Doprava ve městě Metro

V pražském metru přibyly další čtyři stanice s vysokorychlostním internetem

Souprava metra na trase C. Foto: DPP
Souprava metra na trase C. Foto: DPP

Mobilní operátoři začali se zkušebním provozem vysokorychlostní mobilní sítě v pražském metru na trase C mezi stanicemi Muzeum a Nádraží Holešovice. Kvalitnější signál tak mají cestující v celkem čtyřech stanicích. Zasíťování dalšího úseku dnes oznámil Dopravní podnik hl. města Prahy v tiskové zprávě.

V následujících týdnech budou operátoři technologii ještě odlaďovat podle aktuálního provozu. Zákazníci tak mohou využívat mobilní služby poslední generace celkem v 16 stanicích a přilehlých tunelech na trasách A a C pražského metra,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Do konce března příštího roku se síť rozšíří do dalších 16 stanic a přilehlých tunelů na trasách A a B. „Tímto krokem budou pokryty stanice v širším centru hlavního města, které z pohledu prací zároveň patří k těm nejobtížnějším,“ dodala Řehková. Kompletně by mělo být metro pokryté do konce roku 2021. DPP současně koordinuje ve spolupráci s mobilními operátory přípravu projektu nové trasy D tak, aby pokrývání nových úseků metra signálem 4G bylo již organickou součástí výstavby.

V současnosti mohou cestující využívat mobilní služby ve standardu 4G již v 16 stanicích a přilehlých tunelech v úsecích Bořislavka – Nemocnice Motol (4 stanice) na trase A, na trase C v úseku Muzeum – Roztyly (8 stanic), a ode dneška také v úseku Muzeum – Nádraží Holešovice (4 stanice).

Do konce března má být hotovo na trase A mezi Muzeem a Dejvickou a na trase B mezi Smíchovským nádražím a Palmovkou. „Aby MHD využívalo skutečně co nejvíce lidí, musí být rychlá, spolehlivá, cestující se v ní musí cítit dobře a je důležité, aby také měli možnost využívat vymožeností moderní doby, jakou LTE pokrytí bezesporu je,“ doplňuje Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Konsorcium operátorů a společnosti CETIN pokrývá pražské metro 4G technologií na vlastní náklady. Výstavbu koordinuje společnost T-Mobile Czech Republic. Pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi stojí v průměru 10 milionů Kč v závislosti na jeho délce. Výstavba LTE sítě může v metru probíhat pouze v noci, v krátké době necelých tří hodin, kdy vlaky nejezdí. Výstavbu je třeba koordinovat s probíhající rekonstrukcí některých stanic a tunelů, které mají přednost, a během kterých síť LTE instalovat nelze. Každou noc pracuje v metru na několika místech najednou na 70 techniků operátorů. K instalaci a montáži sítě LTE do jedné stanice je potřeba 50 hodin. Pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi zabere 2 měsíce v obou směrech.

22
Diskuze

avatar
6 Komentáře
16 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
KarelFAlibabaJiří KocurekKarelPajin Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karel
Host
Karel

Ještě bych do tunelů metra vypustil pár stacionárních družic, aby mi tam fungovalo GPS.

Karel
Host
Karel

Pokud by opravdu přibyly čtyři stanice, tak bych je bral i bez internetu.

jirka
Host
jirka

Proste cesky starosti – sice MHD krome metra nefunguje (pomala, spinava), ale nejdulezitejsi je Web Connection. to aby cesi nemeli cas premyslet..

jva
Host
jva

Takže na jedné staně malujeme panáky na chodník co by varování před nesledováním provozu, na straně druhé technologie toto nesledování z velké části zaviňující zavádíme tam, kde případná nehoda bývá „konečnou“ pro datového závisláka s nepříjemným dopadem na tisíce cestujících na trase s nehodou zastaveným provozem… Aneb když jeden ouřada neví, co dělá druhý, měla by se zřídit koordinační komise (blijící smajlík).

Y.K.
Host
Y.K.

Chcete říci, že je nebezpečné přecházet koleje v metru nebo co? 😀

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

Co je nebezpečného na tom, že si během cesty metra přečtu maily nebo třeba nějaké zpravodajství? Nebo jste to myslel tak, že by do toho mobilu čuměl fíra z té soupravy metra?

Andros Baman
Host
Andros Baman

Jen patologicky zavislej clovek nevydrzi 20 minut bez mobilniho signalu. Posledni, co mi v narvanym metru chybi je, aby kolem me lidi nahlas probirali venceni psu a zahejbani manzelek.

Y.K.
Host
Y.K.

O internetu jste někdy slyšel?

Andros Baman
Host
Andros Baman

To jsou takovy ty wifiny, co se sem pres ne pise?

MartinS.
Host
MartinS.

jj… to jsou ty internety… 😉

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

Já v metru netelefonuji, je tam hluk. Ale data ocením. Jestli Vy si nedovedete představit jiné využití mobilu, než na telefonování, je to spíš Váš omezený rozhled…

Alibaba
Host
Alibaba

Připojím se k vám. Asi jsem už starej 🙂 , ale mě taky neexistence signálu v metru nějak netrápí(netrápila).

Karel
Host
Karel

A svítit by se ve vagónech taky nemuselo. Kdo nevydrží dvacet minut potmě, je rozmazlenej.

Alibaba
Host
Alibaba

Ne, to nemuselo. 🙂 Na výstup a nástup by postačilo světlo ve stanici. A tunelech za jízdy… 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Místo, aby se dívali z okna nebo do stropu, tak čumí do displeje.
Místo, aby poslouchali bouchání podvozků, poslouchají Umbrtku.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Je ostuda, že v dnešní době není metro pokryté celé. Operátoři a DPP mají skluz cca 20let.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno v roce 1999 nebyl ani EDGE, natož vysokorychlostní internet. Což ovšem neomlouvá absenci hlasových služeb.

Nicméně místa bez signálu se najdou i v mnohem příznivějších podmínkách, než je 30 metrů pod zemí. Například na prvním koridoru v Polabí jedno takové místo je, u Chvaletické elny, jestli se dobře pamatuju.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Testovací provoz v tunelu pro GSM byl zahájen v březnu 1999. V té době jsem jako mladý naivní očekával zavedení signálu v celém metru do dvou let. Za těch 20 let operátoři dokázali jen dojit nás jako zákazníky a investovat minimum do rozvoje sítě. Bohužel jedna z ukázek, jak to v ČR chodí.

KarelF
Host
KarelF

Takových míst je daleko více. Proč asi se uvádí pokrytí populace 99% a nikoliv pokrytí území. Protože bychom se dostali na daleko méně % . Nemusíme chodit daleko Praha a střední Čechy kde se celkem dost pohybuji. Občas když jsem na WC tak si chci něco přečíst budete se divit na kolika místech a to je v městě můžete být rád, že máte jen EDGE. Takže na přečtení „novin“ smůla. Takže TM s CETIN by měl korigovat výstavbu sítí tak, aby nebyl signál jen na ulici, ale i pořádně v domech.

Radek
Host
Radek

Operátoři prostě chtěli, aby jim to DPP zaplatil a když nezaplatil, tak ho chtěli vydusit. No a nepovedlo se – teď to naštěstí platí operátoři.

LWQ
Host
LWQ

Rekl bych, ze hlavni ostuda u tak mladeho metra je, ze dosud neni 100% bezbarierove. Ale absence 100% signalem je take ostudne.

Pajin
Host
Pajin

Království za realizovatelný bezbarierový projekt pro stanici Kačerov…

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll