V soutěži na lokomotivy na 230 km/h pro ČD byl ještě Alstom, ukázala zpráva zadavatele
Lokomotiv Siemens Vectron pro České dráhy. Vizualizace: Siemens
České dráhy ve smlouvě anonymizovaly kupní cenu.
České dráhy ve smlouvě anonymizovaly kupní cenu.
Sice nejsem od fochu, ale proč mám zase ten vtíravý pocit, že my budeme platit a Němci dostali kšeft a práci, ačkoliv my tu jsme tu lokomotivu schopni vyrobit taky. Že by zase někdo zaplatil na provizích víc ?
Jojo, ČD jsou celý žhavý mít další paskvil od Schadewerk a ještě za něj doplácet, když můžou mít všude schválený a relativně bezproblémový Vectron…
Kdo my?
Nejste od fochu, ja taky ne, ale narozdil od vás tuším, co aktuálně škodovka umí. A loko na 230, nebo ostatně jakákoliv loko, není ani ve vývoji.
No už tu byla česká lokomotiva na 200km a nějak to nedopadlo. Při troše štěstí se ty 2 řady ani nepotkají. Schadewerk je ráda, že nějak splácá aktuální produkci a ani tam jí včasný dodávky zrovna moc nejdou. A kvalita.. Viz poslední kšeft na ebusy pro Prahu. Opět nula bodů.
Co se týče jejich současné produkce, třeba Pantery 650.2 nebo nejnovější tramvaje 39/40T, tak z pohledu cestujícícho téměř není na co si stěžovat. U těch pražských ebusů je asi problém spíš v té turecké karoserii, než ve škodovácké výzbroji. To že nestíhají dodávky je dáno tím že mají tak velké množství objednávek že to nestíhají vyrábět i když neustále rozšiřují výrobní kapacity.
Kde to žijete? Škoda se soutěže neúčastnila, takže to pro ní nebylo ekonomicky zajímavé.
Člověk si pokaždé říká, že už jsme se někam posunuli a pak si přečte podobný příspěvek o vtíravých pocitech… takže znovu a pomalu: v ČR momentálně není domácí firma (majetkovou strukturu diskutovat nechci už vůbec), která by dokázala vyrobit loko na 230. A to slovo „dokázala“ má zde mnohem širší význam, než jen technickou schopnost takový stroj postavit.
Možná vás zarmoutím ale Siemens Mobility má v Čechách docela silné zastoupení a věřte tomu nebo ne, má dokonce i projekční team pro lokomotivy. Takže tato zakázka zaměstná (a dá i vydělat) i zaměstnance českého Siemens Mobility.
Alstom, který do dnešního dne nebyl schopný vyvinout podvozek na 200km/h a na řadě Ms3 stále používá původní podvozky z Ms2 s tlapovým uložením…
Přitom ne že by Alstom neměl podvozky i na mnohem vyšší rychlost.
V jednoduchosti je sila. A na dobre udrzovanych tratich zrychleni pohonu naroste jen v radech jednotek procent.
…mám takové tušení, že na MS3 je jiný podvozek než na MS2, byť koncepčně stejný. Ale na papíře je určitě i varianta s vypruženým pohonem (kloubový dutý hřídel), která patrně bude použita na TRAXXech pro Nizozemí s Vmax = 200 km/h.
MS3 a MS2 si zatím nenašli odběratele, které by měli zájem o rychlost 160+. Obě mašiny tedy zatím používají osvědčený tlapově uložený pohon.
To že Alstom do dnešního dne nebyl schopný vyvinout podvozek na 200 je mi vskutku novinkou…
Taky by bylo fajn kdyby vysílačky uměly simplexní vysílání.
Ať mě někdo kdyžtak opraví, ale tuším, že radiostanice jako taková ten Simplex umí. Problém byl tuším ve frekvencích. Jinak pokud se nepletu, tak Mesa 26 Simplex v ČR zvládá.
Lokomotiva 21. století prostě nemá vysílačku typu poválečného 20. století. To si musí čecháčkovské myslení už vypustit z makovice.
Ta mašina se umí domluvit v půlce Evropy bez problémů. Chyba je někde jinde, určitě ne na mašině.
Hloupé kecy člověka co o provozu nic neví… Nikdo nechce zaplatit změnu software, když SŽ změnila frekvence svých kanálů. Ta vysílačka to umí. Kecy o tom co je a není moderní jsou zde naprosto zbytečné, Sk, Pl se běžně komunikuje v simplexním provozu i na této podle vás lokomotivě 21. Století.
Proč platit změnu software?
Defaultně chytat vsechny frekvence, které ten hardware zvládne. Jestli to fíra chce pro jednoduchost omezit(ladit jenom co Spržel používá), tak to by mel být depácký zásah do konfiguráku, ne výrobcovo rozebrání a složení celé mašiny.
Sorry ale fíra by měl bejt až ten poslední, kdo by o vysílačce a jejím nastavení měl rozhodovat. POkud to jde, tak použitej rozsah a služby řešit jedním národním nastavením a ne že každá mašina to bude mít jinak.