistiky nehodovosti.

Antonín Žák

Při vjezdu na obsazenou kolej se už nemusí dávat návěst „Místo zastavení“? Kdysi to tak bylo.

Lukáš

Tak ono to už ve většině stanicích ani nejde, jelikož je hodně stanic řízeno dálkově takže tam nemá kdo dát to místo zastavení, samozřejmě nevím jak je na tom Uničov. Tady ten vlak NEJSPÍŠE vjížděl na přivolávací návěst.

Antonín Žák

Pokud vím, určitě tam výpravčí je, jsou tam výluky. Ale nevím, jak to je dnes v předpisech. Přece jen jízda vlaku na obsazenou kolej.

Jiří 3

Uničov je řízen z Olomouce, o přítomnosti pohotovostního výpravčího nemám tušení.

Honza

Celou trať řídí RDP Olomouc, v Uničově je jen staniční dozorce

Antonín Žák

Děkuji za info. Už aby trať byla celá hotová, je načase vzít baťůžek, termosku, foťák a aktualizovat si mé informace nejlépe pohledem.

Antonín Žák

Vidím, že jsem mimo realitu, děkuji za info.

hank

No jo… A taky v SJŘ u každého takového vlaku bývala poznámka „Pravidelný vjezd na obsazenou kolej“, strojvedoucí si všechny takové poznámky ve všech přidělených SJŘ museli povinně vybarvit červenou průpiskou a příslušní pracovníci to kontrolovali…

XYYY

Jenže dnes papírový SJŘ neexistuje, je pouze v tabletu …. a i když byl v papírové podobě, povětšinou trávil čas v kabele, nikoli na pultě … jezdilo se z paměti, tak jako hudební virtuoz hraje / dirigent řídí orchestr z paměti …

XYYY

Ve stanicích dálkově řízených je v lepším případě jen pokladna, v horším nic / nikdo …

zdeva

Mozna proto, ze je to az moc casto….

Kontra

Tak všichni víme, že pan Sůra si nikdy nenechá ujít příležitost jak rozmáznout jakýkoliv prohřešek škaredého modrého dopravce, budeme čekat, kdy se stane opravdovým profesionálním a nestranným novinářem 😀 😀

Rychloběžka

Toho se těžko dočkáme, protože by musel změnit své jednostranné uvažování.

Jura

Přesně tak, lépe bych to neřekl. Je to článku dost cítit.

toor555

Vše je to o urychlení na obratu,kde není ponecháno dostatek času na bezpečné provedení potřebných úkonů. Ti co tvoří grafikony se snaží nacpat na tratě co nejvíce vlaků,,a aby zkrátili jízdní doby ,udělají to tak co počítač dovolí,bez ohledu na poměry na trati,dopravní situaci a kondici HV. Fíra je pak v presu,a dělá chyby . Návaznosti mezi vlaky v dopravních uzlech jsou několik málo minut,při zpoždění jednoho vlaku,se toto přenese i na vlaky ostatní. Při ideálním provozu to funguje,na počítači,v reálu je z toho chaos. Cestující by raději uvítal,než slibovanou kratší jízdní dobu ,více času při přestupu ,než hektické běhání… Číst vice »

***** Petr

Tak snad se ty „lepší“ časy s ČSD už nevrátí.

Mimopražský

Myslíte, že by v takovém případě došlo je zlepšení nebo k zhoršení stávajícího stavu oproti dnešku. Sám nevím.

Radim

Fungovalo to, ale vlaků s lidmi jezdila desetina a v GVD měli spoustu vaty, na nějakou jízdní dobu se nehledělo. To bych teda nechtěl…

Luboš Beneš

Za ČD bylo líp? Kde jsem už jenom ten slogan viděl….

Baraba

jj, při cestě z Prahy do Ostravy třikrát přestupovat s návazností 1-2 hodiny při každém přestupu… super…

Nebo trvale přeplněný Košičan kde v exkluzivním kupé s číslem WC mohli být i 4 cestující…

XYYY

Grafikon „kreslí“ počítač … je to „optimální“ ….

Dušan

Jako je to OFF TOPIC, ale jak byla ta nehoda u Českého Brodu, tak byl takovej vtip:
Dojde chlap ve vlaku do jídelního vozu a povídá – „Dobrý den, dal bych si jedno vychlazené pivo !“. A personál povídá „Sorry pane, ale teď to nejde !“ A on: “ A proč to jako nejde ?“ A personál: „Musíte počkat, až narazíme !“:-)))

K.S.

😀 Tak ten je podařený.

Radim

😀

Stara skola

Kdyz jsme v roce 2013 na Velikonocni regate potopili jachtu, byl o tom clanek ve Slobodny Dalmacii a pod nim nejlepe hodnocenej diskusni komentar: Bratri Cesi zahajili sezonu. Tady se mi dere na jazyk, ze sezonu zahajili bratri zeleznicari, bohuzel, mrtvi a zraneni mi nedovolej o tom zertovat. Tak snad jen prosba – lidi davejte pozor, byt jste zmozeni vedrem. Za volantem, kormidlem i tim, cim se ridi vlak.

Vašek

Jak jsem vydedukoval z ne úplně jasného článku, jedna Regionova stála ve stanici a druhá odněkud přijela s tím, že se s tou první spojí. Strojvedoucí zřejmě trochu přehnal najížděcí rychlost a cestující, jak to drclo, se zranili. Toto spojování je legální, často se tak děje u Elefantů. Osobně se mi to nelíbí, cestující se už chystají k výstupu a v tom to drcne. Pokud zrovna scházíte z horního patra a dojde k najetí, pěkně vás to ,,urychlí“.
Je to zkrátka další akce k urychlení provozu, dle mého názoru ne úplně košer, jak se ostatně v tomto případě ukazuje!

Ondra

Akorát že Elefant má narozdíl od Regionovy automatické spřáhlo, takže je to drcnutí na místě. Tady šlo o něco jiného…

Leinad

Ale slušelo by se to hlásit. „Držte se, zastavíme prudce“ a ve stojící jednotce „držte se, popojedem“

Ares

Tak za jízdy se máte držet, stojíte li.

Vašek

Už se zvedají i ti, co seděli, protože jsou v cíli.

Pajoš

Cestují jsou nějak proškolení ktera jednotka má automatické spřáhlo a která ne a podle toho očekávají drcnuti?

MRC

Tak zrovna toto jde na Masaryčce dost snadno odhadnout, že rychlostí chůze se těch 20 metrů nejede jen tak.. Záleží taky, jak se to fírovi povede. Jeden s tím najede šikovně, že to ani nevadí a druhý do toho celkem vleti, že to udělá slušnou šlupku

XYYY

A kam spěcháte, ušetříte 10 – 15 vteřin. Já sedím až do okamžiku zastavení vlaku … ještě mi opravdu, ale opravdu nic neuteklo ….

zdydy

museli na modernizovaným useku vyzkoušet ostrou srážku.

Martin81

Vidíte, jak ETCS řeší vjezd (ne posunem) na obsazenou kolej? Např. při spojování dvou jednotek. Nevím, ptám se.

Ten kdo vi

Safra zase tam chyběl peroňák a určitě za to může SŽ, chudák strojvedoucí určitě nedostal písemnou prosbou aby opatrně najel.

xyz

No ty seš ale kus vola

Jaromír Šimara

Přesně tak. A hlavně nic nepsat o tom, že v tom byly ČD, to by zase bylo mínusů.

Martin.K

Ale tak to s těmi výpravčími na peronech je přece pravda, ne? Samozřejmě se strojvedoucí dřív mohl rozjet i bez toho, aby měl „odmávnutí“ od výpravčího, ale ta pravděpodobnost prostě byla menší. Samozřejmě, chápu ekonomické důvody, dálkové řízení, i třeba zdržování provozu. Ale tak se to mohlo nahradit jinak. Třeba opatřením, že vlakvedoucí je prostě povinen se před dáním souhlasu k odjezdu také přesvědčit o návěsti na odjezdovém návěstidle. A v případě, že se jede např. proti Stůj na rozkaz, tak se strojvedoucího zeptat, zdali opravdu takový souhlas/rozkaz máme. Vždyť na to ty vlakové čety přece mají školení, na návěsti,… Číst vice »

Karel

Vlakvedoucí ( průvodčí ) žádný souhlas k odjezdu nedává. Tím „máváním“ oznamuje strojvedoucímu, že je ukončen nástup/výstup cestujících, uzavřeny dveře a že z jeho strany nic nebrání k odjezdu vlaku. S rokazem k odjezdu ( tzv. výpravě vlaku ze stanice ) to nemá nic společného, ten dává vždy a jedině výpravčí.

XYYY

Tak proč je v D1 návěst „Souhlas k odjezdu“ ?

Návěst výstup / nástup cestujících je ukončen NEEXISTUJE – leda snad ve vašich snech / fantazii.

viz Obrázky pro dotaz návěst souhlas k odjezdu

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=n%C3%A1v%C4%9Bst+souhlas+k+odjezdu

Vašek

Myslíte to ironicky, přesto máte pravdu. Peroňák by dříve označoval praporkem místo zastavení a teprve poté by Regína najela na tu první.

vbb

A tím praporkem by tu rychle jedoucí Novu jako nzastavil??
Nebo si myslíte, že když najíždějící fíra „přehlídne“ vagon, tak praporek by nepřehlídl?

Pajoš

A jak jako víte že tu Regionova přehledl? Vypadá to totiž spíš tak že na ni jen najel rychleji než by bylo vhodné, což ovšem taky neznamená že něco porušil…

vbb

A ten praporek by tomu zabránil jak? Fíra ví, že má zastavit před praporkem, ale neví, že má zastavit před vozidlem?

Ten kdo vi

A k čemu by pomohl praporek? Ano bylo bylo to projetí stůj a srážka by byl následek.

Vašek

Na praporek by ji stavěl pár metrů před překážkou a na spojení by se rozjížděla Regča z nuly, takže by k tomu nedošlo.

pzag

Určitě ta stojící regionova stála o dva metry jinak než vždycky. To přece nejde, aby se strojvedoucí díval, jezdí se přece jako vždycky.

Pajoš

Realita ovšem může být taková, že vlastně strojvedoucí nic neporušil. Rychlost najíždění je max 5km/h. Pokud ji nepřekročil, tak za nic nemůže. A to že tam někdo pravděpodobně upadl a má (doufám) jen nějaké lehké zranění z toho dělá tu MÚ.
A kdo pak za to teda ponese odpovědnost?

Vašek

Máte naprostou pravdu. V předpisu přežívá 5 km/hod a to už je pořádná rána. To si umím představit pod svážným pahrbkem, ale ne u osobáku s lidmi.

Pajoš

Ono je 5 hodně ikdyz jste v tom zabržděnem vlaku na ktery něco tou pětkou najede 😀

XYYY

Teoreticky mohlo dojít ke skluzu soupravy …..

Ten kdo vi

Drazí mínusáři , zjevně jste nepochopily ironii a nadsázku. Chápu Vaší snahu všechny průsery strojvůdců hodit na někoho jiného,ale to není řešení. Prostě strojvůdce má velký díl zodpovědnosti a je za ní zaplacen a buď ji přijme a nebo jde dělat něco jiného.

Vašek

Drahý Ten kdo ví, železniční předpisy se vyvíjely celá desetiletí a za tu dobu se vytvořila řada pojistek. Bohužel v posledních letech jsou tyto pojistky odstraňovány, ať už z důvodu šetření, či urychlování. A ať se to líbí, nebo ne, toto jsou ty důsledky.
V minulosti by bylo nemyslitelné najíždět na svěšení s lidmi bez zastavení.

XYYY

On je rozdíl mezi soupravou s centrálně uzavíranými dveřmi a dveřmi na kliku bez zajištění, kdy netrpělivci otvírají dveře v době pohybu rychlostí „pomalá chůze“ a vystupují za pohybu soupravy ….

Pajoš

Ještě nikdo ,kdo má do toho opravdu co mluvit, neřekl že fira něco porušil.

vlado

ano, pravda, strojvedouci msa velky dil zodpovednosti, ale rozhodne za ni neni nijak zvlast dobre zaplacen…

Anonym ze severu

Co se stalo včera?

Chleba Nakup

Koza trkla babku.

Operator

„Vlak Českých drah z Olomouce do Uničova ve stanici Uničov prudce najel do ostaveného vlaku ČD.“
To bol nejaky posun? Jazda proti stoj alebo jazda na privolavacku? Zabranilo by tomu ETCS?

Vojtěch Suchan

Svěšování dvou jednotek.

PepaM

Když není zcela jasné, co se přesně stalo, nelze jednoznačně říct, jestli by tomu zabránilo ETCS. S nejvyšší pravděpodobností ale ano, pakliže šlo o projetí návěsti Stůj vjíždějícím vlakem. Na trati bude provoz ETCS zahájen 1. 1. 2023.

Vid

Projeté návěstidlo nejspíš nebylo, jen prudší najetí při pravidelnem spojování 2 814.

PepaM

Když jsem to psal, nebylo v článku nic přesnějšího, jen základní informace, že se vlaky srazily. V tomto případě by tedy ETCS nepomohlo.

PepaM

Jak píšu, když jsem psal první komentář, informace o spojování tam buď nebyla, nebo jsem ji možná přehlédl. V takovéto situaci by tomu samozřejmě ETCS skutečně nezabránilo.

zdydy

chtěli to pořádně rozjet do Šumperka dál dráty nemají natažené.

Martin

Nešlo o projetí. Tento vlak má pravidelný vjezd na obsazenou kolej. Takže jen prudce najel na odstavenou soupravu se kterou se má spojovat

V. K.

ETCS posun nezabezpečuje, jen hlídá maximální rychlost 40 km/h.

Leinad

A oprávnění posunovat, nechce se mu projíždět modrou.

XYYY

Titulky v tisku neberte smrtelně vážně …. hrůzný titulek bývá povětšinou odlišný od reality ….

Martin

Ale, ale…to je divné….vždyť na české železnici je přeci všechno v naprostém pořádku, jak jsem se tu od expertů v průběhu posledních dvou dnů dozvěděl….

Pajoš

Asi byste měl vysvětlit v čem byla tentokrát chyba.

Petr

Nikdo ti nepsal, že je vše OK. Jenom ti vyvraceli naivní názory. Holt ti nebyl porvrzen tvůj názor. To se někdy stavá.
Jinak tady, prosím tě, neplevel tady debatu Bohumínem.

Zdeněk

Přesně měli by si prelakovat vozový park na ČPD- národní dopravce (P=Prů….vé)….

Filda

Regionky bez škody. Prudší najetí a popadali lidi. 2 zranění.

Jiří Kocurek

Zraněným brzké uzdravení. A Regionov škoda není.

Jaromír Šimara

No vy jste kus vola. Jak není???

Chleba Nakup

Áno, regionov škoda není, na vrátnici jich čeká deset dalších!

Alibaba

Po poškození Regionovy hodně často bývá náhrada pouhá 810 a nebo nebude nic jezdit.
Co je lepší?
Za mě furt Regionova dobrá.

Gargy

Škoda ne tady vás by byste měl být min. Ministr dopravy m

tarten

Trochu moc poslední dobou…

Radim

By mne zajímalo co se zas stalo…

Kernteriér

Vlak narazil do druhého. Stačí?

Pajoš

Čí vinou?

Kernteriér

To je snad ještě v šetření. Těžko očekávat, že pár minut po nehodě bude zveřejněna příčina. Proto mi Radimův příspěvek přišel naprosto zbytečný, zajímá to asi každého, kdo si to čte.

Pajoš

To já vůbec neočekávám, jen jsem navázal na absurdní diskuzi : – D

Chleba Nakup

Alzák pustil nahlas reklamu „sto tabletů týdně, sto tabletů týdně“ a už to jelo. Tedy vlastně dojelo.

navratp

Jo. Stačí. Asi na dlouho.

Kernteriér

Taky si myslím.

Matejicek

Nestalo se vubec nic. Jenom se ceska zeleznice v dnesnim hustem provozu ridi pristupem a postupama jako kdyz byl provoz deseti procentni. Spolehame se na 100% neomylnost strojvedouciho a na stupidni barvicky na navestidle. Takze jedem dal na koni bilem kolem cernych skal !!!

Martin

Naprostý souhlas…. A už se těším jak mě zase zlynčují, jako minulé dva dny…

Karl vB.

Jste masochista?

Martin

Nn, nejsem, ale modrá armáda se do toho nějak zamotává…. Ač jsem velký příznivce železnice, tak se Vás zeptám teď já….kolik za minulé dva dny, anebo třeba dva měsíce bylo nehod autobusů se stejně fatálními následky? Že by žádná? Ale samozřejmě systém na železnici je správný, suprový, nejlepší….. A mimochodem odpověděl jsem vám i v tom zapadlém vlákně….Axel fakt nejsem…..

Facepalm
nowas

Asi nezastavili posun, když se zrovna blížila regionova neuvěřitelnou rychlostí. 🙂

Surio Mario

Cynická obludo!

BND30

Rychlost dva Machy a půl Šebestové k tomu

Ondra

Tak to se pak nedivím, že nezastavil na délku „utrženého sluchátka“…

Roman Čadek

Sotva jeden vlak za hodinu v Uničově „hustý provoz“ zcela jistě neudělá.

Stráťa

Evidentně ten „sotva jeden vlak za hodinu byl“ víc než je nastavený systém schopný bezpečně zvládnout…

Martin

Přesně 👍

Vojtěch Suchan

Proboha akorát strojvedoucí blbě odhadnul vzdálenost při svěšování dvou regionov. To fakt není ani systémová chyba, ani něco, čemu by zabránilo ETCS, ani nic podobnýho.

Pája

U „bratrů“ na východ od nás nedávno svěšovali Kocoura s Panterem eště drsnějc. Tam se s tím najížděním teprve neserou 😆

czhunter

Kupodivu by tomu zabránilo něco jako „parkovací senzory“ a kousek primitivní elektroniky k tomu – součástky za +- 10 dolarů.

To ale jen ukazuje, jak je železnice technologicky zastaralá, když ani tak primitivní technologie se nepoužívají (protože na železnici platí poněkud zvrácený systém zabezpeční: „všechno nebo nic“ – takže než by se použilo něco jednoduchého, co dokáže vyřešit třeba 50 % případů za pár korun, tak se čeká na řešení, které dokáže vyřešit 90 % případů za spoustu miliard a do té doby se nedělá nic)

Ares

A co by tam ten parkovací senzor jako dělal?

vbb

Úplně k ničemu. Pípnout na fíru, že má k druhému vozidlu 2 metry, když jede 10 nebo dokonce 20 km/h, má jaký význam?

noerf

Pokud měl v tomto případě špatný odhad, tak ano, zejména když se dá vzdálenost nastavit na 30 m a více jak 5 či 10 km/hod při spojování neměl jet.
Taky to mohla být zdravotní indispozice strojvedoucího či nedobrý brzdící systém.

Leinad

Proč by to bylo nastavené jen na dva metry?

vbb

Standardní parkovací senzor funguje na 20 metrů?
Ale z 20 km/h nezastavíte ani na 20 metrech (pokud už nemáte plně zabrzděno, a pokud zabrzděno máte, tak je vám ten senzor zase k ničemu)

Pavel P.

Pokud by jste namontoval něco jako parkovací senzor, tak máte dvě možnosti, jaký bude výstup. Buď to jen fíru upozorní, což je celkem bezpředmětné, protože vagon se obtížně přehlédne (navíc, když se i předpokládá spojování, resp. je vjezd na obsazenou kolej). Druhá možnost je přímo zasáhnout do řízení, ale pak taky musíte mít jistotu, že vám tenhle asistent například nespustí nouzové brzdění při jízdě (protože by popadali cestující a zranili se). Ve druhém případě by bylo nutné prokázat, že takový systém zabrání více kolizím, než způsobí náhodných neúmyslných zabrzdění. To pak znamená prokázat určitou úroveň spolehlivosti, a udělat takové prokázání… Číst vice »

Andrej

Ale to sa úprimne spoliehame aj napr. pri autobusákoch. Ak nedá prednosť na krovinami zarastenej križovatke so zlým výhľadom, alebo vojde rýchlo do zátačky a prevráti sa, alebo uviazne na priecestí a spôsobí zrážku s vlakom, alebo niečo nedobrzdí, alebo dostane šmyk, a sú pri tom zranení alebo mŕtvi, nikto sa ich nezastáva, nikto nehľadá výhovorky ani systémové zlyhania. Neraz sú odsúdení na nepodmienečný test za obecné ohrozenie. A ľudia ešte vykrikujú, že dostal málo. A to je pri autách nárast dopravy úplne neporovnateľne vyšší. Oproti tomu je železnica relatívne blbovzdorná. Máme prácu, ktorá nás väčšinou baví a naplňuje, väčšinou… Číst vice »

Stráťa

Naopak. U autobusáků a řidičů obecně se intenzivně vyvíjí systémy které jejich chyby opraví a nikdo moc nehledá důvody proč je nepoužívat.
V jednodušších podmínkách železnice už zabezpečovací systémy existují ale železničářům přijdou asi zbytečné protože před sto lety se jezdilo bez nich…

Baba

Mate konkretne udaje, kolko bolo prepravenych cestujucich „kdysi“?
Pripadne kolko nakladnych vlakov bolo prepravenych? Len na porovnanie.