V Tallinu vyjely s cestujícími nové tramvaje od Pesy, postupně nahradí české KT4

Nová tramvaj Pesa Twist v Tallinu. Foto: Sergej Zjuganov / TLTNová tramvaj Pesa Twist v Tallinu. Foto: Sergej Zjuganov / TLT

Postupně se ve městě objeví 23 nových tramvají.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka - původní

Nevím no, byl jsem tam 19.8. a náhodou si jednu takovou vyfotil s cestujícími. Tak si říkám, jak funguje ta novinařina.. 🙂

Jan Tichavský

Já jsem tam taky zahlídnul a natočil jednu na lince asi dva dny před tím zahájením provozu. Ale to je předpokládám jejich oficiální informace, když k tomu měli nějakou slávu. Včera už jezdily asi všechny tři zatím dodané kusy, 2x na 1 a 1x na 2 pokud jsem to správně odpozoroval. Ještě dnes ráno jsem se jednou z nich svezl na vlak do Rigy. Mimochodem čekal jsem, že pojede víc lidí v 7 ráno do práce a bylo tam prakticky prázdno.

Honza D

V Evropě dochází k mohutné modernizaci tramvajových provozů a leckde vzniká otázka, co se starými vozy. Jedno řešení se nabízí – darovat nebo za symbolický peníz prodat na Ukrajinu, kde po skončení války bude pro obnovu tramvajových provozů velká potřeba nových tramvají. A pokud by to z nějakých důvodů pro současné majitele nebylo schůdné, tak vytvořit fond, přes který by se obchod uskutečnil.

Bóbika

Tak po skončení války bude lukrativnější dodávat vše nové.

Jiří Kocurek

Těžko říct, když neznáme nároz ukrajinské strany. Vozy cca 40 let staré už před sebou moc nemají a vozit jim tam starý šrot …?

Viděl bych ještě jinou cestu: Licence za symbolickou 1 Kč a že by si stavebnice stavěli sami, jako do dělá DPMB.

Jan Tichavský

Pokud jsou v dobrém stavu, tak Ukrajinci myslím berou všechno, co je k dispozici, levné a vhodné pro jejich provoz. Lvov takhle přišel k hodně ex Německým vozům a poslední várka z Berlína jim pěkně omladila provoz, jejich vlastní tramvaje byly dost zubožené. Vinnycja měla obdobně několik dodávek ze Švýcarska a nahradila tím komplet své české tramvaje, z nichž si sama několik rekonstruovala na nízkopodlažní verzi. Co je víc potřeba je modernizace infrastruktury. V některých provozech je to otázka života a smrti, protože je dost nákladné dělat opravu ulice, vyměnit koleje, sloupy, troleje, zatímco těch svých pár vozů se dá… Číst vice »