V Uherském Hradišti vyjely se zpožděním první nové autobusy pro Pouličku
Autobus Mercedes–Benz Citaro K. Foto: Uherské Hradiště

Většina autobusů dorazí do města do konce měsíce.
Většina autobusů dorazí do města do konce měsíce.
Škoda že podobný systém MHD nemá více menších měst v ČR, třeba Turnov, Jičín, Klatovy,…
To je pravda. Ale pozor na to, že to obsluhuje i sousední města v rámci souměstí. Spíše než k uvedeným příkladům má celková lidnatost v součtu blíž k městům typu Prostějov nebo Mladá Boleslav.
Pořád má UH lepší MHD než Mladá Boleslav 🙂
Jistě, jenže do rozsahu kilometrů srovnávejte srovnatelné, UH je souměstí s 37 tisíci obyvatel a rozsah MHD přes milion kilometrů ročně je prý i tak velký.
Kunovice ani Stare mesto v Poulicce nejsou. S vyjimkou spoju k obchodni zone. Takze se opravdu jen o Uherske Hradiste jako takove.
Linka 300 má cca 300 tisíc kilometrů ročně a obsluhuje jenom tato tři města. Má to smysl takto počítat, protože 750 tisíc kilometrů na 25 tisíc město je skutečně mnoho, společně ale rozsah je třeba jako zmíněná Třebíč.
Kvůli rozdělení města politicky (ale ne funkčně) pak ale nevycházejí linky tak dobře jak by mohly.
Sousední Brod podobné velikosti jako tyhle města nemá nic. (tři výstřely za den)
Hradiště je anomálie, jak píší ostatní.
Taky si ještě pamatuju čas deset let zpět, kdy existovala kritika toho jejich starého systému (prý byl fakt špatný) a nějaký web nadšence, co udělal lepší navrh linek.. tak o deset let později se jim to povedlo realizovat, nepřišli na to přes noc.
Brod má 16 444 obyvatel, což je méně než půlka zmiňovaného souměstí. A ano, kvalita místní MHD je dost pochybná, ale za to si může město samo. Objednávka MHD Uherský Brod je sice realizována prostřednictvím kraje, ale kontrolu nad rozsahem provozu a podobou linek má radnice.
Podobný dopravní výkon jako UH mají třeba Třebíč, Znojmo nebo Třinec… a to jsou města srovnatelná se vším všudy. Všechno je to o politických prioritách a ve městech jsou z hlediska kvality veřejné dopravy fakt velké rozdíly.