V roce 2033 budeme mít hustší síť dálnic než Polsko, řekl Kupka. Další rozvoj má dva hlavní proudy

Stavba dálnice D4. Pramen: Via SalisStavba dálnice D4. Pramen: Via Salis

Kvůli Brdům je plánovaný okruh Prahy vychýlen jižněji. Debata se vede o šířce budoucích dálnic.

Odebírat
Upozornit na
guest
99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Nikde nevidím napojení na Slovensko. D49 končí někde v polích u Slušovic. Na sever od Brna taky nic nevidím. O propojení Vratislavy s Vídní taky nic. Alternativní propojení východu republiky se západem tam také není. Doufám že se to ještě do strategických plánů ještě dostane.

PetrN

Vy nevidíte na sever od Brna k Moravské Třebové šedě zaznačenou rychlostní silnici I/73 (parametry však dálnicí)??? 😮
Barevně jsou v mapě zaznačené jen nové doposud nijak nepřipravované tahy…

lokomotiva

To se to zase slibuje…
Jaký že byl první ohlášený termín zprovoznění celé D3?

Lokální fanoušek hromadné dopravy

Snad nikdo z odska neobjeví co to je indukovaná poptávka…

Martin

…jj a polaci budou jezdit vlake min. 250-300 mezi svymi mesty…

David

No v Bílině nám ekonomicky nevyjde ani čtyřpruh na velmi frekventované podkrušnohorské I/13 a namísto toho budeme stavět třetí pražský okruh.

Barold

Když jsme u těch výhledu do budoucna, tak severní tangenta HK jenom dvouopruhová a bez přímého napojení na okružní křižovatku D11/D35… ?? A pokračování I/73 do Kladská kam chtějí Poláci přivést dálnici až k hranici potřeba také nebude?

PetrN

Klídek, propojení z D35 na Klodzsko se řeší v separátní studii. Navíc podle posledních informací je navíc možné že Poláci přivedou na hranici jen střídavý třípruh, což by pak stejně stačilo i na naší straně…
Napojení tangenty HK přímo do D11 se již opět prověřuje…

Jenda

Z mého pohledu není hlavním kritériem hustota nebo délka sítě (ačkoliv to vyjádření, že možná doženeme Polsko, je opravdu úsměvné 🙂 ). Důležité je právě pokrytí všech významných přepravních proudů. A těch máme vzhledem k poloze ČR uprostřed Evropy opravdu hodně a k jejich pokrytí máme pořád sakra daleko. Když jsem tenhle týden jel za bílého dne v Maďarsku po dálnici M44 a za celou 120kilometrovou cestu jsem potkal asi 3 auta, tak jsem si říkal, že takového luxusu my se nedočkáme asi nikdy. Abychom měli pokryté všechny kritické směry a mohli jsme si stavět dálnice jen pro větší pohodlí… Číst vice »

Kuzma

D11 by se měla pojmout jako páteř a měla by být 6 pruhová až po HK-severni tangentu, a 6 pruhová by měla být také D35 z kříž./D11 po Ostrov. A v okolí Prahy by se měly krajnice upravit až po Sadskou tak, aby v případě potřeby sloužily jako přídavné pruhy ve špičkách. Taky by bylo moudré upravit křížení D11/D35 u Osic na triangl, kde by 4p vnitřek D11 pokračoval bez propadu rychlosti na Moravu. Navrhoval bych dálnici D17, která by před Vysokým Mýtem pokračovala okolo Chocně a Ústí nad Orlicí do Žamberku. D11, D35 jako 6 pruh a dále 4… Číst vice »

Redaktor

Vy jste hotovej vizionář, to je samá D105, R120, A136 atd. Na ŘSD vás nezaplatěj, Elon by mohl mít zájem, dám vám na něj mobil, jen ještě trochu počkejte, v Kalifornii je teprve půl pátý, zkuste to tak večer v 6, to už bude v kanceláři.

Happy

Přemýšlím, co D20 přinese pozitivního Kraji Vysočina a nějak mě nic nenapadá… Ještě zarvanější D1 k Brnu…

factory

Měla pokračovat nad Brnem a D1 jen křížit… na to že tahle studie stála přes 20 mega mi přijde že ji maloval někdo zadarmo přes víkend.

Redaktor

Mátl na víkendovém teambuildingu ve sklépku rozdal lihové fixky, k tomu slivku, aby ti nesmrdělo a mapky. Zaměstnanci udělali malůvky, tu „zkratku“ nad Brnem poradil majitel sklépku. 20 mega prochlastali a úkol odevzdali v termínu a v nejvyšší kvalitě. Ten okruh kolem Prahy moc nevyšel, klepala se ruka a ten kdo to kreslil to viděl dvojmo, proto ten šnek. Zdůvodní se to ochranou přírody atd. Bonusy jisté.

Jouda

To vypadá, že má Kupka stejného dodavatele hulení jako Fiala…Zřejmě matroš od Bartoše 🤣

Redaktor

Co se Ivan „digiosvědčil“ loni v září, tak nevěděl do čeho píchnout a začal greendealovat, matroš má provtřídní, kontakty taky, solventní klientela je v tomhle byznysu úplný základ.😀

Jouda

Pane kolego,dle reakci už asi ani nemáme místo na to, si trochu udělat legraci, co ….. holt korektní společnost.. dnes by se muselo za pořady typu Česká soda asi zavírat 🤣

lumik

Když čtu, že místní části Dolní Chabry a Zdiby neúspěšně napadly stanovisko EIA k úsekům 518 a 519 D0, tak bych s návaznou výstavbou nebyl příliš optimistický.

Sváťa

Chybí spojení Jihlava Rakouskou přes Znojmo. Spojení KV- PL přímo, až do BM. D 49 by měla být plnohodnotná, až do SK a tím pádem by se už nemuselo jezdit přes Rožnov a Makov. To by byla úleva.

aaa

S D49 naprostý souhlas. Odvede tranzitní dopravu z I/35 (v budoucnu I/72) E442 Olomouc – Valmez – Rožnov – Makov a I/50 E50 Brno – Uh. Hradiště – St. Hrozenkov. Z tohoto důvodu je nesmyls stavět pouze střídavý třípruh! Tyto mezinárodní silnice by také potom mohly být převedeny na D49.

PetrN

Tak přes Makov doprava upadá tak jako tak, hodně ji prebírá Jablunkov díky dostavbě S68 a umocní to i rozbihajici se dostavba slovenské D3. D49 má spíše větší potenciál převzít část tranzitu z I/50 přes Hrozenkov

factory

„Tam, kde je to zcela neprůchodné, jsme se o nic nepokoušeli,“ řekl ředitel ŘSD Jo mezi Blanskem a Prostějovem je to úplná paráda. Tam je tak jednoduchý terén a geologie že nemusí ani budovat tunely a můžou to táhnout rovnou jeskyněmi moravského krasu 😂 Krom teda drobného detailu že je to směr úplně k prdu. Aby to byl obchvat Brna muselo by to směřovat na Vyškov kde bych se teprve rozhodl jestli chci jet na olomouc nebo Přerov… a spojení Plzeň Jihlava Olomouc to taky není když musím zase najet na D1… a to napojení u Jihlavy je taky nesmysl…… Číst vice »

mgr.pavel

A budeme m9t v tom roce aspoň nějaký kousek VRT?

Rétorická otázka vzhledem k naší „již brzy“ SŽ a „my nic, my jen motor“ MD, chápu, vyprovodím se sám.

Redaktor

Ale to víte, že jo. SŽ ve spolupráci s MD vydá metodický pokyn, když tak to posvětí nějakým zbytečným zákonem poslanci, něco jako, že VRT je 200+ a basta. Habemus VRT, dřív než ve Vatikánu vyletí bílý kouř z komína. Úspěch spočívá v rétorice a realita je pro lidi, kteří se neumějí vyrovnat s drogou, poradili tuhle polští kolegové Kupkovi ve Varšavě…

ABCD

Osobně mám pocit, že tak jak v posledních letech začaly relativně dobře fungovat stavby dálnic, řekněme pod p. Mátlem ( ale určitě to bude i týmem lidí a asi se celkově změnila situace v legislativě a dalších věcech, věci možná trochu dozrály atd.), tak bych řekl, že někdo a ani nevím jestli je to ŘSD a MD (kdo na tom má jaký podíl), tak bych řekl, že začíná zlepšovat i strategickou úroveň plánování. Ano, opatrnosti někomu věřit není nikdy dost, ale řekněme si, že poslední takový plán byl v 60. letech a pak mnohokrát drobně modifikovaný. Možná tohle mělo být… Číst vice »

Sáček

Česká síť je ale opravdu hustší než polská. Je dobré si všimnout. Dálniční rozvětvení kolem Varšavy a kolem Prahy vypadá na mapách podobně. No když se srovná měřítko, polské dálnice mají širší rozestupy, mezi sebou prázdnější prostor. Ty rozdíly jsou desítky km.
(nezapomínejme taky na polské S rychlostní silnice, které oni počítají. U nás se SMV nikam nepočítají, dělá se skoro že nejsou souč. sítě. Ale samozřejmě jsou. Další se staví)
Zlatý rok u nás bude 2028.

Pezos

Až na to, že u nás se administrativně všechny rychlostní silnice přeměnily na dálnice, včetně nevyhovujících úseků jako D46 a pod.

Sáček

Zůstaly některé s parametry rychlostních silnic, např. I/37 Pardubice-Hradec. Postavily se nové, I/68 Třanovice-Hrádek má R parametry. Podobně I/11 OstravaSvinov-Krásné Pole. Pokračování D4 do Písku alias I/20, úsek byl s dokončením D4 vylepšen. A např. konec D7 kolem Chomutova, je formálně SMV I/7, i když má dálniční parametry. Staví se I/35 Lešná-Palačov. Letos začne I/12 Běchovice-Úvaly (šířka S24,5).

Vojta

Polookruh Plzeň-D1-D11 by se měl stavět co nejdříve. Nebo se bude stavět 2050-2070?
„D16“ na sever od Prahy by se snad mohla připravovat okamžitě a pak jí využít jako severní část pražského okruhu…

Marcel

A Ústí-Liberec bude řešen předložkou části silnice 1. Třídy. Ach jo. Tak se snad dočkáme v další etapě 🙁

lokomotiva

Slovo „etapa“ bych zde nahradil slovem „století“.

MajsterN

Když prohlásíme všechny okresky za dálnice dá se to stihnout ještě do neděle.

Redaktor

Ó my se máme. Jdu si udělat to nejhustější kafíčko, mnohem hustější než v automatu u nějaké bardzo fajne drogy v Polsce.

František Josef

Myslím, že už teď máme nejhustší kolony na kilometr délky. Oproti ostatním zemím. A také jsme rekordmani v tranzitu a nízkém mýtném.

Zrzek

Na něm e nemáme.

Sáček

Vláčkaři Frantisku, o polských zácpách nevíte nic.

Daniel Jablonecký

A jéje! Další odborník na statistiku. A mohl bych ji vidět?

Nose Peak

No, a v mezičase tu máme komplet jeden okres, kam vede celá 1 silnice I. třídy, a to celou cestu buď dědinama, nebo serpentinama a horským sedlem 1000 metrů nad mořem…a když tam zaprší, zásobujem lidi vrtulníkama…

Daniel Jablonecký

Ano, naštěstí jen jeden okres. A to ještě jeden z těch (pokud jde o počet obyvatel) menší.

lukas.koncicky

Rád bych upozornil na problematiku budoucí údržby neustále rostoucí infrastruktury.Z jakých příjmů bude stát v budoucnu údržbu těch dalších stovek kilometrů nových dálnic,tunelů a mostů, financovat? Jsme připraveni na to platit vyšší daně? A nebo spoléháme na růst počtu obyvatel? Tyhle závazky do budoucna mi v diskusi chybí

František Josef

Je to přece jasné. Nižší mýtné – vyšší daně. Budou nižší důchody, kuchařkám ve školách se sníží platy, skrouhne se příspěvek na děti, mateřská, zkrátí se dovolená na 15 dní ročně. Možností je přece spousty. Dálnice a auta nesmí trpět.

Marek

Vy jste kus hov*zího, že to snad ani není možný.

Paterson

Zatím to přesně takto funguje.

Karl vB.

No co, dopadne to jako v Severním Porýní-Westfálsku, kde to v minulosti vskutku „rozjeli ve velkym“ a teď koukaj.
Omezí se rychlost, hmotnost vozidel, případně počet použitelných pruhů, nebo to, co už bude hrozit spadnutím, se bez náhrady uzavře a bude se čekat. Třeba až přiletí vrtulník a někdo z něj bude jen tak ze srandy rozhazovat peníze.

Redaktor

Němci to „to rozjeli ve velkým“ už hodněkrát, dopadlo to vždycky stejně, proto koukaj stále jak vyoraný myši. V dopravě a průmyslu nic k následování.

t t

Tak D19 je prioritní. To bych nečekal, považoval jsem ji za dálnici, která bude v dolních patrech seznamu. Jinak souhlasím s názory, že by měli alespoň v parametrů S 9 (široká jednička) plánovat I/4 na Strážný, i když tam se pár úseku již plánuje. A hlavně I/38 Jihlava – Hatě v dálničním profilu, kór když se uvažuje o dálnici do Jihlavy že severu.

Dan

Mě přijde jako zklamání opět absence propojení krajských měst, ok D20 má za mě asi největší smysl z toho co navrhují, ale absence něčeho co můžeme nazvat D13, tedy kapacitní náhrada za I/13 od Děčína na Liberec, kde klasická silnice prostě nevyhovuje. A ten “vnější” okruh Prahy by podle mě dával větší smysl pokud bychom brali D20 jak teď navrhují jako jižní část a zkapacitnění a přeložku silnic I/16 od D5 někam k Mělníku a silnice I/38 od D11 k D1 severně od Jihlavy. To by samozřejmě vytvořilo z Jihlavy bottleneck trochu, tak třeba by ještě mohla I/38 od Jihlavy… Číst vice »

Jmeno

Ta sérioparalelní podoba kousků dálnic na Moravě mi přijde bizarní. Nešlo to navrhnout nějak efektivněji a k záboru půdy šetrněji?

Stráťa

Můžete být konkrétnější a napsat kterou z těch dálnic vynechat nebo upravit?

Jmeno

D46, D1, D48 si místy konkurují. Otázka zněla, jestli to nešlo efektivněji navrhnout od počátku, ne nestli teď něco vynechat.

Sáček

To je určeno jen pro vizuál, aby nikdo nemohl nadávat, že kolem Prahy dálnice a Brno/Morava nic. Znáte lidi (Existuje člověk a existuje dav, samostatný organismus). Stát bude rád když rozběhne I/73.

David

Kdyby raději investovali do obchvatu na silnicích prvnich tříd, příměstské železnice a VRT. Tyto plány nových dálnic evidentně ukazují že VRT nebude ani do budoucna prioritou, rozpočet máme jen jeden.

Redaktor

Jsem zvědav co z toho bratru cca půlbilionového tria F35, EDU, VRT vyjde a jestli vůbec. Do toho ten dálniční šnek. Pro autisty – vím stíhačky o něco míň a VRT pravděpodobně víc než 500 mld. Stejně je to jen odhad, jsou to projekty na desetiletí

Tomáš

Ten okruh okolo Prahy se obávám nikdy díky dírám v zákonech a možnosti šikany ze strany obyvatel okolních obcí neprojde. Dokud se nezmění zákony a nebude právo všech nad právy pár jedinců tak se nepostaví nic a vše dál bude jen rozkrádat za studie..

Frantisek X

Máte na mysli nadřazení práva automobilistů jezdit dle libosti všem ostatním právům? Tak to doufám nenastane, i když po tom mnozí tak urputně voláte.

Kubrt

Kde já už to jenom slyšel: zákony se musí vykládat ve prospěch pracujícího lidu. Zákony je třeba pojmout po našem, po bolševicku.

František Josef

Tak on princip placení nákladů na silnice veřejností je onen bolševický paskvil. To je ta socializace nákladů. Kamiondopravci pak jen kapitalizují zisky, tedy slíznou smetánku.

Kubrt

Předpokládám, že za bolševický paskvil považuješ i financování Správy železnic.

František Josef

Do železnic šlo za posledních 60 let násobně méně miliard než do dálnic. Jen abychom věděli o jakých částkách se bavíme.

Karl vB.

A můžete prosím upřesnit, jak by se ty prachy na železnici, na rozdíl od silnic a dálnic, asi tak využily? Pokud by šlo více do železnic, možná by poslední dobou bylo opraveno víc nádraží a instalováno víc zábradlí. Nějaký smysluplný tlak na rychlejší elektrizace tratí, nebo dokonce urychlení přepínání na střídavinu, jsem za posledních 50 let nezaznamenal, to jsou akce dlouhodobě na pokraji zájmu. Ano, máme modernizovanou trať Olomouc – Uničov a Bystřice/B. – Ševětín a dál? Opravují se narychlo levně zbastlené koridory. 20 let se tu plácá o VRT a za zahájení její výstavby se předkládá stavba konvenční trati… Číst vice »

Redaktor

Kéž byste Karle neměl pravdu… ještě pár novostaveb, největší asi Havlbrod a Ťišnov. Ono v porovnání 48-89 a 89-dosud to není žádná sláva. Elektrizace a zdvojkolejňování horší, novostavby tak nějak stejně, jen ty zbastlené koridory. Oproti silniční síti fakt provar. Není se ani na koho vymluvit. EU prachy nabízela, takové Španělsko to pumplo až to bolí, na obou frontách dálnice i VRT.

Michal M

Tak tahat okolo Prahy ještě jeden šestipruh je opravdu velmi realistická představa. 🙂
Tohle se nedá brát jako nic jiného než jako taktický pokus ODS vyluxovat Turka a jeho výfukošuky a Kupka je hodnej, že to hraje tak přesvědčivě…

Redaktor

Ano Míšo, myslet politicky! Nepodceňoval bych rafinovanost Kupky nebo lidí za ním, on ten ňoumovský výzor jsou jenom mimikry, klamání tělem. Podobně jako když Mikron podporoval různými na první pohled nepochopitelnými kroky a vyloženými provokacemi Lepenku, aby ji přifouk podporu, potřeboval ji ve druhém kole, rošťak jeden, taky mu to politicky pálí.

Michal M

No kdy jindy než ve volebním roce trochu zužitkovat jimi držená ministerstva? Dopravě každej rozumí, vození si prdelí autem je národní sport, tak proč nezarezonovat?
Já sám teda žiju v oblasti, kde na ultrapřetížené jedničce jsou připojovací pruhy o délce 20 metrů (standard roku vzniku, cca. 1969), pokud vůbec jsou.
O kus vedle vznikla na nové přeložce průsečná křižovatka a dálnice, která ten celý cirkus má nahradit, je stále v nedohlednu. To dodává odvaze prezentovaných vizí zcela nový rozměr.

Karl vB.

„vození si prdelí autem je národní sport…“
Jak byste formuloval „vození si prdelí“ vlakem?
Vzhledem ke zřejmé extrémní oblibě některých vlakových spojů ani nelze, na rozdíl od auta, horizontální polohu osobního sedacího dílu vždy zajistit…

Daniel Jablonecký

Změna zákonů není vůbec vyloučena. Legislativa je v permanentním pohybu. Ostatně od toho, mimo jiné, máme i parlament.

Fred Rooks

Druhý okruh okolo Prahy by zlikvidoval většinu posledních poslední zbytků nezničené krajiny v jejím širším okolí, kde nehučí dálnice, není od nich znečištěn vzduch a vody a kam se dá vyrážet si od oddechnout od nezdravého městského a příměstského prostředí. Tady nejde jenom o místní obyvatele, ale taky o pražáky, kteří by přišli o zbytky rekreačně použitelné krajiny ve středních Čechách, nehledě na tu ránu pro krajinné a přírodní hodnoty, které má stát také povinnost chránit. Pevně doufám, že takový šílený návrh nebude nikdy průchozí a že pokud existují díry v zákonech, které by takovou bezúčelnou devastaci umožnily, tak že… Číst vice »

Tomáš

V tom obrázku stále jsou relativně nepodstatné dálnice a chybí extrémně důležité pro dojezd lidí na hory a k moři!

Chybí

4 pruh od d4 na Passau
4 pruh Turnov – Jičín
4 pruh Mladá Boleslav – Jičín
4 pruh Mladá Boleslav Česká lípa
4 pruh Turnov směr Harrachov nebo Poniklá aby obsloužil Harrachov až Pec

Frantisek X

Ano, je nepochybně životně důležité moci jezdit auty hromadně k moři a ještě více jimi zaplavovat hory…

Zlámalík

Ironii a nadsázku jste ve škole brali?

Karl vB.

Kde berete jistotu, že příspěvek pana Tomáše je ironie a nadsázka?
Pokud se začtete do jeho dalších příspěvků, lze dojít k závěru, že to naopak myslel asi smrtelně vážně.

Tomariero

Doufám že 4 pruh za Strakonice směrem na Německo nikdy nebude, ten provoz tam na to není ampulka trasy vede přes CHKO kolem našeho nejvýznamějšího národního parku. Turnov Jičín to samé. Chápu důležitost některých staveb, ale zase to má své meze i kvůli tomu okolí. Na druhou stranu to co předvádí některé pseudo organizace jako Děti země je pro normální požadavky medvědí práce.

Sáček

Mladá Boleslav-Jičín bude komplet třípruh, je tam vyznačen fial. Turnov-Jičín je v dnešním plánu, do 2033. Tahle mapa je určena pro dobu po 2033. Turnov-Jičín bude částečně třípruh a částečně čtyřpruh (Český Ráj)

Nose Peak

Taky si myslím – D9 Praze vyloženě chybí. Jednak je mezi D8 a D10 nepřípustně velká mezera, druhak by to byla jubilejní desátá dálnice z Prahy…

Gregyros

D19, ok, klidně jako S15,25/110, ale D33,5/130!?!?!? proboha proč?

Tomáš

Dokud nepřijmeme geniální polský model stavby a nezbavíme se teroru dětí země tak nám všichni dál budou jen ujíždět a my budeme dál zaostalou ostudou evropy jako teď..

Kubrt

Geniální polský model? Ty asi nemáš žádné nemovitosti, že? A jo, já vím, toto fórum je plné jedinců, kteří se rádi vzdají svého domu ve prospěch celku.

Michal M

Spíš je plné individuí, která si nevidí na špičku vlastního nosu.

Frantisek X

Víte co? Postavte si doma autodráhu, ať vám náhodou něco neujede. Ne každý je zvědavý na vaše automobilové závodění.

Dusmor

Zbavit se vlivu vyděračů požadujících výpalné a vyvlastňovat soukromý majetek jsou dvě zcela rozdílné věci.

Véna

Jak to může tvrdit, když u toho nebude?

Nose Peak

1995: Za 10 let doženeme Rakousko!
2025: Nebo teda aspoň Polsko, v něčem. Možná…

David

Tak Rakousko co se týče dálnic nejspíš předeženeme, zvlášť pokud budeme mít v Praze 3 dálniční okruhy zatímco Vídeň ani jeden. Ale nic pozitivního z toho pro nás nekouká jen budou naše města ještě více zahlcena auty.

noerf

Ono je otázka, kde bydlíte. Pokud ve větším městě, kde máte práci i obchody za rohem, tak auto potřebujete možná na výlety a návštěvu příbuzných.
Když bydlíte na vesnici, tak potřebujete odvézt děti do školy, školky a dostat se do práce či na nákup. A buď ztratíte denně v autě 40 minut nebo ve veřejné dopravě dvě hodiny a budete muset řešit, kdo vyzvedne potomky že školky nebo je do školky odveze.

Twix

A tyhle potřeby na venkově řeší dálnice? Kam jezdíte s dětmi do školy 20 minut? Na venkově tohle velké dopravní problémy nezpůsobuje, do vesnické školy se dojde, z okolí dojede busem a nebo pár auty, ale mnohem větším průšvihem jsou mamataxi na okrajích velkých měst a v satelitech.

noerf

Do školy a školky 5 minut, dalších 15 do práce.

Twix

Ok, v pořádku, ale vyplývá z toho nějaká potřeba vylepšení infrastruktury pro dálkovou silniční dopravu? O tom je ten článek.

MajsterN

Ale ve Vídni mají zase od roku 1977 vlak na letiště.

Sáček

Dálniční síť versus vlak na letiště, tvle…

Nose Peak

A 5 tras metra (šestou před dokončením), S-bahn Stammstrecke, jakou Praha plánuje v půlce století a ještě síť cyklostezek, což je v Praze pouze předmětem vášnivých debat v anarchistických kruzích…

František Josef

Super, takže by to mohlo stačit a po roce 2033 zastavit stavbu nových dálnic. Uspořené peníze vrhnout na opravy krajských silnic a zrychlenou výstavbu železnic. Není přece nutné budovat dálnice odnikud nikam, jen aby se rozpočet SFDI vyčerpal.

Frantisek X

Je nutné budovat dálnice odevšad všude, aby někoho nenapadlo začít smysluplně investovat do železnic, což by znamenalo nutnost určitých změn v rozjeté stavební mašinerii. Na tématu krajských silnic se pak dobře slovně ostřelují politici znesvářených stran. A nezapomeňme na nutnost setrvalých útrat obyvatel za auta, přece nebudeme měnit výnosné výrobní programy…

Nose Peak

Smysl by hlavně mělo u železnic vykácet různou náletovou zeleň. Sosny všelijaké a tak…

Redaktor

Myslíte Sosnum archaicum?

Pražák

Koleje do každé ulice, sdílený šukafon pro ,každé patro v činžáku!
Proč každému rádoby zelenému kouká z kapsy Marxův kapitál je mi stále záhadou.

František Josef

Dnes platí dálnice do každé ulice, kamion do každé rodiny. To je jistě dle vás v pořádku.

Sáček

Nerozumím co vy jste za lidi. Pořád každý den jen opakujete to samé. Kopírování. Pořád dokola, pod každým článkem, to samé. Co to je za život. Celý den pořád fňuky, jak je vše nanic. Jak se můžete podívat z okna, když tam je ten strašný svět.

noerf

Problém je, že postavíte silnici, jezdí na ni auta, nákladní auto, autobusy, občas kola a hlavně v případě potřeby jednotky IZS. Z toho budete z veřejných prostředků dotovat možná autobus. Když postavíte koleje, tak musíte dotovat i provoz toho vlaku, který stojí násobně více než provoz autobusu a nemusíte řešit výpravčí či dispečera provozu.

Petr David

Když jste u toho srovnávání, nezmínil jste externality. Proč?