V Roudnici bylo opět poškozené trakční vedení, jezdí se už po jedné koleji

Poškození má být tentokrát rozsáhléjší. Kritickému místu nepomohla ani speciální návěstidla.
(aktualizováno v 6:30) V Roudnici nad Labem došlo v noci z pátku na sobotu k poškození trakčního vedení. Provoz na koridoru Praha – Děčín byl v úseku Hněvice – Roudnice nad Labem – Hrobce na několik hodin zastaven. Informovaly o tom České dráhy.
Nejde o první mimořádnost v tomto místě, tentokrát má však být poškození rozsáhlejší. Opravy potrvají dlouhé hodiny. K obnovení provozu po jedné traťové koleji došlo v brzkých ranních hodinách. Podle odhadu Správy železnic se plné obnovení předpokládá až kolem sobotní 12. hodiny dopoledne, k incidentu přitom došlo už v pátek asi ve 22:30. Čas obnovení provozu bude aktualizován na webu ČD Mimořádnosti.
Vlaky regionální dopravy byly podle informací ČD z 1. hodiny ranní v úseku Hněvice – Roudnice n.L. – Lovosice a zpět nahrazeny autobusy. Vlaky nightjet jely odklonem přes Nymburk a mimořádně mimo Prahu. Nyní mohou vlaky nabírat krátká zpoždění.
K poškození trakčního vedení došlo na kritickém úseku české železnice. Strojvedoucí na tomto místě opakovaně chybují a vjíždějí do tzv. hákovnice. Ta sice zabraňuje vjetí drážního vozidla do beznapěťového úseku pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, současně však většinou zcela zničí sběrač lokomotivy či jednotky. Jedna nepozornost strojvedoucího tak dokáže zastavit provoz na několik hodin.
Konec stržených trolejí v Roudnici? Kritické místo české železnice nově chrání záblesková světla
Podle nepotvrzených informací trakční vedení tentokrát poškodila lokomotiva Vectron společnosti Orlen Unipetrol Doprava
Opatření s hákovnicí předcházelo ještě telefonické upozorňování strojvedoucích, i tak došlo někde k jejich chybě. Jak se z nejnovější mimořádnosti zdá, situaci nevyřešila ani před pár dny instalovaná speciální návěstidla se zábleskovými světly, která měla strojvedoucí na průjezd beznapěťovým úsekem upozornit.
Osazování hákovnic dlouhodobě strojvedoucí kritizují, v řadě případů už došlo k jinému technickému řešení. V případě Roudnice ale podle Správy železnic nebylo řešením osazení takzvaných úsekových děličů. Důvodem je nižší umístění trolejí, než bývá zvykem.
🟢 Nové bezpečnostní opatření v Roudnici nad Labem je v provozu.
Pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, jsme dokončili instalaci speciálních návěstidel se zábleskovými světly. Ta upozorňují strojvedoucí na krátký úsek bez napětí, kde je nutné stáhnout… pic.twitter.com/3FEpGCfQN5
— Správa železnic (@Spravazeleznic) November 14, 2025