Doprava ve městě Metro Tramvaje

V sobotu skončí pásmový provoz metra C mezi Ládvím a Letňany, zkrátí se intervaly

Pražské metro. Autor: DPP
Pražské metro. Autor: DPP

V sobotu 1. září dojde v provozu pražského hromadné dopravy k několika trvalým změnám. K těm zásadním patří zrušení pásmového provozu na lince metra C v úseku Ládví – Letňany. Všechny spoje tak budou celý týden obsluhovat linku v celém úseku Háje – Letňany. Výjimkou zůstanou (jako dosud) pouze vlaky, které po skončení špičky zatahují do depa Kačerov.

Dojde také ke zkrácení víkendových intervalů mezi spoji. V sobotu přibližně od 9:00 do 20:00 hodin a v neděli od 13:00 do 20:00 hodin se zkrátí rozestup mezi vlaky na lince B ze 7,5 minuty na šest minut a na trase C ze 7,5 minuty na pět minut. V neděli dopoledne (cca od 10:00 do 12:30) se zkrátí intervaly na všech linkách z 10 minut na 7,5 minuty. Změny schválila už počátkem června rada města, posílení provozu metra má vyjít na 130 milionů korun ročně.

Drobných změn doznají i tramvaje. Zastávka Stejskalova změní název na Libeňský zámek, pro linky číslo 14, 16 a 94 se zřizuje zastávka Vysočanská (pro linku číslo 14 jako výstupní, pro linky číslo 16 a 94 ve směru Lehovec). V autobusové síti se původní zastávky Poliklinika Vltavská bude jmenovat Bubenská. Další podrobnosti ke změnám autobusových linek zveřejnil dopravní podnik na svých stránkách.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VS
Host
VS

Pražský dopravní podnik ovšem ve své zprávě poskytuje rozporné informace. Buď ruší i písmový provoz mezi Kačerovem a Hájí (a všechny spoje během týdne tedy budou jezdit mezi Háji a Letňany), anebo mezi Kačerovem a Háji pásmový provoz zůstane a jejich informace o všech spojích (obsažena v původním zdroji zdroji a převzata tímto serverem) je minimálně zavádějící.

Přeji hezký den.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Na stránkách PIDu je jízdní řád … nějaký počet zatahujících a vyjíždějících spojů bych u tramvají ani u metra za pásmový provoz nepovažoval.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Nicméně i tak v daném případě nastává docela nepříjemnost. V rámci těch změn už by ty „zátahy“ mohly otočit přes Háje…

Jarda V.
Host
Jarda V.

zdravím, pokud má vlak ve špičce „zatahnout“ na Kačerově lze tak pouze se směru od Letňan, ze směru Háje to lze pouze úvratí a to se ve špičce “ 2 až 2,5 minuty“ prostě stihnout nedá.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Fakt? Jak dlouho trvá ta úvrať ve srovnání s pobytem běžné soupravy u perónu? Tipuju, že „metodou výměny strojvedoucích“ asi tak o nula sekund déle, že (navíc úsek Háje – Kačerov již může jet bez cestujících = žádné komplikace typu kontrola prázdnosti soupravy, jako když se jede z centra). Tedy jediné případné „zdržení“ (tak 10-15 sekund?) je doba na vyklizení úseku kolem nástupiště, když celá souprava jede 40 km/h namísto postupného rozjezdu na Vmax směr centrum. Ovšem při 2-2,5 min. je na tohle v pohodě rezerva.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Otáčet „zátahy“ do depa Kačerov v ranní špičce přes Háje by byl naprostý nerozum: kolik lidí jezdí v ranní špičce na Jižní Město, aby nemohli počkat na další spoj, do něhož se jistě vejdou? Téměř všichni cestující z Jižního Města přitom v ranní špičce naopak směřují (až někam) do centra, takže nutit je zbytečně čekat na další spoj by bylo zcela protismyslné (protože „protizákaznické“). A ještě něco: čas 06:45 hodin ještě nespadá do té nejsilnější ranní špičky (a už vůbec ne na Kačerově ve směru Háje) – to je teprve její začátek, opravdový vrchol je až mnohem později = nejdříve… Číst vice »

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Já myslel (pod)večer.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Podle veřejně dostupných jízdních řádů v úseku Kačerov – Háje ovšem žádný pásmový provoz neexistuje – to zjevně jen (logicky) některé („posilující“) soupravy na začátku největší špičky vyjíždějí z depa Kačerov směr centrum a na konci nejsilnější špičky zatahují ve směru od centra do depa Kačerov, a tak některé spoje končí na Kačerově a na Háje už nepokračují.

To
Host
To

Zajímavé je, že jeden takový spoj končí na Kačerově ráno kolem 6:45, tedy v době největší špičky…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Možná má ten oběh právě „najeté kilometry“ do údržby (a zpět do města místo něj vyjíždí jiný) – nevím.

Radek
Host
Radek

Ano, vyjíždí místo něj další (přes Háje).

To
Host
To

Toto nějak nechápu – jak má najeté kilometry, když je 6:45? Myslel jsem původně, že souprava od Letňan jede do depa Kačerov, aby tam třeba navezla nějaký zaměstnance z Kačerova… nevím… mně jen přijde divný, že sotva začne špička, už se souprava stahuje do depa a hned místo ní vyjíždí na trať druhá, co jede z Kačerova na Háje

VZ
Host
VZ

Může se třeba jednat o soupravu, která nocuje na trati a je nutné ji dostat do depa (na úklid, údržbu…).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jistě: oběh té soupravy může být dlouhý, třeba i už od časného rána předchozího dne a s „noclehem“ v Letňanech nebo třeba v Holešovicích (oběhy metra k dispozici nemám) – a zároveň může klidně být chytře využit i jako nějaký pravidelný „zaměstnanecký vlak“ („služebák“) do depa, čímž se spojí „potřebné s užitečným“.

Partneři