nesmysl to samozřejmě není .. Mlha a déšt se mohou přirozeně současně vyskytovat. Typickou oblastí, kde se kombinace deště a mlhy vyskytuje, je střed a východ USA. Též pobřeží pacifiku je obalstí, kde se tyto dva jevy vyskytují současně. nicméně zrovna v tomto případě je ta mlha poněkud diskutabilní, …bohužel metar z HTBU je k dispozici jen z doby dvě hodiny před nehodou, podle něj tam bylo v podstatě stabilní VFR počasí (oblačnost nijak dramatická, dohlednost >10 km), nicméně na nejbližším dalším letišti, kde je k dispozici METAR z doby nehody(asi 160 km daleko) byla bouřka , nicméně stále s… Číst vice »
Vážený pane, mlha a déšť se současně vyskytovat nemohou. Buď je mlha nebo prší. Je důležité, si neplést sníženou dohlednost v dešti s mlhou. V mlze se vyskytuje mrholení – ale to není déšť.
Vážený pane, základní druhy mlh jsou: adiabatická, advekční, frontální a mlhy místního charakteru (např. mlhy údolní, městské, jezerní nebo mořské – konkrétní dělení se liší podle autora dané publikace). Vznik těchto mlh je podrobně popsaný v každé učebnici meteorologie a mohou vzniknout pouze, když neprší. Mlha se též nazývá atmosférický aerosol (málo známý výraz) a sestává z velmi malých vodních kapiček, popř. ledových krystalků rozptýlených ve vzduchu. Dešťovou kapku rozhodně nelze považovat za velmi malou vodní kapičku. Frontální mlhy se vyskytují před frontou (předfrontální mlhy) nebo za frontou (zafrontální mlhy) a oba druhy se vyskytují mimo srážkové pásmo fronty –… Číst vice »
No…, už ani nevím kdy to bylo. Jel jsem okolo Labe – mlha jako z Rákosníčka, jen ty stěrače jely na na „I“ 🙂 . O.
Pedro72
2 let
Létání v Africe je svět sám o sobě: obrovské vzdálenosti, žádný alternativní způsob přesunu a rozmanité klima. Pokrýt 20 % světové souše, 1.4 miliardy lidi a 55 států, to je zajímavá výzva. Jsou tu aerolinky světových top standardů, ale taky spousta levných aerolinek, jako je Precision.
Když jsem s nimi letěl, potěšili mě džusem a bábovkou. Jen jsem si opakoval „statistika je na mé straně“ ;-). Jen to přistání bylo trochu tvrdší.
V žebříčku 100 nejlepších aerolinek nalezneme hned 6 afrických aerolinek:
Ethiopian Airlines (Etiopie)
Southafrican Airlines (Jižní Afrika)
EgyptAir (Egypt)
Kenya Airways (Keňa)
Royal Air Maroc (Maroko)
Air Mauritius (Mauricius)
Pro srovnání, ČSA ani jinou českou aerolinku v tomto seznamu nenalezneme.
Bože můj, tady ale nejde o nějaké žebříčky, které jsou subjektivní a dost v nich záleží na velikost aerolinky a síti (tedy vůbec možnost globálně zaujmout), ČSA se dvěma letadly a pár místními lety po Evropě asi těžko bude trhat žebříčky. Smartwings jsou charter, normální linky skoro nelétá.
Je dost rozdíl mezi tím jestli je aerolinka neznámá nebo nijak zajímavě hodnocená, ale přesto bezpečná (což jsou všichni low costi v Evropě). To v Africe tak úplně neplatí pro ne moc známé aerolinky. Sice se to lepší, ale pořád…
Ne to doopravdy nejde, ale velikost sítě a lokální význam je důležitý pro to vůbec nějaké hodnocení nasbírat. ČSA nemají v Evropě žádný význam těžko budou počtem hlasů figurovat v žebříčcích. Navíc to rozsahem kvality a bezpečnosti v Africe nemá absolutně žádnou spojitost.
Taky jsme s Precision letěl z DAR do ZNZ. No letěl, vzlétnul a hned přistál. Nikdy nezapomenu na odlet (ATR42), kdy byly na stojánce nahozené motory, jeden byl následně „vypraparován“, druhý „šel“ do nižšího výkonu a v tom letuška otevřela zadní dveře. Rána a podtlak v kabině, jen jsme čuměl.
Bylo to 5H-PWF, nikoli PWE.
Cituji z článku: „V oblasti byl v době nehody prudký déšť a mlha.“ To je nesmysl! Buď je mlha nebo silný déšť.
nesmysl to samozřejmě není .. Mlha a déšt se mohou přirozeně současně vyskytovat. Typickou oblastí, kde se kombinace deště a mlhy vyskytuje, je střed a východ USA. Též pobřeží pacifiku je obalstí, kde se tyto dva jevy vyskytují současně. nicméně zrovna v tomto případě je ta mlha poněkud diskutabilní, …bohužel metar z HTBU je k dispozici jen z doby dvě hodiny před nehodou, podle něj tam bylo v podstatě stabilní VFR počasí (oblačnost nijak dramatická, dohlednost >10 km), nicméně na nejbližším dalším letišti, kde je k dispozici METAR z doby nehody(asi 160 km daleko) byla bouřka , nicméně stále s… Číst vice »
Vážený pane, mlha a déšť se současně vyskytovat nemohou. Buď je mlha nebo prší. Je důležité, si neplést sníženou dohlednost v dešti s mlhou. V mlze se vyskytuje mrholení – ale to není déšť.
Proč by nemohlo? Mlha není jen jeden typ (třeba to co tu máme teď při inverzích, Advekční mlha). Existuje i frontální mlha a při té klidně může pršet.
Vážený pane, základní druhy mlh jsou: adiabatická, advekční, frontální a mlhy místního charakteru (např. mlhy údolní, městské, jezerní nebo mořské – konkrétní dělení se liší podle autora dané publikace). Vznik těchto mlh je podrobně popsaný v každé učebnici meteorologie a mohou vzniknout pouze, když neprší. Mlha se též nazývá atmosférický aerosol (málo známý výraz) a sestává z velmi malých vodních kapiček, popř. ledových krystalků rozptýlených ve vzduchu. Dešťovou kapku rozhodně nelze považovat za velmi malou vodní kapičku. Frontální mlhy se vyskytují před frontou (předfrontální mlhy) nebo za frontou (zafrontální mlhy) a oba druhy se vyskytují mimo srážkové pásmo fronty –… Číst vice »
https://www.team-bhp.com/forum/attachments/travelogues/1119387d1375268741-rain-fog-waterfalls-huge-lake-6-cars-story-epic-drive-fog.jpg
Nevím jestli taková situace nastala a nastává v klimatu středovýchodní Afriky u gigantického jezera.
Nenastala.
vysvětlete to prosím americkým meteorologům, že podle vás se nemůže déšt a mlha vyskytnout současně.
Navrhuji to udělat jinak – stručně mě popište princip vzniku mlhy při které prší nebo je dokonce silný déšť.
Vsude byl, vsechno zna, vse okomentuje ;-D
No…, už ani nevím kdy to bylo. Jel jsem okolo Labe – mlha jako z Rákosníčka, jen ty stěrače jely na na „I“ 🙂 . O.
Létání v Africe je svět sám o sobě: obrovské vzdálenosti, žádný alternativní způsob přesunu a rozmanité klima. Pokrýt 20 % světové souše, 1.4 miliardy lidi a 55 států, to je zajímavá výzva. Jsou tu aerolinky světových top standardů, ale taky spousta levných aerolinek, jako je Precision.
Když jsem s nimi letěl, potěšili mě džusem a bábovkou. Jen jsem si opakoval „statistika je na mé straně“ ;-). Jen to přistání bylo trochu tvrdší.
Bohužel těch aerolinek, které se blíží světovým „top“ standardům bychom na africkém kontinentu spočítali na prstech jedné ruky.
V žebříčku 100 nejlepších aerolinek nalezneme hned 6 afrických aerolinek:
Ethiopian Airlines (Etiopie)
Southafrican Airlines (Jižní Afrika)
EgyptAir (Egypt)
Kenya Airways (Keňa)
Royal Air Maroc (Maroko)
Air Mauritius (Mauricius)
Pro srovnání, ČSA ani jinou českou aerolinku v tomto seznamu nenalezneme.
Jenže Afrika je obrovský kontinent, kam by se celá Evropa až po Ural vešla třikrát a ČR 385x.
Polská aerolinka tam je. Švýcarská taky. Dokonce i katarská, a Katar je velký asi tak jako kulička hrachu.
Bože můj, tady ale nejde o nějaké žebříčky, které jsou subjektivní a dost v nich záleží na velikost aerolinky a síti (tedy vůbec možnost globálně zaujmout), ČSA se dvěma letadly a pár místními lety po Evropě asi těžko bude trhat žebříčky. Smartwings jsou charter, normální linky skoro nelétá.
Je dost rozdíl mezi tím jestli je aerolinka neznámá nebo nijak zajímavě hodnocená, ale přesto bezpečná (což jsou všichni low costi v Evropě). To v Africe tak úplně neplatí pro ne moc známé aerolinky. Sice se to lepší, ale pořád…
V tomto žebříčku ale vůbec nejde o to, kdo má největší počet letů 💁🏻♂️
Ne to doopravdy nejde, ale velikost sítě a lokální význam je důležitý pro to vůbec nějaké hodnocení nasbírat. ČSA nemají v Evropě žádný význam těžko budou počtem hlasů figurovat v žebříčcích. Navíc to rozsahem kvality a bezpečnosti v Africe nemá absolutně žádnou spojitost.
Taky jsme s Precision letěl z DAR do ZNZ. No letěl, vzlétnul a hned přistál. Nikdy nezapomenu na odlet (ATR42), kdy byly na stojánce nahozené motory, jeden byl následně „vypraparován“, druhý „šel“ do nižšího výkonu a v tom letuška otevřela zadní dveře. Rána a podtlak v kabině, jen jsme čuměl.