V pražském metru přibyly další čtyři stanice s vysokorychlostním internetem
Mobilní operátoři začali se zkušebním provozem vysokorychlostní mobilní sítě v pražském metru na trase C mezi stanicemi Muzeum a Nádraží
Mobilní operátoři začali se zkušebním provozem vysokorychlostní mobilní sítě v pražském metru na trase C mezi stanicemi Muzeum a Nádraží Holešovice. Kvalitnější signál tak mají cestující v celkem čtyřech stanicích. Zasíťování dalšího úseku dnes oznámil Dopravní podnik hl. města Prahy v tiskové zprávě.
„V následujících týdnech budou operátoři technologii ještě odlaďovat podle aktuálního provozu. Zákazníci tak mohou využívat mobilní služby poslední generace celkem v 16 stanicích a přilehlých tunelech na trasách A a C pražského metra,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
Do konce března příštího roku se síť rozšíří do dalších 16 stanic a přilehlých tunelů na trasách A a B. „Tímto krokem budou pokryty stanice v širším centru hlavního města, které z pohledu prací zároveň patří k těm nejobtížnějším,“ dodala Řehková. Kompletně by mělo být metro pokryté do konce roku 2021. DPP současně koordinuje ve spolupráci s mobilními operátory přípravu projektu nové trasy D tak, aby pokrývání nových úseků metra signálem 4G bylo již organickou součástí výstavby.
V současnosti mohou cestující využívat mobilní služby ve standardu 4G již v 16 stanicích a přilehlých tunelech v úsecích Bořislavka – Nemocnice Motol (4 stanice) na trase A, na trase C v úseku Muzeum – Roztyly (8 stanic), a ode dneška také v úseku Muzeum – Nádraží Holešovice (4 stanice).
Do konce března má být hotovo na trase A mezi Muzeem a Dejvickou a na trase B mezi Smíchovským nádražím a Palmovkou. „Aby MHD využívalo skutečně co nejvíce lidí, musí být rychlá, spolehlivá, cestující se v ní musí cítit dobře a je důležité, aby také měli možnost využívat vymožeností moderní doby, jakou LTE pokrytí bezesporu je,“ doplňuje Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Konsorcium operátorů a společnosti CETIN pokrývá pražské metro 4G technologií na vlastní náklady. Výstavbu koordinuje společnost T-Mobile Czech Republic. Pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi stojí v průměru 10 milionů Kč v závislosti na jeho délce. Výstavba LTE sítě může v metru probíhat pouze v noci, v krátké době necelých tří hodin, kdy vlaky nejezdí. Výstavbu je třeba koordinovat s probíhající rekonstrukcí některých stanic a tunelů, které mají přednost, a během kterých síť LTE instalovat nelze. Každou noc pracuje v metru na několika místech najednou na 70 techniků operátorů. K instalaci a montáži sítě LTE do jedné stanice je potřeba 50 hodin. Pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi zabere 2 měsíce v obou směrech.