V soutěži na lokomotivy na 230 km/h pro ČD byl ještě Alstom, ukázala zpráva zadavatele

Lokomotiv Siemens Vectron pro České dráhy. Vizualizace: SiemensLokomotiv Siemens Vectron pro České dráhy. Vizualizace: Siemens

České dráhy ve smlouvě anonymizovaly kupní cenu.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Sice nejsem od fochu, ale proč mám zase ten vtíravý pocit, že my budeme platit a Němci dostali kšeft a práci, ačkoliv my tu jsme tu lokomotivu schopni vyrobit taky. Že by zase někdo zaplatil na provizích víc ?

Jack

Jojo, ČD jsou celý žhavý mít další paskvil od Schadewerk a ještě za něj doplácet, když můžou mít všude schválený a relativně bezproblémový Vectron…

Gwann

Kdo my?
Nejste od fochu, ja taky ne, ale narozdil od vás tuším, co aktuálně škodovka umí. A loko na 230, nebo ostatně jakákoliv loko, není ani ve vývoji.

PvvS

No už tu byla česká lokomotiva na 200km a nějak to nedopadlo. Při troše štěstí se ty 2 řady ani nepotkají. Schadewerk je ráda, že nějak splácá aktuální produkci a ani tam jí včasný dodávky zrovna moc nejdou. A kvalita.. Viz poslední kšeft na ebusy pro Prahu. Opět nula bodů.

Plecháč

Co se týče jejich současné produkce, třeba Pantery 650.2 nebo nejnovější tramvaje 39/40T, tak z pohledu cestujícícho téměř není na co si stěžovat. U těch pražských ebusů je asi problém spíš v té turecké karoserii, než ve škodovácké výzbroji. To že nestíhají dodávky je dáno tím že mají tak velké množství objednávek že to nestíhají vyrábět i když neustále rozšiřují výrobní kapacity.

_Pavel_

Kde to žijete? Škoda se soutěže neúčastnila, takže to pro ní nebylo ekonomicky zajímavé.

Swariner

Člověk si pokaždé říká, že už jsme se někam posunuli a pak si přečte podobný příspěvek o vtíravých pocitech… takže znovu a pomalu: v ČR momentálně není domácí firma (majetkovou strukturu diskutovat nechci už vůbec), která by dokázala vyrobit loko na 230. A to slovo „dokázala“ má zde mnohem širší význam, než jen technickou schopnost takový stroj postavit.

Cefan

Možná vás zarmoutím ale Siemens Mobility má v Čechách docela silné zastoupení a věřte tomu nebo ne, má dokonce i projekční team pro lokomotivy. Takže tato zakázka zaměstná (a dá i vydělat) i zaměstnance českého Siemens Mobility.

Karel

Alstom, který do dnešního dne nebyl schopný vyvinout podvozek na 200km/h a na řadě Ms3 stále používá původní podvozky z Ms2 s tlapovým uložením…

tarten

Přitom ne že by Alstom neměl podvozky i na mnohem vyšší rychlost.

Micky

V jednoduchosti je sila. A na dobre udrzovanych tratich zrychleni pohonu naroste jen v radech jednotek procent.

ythomas_ct

…mám takové tušení, že na MS3 je jiný podvozek než na MS2, byť koncepčně stejný. Ale na papíře je určitě i varianta s vypruženým pohonem (kloubový dutý hřídel), která patrně bude použita na TRAXXech pro Nizozemí s Vmax = 200 km/h.

Petr

MS3 a MS2 si zatím nenašli odběratele, které by měli zájem o rychlost 160+. Obě mašiny tedy zatím používají osvědčený tlapově uložený pohon.
To že Alstom do dnešního dne nebyl schopný vyvinout podvozek na 200 je mi vskutku novinkou…

Jakub

Taky by bylo fajn kdyby vysílačky uměly simplexní vysílání.

Valtteri

Ať mě někdo kdyžtak opraví, ale tuším, že radiostanice jako taková ten Simplex umí. Problém byl tuším ve frekvencích. Jinak pokud se nepletu, tak Mesa 26 Simplex v ČR zvládá.

Petr

Lokomotiva 21. století prostě nemá vysílačku typu poválečného 20. století. To si musí čecháčkovské myslení už vypustit z makovice.
Ta mašina se umí domluvit v půlce Evropy bez problémů. Chyba je někde jinde, určitě ne na mašině.

Tom

Hloupé kecy člověka co o provozu nic neví… Nikdo nechce zaplatit změnu software, když SŽ změnila frekvence svých kanálů. Ta vysílačka to umí. Kecy o tom co je a není moderní jsou zde naprosto zbytečné, Sk, Pl se běžně komunikuje v simplexním provozu i na této podle vás lokomotivě 21. Století.

Leinad

Proč platit změnu software?

Defaultně chytat vsechny frekvence, které ten hardware zvládne. Jestli to fíra chce pro jednoduchost omezit(ladit jenom co Spržel používá), tak to by mel být depácký zásah do konfiguráku, ne výrobcovo rozebrání a složení celé mašiny.

PvvS

Sorry ale fíra by měl bejt až ten poslední, kdo by o vysílačce a jejím nastavení měl rozhodovat. POkud to jde, tak použitej rozsah a služby řešit jedním národním nastavením a ne že každá mašina to bude mít jinak.