V Rumunsku otevřeli po padesáti letech nové letiště, provoz v Brašově je řízen kompletně na dálku

Terminál nového mezinárodního letiště Brašov-Ghimbav. Zdroj: Facebook.com - Aeroportul Internațional BrașovTerminál nového mezinárodního letiště Brašov-Ghimbav. Zdroj: Facebook.com - Aeroportul Internațional Brașov

Brašov je vůbec prvním letištěm ve východní Evropě řízeným pomocí tzv. Remote Tower.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tonda

Pokud vše bude fungovat normálně, problém nevidím. Horší bude řešení mimořádností.

Apex

V jakém smyslu|, resp. jaké mimořádnosti máte na mysli? Protože pokud dojde k výpadku napájení, například, tak systém zálohování zafunguje stejně, v případě LVP/provozu za snížené viditelnosti by naopak mohla funkčnost v případě správné konfigurace lepší.

Han van Meegeren

Navrhuji zřídit mezinárodní letiště u nás ještě v Pičíně a Řitce, když už daňový poplatník sponzoruje tyto nesmysly v kdejaké díře.
Samozřejmě se nebráním ani Kozomínu či Vlachovu Březí.

Han van Meegeren

Byla to narážka na všechna ta naše letiště s počty nula až hrstka letadel týdně, pokud jste vážení mínusáři nepochopili.
Osobně bych zarazil i vnitrolety. Při velikosti naší zapr*ěné kotliny se dá jet v klidu vlakem nebo busem.

Petr

Pokud myslíte letiště Příbram, tak tam byl jeden čas plánován vnitrostátní provoz pro Ruzyň. Ale ono je tam živo i když tam létají jen hnojaři (jak říkají dopravní piloti).

Jiří Kocurek

Začali v roce 2006 převodem pozemků, v roce 2008 se koplo do země a pak přišla eskapáda. Nicméně ranvej byla hotová již v roce 2014.

Jiří Kocurek

Ale můžete si myslet, že problémy se stavbami jsou pouze v ČR a nikde jinde na světě.

libor

škoda, že neuvažují o lince ČB – Brašov. To by bylo spojení…

hedonism.bot

Pro roboše do vodňan dobrý 😉

Gajda

Letiště, kde se plánuje milion cestujících je řízeno na dálku z letiště co odbaví okolo 20 tisíc lidí ročně. Nebylo lepší postavit tam i tu věž a naopak odtamtud řídit i Arad?

Karol

To nehraje vůbec žádnou roli. Záleží kde se vybuduje zázemí pro tu službu ne?

Apex

Remote tower je zejména pro menší regionální letiště skvělá věc a pro naše regionální letiště by to bylo dobré a efektivní řešení. U nás se o tom bohužel zase jen mluvilo, jednu dobu se snad uvažovalo o tom, že by to bylo v KLV, pak, že pilotní bude na JCL, ale zjevně se to nikam neposouvá…a přitom by to bylo elegantní řešení pro všechna naše regionální letiště.

David

Krásný by to bylo, kdyby to ještě řídil nějaký levnější team třeba z Indonésie.

Apex

Tak to je dobrá zpráva, díky.

Karol

Prosím Vas a v čem je to řešení tak elegantní?

Apex

Technologie umožňuje letišti fungovat stejně, jako to zajišťuje klasická věž, protože dispečeři mají k dispozici stejné pohledy a informace, jaké by měli v věži přímo na letišti. Systém sám je dále výhodný v tom, že je efektivnější, protože zajišťuje poskytování služeb v době, kdy je poptávka, což například velmi výhodné pro letiště, kde je velká sezónnost nebo kde je provoz disproporčně rozložený během dne. To vše by se pak mělo odrazit v úsporách nákladů (nebo snížení dotací/křížového financování) jak pro letecké společnosti, tak i letiště, zejména, pokud se postupně prosadí model, kdy budou platby za ANS služby na letišti promítány… Číst vice »

Růža

Když budou chtít, tak jim tam v Budějovicích jednou týdně dojdu to jedno letadlo vypravit.

Georg

…taky jsem o tom uvažoval….rampak na vedlejsak😁😁😁