- Železnice •
- Infrastruktura •
- Silnice •
- Zprávy
V Rakousku utnuli debatu o dálnici přes Waldviertel. Nebude. Místo ní vylepší železnici
Peníze se přesměrují do vylepšení železnice a silnic nižších tříd na severu Dolních Rakous
Rakouská ministryně pro klima, životní prostředí, energetiku a mobilitu Leonore Gewesslerová (Zelení) učinila před Vánoci konec dohadům o budoucnosti chystané dálnice přes oblast Waldviertel nedaleko českých hranic.
Waldviertel Autobahn se stavět nebude, peníze se místo toho přesměrují do vylepšení železnice a silnic nižších tříd na severu Dolních Rakous. Jde zhruba o 1,8 miliardy eur do roku 2035. Konec plánů oznámila ministryně společně s dolnorakouskou hejtmankou Johannou Mikl-Leitnerovou (ÖVP – lidovci) na tiskové konferenci.
Waldviertel Autobahn měla spojovat rychlostní silnice S3 a S10; její zbudování mělo zabránit vylidňování regionu. Nová analýza nicméně podle obou političek ukázala, že účel lépe splní šířeji rozprostřené vylepšení dopravní infrastruktury. Bude také rychlejší a efektivnější.
První velké silniční i železniční projekty mají být uskutečněny do roku 2026. Z téměř 1,8 miliardy eur je většina určena pro železnici. Za „absolutně nový“ označily političky projekt propojení Franz-Josefs-Bahn a Westbahn. Na silnicích mají vzniknout nové obchvaty nebo předjížděcí pruhy.
„Všichni chceme a musíme být mobilní. Naším politickým úkolem je zajistit, aby tato mobilita byla pohodlná, efektivní a šetrná ke klimatu,“ uvedla Gewesslerová. Ne všichni ale ústup od Waldviertel Autobahn vítají. Například dolnorakouský radní Gottfried Waldhäusl (FPÖ – Svobodní) jej označil za šokující.