V Sasku se srazil parní vlak s kamionem na přejezdu, pět zraněných
Nehoda kamionu a parního vlaku v Dippoldiswalde. Foto: Kerstin Körner / Facebook.com
Provoz na trati je přerušen do odvolání.
Provoz na trati je přerušen do odvolání.
Přejezd evidentně svítil, zvon na mašině zvonil a fíra jistě nakládal na píšťalu, co se do ní vešlo. Točvolantovi nezbývá než věřit, že to jeho pojistka pokryje.
Jestli existuje i pojistka na blbost…
Nehoda na přejezdu zaviněná řidičem auta jde z povinného ručení.
Pak se nelze divit, že těch nehod je tolik – řidiči se (z jejich pohledu) zdánlivě „nemají čeho bát“ a záleží jen na příslušných pojišťovnách, jakou část z toho, co za škody zaplatí, dokáží nakonec na vinících vymoci v praxi.
Kamiony aktivně bojují proti železnici. Chtělo by jim to zkrátit perutě.
Kamiony aktivně bojují proti železnici? To jako vážně? Myslím že tady se dá docela dobře upravit oblíbený vtip do podoby:
Sedí železničář s kamioňákem v hospodě a železničář povídá: „Ty, víš, co my si o vás kamioňácích my na dráze myslíme?“
„Nevím,“ odtuší kamioňák.
„Že jste pěkné sv…!“ řekne železničář.
„A hele, víš co si vás železničářích myslíme my za volantem?“
„Co?“ zeptá se bojovně železničář.
„Vůbec nic,“ praví kamioňák.
Cho-cho, cha-cha, chi-chi
A jeden dotaz na redakci. K čemu je dobré odesílání zprávy enterem a nešlo by vypnout?
Vtip? Nebo on byl snad prokázán nějaký úmysl? A vůbec, ty kamiony jednají podle vlastní vůle, když „aktivně bojují proti železnici“? To jsme s tím autonomním provozem dál, než by si jeden myslel…
Jde samozřejmě o nadsázku, která reaguje na kvalitu řidičů kamionů. V padesátých letech prý vzali na dráhu kdekoho, třeba z basy. Dneska to bohužel platí o silniční dopravě. A je potřeba tyto lidi dostat ze silnic. Nic proti profesionálům.
Tak to si ještě počkáme, než si budeme moct dovolit přijímat za volanty kamionů jen dobře prověřené profesionály. A hlavně si musíme uvědomit fakt, že pokud kamioňáci přestanou potřebovat každou ruku, bude to znamenat, že doprava přejde jinam a tam, kam přejde budou tu každou ruku potřebovat.
Dokud existovala povinná ZVS, získávali řidiči už od mládí aspoň nějaký základní pojem o řízení nákladních vozidel tam (a nejlepší byli z civiclu vyučení traktoristé), ale když dnes stačí většinou jen „béčko“ a k přeškolení na „céčko“ berou kohokoli, tak se nelze poklesu úrovně divit.
Záběr samotné srážky…https://www.facebook.com/share/v/CLnWSgnUHka2VeRv/
Co je to „video“?
Video (z latiny, vidět) je technologie pro zaznamenávání, kopírování, přehrávání, vysílání a zobrazování pohyblivého obrazu (obvykle spolu se zvukem) používající elektronické signály nebo digitální média.
Záběr je základní jednotka filmového děje. Ve filmu se záběry řadí za sebe tak, aby vytvořily dějovou linii filmu. Termín záběr se používá také ve fotografii.
Ne, ten konkrétní černej nesmysl.
To je bohužel cenzura, kterou udělal německý kolega. S tím neudělám.
Je to tam vysvětlené v komentáři, ten co natáčel otočil po srážce kameru na opačnou stranu směrem na nástupiště a byly tam vidět obličeje zděšených cestujících včetně dětí. Takže tam už stejně z té srážky pravděpodobně nic víc vidět nebylo.
Já to četl. Tak proč to neustřihl? Tyhle „videa“ miluju. Pompézní název a vidíš tam kulový.
Srážka vidět je…
A co chceš vidět víc? Náraz ti nestačí? Potřebuješ vidět krev, zraněný….? Úchylná doba.
5 lehce zraněných? Tak tam asi teklo krve.
Nepochopil….
Srážka parního vlaku s automobilem v roce 2024, to už je samo o sobě unikátní. Možná že se to ještě zapíše do dějin vlakové dopravy, jako jedna z posledních.
Ano, kamiony končí.
…vítězně. Vlečku do každého Lidlu!
/s
Velké (super/hyper) markety nejsou jediný způsob nákupu potravin a nezbytných potřeb pro domácnost. Spousta malých lokálních obchůdku zásobování kamionem vážně nemá a ani žádnou vlečku nepotřebuje. Ještě několik dekád zpět stačilo pro zásobování například toto https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_1203 nebo v zahraničí například toto https://www.drive.com.au/caradvice/all-i-want-for-christmas-is-a-kei-car/
Samozřejmě se nevozily ani potraviny přes půlku světa a v Africe si místo ropy, potravin apod. pro Evropu pěstovali kukuřici pro svou potřebu a nemuseli spoléhat na obilí z Ukrajiny.
Ale no ták … vždyť to i tomu nejzarytějšímu šotoušovi s bydlištěm u maminky, musí být jasné, že kdyby tu vládla železnice, tak tu pomřem hladomorem.
Nepomřem.
No proč unikátní? Vemte třeba SOEG, HARTZbahn apod, to se může stát kdekoliv, i na normalnerozchodnych tratí
Jak je to vlastně s emisníma povolenkama u pravidelné dopravy s parními lokomotivami ? 🙂
Používají se na roztápění…
Za odprodej jedné povolenky by bylo o dost více paliva (uhlí) na roztopení.
Možná by to chtělo lépe specifikovat tu řadu lokomotivy, 99 není tak docela lokomotivní řada.
https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/dresden/dippoldiswalde-sebnitz/weisseritztalbahn-unfall-lkw-verletzte-polizei-104.html
Případně i s videem https://www.sachsen-fernsehen.de/mediathek/video/schwerer-unfall-weisseritztalbahn-entgleist-nach-unfall-mit-lkw/
Myslim ze vsichni, ktere nejakym zpusobem rusi to, ze 99 je hromada cisel a ne exaktni oznaceni typu, soucasne predem vi, ze ve vsedni den na normalnim vlaku to byla VIIk.
Loko se opravi, hlavne aby byli zraneni ok. Nastesti to vypada mnohem lip nez to setkani Ik a traktoru.
To bych úplně nesouhlasil – hodně lidí co se jede svézt na německé úzké tak nějak zaregistruje, že všechno je 99, ale jak mají tušit ten zbytek? Já ani nevím co přesně je VIIk a nevím podle čeho mám poznat co jezdí v pracovní dny, vždyť o víkendech je jízdní řád (většinou) totožný. Jel jsem tam asi 3x, nejen o víkendu, a spíš jsem tam viděl ty novější lokomotivy.
Vetsine lidi, kteri se prijdou (turisticky) svezt je lokomotiva a cislo nastesti uplne jedno. Diky tomu dokazi ty saske uzkorozchodky aktivne zit v ruznych formatech (SDG je prakticky byznys nad dopravni obsluznosti parou, spolky jako Preß nebo Schönheide ziji zase uplne jinak …).
Uspech je v tom ze to neni sotousovina, ale regulerni turisticky cil.
To je pravda, podle čísla je to jedna z meziválečných „Einheitslok“, myslím že častěji se tu dá potkat spíš poválečná „Neubaulok“, ale upřímně bych je asi od sebe bezpečně nerozeznal. https://www.sdg-bahn.de/fileadmin/user_upload/sdg_lokomotiven.pdf
Poznat se daji – predvalecne maji pred kominem predehrivac, ten neni uplne k prehlidnuti.
Ale uprimne – u VIIk a VIIk Nachbau resite neco jako rozdil mezi jednotlivymi seriemi Kocouru. Zasuvky rizeni, hranate kastle reflektoru, zaluzie nad vetraky. Kdo tohle rozezna, tak nejake 99 neresi, protoze – vratime-li se k te saske uzke – se vsichni co to resi bavi v puvodnich oznacenich K.Sächs.Sts.E.B 😉