V Praze začínají dvě velké tramvajové výluky. Omezí přes dvacet linek, změní noční přestupní bod
Tramvaj u Národního divadla. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
U nočních tramvají se bude přestupovat nově na Karlově náměstí.
U nočních tramvají se bude přestupovat nově na Karlově náměstí.
Dobře, výluky TRAM jsou, ať jsou z jakýchkoli důvodů. Nikoli proto, že se Witovský nebo Šurovský blbě vyspali ….
Ale na pováženou je, když místo dvou linek 11/13 jezdcích v proloženém intervalu 5 / 6 / 7,5 minuty jezdí NAD v intervalu 15 minut …. a to ještě – z důvodu „konfigurace“ trasy v části trati jen jedním (okružním) směrem ….
Zajímavé… Já už se sice po Praze moc nepohybuji, ale dřív, pokud se pamatuji, dávali NAD bus 2x častěji než tramvaj, takže když tramvaj měla interval 8/10/15 minut, bus jezdil každé/ých 4/5/8 minut.
Tak to je špatný…
Leda že by měli nějaké kloubové doubledeckery…
Proč ruší 4,5 a 21? Jejich tras se výluky netýkají. Není spíše snaha seškrtat spoje v době dovolených?
Z Barrandova nyní bude horší spojení na druhý břeh Vltavy. Předtím se dalo dojet na I.P.Pavlova (4) i na Václavák (5) bez přestupu.
Taky mi připadá, že změny linek budou mít dopad na 2x více lidí než nutně musí mít. Kromě šetření za tím může být propustnost křižovatek…?
Nerad bych se pletl, ale ta rekonstrukce vodovodního řádu není na Bělohorské, ale Vinohradské u Olšanských hřbitovů… ty výluky by jinak nedávali smysl
Opravte si „i“.
hmmm, takze jediné co mám ještě chybí ke štěstí…je výluka metra.
Ta byla minulý týden.
Zapomínáte na opravu vodovodu. Náhradní zásobování vodou, cisterna na ulici o tři domy vedle. Pitná pouze po převaření.
jako že budou 10 a 16 jezdit prěs floru rovně dolu na olšaňák bude dobrá sranda, to asi pár lidí zmate. to si budu muset projet.
Jojo, nejlepší je dělat všechno najednou :).. A nejlíp co nejméně logicky, ať to nasere co možná nejvíc lidí, viz souběh neprujezdneho pojezdu na Zahradním městě a zúžení na Jižní spojce, to mohl vymyslet opravdu jen bez pardonu imbecil…kdysi se nadávalo, že za všechno může Krnacova, ovšem za primátora Houby mi to přijde možná ještě horší… Logiku holt nehledat a smířit se s tím, že podle radních v Praze přes prázdniny lidi do práce mhd nejezdí 😉
Sice s podstatou příspěvku souhlasím, protože pražská magistrátní banda měla před volbami milion řečí o zlepšení koordinace výluk, uzavírek a oprav (skutečností je pravý opak), na druhou stranu přímo od zdroje vím, jak je složité se vůbec domluvit třeba se síťařema, když DPP potřebuje někde „opravit koleje“. A naopak, síťaři či stavaři občas postaví DPP nečekaně před hotovou věc, nebo „na poslední chvíli“. Jsou to často boje o termíny a myslím, že by se uživila funkce městského či oblastního koordinátora, který by dokázal všechny zainteresované strany srovnat do termínové latě nebo nějakého koordinovaného postupu. Štěrboholská spojka je reklamační oprava, načasování… Číst vice »
Mě nejvíc vadí ta doba co to dělají. Výstup na Andělu na autobusové nádraží je zavřen na 11 měsíců. To mi přijde hodně.
Tak to mě spíše „dojali“ S pseudoopravou okolo ženských domovů, už od února je to tam uzavřený z důvodů havarijního stavu trati, nyní máme červenec a ještě se tam na nic nešáhlo.. Zajímalo by mě jestli to spíš nebylu ulidba sekyrovi kterej tam v okolí staví, aby si nemusel zajišťovat stavební jámu..
Zajímavé. Tramvajovou trať nad tunelem taky opravovali, až když bylo hotové definitvní ostění.
Zrovna na těch Vinohradech za to DPP nemůže, tam se má opravovat vodovodní řad.
Most u Národního divadla také není akce dpp ale tsk, ikdyž oba podniky mají stejného majitele.
Ano, lepší by bylo neopravovat vůbec, nebo opravovat hezky postupně na podzim nebo na jaře, až bude větší provoz, že?
Tedy to je masakr. Když se člověk podívá na souhrnné výlukové schéma, tak aby si i Pražák bral s sebou průvodce, jakou linkou se kam dostane. O prodloužení jízdních dob té úžasné MHD, kterou se tak rád chlubí jistý pražský radní, nemluvě. Skoro nic nejede po své normální trase. Jinak nechápu, jak na obratiště Radošovická chtějí nacpat výlukovou linku 32, když tam končí kvůli výluce všechny spoje linky 22. Chápu, že se to musí opravit, ale nacpat všechny výluky najednou do centra města mi přijde poněkud kontraproduktivní. Jiné rozložení v čase a místě by se dalo jistě vymyslet.
Před výlukou na Radošovickou jezdily 22 a 22, teďka 22 a 32. (Nějak při výlukách zapomínají říkat, jestli bude tramvaj v polovičním intervalu nebo ne.)
Není třeba spojení složitě vymýšlet. IDOS má při vyhledání trasy všechny výluky zohledněné.
Idos má zohledněné výluky, ale optimální spojení často nenajde – časy na přesun při přestupu jsou většinou nadsazené, takže při přestupu mezi linkami metra a z metra nabízí i při nastavení maximálně zkrácených časů na přestup až následující spoj, než jaký se stihne běžně, jindy zase nabízí přestup, který se reálně nestihne (ať už pomalu pohyblivým cestujícím, podceněním doby na přestup nebo kvůli světelné signalizaci či soustavnému zpoždění některé z linek).
Ano, někdy to chce si pohrát – když třeba víte, že od polikliniky do metra na Budějovické náměstí to za dvě minuty dáte sotva během, když je zavřený výstup (a ještě to jako na potvoru od Strže preferuje 193 před 118, někdy to člověka honí přes Pankrác – tuším také dvě minuty na celý ten pochod) 🙂
Řeším – viz výše – individuálním podnětem ke styčnému pracovníkovi IDOSu (Chaps s.r.o.)
Ha, ha – dovolte ať se zaměji. Pánovi, co má v DPP na starostí IDOSí data jsem X krát posílal časové připomínky k přestupním časům mezi označníkem číslo X a číslo Y nebo z nástupiště METRA …. Prostě ty uvedené časy nebyly reálné, třeba jen proto, že ukázněný cestující čekal na světlech na zeleného panáčka …. Pro každý přestup / přesun mezi dvěma označníky lze zadat odlišnou dobu …. V Metru je třeba počítat s nejvzdálenějším bodem výstupu cestujícího (první nebo poslední dveře) – dobou na chůzi po nástupišti (s rezervou 2 minuty), dobu strávenou na eskalátoru (na Náměstí Míru… Číst vice »
No jo, když on idos neví, jak rychle chodíte. Ale Metro jezdí co 2 minuty, tak to snad není takový problém, jako když člověku ujede přípoj od rychlíku a další jede za 58 minut.
Tam stačí mít 10-15 minut přestup.
No a pak si někdo najde „optimální“ spojení, první tramvaj se někde připozadrbne, přípojná ujede a dotyčný se může přeskočit a nadává celému světu…
Zase možná lepší udělat vše najednou, než mít pořád někde něco. Část lidí je z města pryč, přeplnění turisty se nekoná, vydáte jedno souhrnné schéma pro neznalé namísto „každý týden v roce jiný leták“…
V článku je podáno jako velká revoluce ale prakticky je seznam změn kratší, protože už linky takto jezdí, resp. nejezdí, ze stávajících výluk, zejména oprava Palackého náměstí. Linka 2 už několikátý týden jezdí na Špejchar, 4 a 5 v provozu nejsou ani nyní. Výluka v Bělehradské bude větším zdrojem změn a způsobí „převlékání“ některých linek na jiná čísla.
Přesně, výluka Palačáku měla dopad větší.
Takže linka 20 bude jezdit normálně.
A nezbývá než doufat, že ty výlukové linky budou obsluhovány hřebíkovými 15T, takže na 20 budou jezdit normální tramvaje…