V Roudnici je opět poškozené trakční vedení, oprava potrvá dlouhé hodiny

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Poškození má být tentokrát mimořádně rozsáhlé. Kritickému místu nepomohla ani speciální návěstidla.

V Roudnici nad Labem došlo v noci z pátku na sobotu k poškození trakčního vedení. Provoz na koridoru Praha – Děčín je v úseku Hněvice – Roudnice nad Labem – Hrobce zastaven. Informovaly o tom České dráhy.

Nejde o první mimořádnost v tomto místě, tentokrát má však být poškození mimořádně rozsáhlé. Opravy potrvají dlouhé hodiny. Podle odhadu Správy železnic se obnovení provozu předpokládá až kolem sobotní 12. hodiny dopoledne, k incidentu přitom došlo už v pátek asi ve 22:30. Čas obnovení provozu bude aktualizován na webu ČD Mimořádnosti.

Vlaky regionální dopravy jsou podle informací ČD z 1. hodiny ranní v úseku Hněvice – Roudnice n.L. – Lovosice a zpět nahrazeny autobusy. Vlaky nightjet jedou odklonem přes Nymburk a mimořádně minou Prahu. Opatření pro ostatní dálkové vlaky nejsou v době psaní článku známa.

K poškození trakčního vedení došlo na kritickém úseku české železnice. Strojvedoucí na tomto místě opakovaně chybují a vjíždějí do tzv. hákovnice. Ta sice zabraňuje vjetí drážního vozidla do beznapěťového úseku pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, současně však většinou zcela zničí sběrač lokomotivy či jednotky. Jedna nepozornost strojvedoucího tak dokáže zastavit provoz na několik hodin.

Podle nepotvrzených informací trakční vedení tentokrát poškodila lokomotiva Vectron společnosti Orlen Unipetrol Doprava

Opatření předcházelo ještě telefonické upozorňování strojvedoucích, i tak došlo někde k jejich chybě. Jak se z nejnovější mimořádnosti zdá, situaci nevyřešila ani před pár dny instalovaná speciální návěstidla se zábleskovými světly, která měla strojvedoucí na průjezd beznapěťovým úsekem upozornit.

Osazování hákovnic dlouhodobě strojvedoucí kritizují, v řadě případů už došlo k jinému technickému řešení. V případě Roudnice ale podle Správy železnic nebylo řešením osazení takzvaných úsekových děličů. Důvodem je nižší umístění trolejí, než bývá zvykem.

Tagy Orlen Unipetrol Doprava Roudnice nad Labem stanice Roudnice nad Labem stržené trakční vedení
3 komentáře