V tendru na opravu mostu přes Labe v Pardubicích jsou tři firmy, nabídky se liší minimálně
Most Kapitána Bartoše v Pardubicích. Foto:ŠJů, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Most je na konci své životnosti.
Most je na konci své životnosti.
Ten rámus nám bude chybět, už jsme si zvykli…
Pardubičtí konšelé? K smíchu, na všem ušetřit aby si namastili kapsi dokaď tam jsou. Autobusák s vodním prvkem, parkování před nádražím, pardon nemám sílu pokračovat, dělá se mi z nich opět nevolno
Ty kapsy…
Už jsem se z nadpisu hrozil, že ho chtějí opravovat.
Ale pak se píše o novostavbě a doufám, že u toho zůstane.
aha…tak už skoro dva roky je omezen provoz a ještě 3-4 roky potrvá než bude nový ?!! že je na konci musí vědět x let a samozřejmě se to řeší až když se bortí…doslova
kdyby spadnul, tak by se to vyřešilo asi hned, takhle říkají 3 roky…ale bude to tak 6-10 let
Vědělo se to hodně let, ale nikomu se do výměny mostu nechtělo. Z pohledu politiků je to stavba, která spolkne velké prostředky a nijak nenavýší popularitu. Když magistrát postaví nový stadion, nový parkovací dům, novou školu, mohou se tím pak chlubit v kampani před dalšími volbami. Ale výměna starého mostu za nový? Co s tím, to na voliče nijak nezapůsobí – byl tam most, je tam most, proč se o tom vůbec mluví…?
Tento most je tak trochu pardubická Výtoň. Kdyby to rovnou spadlo do Labe tak se konečně začne něco dít a ne jen slibovat a plánovat.
Ó nikoliv, ti samí by se hádali o typu mostu: Se šípkovou! Se zelím!
A pak by zjistili, že nahnat tam sto lidí nestačí, protože nikoho nenapadlo pořídit lopaty a krumpáče – zbytečné plánování, nevíme, kde kopat, co kopat a tedy ani čím to kopat, ale důležité bylo nahnat tam ty lidi a prokázat, že umíme velet.
Důsledek je stejný, ale není to úplně přesné srovnání, v Pardubicích totiž chybí protistrana, která by bránila starý most. Není nikdo, kdo byl tvrdil, že stará konstrukce má právo na další život a nemá jít rovnou do šrotu. Už vloni na jaře magistrát tvrdil, že by se mohlo začít stavět v průběhu roku 2023, pokud seženou všechna povolení (viz zde https://pardubice.eu/mostni-provizorium-uz-nabylo-konkretni-podoby). Zřejmě se s těmi povoleními moc nespěchalo, protože je konec roku 2024, půlka největšího pardubického sídliště je při cestě na nádraží odkázaná na minibusy a teprve probíhá tendr na stavební firmu. Zajímavé je to zejména při srovnání s Opavou,… Číst vice »
V Opravě je to havarijní oprava/náhrada. Tam jsou jiné legislativní požadavky.
Tak to je škoda,že do toho mostu při vysoké vodě v září někdo „omylem“ nešťouchl bagrem..
Neříkejte 2x. Ale zatím ho ještě žádný památkářský mimoň za památku neprohlásil.