V pražském Braníku by u nádraží mohla vyrůst nová tramvajová vozovna
Terminál MHD Braník. Autor: Honza Groh (Jagro), https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9659839
Studie zahrne také parkoviště P+R, odstavnou plochu pro autobusy MHD, umístění tramvajové smyčky a návaznost na vlaky.
Existuje v Praze delší tramvajová trať bez kolejového rozvětvení než Palackého náměstí – Sídliště Modřany?
Myslíte Výtoň – Sídliště Modřany?
Myslíte Nádraží Braník – Sídliště Modřany?
Smyčky jako Kuba2 bych do délky trati nepočítal.
Výtoň – Sídliště modřany 10,16 km
Výtoň – Libuš 12 km
Výtoň – Nové Dvory 13,88 km
Na Knížecí – Holyně 7,35 km
Na Knížecí – Slivenec – 7,7 km
Vítězné Náměstí – Dědina – 7,16 km
Anděl – Sídliště Řepy – 7,66 km
ostatní tratě jsou pod 5 km
Ani výstavba dvoreckého mostu a tím zkrácení o 2 km pořadím nezamíchá.
Právě že Dvorecký most a potenciální vozovna na Nádraž Braník RELEVANTNÍM PRAKTICKÝM pořadím zamýchá výrazně – výjezdové a zátahové trasy do Modřan(Libuše/Nové Dvory) i na Sídl.Barrandov (Holyně/Slivenec) se proti současným z Pankráce/Strašnic (na Fidlovačku cca na minutu stejné časy jízdy) či Motola (i z Pankráce/Strašnic cca na minutu stejné časy jízdy na Palackého náměstí) zkrátí tak na 1/3!
Tak jako TT Motol – Vypich výrazně zkrátí výjezdové a zátahové trasy TRAM na Vypich a Bílou horu (nově z Motola místo dosavadních Vokovic přes Vítězné nám. a Prašný most.
Co se týče výjezdů z vozoven, to by hodně pomohla i TT Jeremenkova. Jenžě to asi nikoho netrápí, když se z Pankráce skoro 50 let jezdí oklikou, co se projelo jalových kilometrů jenom mezi vozovnou a Povstáním.
Ono to dost lidí trápí, ale bohužel to blokuje MČ Praha 4. 😉
A nemělo by se zapomenout na hostinec pro Tři sestry, když jim byl nedávno provoz ve Střešovické vozovně ukončen.
V nové vozovně, Nová kovárna ♡
Kavárna…
😃
Velmi cením, že se k tomuto místu přistupuje koncepčně. Je to zanedbaný prostor, který má velký potenciál ve více směrech. Vozovna je fajn, ale umístit vozovnu tak, aby se na území vešla i administračka, parking apod., vše by spolu fungovalo a zapadalo do sebe a ještě by to dobře navazovalo a zkrášlilo ušmudlané okolí.. To je postup úplně nejlepší! ☺
Možná by si to zasloužilo, díky své komplikovanosti, i nějakou jednodušší urbanisticko architektonickou soutěž. 🙂
Jen to ne. Smyčka v Braníku by se měla zrušit a místo ní postavit domy, které budou mít úpravu proti povodním.
Souhlasím, postavit dům s úpravou proti povodním, ve kterém budou deponovány tramvaje.
Přičemž P+R může být v patře pod tramvajemi. Evakuace takového prostoru je relativně jednoduchá.
Jako že budou na kuřích nožkách, aby se voda mohla rozlít pod nimi a nezpůsobovala větší škody dále po proudu? A co přestup tramvaj-autobus-vlak, bude se chodit přes barák? Za mě by bylo lepší provést smyčkou trať od Modřan včetně možnosti obratu i z toho směru. Co místo stávající lochnesky, toť otázka – komunitní zahrady, sportoviště, letní kino? Anebo ty baráky na kůlech tedy, no…
A nemůže mít úpravu proti povodním i vozovna? Může!
Tramvaje mám rád a chápu, že vozovna v těch místech by asi pro vypravování na linky byla ideální a výborně by posloužila také v době výluk na trati do centra. Jenže mám také před očima rok 2002, kdy tam stál tak metr vody. Protipovodňovým opatřením sice důvěřuji, ale přesto tam ohrožení pořád nějaké cítím, fakt, že město vlastní potřebné pozemky by se s tímhle obchodovat neměl. Raději bych vozovnu viděl třeba jižně od stanice observatoř Libuš, tam se stejně nic velkého vysokého stavět nemůže, je pod tím bývalá skládka inertního odpadu (bohužel tam skončil i nějaký komunální). Jiná možnost, v… Číst vice »
Ale prosim vas, jake povodne, staci se mrknout kousek vedle do Holesovic, takovy krasny bytovky tam nedavno postavili kousek od Libenskeho mostu.
Staci, pokud povodnova mapa dotcene uzemi proste nejakou shodou nahod obejde. Jakapak rizika, neni zakresleno na povodnove mape = povoden tam nemuze byt, to da rozum 🙂
https://www.kverulant.org/cases/developer-stavel-na-zaklade-zfalsovanych-povodnovych-map/
Pro připomenutí, fotka z 14.srpna 2002. https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/povoden_2002/povoden_2002-112.jpg
Více zde: https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2017081501
Vozovna se už dávno plánovala v Hodkovičkách u Černého koně. Pak úředníci „usoudili“, že je to záplavové území, a pozemek získal developer, kterému to nevadí. Po 10 letech se přišlo na to, že vozovna je tu přeci jen třeba. Odhaduji že historie se bude opakovat.
Na skládce radši ne, terén má sklony se hýbat.
Ideální by bylo, aby se všechno vešlo do jednoho baráku (vozovna, parkoviště, odstavná plocha a nějaké kancly s výhledem)… Každopádně na P+R je to už trochu moc v centru (neřeší to kapacitu Spojky/Barranďáku a zejména sjezdů z nich)…
Doporučuji se podívat třeba do Curychu jak může vypadat taková vozovna: https://goo.gl/maps/tbKB3YM6TBLpHu8f8
Je vidět, že v Praze máme místa stále dost, že si jím dovolíme plýtvat tak jako v Hloubětíně, Strašnicích či Vokovicích.
To je paráda
Mě kdysi zaujala tahle vozovna v Miláně
https://maps.app.goo.gl/Y4jX6A3TbAAA5Ay89?g_st=ic
Jak je velká…kolik je v ní denního světla…
Něco tak malého a nepraktického jako mají v Curychu nám bude k čemu ?
K čemu je dobrá menší vozovna ve městě? No třeba k tomu aby první ranní spoje nemusely zbytečně vyrážet prázdné z periferií aby obsloužily centrum města až o půl hodiny později či k řešení různých neočekávaných problémů, kvůli kterým kolaps dopravy na jedné straně města způsobí problémy i na straně druhé. No a ten obytný komplex nad ní je dobrý k tomu, že brání šíření hluku a také zlevňuje celou stavbu vozovny neboť nezabírá extrémně drahý objem prostoru ve městě.
Nevím proč to nazýváte plýtváním. Ty vozovny se stavěly v době, kdy kolem nich byla pole a maximálně pár statků. Dnes se nám velmi hodí, protože tramvaje najíždí na linky během pár zastávek. Je to plocha účelně využívaná 24 hodin denně, což se obvykle nedá říct o jejich blízkém okolí.
Zastavit každý metr čtvereční hustou zástavbou bez občanské vybavenosti, bez adekvátní dopravní obslužnosti a zelení napíchanou akorát do pár hluchých míst je sen každého developera.
Tak třeba vozovna Strašnice by se při příští rekonstrukci takto klidně mohla předělat. Lidem bydlícím v okolí by se ulevilo od hluku a vznikly by nové byty ve městě kde je o ně nouze. O občanskou vybavenost bych se ve Strašnicích nebál.
Když se podváte na budovu naproti přes ulici uvidíte druhou vozovnu asi 10x větší.
V Modřanech je nějaká vozovna?
To sice ano, ale proč nevyužít příležitost a nepostavit nad vozovnou další prostory s jiným využitím. Už v gotice stavěli domy na náměstí tak, že v přízemí byl obchod/dílna a v patře se bydlelo.
Hloupý nápad i z hlediska zbytečných zátahů. Byla by více potřeba na Libuši.
A kam byste ji tam vrazil? Do přírodní památky, nebo připravované bytové výstavby?
Mohla by být pod zemí
Což bude o dost dražší než ty zbytečné zátahy, které by to řešilo.
Z Libuše by bylo zbytečných zátahů více a do centra ještě dál než do Vozovny Kobylisy, kam už dnes jezdí jen pár lidí. Kolik linek v Libuši bude končit, dvě? Tady pokryjete i krátké spoje do Bráníka, kousek dál bude Dvorecký most a můžete jezdit rovnou z Barrandova, Hlubočev, Smíchova.
Vždycky jen 1, a to ta nejkratší.
Ty ostatní pak mnohem dříve (zde Dvorce).
Nebyla. Už jenom z toho důvodu, že tam žádná tramvaj jezdit nemusí (nebo jen 1 linka).
A hlavně taky proto, aby při nájezdu na linku nevozily ty tramvaje vzduch…
Včera jsem tam byl a přesně myslel na zlepšení přístupu tramvají k vlakům.
Vozovna o rozměrech 100 × 200m se tam vejde úplně přesně a předpokládám, že tramvajová smyčka bude navržená na její střeše. Nájezd na ni Pikovickou. Tím odpadne i ten terénní zlom u nádraží.
Jen si nedovedu představit to P+Rko, aby to zase nebyla šílená hmota.
Smyčka na střeše je podivné řešení, akorát by to prodražila, se zbytkem trati bych už nehýbal kromě osazení rychlostních výhybek. Na konečné to mohou prostě projet vozovnou a je to. Využití je to drobé, Nádraží Braník je snad největší smyčkou v celé Praze, takže místa je dost na vozovnu i na zastávku. Podchod vytáhnout na sever místo na jih a je to akorát.
Schválně si vezměte mapu a koukněte, kolik místa tam je. Není to zas tak moc, pokud by to kapacitně mělo odpovídat třeba Pankráci
Moc to není, ale kapacita třeba Žižkova by se tam vešla akorát. Záleží jak budou chtít dimenzovat autobusovou zastávku a odstavy plus to parkoviště.
Jelikož je v plánu zrušení 190 a nahrazení v trase po Černý kůň 106, tak na konečnou v Braníku bude zajíždět jen 121. Redukce autobusové dopravy zde bude markantní.
A až bude v některém úseku potřeba náhradní autobusová doprava (za tramvaj či za vlak), tak co? Ono už teď tam těch spojů není moc, navíc 190 jen projíždí a neodstavuje.
V Ženevě je smyčka nad vozovnou. Švýcaři v tom nevidí problém.
Problém to není, ale o kolik se prodraží výstavba, pokud má střecha nést provoz tramvají? A jaký bude rozdíl v kapacitě?
Plus výluka všeho kvůli rekonstrukci něčeho. Provoz s permanentním denním svícením (jo, lze i poptávkově, ale). Jak dlouho to tam mají a jaké jsou s tím zkušenosti?
No jo, Švýcaři jsou tak blbí, že na tohle vlastně nemysleli. Běž jim to tam vysvětlit.
👍
Vy je máte koukám hrozně rád. Jedna věc je něco postavit, jedna si to chválit. Víte že si to řešení chválí, nebo víte jen to, že to postavili?
Ano, mám je hrozně rád. Proč bych neměl? Jsou v rozvoji a v uvažování dopravy o 150 let dopředu.
Co vím nebo nevím, není podstatné. Já třeba vím, že postavili Gotthardský tunel. Myslíš, že si to řešení chválí nebo víš, že ho jen postavili?
Výborně…tak ať sem pozvou…
Zkrátka to udělat tak, aby se z refýže dalo jít rovnou do čekárny nebo na nástupiště… 😉
Pikovická je ale v úrovni tramvají, ne vlaků. Nájezd na střechu = další lochneska + spotřeba energie v případě zastavení pod svahem. Smyčka na střeše = dynamické zatížení konstrukce. Co bych uvítal, je spíše protažení tratě od Modřan smyčkou a tím výrazné zkrácení přestupů (zvláště stávající okliky podchodem), za cenu určitého zcivilnění modřanské výpadovky. Jo, šlo by i zachovat lochnesku jejím přisunutím na vozovnu, ale nájezdové rampy by byly patrně dost příšerné.