V tendru na opravu mostu přes Labe v Pardubicích jsou tři firmy, nabídky se liší minimálně

Most Kapitána Bartoše v Pardubicích. Foto:ŠJů, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia CommonsMost Kapitána Bartoše v Pardubicích. Foto:ŠJů, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Most je na konci své životnosti.

Do soutěže na stavbu nového mostu Kapitána Bartoše v Pardubicích se přihlásily tři firmy. Do konce roku chce město jednu z nich vybrat. Vítěz postaví novou mostní stavbu a také mostní provizorium, které tam bude dočasně. ČTK to řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).

Nabídky jsou velmi kvalitní a pohybují se v intencích předpokládaných nákladů zakázky. Technický dozor prochází nabídky, jestli v nich nejsou nějaká pochybení,“ řekl Hrabal.

Město vypsalo výběrové řízení v červnu, firma bude mít na starosti i projekt. Odhadovaná cena byla 300,2 milionu korun bez DPH. Podle dat na profilu zadavatele jsou nabídky v rozmezí 289 a 300,3 milionu korun. Zájemci o zakázku museli doložit reference, nesoutěžilo se jen na nejnižší cenu. Město tendr do konce roku vyhodnotí.

Širší a s oddělenými pruhy pro cyklisty. Pardubičtí zastupitelé rozhodli o nové podobě mostu kpt. Bartoše

„Potom rada bude schvalovat konečného dodavatele. Věříme, že v příštím roce by mohlo vyrůst mostní provizorium, které je součástí této velké soutěže. Termíny se mohou změnit s ohledem na různá odvolání. Jedná se o velkou prioritu města,“ řekl Hrabal.

Předpokládané náklady byly asi 320 milionů korun. Teď je město chce zvýšit o 70 milionů korun, v pondělí to chce udělat změnou rozpočtu. Podle opoziční ODS je to nestandardní postup.

„Jde o procesní záležitost, zastupitelstvo se usneslo, že chce most za 320 milionů korun. Jestli ho chceme o 70 milionů korun dražší, mělo by se o tom znovu usnést zastupitelstvo. Je to procesní záležitost. Dělat to pouhou změnou rozpočtu je nestandardní a procesně špatně,“ řekl opoziční zastupitel Petr Kvaš (ODS).

Na mostě Kpt. Bartoše je od loňského února omezená doprava kvůli tomu, že stavba je ve špatném stavu a je na konci své životnosti. Nesmí na něj vjet těžká vozidla, výjimku nemá ani MHD. Provoz je tam řízený kyvadlově pomocí semaforů.

Firma bude mít za úkol postavit mostní provizorium, na který se převede doprava, a postaví most nový. Starý dožilý most zbourá. Vše by mohlo být hotové do roku 2027 nebo 2028.

Tagy most kpt. Bartoše pardubice
9 komentářů