V sobotu skončí pásmový provoz metra C mezi Ládvím a Letňany, zkrátí se intervaly

Pražské metro. Autor: DPPPražské metro. Autor: DPP

V sobotu 1. září dojde v provozu pražského hromadné dopravy k několika trvalým změnám. K těm zásadním patří zrušení pásmového

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VS

Pražský dopravní podnik ovšem ve své zprávě poskytuje rozporné informace. Buď ruší i písmový provoz mezi Kačerovem a Hájí (a všechny spoje během týdne tedy budou jezdit mezi Háji a Letňany), anebo mezi Kačerovem a Háji pásmový provoz zůstane a jejich informace o všech spojích (obsažena v původním zdroji zdroji a převzata tímto serverem) je minimálně zavádějící.

Přeji hezký den.

Vít Jůza

Na stránkách PIDu je jízdní řád … nějaký počet zatahujících a vyjíždějících spojů bych u tramvají ani u metra za pásmový provoz nepovažoval.

Tomáš Záruba

Nicméně i tak v daném případě nastává docela nepříjemnost. V rámci těch změn už by ty „zátahy“ mohly otočit přes Háje…

Jarda V.

zdravím, pokud má vlak ve špičce „zatahnout“ na Kačerově lze tak pouze se směru od Letňan, ze směru Háje to lze pouze úvratí a to se ve špičce “ 2 až 2,5 minuty“ prostě stihnout nedá.

Tomáš Záruba

Fakt? Jak dlouho trvá ta úvrať ve srovnání s pobytem běžné soupravy u perónu? Tipuju, že „metodou výměny strojvedoucích“ asi tak o nula sekund déle, že (navíc úsek Háje – Kačerov již může jet bez cestujících = žádné komplikace typu kontrola prázdnosti soupravy, jako když se jede z centra). Tedy jediné případné „zdržení“ (tak 10-15 sekund?) je doba na vyklizení úseku kolem nástupiště, když celá souprava jede 40 km/h namísto postupného rozjezdu na Vmax směr centrum. Ovšem při 2-2,5 min. je na tohle v pohodě rezerva.

železničář v důchodu

Otáčet „zátahy“ do depa Kačerov v ranní špičce přes Háje by byl naprostý nerozum: kolik lidí jezdí v ranní špičce na Jižní Město, aby nemohli počkat na další spoj, do něhož se jistě vejdou? Téměř všichni cestující z Jižního Města přitom v ranní špičce naopak směřují (až někam) do centra, takže nutit je zbytečně čekat na další spoj by bylo zcela protismyslné (protože „protizákaznické“). A ještě něco: čas 06:45 hodin ještě nespadá do té nejsilnější ranní špičky (a už vůbec ne na Kačerově ve směru Háje) – to je teprve její začátek, opravdový vrchol je až mnohem později = nejdříve… Číst vice »

Tomáš Záruba

Já myslel (pod)večer.

železničář v důchodu

Podle veřejně dostupných jízdních řádů v úseku Kačerov – Háje ovšem žádný pásmový provoz neexistuje – to zjevně jen (logicky) některé („posilující“) soupravy na začátku největší špičky vyjíždějí z depa Kačerov směr centrum a na konci nejsilnější špičky zatahují ve směru od centra do depa Kačerov, a tak některé spoje končí na Kačerově a na Háje už nepokračují.

To

Zajímavé je, že jeden takový spoj končí na Kačerově ráno kolem 6:45, tedy v době největší špičky…

železničář v důchodu

Možná má ten oběh právě „najeté kilometry“ do údržby (a zpět do města místo něj vyjíždí jiný) – nevím.

Radek

Ano, vyjíždí místo něj další (přes Háje).

To

Toto nějak nechápu – jak má najeté kilometry, když je 6:45? Myslel jsem původně, že souprava od Letňan jede do depa Kačerov, aby tam třeba navezla nějaký zaměstnance z Kačerova… nevím… mně jen přijde divný, že sotva začne špička, už se souprava stahuje do depa a hned místo ní vyjíždí na trať druhá, co jede z Kačerova na Háje

VZ

Může se třeba jednat o soupravu, která nocuje na trati a je nutné ji dostat do depa (na úklid, údržbu…).

železničář v důchodu

Jistě: oběh té soupravy může být dlouhý, třeba i už od časného rána předchozího dne a s „noclehem“ v Letňanech nebo třeba v Holešovicích (oběhy metra k dispozici nemám) – a zároveň může klidně být chytře využit i jako nějaký pravidelný „zaměstnanecký vlak“ („služebák“) do depa, čímž se spojí „potřebné s užitečným“.