V Sasku se srazil parní vlak s kamionem na přejezdu, pět zraněných

Nehoda kamionu a parního vlaku v Dippoldiswalde. Foto: Kerstin Körner / Facebook.comNehoda kamionu a parního vlaku v Dippoldiswalde. Foto: Kerstin Körner / Facebook.com

Provoz na trati je přerušen do odvolání.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Grill

Přejezd evidentně svítil, zvon na mašině zvonil a fíra jistě nakládal na píšťalu, co se do ní vešlo. Točvolantovi nezbývá než věřit, že to jeho pojistka pokryje.

řsd

Jestli existuje i pojistka na blbost…

Leinad

Nehoda na přejezdu zaviněná řidičem auta jde z povinného ručení.

udavač

Pak se nelze divit, že těch nehod je tolik – řidiči se (z jejich pohledu) zdánlivě „nemají čeho bát“ a záleží jen na příslušných pojišťovnách, jakou část z toho, co za škody zaplatí, dokáží nakonec na vinících vymoci v praxi.

David Peca

Kamiony aktivně bojují proti železnici. Chtělo by jim to zkrátit perutě.

Stráťa

Kamiony aktivně bojují proti železnici? To jako vážně? Myslím že tady se dá docela dobře upravit oblíbený vtip do podoby:

Stráťa

Sedí železničář s kamioňákem v hospodě a železničář povídá: „Ty, víš, co my si o vás kamioňácích my na dráze myslíme?“
„Nevím,“ odtuší kamioňák.
„Že jste pěkné sv…!“ řekne železničář.
„A hele, víš co si vás železničářích myslíme my za volantem?“
„Co?“ zeptá se bojovně železničář.
„Vůbec nic,“ praví kamioňák.

řsd

Cho-cho, cha-cha, chi-chi

Stráťa

A jeden dotaz na redakci. K čemu je dobré odesílání zprávy enterem a nešlo by vypnout?

El Barto

Vtip? Nebo on byl snad prokázán nějaký úmysl? A vůbec, ty kamiony jednají podle vlastní vůle, když „aktivně bojují proti železnici“? To jsme s tím autonomním provozem dál, než by si jeden myslel…

David Peca

Jde samozřejmě o nadsázku, která reaguje na kvalitu řidičů kamionů. V padesátých letech prý vzali na dráhu kdekoho, třeba z basy. Dneska to bohužel platí o silniční dopravě. A je potřeba tyto lidi dostat ze silnic. Nic proti profesionálům.

Petr Herbrik

Tak to si ještě počkáme, než si budeme moct dovolit přijímat za volanty kamionů jen dobře prověřené profesionály. A hlavně si musíme uvědomit fakt, že pokud kamioňáci přestanou potřebovat každou ruku, bude to znamenat, že doprava přejde jinam a tam, kam přejde budou tu každou ruku potřebovat.

udavač

Dokud existovala povinná ZVS, získávali řidiči už od mládí aspoň nějaký základní pojem o řízení nákladních vozidel tam (a nejlepší byli z civiclu vyučení traktoristé), ale když dnes stačí většinou jen „béčko“ a k přeškolení na „céčko“ berou kohokoli, tak se nelze poklesu úrovně divit.

Petr Frýdlant
nowas

Co je to „video“?

Petr Frýdlant

Video (z latiny, vidět) je technologie pro zaznamenávání, kopírování, přehrávání, vysílání a zobrazování pohyblivého obrazu (obvykle spolu se zvukem) používající elektronické signály nebo digitální média.
Záběr je základní jednotka filmového děje. Ve filmu se záběry řadí za sebe tak, aby vytvořily dějovou linii filmu. Termín záběr se používá také ve fotografii.

nowas

Ne, ten konkrétní černej nesmysl.

Petr Frýdlant

To je bohužel cenzura, kterou udělal německý kolega. S tím neudělám.

Radek Vizi

Je to tam vysvětlené v komentáři, ten co natáčel otočil po srážce kameru na opačnou stranu směrem na nástupiště a byly tam vidět obličeje zděšených cestujících včetně dětí. Takže tam už stejně z té srážky pravděpodobně nic víc vidět nebylo.

nowas

Já to četl. Tak proč to neustřihl? Tyhle „videa“ miluju. Pompézní název a vidíš tam kulový.

bkv

Srážka vidět je…

janvagala

A co chceš vidět víc? Náraz ti nestačí? Potřebuješ vidět krev, zraněný….? Úchylná doba.

nowas

5 lehce zraněných? Tak tam asi teklo krve.

janvagala

Nepochopil….

Václav

Srážka parního vlaku s automobilem v roce 2024, to už je samo o sobě unikátní. Možná že se to ještě zapíše do dějin vlakové dopravy, jako jedna z posledních.

David Peca

Ano, kamiony končí.

Tomáš V.

…vítězně. Vlečku do každého Lidlu!

/s

superhero

Velké (super/hyper) markety nejsou jediný způsob nákupu potravin a nezbytných potřeb pro domácnost. Spousta malých lokálních obchůdku zásobování kamionem vážně nemá a ani žádnou vlečku nepotřebuje. Ještě několik dekád zpět stačilo pro zásobování například toto https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1203 nebo v zahraničí například toto https://www.drive.com.au/caradvice/all-i-want-for-christmas-is-a-kei-car/
Samozřejmě se nevozily ani potraviny přes půlku světa a v Africe si místo ropy, potravin apod. pro Evropu pěstovali kukuřici pro svou potřebu a nemuseli spoléhat na obilí z Ukrajiny.

Otakar

Ale no ták … vždyť to i tomu nejzarytějšímu šotoušovi s bydlištěm u maminky, musí být jasné, že kdyby tu vládla železnice, tak tu pomřem hladomorem.

David Peca

Nepomřem.

Petr

No proč unikátní? Vemte třeba SOEG, HARTZbahn apod, to se může stát kdekoliv, i na normalnerozchodnych tratí

Pajin

Jak je to vlastně s emisníma povolenkama u pravidelné dopravy s parními lokomotivami ? 🙂

BND 30

Používají se na roztápění…

Pajin

Za odprodej jedné povolenky by bylo o dost více paliva (uhlí) na roztopení.

libcha

Možná by to chtělo lépe specifikovat tu řadu lokomotivy, 99 není tak docela lokomotivní řada.

Zao

Myslim ze vsichni, ktere nejakym zpusobem rusi to, ze 99 je hromada cisel a ne exaktni oznaceni typu, soucasne predem vi, ze ve vsedni den na normalnim vlaku to byla VIIk.
Loko se opravi, hlavne aby byli zraneni ok. Nastesti to vypada mnohem lip nez to setkani Ik a traktoru.

Twix

To bych úplně nesouhlasil – hodně lidí co se jede svézt na německé úzké tak nějak zaregistruje, že všechno je 99, ale jak mají tušit ten zbytek? Já ani nevím co přesně je VIIk a nevím podle čeho mám poznat co jezdí v pracovní dny, vždyť o víkendech je jízdní řád (většinou) totožný. Jel jsem tam asi 3x, nejen o víkendu, a spíš jsem tam viděl ty novější lokomotivy.

Zao

Vetsine lidi, kteri se prijdou (turisticky) svezt je lokomotiva a cislo nastesti uplne jedno. Diky tomu dokazi ty saske uzkorozchodky aktivne zit v ruznych formatech (SDG je prakticky byznys nad dopravni obsluznosti parou, spolky jako Preß nebo Schönheide ziji zase uplne jinak …).
Uspech je v tom ze to neni sotousovina, ale regulerni turisticky cil.

Twix

To je pravda, podle čísla je to jedna z meziválečných „Einheitslok“, myslím že častěji se tu dá potkat spíš poválečná „Neubaulok“, ale upřímně bych je asi od sebe bezpečně nerozeznal. https://www.sdg-bahn.de/fileadmin/user_upload/sdg_lokomotiven.pdf

Zao

Poznat se daji – predvalecne maji pred kominem predehrivac, ten neni uplne k prehlidnuti.
Ale uprimne – u VIIk a VIIk Nachbau resite neco jako rozdil mezi jednotlivymi seriemi Kocouru. Zasuvky rizeni, hranate kastle reflektoru, zaluzie nad vetraky. Kdo tohle rozezna, tak nejake 99 neresi, protoze – vratime-li se k te saske uzke – se vsichni co to resi bavi v puvodnich oznacenich K.Sächs.Sts.E.B 😉