V Sasku startuje další velká soutěž na dopravce. Vítěz získá kontrakt do roku 2040
Elektrická jednotka Talent 2 na lince Lipsko - Drážďany. Foto: VVO
Podmínkou bude pro vítěze soutěže převzít zaměstnance stávajícího dopravce.
Nejste v Čechách…
O co se vlastně soutěží:
– objednatel ví jaká chce vozidla = pro všechny budou stejná, možnost ušetřit použitím vlastních zdrojů místo úvěrů,
– vozdila musí být udržována podle jedné normy a nepodvídí se jako v Čechách = všichni stejně
– personál musí mít stejně = zachování smíru
– dopravní cesta = všichni stejně.
Takže se soutěží jen o výši odměn managmentu, resp. o náklady na milenky, auta, chaty, jachty, golf…
„přesto objednatelé požadují vyšší kapacitu: pro hlavní trasu Lipsko – Drážďany je podmínkou nasazení dvoupodlažních jednotek.“
Doplním, že přinejmenším na části spojů této linky, jezdily/jezdí dvoupodlažní jednotky i dosud.
Aspoň soudě z několika mých zkušeností v letech 2018 + 2019.
Ale O. K., změna možná spočívá v tom, že nově mají jezdit dvoupodlažní soupravy na všech spojích té linky (?).
Asi ano, ostatně odhadem do roku 2015 na této lince jezdily dvoupodlažní vlaky standardně, vedené byly Taurusem. Pak přišly Talenty 2.
ČD by měly šanci, ale nesměl by to být takový „Moloch“ kde práce ve vedení firmy je často pro kamarády a lidi se zájmem hlavně pro „velký peníz“. Od toho se odvíjí i spory nebo různé kauzy. Mnozí si libují, že některé socialistické návyky jsou stále udržováné…
A co prosím by mohly nabízet? Nic. Je to nesmyslná úvaha.
Odhaduji, že o zakázku by se mohla ucházet jen „dceřinná“ společnost ČD a.s., založená podle německého práva, buď tedy AG nebo GmbH …
Do podobného „dobrodružství“ ČD a.s. se nepustí ….
Zas taková utopie to není, viz poslední odstavec: https://zdopravy.cz/bavorsko-soutezi-dopravce-ktery-bude-jezdit-i-do-ase-a-chebu-zakazka-zajima-i-ceske-drahy-71834/
Tomu říkám soutěž, dlouhá doba plnění a velký rozsah. Tak uvidíme, kdo zvítězí.
A se 4letým předstihem. Aby bylo dost času na přípravu. Holt němci, žádné hop na krávu a už je tele.
A současně pravděpodobnost, že neúspěšní konkurenti se neodvolají a když už, tak „německý ÚHOS“ nebude řešit odvolání dlouhé měsíce ….
Ehm… Co se týče tahanic o provozování, tak např. před pár lety Trilex vs. „dcera od DB“ v souboru východně od Drážďan.
Mimochodem, když tak „ÚOHS“.
Že by možná šance pro ČD vrátit atak DB ?
Jen aby ČD nebyly dražší než samotné DB
Tak to by byl těžký dotek reality a jasný signál pro okamžité rozpuštění toho zájmového kroužku. Toto příhraničí beru jako ideální možnost pro ČD na expanzi.
„Součástí balíčků jsou také linky RE 15 z Drážďan do Hoyerswerdy, RE 18 z Drážďan do Chotěbuzi, S6 z Drážďan do Elsterwerdy a jako opce také S5 z Drážďan do Coswig/Riesa.“ Reálně se dvojice těchto linek z nemalé části kryjí, viz trasa Dresden – Ruhland a odtud střídavě směr Cottbus vs. Hoyerswerda (a naopak – mimo rámec tohoto soutěžního balíčku – linka Leipzig – Falkenberg – Ruhland a odtud střídavě směr Hoyerswerda vs. Cottbus). A spoje z Drážďan do Elsterwerdy jsou už dnes posíleny vloženými spoji v úseku do Coswigu, tzn. tam má změna spočívat v čem – ? (kromě… Číst vice »