V Třebíči museli uzavřít most, který prošel před pěti lety opravou
Most v Poušově po opravě v roce 2017. Foto: Trebic.cz
Důvodem poškození jsou těžká auta, která na most nesmí.
Důvodem poškození jsou těžká auta, která na most nesmí.
Škoda Britského druhoválečného mostu..
https://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/trebicsky-pousov-bude-neprujezdny-az-do-poloviny-ledna-most-ceka-na-statika-2022.html
Prý uzavírka do poloviny ledna 2023.
A platí i pro chodce a cyklisty, protože byl odstraněn povrch mostní konstrukce.
No,tak si tu žijeme, někdo si z demokracie udělal trhací kalendář..páni konšelé,a co tak na most instalovat kameru a hříšníkům dat pořádnou pokutu,aby je chuť přešla?U každé křižovatky jsou,nikomu to nevadí,a zde vás opustil zdravý selský rozum??Že by to bylo tím, že vám ten binec v zodpovědnosti zase daňoví poplatníci zaplatí??Dala bych ty zbytečné další opravy k zaplacení pánům konšelům..
Nedivím se, že ten most je na spadnutí. Nedávno jsem tam viděla dva vystresovaný kamioňáky ze Slovenska, kteří se neměli kde otočit a tak to prostě risknuli. Hned za sebou. Sice měli oba jen klaďáky bez návěsu, ale i tak to je +-10 tun přes limit.
A co dela kamion v Pousove? To jako projizdi tou ouzkou silnici ke Kuchynce?
Nedávno jsem zde jel směrem od Kuchyňky, od shora se na mě nalepilo policejní SUV auto, myslím že státní a samozřejmě na mostek jelo zároveň se mnou… Toto dělá většina řidičů. Dodávky různých kurýrních služeb jsou zde denně k vidění, viděl jsem zde i autobus s přívěsem, to už chtělo pořádnou odvahu, ale měl ji 😁.
Co se týče jízdy eventuálních vozidel s výrazně vyšší než povolenou tonáží od čtvrti Borovina, tak do roku 2018 by pro ně byl oříškem průjezd už přes sousední most (patřící mlýnskému náhonu), za kterým byla ostrá zatáčka: https://mapy.cz/letecka-2018?pano=1&pid=43760795&newest=0&fov=1.257&x=15.8570656&y=49.2162723&z=20 + samotný mostem měl tonáž 6 tun. V roce 2018 ale došlo k výstavbě mostku nového, již bez hmotnostního omezení + znamenajícího odstranění té navazující ostré zatáčky. Tím pádem pokud nějaké těžké auto „zkusí jet“ od Boroviny do Poušova (bez respektování značky „zákaz vjezdu nad 2 tuny ve vzdálenosti – cca – 1 km“), tak i přes tento mostek legálně projede, pak… Číst vice »
Když je v tomhle švejkistánu (postoj – nebojím se napsat – většiny občanů, ne „těch nahoře“, nějak očůrat systém je národní „sport“) systém kamera (radar) – fotka se složenkou – tvrdší trest (fungující v civilizovaném světě) považován za policejní šikanu (případně zdaleka nefunguje „padni komu padni“), tak je to těžké (zde doslova). ..
Kromě kamery jsou ještě i jiné možnosti, třeba sloupy zužující průjezd před mostem – viz most přes Labe pod Kuňkou
sloupky omezi prujezd tezsich vozidel jen neprimo, porad bych rad, aby tam treba projela sanitka ci hasici a nebo treba popelari.
Hasičská cisterna plná vody nebo naplnění popeláři?
RZS i hasiči mají v Třebíči takové umístění, že cesta do Poušova je pro ně plusmínus stejně dlouhá i při trase přes Borovinu, kde žádné omezení tonáže není.
Navíc, silnice od zmiňovaného Baileyho mostu nahoru k rybníku Kuchyňka se „v zimě neudržuje“, tzn. přinejmenším v zimním období ani není na výběr mezi variantami.
I když ve směru jízdy od rybníka Kuchyňka je uvedeno už na křižovatce u toho rybníka, že příslušným směrem je zákaz jízdy vozidlům nad 2 tuny, tak sem tam to někdo zkusí a… pak se nemá dole jak otočit, jde-li o příliš dlouhé vozidlo.
Mimochodem ten most i tak výrazně přežil svoji očekávanou dobu existence – jde o poválečné (po 2. světové válce) provizorium typu Bailey.
To tam před most nemůžou dát sklopné sloupky??
Vozidla do dvou tun tam můžou legálně. Takže spíš výšková zábrana? Vozidla IZS? Nejlepší by bylo, kdyby lidi dodržovali pravidla, ale to zjevně nestačí.
trapna fotopast by pomohla vic, ale chapu, ze z toho neni takovy vyvar jako nekde merit rychlost za znackou obce.
Pokud by se na základě kamery či fotopasti podařilo přenést veškeré náklady na opravu za hříšníky, malé částky by to jistě nebyly…
Jak by to šlo právně udělat, vyčíslit ty náklady na opravu, když jednotlivý průjezd viditelnou škodu neudělá? Vést seznam hříšníků a až bude škoda patrná, tak je hromadně zažalovat?
Výchovný efekt by to nepochybně mělo obrovský, je tu ovšem jedno právní „ale“: Jak jim prokážete, že poškození mostu způsobil právě průjezd jejich těžkého automobilu?
kdyz tam nebudou jezdit zadne nadlimitni, tak naklady z poskozeni budou kolik? 10-50k za prujezd a bylo by.
Dalo by se tam dát propadlo…jakmile najede něco těžšího, než 1,5 t na nápravu, tak něco rupne a autu se náprava propadne o pár desítek cm a bude chycené…zbývá pouze vymyslet, jak levně vyřešit průjezd IZS (dálkově ovládané přídavné sloupky pod propadlem s nosností hasičské cisterny by asi nebyly zrovna levné).
IZS s vozy nad 2 tuny by tudy snad také neměla jezdit.
V opačném případě by mohl někdo namítnout, že jsou to právě vozy IZS (tedy – zejména/výhradně hasičů), které most poškodily.