V Teplicích začíná jezdit osm nových trolejbusů od Škody. Levnější město odmítlo
Trolejbusy Škoda 32Tr pro Teplice. Foto: Statutární město Teplice

Do Teplic postupně dorazí 17 trolejbusů dvou typů.

Do Teplic postupně dorazí 17 trolejbusů dvou typů.
Inu, každý svého štěstí strůjcem
https://metrobus.cz/video/nejlepsi-interier-trolejbusu-bozankya
Ty bláboly na mně působí jako by v životě nejel v trolejbusu s karoserií Solaris, ale ani se 14 Tr. Nebo je to na objednávku. Tyhle sedačky rozhodně nejsou pro cestující pohodlné. Párkrát přes přejezd, retardér a se zády může člověk jít rovnou pro neschopenku.
Tak zrovna sedačky má testovací vůz jiné, než co PID zadání požaduje do objednané série.
A všechno je legální a v pořádku. Zahnilý rybníček se plní, kapříci skáčou, to je radosti z našich daní.
Na druhou stranu, po zkušenostech, které s tureckými vozy měli jinde, umím pochopit, že je v Teplicích nechtěli. Tím toto obcházení zákona nehájím, ale zákon by měl zadavatelům dát větší možnosti vybrat si spolehlivé dodavatele. A to neplatí zdaleka jen v dopravě.
Aby zapsat dodavatele do nespolehlivych, museji byt nejake problemy s nim (dodavky, provoz), ale tohle se jeste nestalo Bozankaye
A to je to o čem mluvím. Zákon by měl dávat zadavatelům větší prostor při výběru dodavatelů. Jak to dopadne, když se vybere nespolehlivý partner jsme už v minulosti mnohokráte viděli. Třeba u Metrostavu. A fakt, že české zákony neumožňují z veřejných soutěží vyloučit ani všechny dcery Metrostavu, který při tom zákon jednoznačně porušil, je do nebe volající.
A oni všichni turečtí výrobci jedno jsou?
Problémy byly s vozy různých výrobců (paradoxně včetně Škody samotné 😉 ). Takže za mě ano. Ale je fakt, že Bozankaya ještě neměla možnost v Česku cokoliv předvést, tak třeba bude výjimkou potvrzující pravidlo. Ale nějak tomu moc nevěřím.
Temsa je pr**er, ale Streetway? Tam byly problémy s motory Iveco, ale s tureckým zbytkem busu? Asi nejsem moc fajnšmekr, ale přijde mi to jako úplně normální autobus.
Co já vím, tak velké problémy u Streetwayů jsou s klimatizací. Ale pravda, nevím kdo tu klimatizaci dodává.
Nicméně problémy s vozy Otokar měli i v Bratislavě. A tam to jde jednoznačně za tureckým dodavatelem.
Na rozdíl od vás, takové DB nemají s vozidly z Turecka problém.
Firma MAN Truck & Bus může v letech 2027 až 2032 pro potřeby DB, v případě, využití opčních práv, dodat více než 3.000 autobusů, přičemž meziměstský nízkopodlažní model „MAN Lion’s Intercity LE“ je vyráběn v Ankaře (TR) a městký model je vyráběn ve Strachowicích (PL).
V Německu MAN už nevyrábí nic.
https://www.cs-dopravak.cz/nejvetsi-zakazka-v-historii-manu-pro-db-muze-dodat-pres-3-000-autobusu/
Ostrava bude mít nejdražší krátké trolejbusy od Škody v ČR, Ústí bude mít zase nejdražší kloubové v ČR. Jsem zvědavý zda za pár let půjde současné vedení DPO též k soudu, že nakoupili předražené vozy jako vedení z roku 2006 až 2009
Z našich daní se vyrobilo u nás a tím se vybraly další daně z mezd a za ty mzdy si někdo něco koupil a vybraly se další daně, takže to dopadlo nakonec dobře 😉 Druhá varianta je, vybereme daně v EU a z dotací nakoupíme v Turecku, kde odvedeme daně a budeme z našich daní živit nezaměstnané…
Tvrdit toto v zemi, která je ekonomicky založená zejména na exportu strojírenských výrobků do světa, je – pozoruhodné. Je mi jasné, že nějaká míra protekcionismu funguje všude, ale nemám dojem, že zrovna Škoda by jí potřebovala. Nehovoře o tom, že přehnaný protekcionismus vede k degeneraci.