Doprava ve městě Metro Tramvaje

V sobotu skončí pásmový provoz metra C mezi Ládvím a Letňany, zkrátí se intervaly

Pražské metro. Autor: DPP
Pražské metro. Autor: DPP

V sobotu 1. září dojde v provozu pražského hromadné dopravy k několika trvalým změnám. K těm zásadním patří zrušení pásmového provozu na lince metra C v úseku Ládví – Letňany. Všechny spoje tak budou celý týden obsluhovat linku v celém úseku Háje – Letňany. Výjimkou zůstanou (jako dosud) pouze vlaky, které po skončení špičky zatahují do depa Kačerov.

Dojde také ke zkrácení víkendových intervalů mezi spoji. V sobotu přibližně od 9:00 do 20:00 hodin a v neděli od 13:00 do 20:00 hodin se zkrátí rozestup mezi vlaky na lince B ze 7,5 minuty na šest minut a na trase C ze 7,5 minuty na pět minut. V neděli dopoledne (cca od 10:00 do 12:30) se zkrátí intervaly na všech linkách z 10 minut na 7,5 minuty. Změny schválila už počátkem června rada města, posílení provozu metra má vyjít na 130 milionů korun ročně.

Drobných změn doznají i tramvaje. Zastávka Stejskalova změní název na Libeňský zámek, pro linky číslo 14, 16 a 94 se zřizuje zastávka Vysočanská (pro linku číslo 14 jako výstupní, pro linky číslo 16 a 94 ve směru Lehovec). V autobusové síti se původní zastávky Poliklinika Vltavská bude jmenovat Bubenská. Další podrobnosti ke změnám autobusových linek zveřejnil dopravní podnik na svých stránkách.

Štítky

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Pražský dopravní podnik ovšem ve své zprávě poskytuje rozporné informace. Buď ruší i písmový provoz mezi Kačerovem a Hájí (a všechny spoje během týdne tedy budou jezdit mezi Háji a Letňany), anebo mezi Kačerovem a Háji pásmový provoz zůstane a jejich informace o všech spojích (obsažena v původním zdroji zdroji a převzata tímto serverem) je minimálně zavádějící.

    Přeji hezký den.

    • Na stránkách PIDu je jízdní řád … nějaký počet zatahujících a vyjíždějících spojů bych u tramvají ani u metra za pásmový provoz nepovažoval.

      • Nicméně i tak v daném případě nastává docela nepříjemnost. V rámci těch změn už by ty „zátahy“ mohly otočit přes Háje…

        • zdravím, pokud má vlak ve špičce „zatahnout“ na Kačerově lze tak pouze se směru od Letňan, ze směru Háje to lze pouze úvratí a to se ve špičce “ 2 až 2,5 minuty“ prostě stihnout nedá.

          • Fakt? Jak dlouho trvá ta úvrať ve srovnání s pobytem běžné soupravy u perónu? Tipuju, že „metodou výměny strojvedoucích“ asi tak o nula sekund déle, že (navíc úsek Háje – Kačerov již může jet bez cestujících = žádné komplikace typu kontrola prázdnosti soupravy, jako když se jede z centra). Tedy jediné případné „zdržení“ (tak 10-15 sekund?) je doba na vyklizení úseku kolem nástupiště, když celá souprava jede 40 km/h namísto postupného rozjezdu na Vmax směr centrum. Ovšem při 2-2,5 min. je na tohle v pohodě rezerva.

        • Otáčet „zátahy“ do depa Kačerov v ranní špičce přes Háje by byl naprostý nerozum: kolik lidí jezdí v ranní špičce na Jižní Město, aby nemohli počkat na další spoj, do něhož se jistě vejdou? Téměř všichni cestující z Jižního Města přitom v ranní špičce naopak směřují (až někam) do centra, takže nutit je zbytečně čekat na další spoj by bylo zcela protismyslné (protože „protizákaznické“).
          A ještě něco: čas 06:45 hodin ještě nespadá do té nejsilnější ranní špičky (a už vůbec ne na Kačerově ve směru Háje) – to je teprve její začátek, opravdový vrchol je až mnohem později = nejdříve dost dlouho po 7. hodině.

    • Ano, zatahování do depa na Kačerově zůstane. Doplnili jsme do článku. Díky za připomínku.

    • Podle veřejně dostupných jízdních řádů v úseku Kačerov – Háje ovšem žádný pásmový provoz neexistuje – to zjevně jen (logicky) některé („posilující“) soupravy na začátku největší špičky vyjíždějí z depa Kačerov směr centrum a na konci nejsilnější špičky zatahují ve směru od centra do depa Kačerov, a tak některé spoje končí na Kačerově a na Háje už nepokračují.

      • Zajímavé je, že jeden takový spoj končí na Kačerově ráno kolem 6:45, tedy v době největší špičky…

        • Možná má ten oběh právě „najeté kilometry“ do údržby (a zpět do města místo něj vyjíždí jiný) – nevím.

            • Toto nějak nechápu – jak má najeté kilometry, když je 6:45? Myslel jsem původně, že souprava od Letňan jede do depa Kačerov, aby tam třeba navezla nějaký zaměstnance z Kačerova… nevím… mně jen přijde divný, že sotva začne špička, už se souprava stahuje do depa a hned místo ní vyjíždí na trať druhá, co jede z Kačerova na Háje

              • Může se třeba jednat o soupravu, která nocuje na trati a je nutné ji dostat do depa (na úklid, údržbu…).

                • Jistě: oběh té soupravy může být dlouhý, třeba i už od časného rána předchozího dne a s „noclehem“ v Letňanech nebo třeba v Holešovicích (oběhy metra k dispozici nemám) – a zároveň může klidně být chytře využit i jako nějaký pravidelný „zaměstnanecký vlak“ („služebák“) do depa, čímž se spojí „potřebné s užitečným“.

Newsletter

Partneři