Podzimní covidový nouzový stav nemá – na rozdíl od jara – nepříznivý vliv na silniční nákladní dopravu. Naopak, české silnice a dálnice brázdí nebývalé množství nákladních aut. Vyplývá to z mýtných dat společnosti CzechToll za říjen. Firma pro stát provozuje mýtný systém.
Dopravci v říjnu na mýtném zaplatili 1,11 miliardy korun, což je meziročně o 11 procent více. Zároveň jde o vůbec nejvyšší měsíční výběr od spuštění mýtného systému v lednu 2007. Podobně na tom bylo i letošní září (1,04 mld.).
To je rozdíl oproti jaru, kdy se kvůli zavření ekonomiky v dubnu a květnu mýto prudce propadlo. „Jako klíčové se v oblasti tuzemské logistiky nyní jeví zachování provozu velkých automobilek a na ně navázaných dodavatelských řetězců,“ uvedl provozní ředitel společnosti CzechToll Petr Chvátal.

Podzim patří z hlediska logistiky k tradičně nejsilnějším obdobím, do mýtných rekordů se zároveň promítá i letošní rozšíření zpoplatněné sítě. Oproti loňsku se rozšířila o přibližně 860 kilometrů silnic I. třídy, celková délka zpoplatněných komunikací přesahuje 2 400 kilometrů.
V říjnu se na mýtném takřka stejnou měrou podíleli dopravci s vozidly registrovanými v České republice (49,6 procenta) a dopravci ze zahraničí (50,4 procenta). Stát počítá, že letos na mýtném vybere přes 11 miliard korun.
Je třeba vozit západní přebytky do východní spotřebitele. A votom to je.
Jaké výkony předvedli železniční dopravci?
Jako vždy. Zoufalé. On taky půl roku jednokolejný a v noci úplně zavřený Děčín tomu nepřidal.
Prostě pokud není kudy jet a ani kde nakládat a vykládat, tak to lepší nebude.
Uzavírky jsou technikálie, které stejně tak musí řešit i silniční dopravci. Problém vidím spíš v managementu neschopném získat nové zakázky.
Silničním dopravcům nikdo nezavírá silnice a v dobách jejich otevření je tam nepouští úplně stejně, protože jezdí osobní doprava…
Těžko můžeme získávat nové zakázky, když je nemůžeme ekonomicky a v reálném čase odvézt.
Zákaz jízd kamiónů je zcela běžná záležitost už mnoho let v ČR i EU.
Stejně jako ořezávání železnic a stavba stále dalších silnic.
Není větším problémem nedostatečná kapacita v Uhříněvsi? Začíná se stávat standardem 6 ale 12 hodin čekání vlaků na volno, protože Uhříněves nebere. Pravda jsou i výjimky kdy vlak stojí i 20 hodin,ale může za to Děčín.
To má taky vliv. Rozšíření současného nebo novostavba nového terminálu je v dnešních podmínkách nemožná.