V prosinci se vrátí přeshraniční vlaky Horní Lideč – Púchov, spojení zajistí ZSSK
Vlárský průsmyk, setkání vlaků Arrivy a ZSSK. Pramen: KOVED
Trasu obslouží jednotky ZSSK 813 a 913.
Trasu obslouží jednotky ZSSK 813 a 913.
No uvidíme na jak dlouho????
No nedávno psali i obnovení vlaků mezi Bylnicí a Trenčianskou Teplou. Tady už to ale nijak nezmiňují, takže předpokládám, že to už padlo.
To už bylo jasné od června, kdy to měli zařadit do návrhu. Pokud to návrhu nebylo tak se ja ro vykašlali. Kdyby to tam bylo ale neprošlo to kvuli Slovensku tak by se nic nestalo, ale snaha vidět byla.
Co zaznělo, bylo to, že nejprve se obnoví vlaky do Púchova a dalším krokem bude obnovení na Vláře.
Jakože sekvenčně? To je trochu divný přístup, mě z článků akorát vyplývalo že na Vláře se to protahuje z nějakých důvodů, ale nevím proč je zdržení tady do Púchova důvodem pro zdržení dole.
Někde jsem četl že pokud..tak možná od konce roku 25,ale to je jen teorie
Mám k té trati nostalgický vztah, jsem rád, že to jezdí.
Jako kluk (1959-1966) jsem jezdil každoročně na Slovensko, ještě s prepřahy (el/pára/el) a vždy jsem škemral, abychom jeli přes Púchov a ne přes Bohumín. Jeli jsme přes noc a já byl celou noc vzhůru a přes ty kopce stál u okénka a hledal vzdálená světýlka a koukal na jiskry.
To je něco, co si pamatujete celý život
To je tak, když dopravu organizuje těch našich čtrnáct pašalíků.
Pak jsou výsledkem šukafony pod dráty, neexistence osobní dopravy mezi sousedními kraji a podobně. Ne že by to MDČR nedokázalo taky pokonit, ale je tam alespoň jakás takás koncepčnost.
Jak by se to tady konkrétně mělo zlepšit? Spojení ze Vsetína do Valašských Klobouků je důležitější než do Púchova, kam jezdí EC, do jiných zastávek nebo v jiných časech se prostě v Lidči přestoupí. Směrem do Olomouckého kraje žádná díra není, do Vsetína zajíždí Os i Sp vrstva, což úplně nevím jestli by pod taktovkou MD vzniklo. Diesel pod dráty je tady nepodstatný, dráty tam jsou kvůli nákladní a expresní dopravě, ono tohle také časem přejde do (B)EMU.
Myslíte ty úžasné „Sp“, co od Hranic až na Vsetín zastavují úplně všude?
Jaka “Sp vrstva” prosimvas jezdi na Vsetin? 😂
… přičemž řeč je o přeshraničním spojení, kdy na opačné straně hranice objednává dopravu MD centrálně „z Bratislavy“.
Mmch. když tedy mluvíme o Zlínském kraji – kde že tam „není osobní doprava mezi sousedními kraji“?
Jo, dřív byly časy. Za komunistů byly čtyři páry rychlíků Brno-Trenčianska Teplá. Teď už ani jeden šukafon za den.
Jasně Os vlaky mezi Ústeckým a Středočeským krajem je asi objednávka z TEMU, podobně ÚL kraj a Liberecký a další jsou nic. Zlínský a Jihomoravský,…. Netvrdím, že je to ideální, ale časy Os vlaků Praha – Česká Třebová a podobně jsou naštěstí pryč.
Mimochodem stejným způsobem (pod licencí Arrivy) jezdí i vlaky ZSSK ze Slovenska na Vlárský průsmyk (viz úvodní foto).
a které ?
Pátek, neděle… stačí se podívat na JŘ…
Pod licencí Arrivy?🤔
jo
By mně zajímalo, jaké bude ve vlacích jízdné, když po hranici bude dopravce Arriva..mezinárodní jízdné u Arrivy neplatí.. Asi tam bude nějaká MPS Arriva/ZSSK😁
Možná krajské 🙂
To je ono, IDZK do Púchova🙂
JMK funguje do Myjavy…
Chápu to tak, že jde jen o licenci pro provoz v úseku, kde ji nemá ZSSK, takže bych očekával nějaký slovenský přeshraniční tarif.
No jestli to bude fungovat stejne jak na trati pres Prusmyk, tak potes koste… Aplikace ARR ani ZSSK vam preshranicni jizdenku nevyda (jestli uz tuto moznost pridali, tak se omlouvam za neaktualni informace), arrivacky pruvodci taktez ne, a na infolince se dozvim, ze se jizdenky kupuji u pruvodciho ve vlaku (jak asi, kdyz je tam zavedeny SVS)… No nakonec se jako jedine reseni ukazala nejaka mezinarodni jizdenka ZSSK koupena na pokladne v Trencine… 🙈
Podobná situácia existuje vo Zwardoni, ZSSK tam má nejaké osobitné cestovné.
No musí se začít malými krůčky, snad nízký zájem neodradí od dalšího pokračování provozu.
(Linka bus 300 zůstala taky neosekána navzdory zlým jazykům…)
Myslím, že kamenem úrazu tady, ale i na většině dalších přeshraničních i vnitrostátních spojení je fakt, že vlakovou dopravu objednává pouze MD, které to moc neobjednává a spíš to nechá na ZSSK, jak se jim to zrovna líbí
ZSSK neobjednava vôbec nič, všetko ide cez MD.
Hä? ZSSK pochopitelně neobjednává vlaky, to dělá objednavatel, čili MD, na to jsou zákony, to mi nemusíte říkat. Fakt je, že si ZSSK diktuje, co si bude MD objednávat. Viz Břeclav – Kúty, Myjava – Velká nad Veličkou, Mosty u Jablunkova – Čadca
Což je ale divné, protože v tom případě by toho měli chtít po MD co nejvíc, ne? Čím víc toho odjezdí, tím víc dostanou. A ne že si nadiktují pět párů za den…
Neboli jak rozkouskovat spojení Přerov – střelná.. dieselem pod dráty.
Přesně
A ta velká oprava s NAD mezi Hranicema a Přerovem, ta by se taky nestala!
Opravovat pár km mezi Lipníkem a hranicemi…tři roky to umí jen Náhradní autobusová doprava tam na vlaky nepasuje
To by se při objednávce ministerstvem nestalo!
Kolik že těch přímých vlaků Přerov – Střelná jezdí? 😁
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/162365760/k280_od_2024-06-09.pdf/265edf73-60dd-4f6b-96fc-353d2546a9b1
Teď žádné. Ale jezdily, když dopravu ještě objednávalo MD
🤣 To za první republiky jezdily parní vlaky.🤣 A ldo tím jezdil celou trasu? Celodenní výlet. 🤣
Jezdily, ale hodně cestujících jelo mezi stanicemi které dnes šikovněji obslujují EC a Sp vlaky. Přímé vlaky ze Vsetína do Bylnice mají větší význam než do Střelné.
Čímž potvrzujete, že to rozkouskování není žádný problém. Já si pamatuji i přímé osobáky Břeclav- Ostrava a taky se po nich nikomu moc nestýská. 😉
Jezdilo
Pokračování Os od Hranic „pouze“ do Střelné je úplně o ničem, pokud vlak nepokračuje do Púchova, naopak je žádoucí vést do budoucna přímé vlaky do Bylnice.
Pokud leží 80% úseku na Slovensku, zní to logicky, ale cestující na obou stranách za ty roky odvykli…
Neskutočné, ZSSK a MD konečne zistili, že aj s iným než „národným“ dopravcom sa dá… nazvime to „spolupracovať“ 🙂
A teď si představte, že by se domluvil Trenčianský a Zlínský kraj na provozu osobních vlaků, čímž by slovenské MD zcela obešli. Ještě aby tak Vsetín a Púchov byly dojezdové zóny IDS. To by snad na Slovensku museli rušit kraje…
Trenčiansky kraj vlaky neobjednává.
Však píšu „představte si“ … že by bylo něco jinak, než je.
To by nebol zlý nápad – zrušiť kraje a zredukovať okresy na 35. Viete koľko by sa ušetrilo? Hneď by boli peniaze na železnice a zdravotníctvo……
No… Měl jsem zde již drobnou zmínku u jiného článku. S pohledu efektivity bych to viděl u nás na 7-8 + 1 krajů, na Slovaču 3-4 +1, k tomu s nějakým přiměřeným počtem obcí s rozšířenou působností. Ale jak jsem také psal – v případě vyšších postů a politických „flíčků“ jsme již ve sféře zbytných koryt… Či snad nezbytných…?!
Několik let zkušeností s provozem na trati Bratislava – Komárno, několik let rozhodování se s rychlostí srovnatelnou s rychlostí modernizace slovenské železnice se podařilo. K tomu přičtěte, že vlak zajišťuje pouze ZSSK, tak se ta potupa, že to bude na licenci Arrivy dala zkousnout. Zvláště, když už není vlastěná přes DB německým státem. Připomínka z minulosti tak nehrozí. I politický rozměr je přijatelný. 😉
No, 50 rokov starými šukafonmi to fakt vytrhnu z biedy … ľudia sa teraz do vlakov len pohrnú ….
Jde o princip. Přece nemůže jezdit do Púchova Arriva, když má nabagrováno ZSSK.