V Prostějově představili vysokorychlostní výhybku pro 230 km/h do odbočky

Výhybka z DT - Výhybkárny a strojírny pro vysokorychlostní tratě. Pramen: ACRIVýhybka z DT - Výhybkárny a strojírny pro vysokorychlostní tratě. Pramen: ACRI

Jazyk výhybky má délku téměř 70 metrů, bude se vyrábět v nové hale.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozef

Á, zase vymysleli „teplou vodu“….

Jaaa

Ajéje, zase jediný správný dodavatel?

Dapa

Typický postup politiků. Už před 10 lety se vědělo, že ta výhybka je v havarijním stavu. Kdyby nezasáhli pošahaní politici, dávno tam stála nový modern výhybka.
Rekonstrukce – jakože zůstanou koleje? Ty zrovna jsou nejhorší na celém železnice, je to písek a bláto obalené kamením. A jak známo – nejdůležitější pro únosnost, životnost a bezpečnost výhybky jsou pražce.
Jó politici – nerozumí ničemu, nic neumí – ale rozhodovat chtějí o všem. Když se jim nelíbí posudek odborníků, osloví jiné (a zaplatí jim) – a kupodivu dostanou opačný posudek.

Dapa

Vyhozené peníze

tarten

Někdo z cechu formanů?

Dapa

Vlaky jsou přežitek

Jaaa

Auta jsou přežitek. 😛

mgr.pavel

Jak se vlastně takový výrobek testuje?

Jako vážně, jak lze nasimulovat provoz na takové výhybce?

Ptám se ze zájmu, nemyslím tím, že bych nevěřil v kvalitu té výhybky.

Dapa

Netestuje když tu vlaky jezdil maximalnil 110 km h

none

Uz jsem se lekl, ze je to vyrobeno pro nas…

milda

Ok kolik to bude mít přestavníku? Kolik snímaču polohy?
Jak se bude obsluhovat při poruše? Klikou?
Udržba? Západka na kolika místech, kdo to bude seřizovat?
Jestli to bude jako angličák s pohyblivýma srdcovkama a zámky pro případ poruchy tak to nebude umět nikdo nouzově obsloužit.

Lysimachia

Paráda!

To je ještě štíhlejší než 1:33,5, ne? Jaký má tedy úhel odbočení?

V130

1:55,3

Clovek

Svoboda se tim vytahoval na Twitteru.. Zajimalo by me, proc by to pro cesky VRT melo byt extra relevatni, urcite uz takovou vec umi vyrobit mnoho vyrobcu ve svete..

VRT Hranice

Neví někdo, jestli bude použita na obou sjezdech (východní i západní) z VRT Moravská brána do stanice Hranice? Vzhledem k tomu, že v SŽ stále šachují s finální podobou linkového vedení, tak by bylo přece krátkozraké, aby u východního sjezdu tato výhybka nebyla, protože tam je „teď“ jen REx s v(max)=200km/h.
Na západním, kde je Ex2, snad o výhybce pro 230km/h není pochyb
Děkuji za příp. odpověď

JiP

No ono by na koridorech na exponovanych usecich dost pomohlo, kdyby vjezdove vyhybky do stanic mezi skupinami mely do odbocky stejnou rychlost jako je tratova. Takhle expres mezistanicne neobjede ani zastavkovy osobak, kdyz to musi ze 160 zbrzdit 2x na 80.

Jiří Kocurek

Mno to by se dalo řešit i jinak: Že ten osobák pojede přes výhybky do odbočky „o kolej vedle“ a rychlík ho předjede přímou trasou. V zastávce by tak byly 4 výhybky a 4 koleje.

JiP

Na vetsine zastavek stavebne zcela neproveditelne.

qěcy

To se tam, kde nejsou v zastávkách podchody, nebo ideálně ostrovy, provádí dost blbě.

Twix

Někdy by to asi pomohlo, ale dost často ho na těch exponovaných úsecích mezistaničně neobjede hlavně protože by „pokosil“ dva až tři vlaky v protisměru…

Leinad

To by mělo smysl na čtyřkolejce spojky 1-3 a 2-4. Na tříkolejce 1-0-2.
Ale kde vychází pravidelné předjíždění protisměrem, bez sražení vlaků proti?

HLN

To v ČR nikdy nebudeme potřebovat

Jiří Kocurek

A tak co? Naběhnete na firmu a zakážete jim to vyrábět?

Tomas Rybar

To jste vydedukoval z čeho? Pan nepsal, že kvůli tomu firma nemá vyrábět. Texty nestačí jen číst, je třeba jim i rozumět.

Jan T.

Vy asi ne, ale já se rád rychlým vlakem svezu a už se to konečně blíží.

HLN

Já se taky rád svezu rychlým vlakem, nicméně v ČR je to těžká utopie

Jan

Jak se vlastně vybírá dodavatel výhybek? Požaduje SŽ konkrétního výrobce a model (aby bylo na celé síti pokud možno co nejmíň typů), nebo je to na zhotoviteli stavby, který vybere něco s požadovanýmy parametry?

Phoet

Tipoval bych, že se musí soutěžit

Os5600

Soutěží se firma která trať bude. V rámci toho jsou v zakázce uvedeny požadavky na svršek a spodek, mimo jiné i požadavky aby každá komponenta měla schválení od Správy železnic a dalších organizací. Dodavatel dopravní stavby, firma která dělá mosty, tunely, náspy, zářezy objekty pro staniční a traťové zabezpečení pak staví podle požadavků i svršek a osazuje schválené komponenty podle požadavků v zakázce.

qěcy

Výrobců materiálu svršku je víc. Musí mít každý prvek, nebo sestavu schválenou u SŽ. Kolejnice tu máme nové nejméně od tří výrobců, pražce od dvou, upevnění od tří nejméně.

Jaaa

A výhybky? 😉 😉 😉

Petr

Fakt už by to chtělo, aby nějaký aspoň krátký úsek VRT konečně vznikl. Ten přínos bude okamžitě znát.

Jiří Kocurek

Jo, je tady jedno úzké hrdlo, kde by to mělo smysl ihned, ikdyby se tam první týdny jezdilo jenom 100 km/h. Dnes je tam totiž několik km jedna jediná kolej, jako v dobách největší slávy Slavíčského tunelu.

Paja

Ne že bych nesouhlasil, dal jsem i palec. Jenže se určitě ozve víc lidí z více částí ČR. A rozhodovat, které místo „hoří“ nejvíc a kde to VRT spasí bych tedy s klidným svědomím nedokázal.

tarten

A proč by se to rozhodovat mělo? Každý s „pilotních“ úseků pomůže velmi mnoho. Pořadí záleží na čase praktické proveditelnosti.