V první soutěži na dopravce na Slovensku zůstala jen Železničná spoločnosť Slovensko
Motorová jednotka 813.111 Mravec, Zvolen, foto: ZSSK
Ve hře o desetiletou smlouvu na provoz osobních vlaků mezi Žilinou a Rajcem zůstala jen státní Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Stále sa neviem rozhodnúť, či je táto „súťaž“ totálny amatérizmus, alebo čistý zámer ministerstva. Ešte viac sa divím, že sa vôbec niekto okrem ZSSK prihlásil a dal si tú námahu. Trocha kontextu: – súťažila sa jediná trať, linka s turnusovou potrebou 2 vozidlá + záloha – interval tu je bežne 2 hodiny (a jedno vozidlo by to zvládlo otočiť), lenže cestovný poriadok je úplne nevhodný – vlaky tu objednáva ministerstvo, ktorému mocne konkuruje kraj svojimi autobusmi v totožnej trase – neexistuje tu použiteľná integrácia s MHD ani s regionálnym autobusom, i keď by bola príležitosť na prestup Aké má asi… Číst vice »
Tak vždyť lépe to ani dopadnout nemohlo. Teď mají argument, no když jste se posledně nepřihlásili tak si teď nestežujte že se VŘ nekoná vůbec….
Ještě že jsme jako to Zalitavsko (Felvidék) nedopadli. Co se rušení železnic týká. Tedy – kromě Jihu☹
No spíš středu, ono úplnej jih, tedy dnešní AO Vojvodina, taky nic moc.
Tak to je fakt překvápko.
Nemůžu si pomoct, ale v Česku děláme tu železnici jako celek fakt o řád lepší. Samozřejmě spousta věcí není ideálních, spousta věcí by ještě zasloužila zlepšení, ale jako celek…
4 koridory, ne jeden postavený ze 40%, frekvence spojů, dopravci, služby, provázanost spojů, taktový grafikon, IDS…
Je to nutnost. Navic je o jezdeni vlakem „ocividne“ zajem (racionalni, soutouse samozrejme nepocitam). A i kdyz ma nas stat spoustu chyb a hodne veci se dela spatne, zas tak moc vychodni nejsme, aby byla uroven zeleznice obecne smesna. 🙂 Je to jen o penezich.
Tomas V: souhlasim se vsim, jenom ne s tvrzenim, ze je to JEN o penezich. Myslim ze u nas na zeleznici je dost dukazu toho, ze i s relativne nizkym budgetem se da delat zajimava dopravni obsluznost. Ano, je to za cenu nakupu ojetin, ale ojetin slusnych, technicky zpusobilych a pro cestujiciho vylepsenych (zasuvky, sedacky, wifi a pod.), ktere posouvaji cestovani na vyssi level (zastanci kozenek a regionov prominou).
Taky bych chtěl jet tím Mravencem co je na obrázku a ne furt někam RegioVdovou….
Ono mravenec lepší než regionova o moc nebude… (kdo ví, jestli vůbec). Pořád je to jen rekonstrukce 810.
a ty tam budou jezdit nebo je foto ilustrační? a přece byste nechtěl místo osvedčených spouštěcích oken nějakou klimatizaci ze které budete věčně nastydlý 🙂
Pravda, ale porovnávat se s menším a chudším Slovenskem, které do železniční infrastruktury dává fakt málo, není na žádné slavení… Navíc naše 4 koridory nejsou zdaleka hotové a některé dodělané části se již musí modernizovat, případně rychlostí/kapacitou nedostačují (Praha-Bene, Brno-Blansko, …).
Panda: Fajn. Kolik tedy zbyva do dokonceni vsech koridoru? 10% delky? 15%? Vic to nebude. A ze se opravuje po ctvrt stoleti jeden z nejzatizenejsich useku? Spis se divim, ze to zatizeni ctvrt stoleti vydrzel.
Však si to Slováci rozkradli. Místo, aby řádně stavěli moderní železnici, tak dojí dotace na předražené nesmysly, aby si namastil kapsu.
Jeden Slovák dojí dotace … O něm se dost mluví , ale nejsou na železnici….ani na Slovensku
4 koridory? A ty koridor, to jsou prosim jednotka ceho? Trasa Bratislava-Zilina vam v klidu vyda za 2 nase koridory. A Slovensko pri sve mensi rozloze a mensim poctu obyvatel urcite nepotrebuje koridorovat stejne mnozstvi kilometru zeleznice jako my. Co se pak tyce prelozek, tak ve stavbe tech poradnejsich s nami celkem slusne drzi krok, pokud jste si vsimnul pomerne velkoryseho rovnani kolem Puchova. Co se tyce poctu spoju a IDS, tak ono to je v mensim poctu danovych poplatniku ponekud tezsi rozvijet. Zkuste Rumunsko nebo Bulharsko ci take Recko a budete na Slovensko jeste v dobrem vzpominat. Nebo takove… Číst vice »
Co je tohle za neskutečnej blábol?!? Pád Česka na úroveň Slovenska v oblasti veřejné hromadné dopravy by byl pádem hodně z vysoka a pěkně by bolel. Děkuji, opravdu nechci…
V tom výčtu zemí,nad kterými Slovensko „vede“,jste zapomněl na Island a Maltu.
Nevim proc se porovnavat s Rumunskem a Portugalskem. My se musime porovnavat s Rakouskem a Nizozemim.
Normální tragická šaškárna.
Když něco udělat blbě tak pořádně. Uf.
Kdyby raději pořádně opravili trať, zrychlil.
Přidali zastávku v Žilině.
Rajecké Teplice koupaliště.
Přestupní terminálek Lietavská Lúčka.
Pořádná přestupní místa mhd/vlak v Žilině.
Opravit všude nástupiště.
Udělat P+R kde se hodí.
A není boha, že za dva roky by nebylo hotovo.
Pak mohly vyjet nové soupravy nového dopravce.
A pak by zbylo se jen divit kolik že tím jezdí lidí…
Takhle je to jen divadlo a tragikomedie na entou……………
Pěkný seznam, ještě bych doplnil použitelný jízdní řád. Mohl by to být takový malý S-bahn, vede hustě osídleným údolím, ale jízdní řád se moc neliší od toho před 50 lety.
Ještě dodám, že nějaké IDSko by se hodilo a samozřejmě nejen v Žilinském kraji. Proto jsem uvedl výše terminálek Lietavská Lúčka…
Pak kvůli třešničce na dortu nazvat vlaky třeba Afrodité strela a dodat polepy na jednotky…. 💓👍😀👍😀👍😀💓
Polepy na jednotky, nikoliv na skla jak se v tom někde využívají…
Nebo Rajecká strela… 🚂🚃🚃🚃😀👍
Nějaký IDS tam je, ale co s ním, když vlaky jezdí jak noty na buben. Teď je situace ještě komplikovaná stavbou koridoru mezi Púchovem a Žilinou (pak Žilinou a Vrútkama, pak…) a vozovým parkem (pořád ještě hodně klasických souprav na osobácích). Až budou v provozu pantery a stavba pokročí někam dál, dalo by se s tím lépe pracovat. Ovšem za předpokladu, že MDVRR bude chtít, zatím tomu nic nenasvědčuje.
Rajecká Anča to bývala , když jsem tam zajel za jednou slecnou v roce 1988
IC 540: máte ve všem pravdu, akorát že opravit trať, nástupiště atd je věcí správce infrastruktury, tedy ŽSR…dopravce je v tomhle mimo hru. Stejně tak jako grafikon. Dopravce je až ten poslední…
Zdravím. Já to samozřejmě vím a je mi to jasné pane kolego. No vysypal jsem to tady tak jak to šlo neboť po přečtení toho článku mě píchlo u srdce. Jezdím do Rájeckých často, mám to tam rád, ale vždycky je mi blujno z toho skanzenu, přístupu a kdo ví čeho ještě….
No milujem Slovensko a nechystám to změnit… 😀
Len by som rád upozornil, že na Slovensku máme Denník N, s dvomi N. 🙂
Díky a omlouvám se za chybu.
Také vypichuji skutečnost, že provoz na regionální trati v severozápadní části Slovenska je (v souladu s tím, že železniční dopravu v ZVS na Slovensku má v kompetenci ministerstvo, nikoliv kraje) objednávána centrálně „z Bratislavy“ ministerstvem dopravy. Nikoliv samosprávným krajem.
Tady je jasně vidět , jak je dobře , že u nás objednávají vlaky kraje. Díky za to. Nebýt toho , tak to u nás dopadlo jako na Slovensku.
Uvážím-li, že ZSSK chybí v tomto regionu strojvedoucí a že Arriva nabídku ani nepodala, tak to o něčem svědčí.
Takovýhle lokálky… Já bych to hned zrušil!!!
Takovyhle staty… Ja bych to hed zrusil!!
Takovýhle Trondy… já bych to hned zrušil!!!
Nic lepšího jako nemáte?
takovýhle Nemáme… já bych to hned zrušil!!!
Si snad někdo myslí, že se ty vlaky vyrábějí na sklad.
Tak ten jedinej správnej co musel vyhrát něco na skladě má, protože tam s tím teď jezdí. A DB by Arrivě něco na zajištění provozu asi doma našla, ale očividně to zato nestálo, tak to vzdali
„Ministerstvo argumentuje tím, že předběžné oznámení v evropském věstníku zveřejnili více než před rokem a zájemci se tak měli možnost připravit.“ Připravit na kvalitní zpracování nabídky (kalkulace atd.), nikoliv připravit na pořízení vozidel/zaměstnanců atd. (je nesmysl, aby si vozidla/zaměstnance pořizoval dopravce v situaci, kdy ještě nemá jistotu, zda v soutěži zvítězí). Každopádně, tyto výmluvy se objevovaly i v několika českých městech a tamních výběrových řízeních na MHD (ve smyslu „sice mezi vyhlášením vítěze a začátkem účinnosti kontraktu jsou jen např. 3 měsíce**, ale ve věstníku to bylo zveřejněno o rok dřív“). ** Ve skutečnosti ještě méně – viz lhůty na… Číst vice »
Mají to hodně těžké zdůvodnit to tak , aby splnili legislativu , lidi neremcali a dostal to ten správný dopravce , nejlépe NÁRODNÍ . A cestující to odnesou , respektive nepoznají lepší . A přiznejme si , že doposud nevyjel žádný horší .
nemůžu si nevzpomenout na: „Hovoří k vám Prostetnik Vogon Jelc z Galaktického úřadu pro plánování hyperprostorové dopravy,“ pokračoval hlas. „Jak nepochybně víte, plány pro rozvoj okrajových oblastí Galaxie vyžadují vybudování nové hyperprostorové expresní dálnice, která má vést vaší sluneční soustavou. Vaše planeta je bohužel jedna z těch, které jsou určeny k demolici. Celá akce bude trvat necelé dvě pozemské minuty. Děkuji vám.“ Rozhlas umlkl. Děs nepochopení zachvátil přihlížející pozemšťany. Hrůza se zvolna sunula shromážděnými davy, jako by to byly železné piliny na listu papíru, pod nímž se pohybuje magnet. Vtom vypukla panika, zoufalá touha prchat, jenomže nebylo kam. Když to… Číst vice »
„Mel jste pravo vznest namitky nebo predlozit protinavrhy v patricne lhute.“ „V patricne lhute?“ opicil se Artur. „V patricne lhute? Dozvedel jsem se o tom vcera, kdyz ke mne domu prisel nejaky remeslnik. Ptal jsem se ho, jestli prisel umyt okna, a on na to ze ne, ze prisel zbourat dum. To mi ovsem nerekl rovnou. Nejdriv otrel par oken a vyinkasoval pet liber. Pak se s tim teprve vytasil.“ „Ale pane Dente, ty plany byly pristupne na mistnim planovacim urade tri ctvrte roku.“ „To jo, a jakmile jsem se to dozvedel, hned jsem se taky na ne sel podivat,… Číst vice »
„Nástenkový tender“ je na Slovensku zjevně stále oblíbená metoda. Kdo nezná, Google poradí.
A to je problém? Si je může pořídit a když nevyhraje tak může jezdit na komerční riziko.
„Si je může pořídit a když nevyhraje tak může jezdit na komerční riziko.“ Na příslušné trati patrně ani nemůže (omezená kapacita jednokolejné tratě, kdy v případě vítězství by jezdil v počtu a polohách spojů dle požadavků zadání objednatele; v případě nevítězství by „komerčně“ jezdil – pokud by se tedy vůbec vešel – v odlišných časových polohách, dost možná při odlišném počtu potřebných vozidel a pracovníků). Pominu-li ostatní aspekty nesmyslnosti vaší teze. Sečteno, podtrženo: ano, je to problém. (Ostatně, ani „národní dopravci“ nezvládají jezdit „na komerční riziko“ ty spoje, které jsou příslušným objednatelem „od-objednány“, přičemž v takových případech obvykle jde o… Číst vice »
Na této trati zcela jistě nemůže, díky chybějící Konský pri Rajci.
A kdo říká, že musí jezdit komerčně zrovna na trati, kde by se chtěl přisát na státní peníze?
„A kdo říká, že musí jezdit komerčně zrovna na trati, kde by se chtěl přisát na státní peníze?“ Pokud by namísto toho chtěl jezdit na hlavní trati (kde by kapacita tratě nemusela být takovým problémem), pak by zase měl nevhodná vozidla (ta, která by si „do foroty“ koupil pro trať Žilina – Rajec, by se nehodila – např. kapacitně/rychlostně/trakcí – na hlavní tahy). Plus mimo jiné také aspekt, že oni domluvení zaměstnanci (tzn. ti, které by si dopravce – dle teze „měli jste rok na přípravu od vyhlášení soutěže do termínu podání nabídek“ – měl zasmluvnit ještě před otevíráním obálek)… Číst vice »
A ŽSSK si pro tuto soutěž objednala do foroty nová vozidla, nebo tam budou dál neskutečně ojeté šroty bagety, proti kterým je i 814 relativní výkřik techniky?