V Praze začíná sezona historických linek, novinkou je modro-bílá Karosa
Historická tramvaj v Praze. Pramen: DPP
Polokružní autobusová linka K začíná a končí na Strahově. Z větší části vede po trase první trolejbusové linky v Praze.
Skvělé, že bude bus, který na linku K patří. Lepší, než nasazovat vozy, co ještě jsou v pravidelném provozu.
Na té historické tramvaji chybí šedo-červený design.
Máte trolejbus? A mohl bych ho vidět? 🙂
Jen mne napadlo, když už stojí relativně blízko trolejbusová trať, jestli by občas nemohlo některé z historických vozidel vyrazit na trasu Nádraží Veleslavín – Terminál 3 a zpět. Nebo se čeká až na linku 51?
Zbývá vyřešit problém, jak by se historické vozidlo na Terminálu 3 otočilo 🙂
Ovšem na čakovické trati se na provoz historických trolejbusů myslelo – u Globusu se dá otočit na kruhovém objezdu.
A pak je tu taky drobnost s odlišným napětím.
Čakovická trať je pro historické trolejbusy sjízdná.
Na lince K bych rád viděl Ikarus. Na 20 let starých busech pro mě není nic historického 🙁
Souhlasim, zvlášť když třeba v Pardubicích stále některé jezdí v pravidelném provozu.
Jako zahlídnout v praze čabajku, tak bych si asi myslel že mi definitivně drblo😀
Tu C734 tedy koupili zpátky od soukromníka?
„Karosa C734 číslo 3031 ze druhé poloviny 80. let“
https://seznam-autobusu.cz/vuz/14116 – rok výroby 1994
podle VIN: https://www.kontrolatachometru.cz/Home/Search
Datum první registrace 28.05.1987
Generálka dodáním nového vozu z fabriky na stávající doklady 😉
Zajímavý způsob řešení opravy 8 let starého stroje.
U Karos z 80. let (jakož i přechozích ŠM 11) běžná pražská životnost.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/14050
Klasika, příplatek za horší standard (:D)
Tak radši jezdete autem a nekomentujte to. Jedná se o historické výletní jízdy. Díky za to, že něco takového existuje, a neskončilo to vše ve šrotu, jako by jste si vy nejspíše přál. Můžete se také svézt, a nebude vás to ani finančně bolet, si jen budete muset odpustit 2 krabičky cigaret. Ale radši ne, vy prostě nejste očividně klientela určená pro tento typ zážitku.
Proto jsem dal na konec smajlík, ne?
Ale když na to vozy a řidiči jsou, ať ti jezdí…
Mně přijde bizarní hlavně srovnání s tím, jak tady nedávno někdo obhajoval, že jakýkoliv jiný motorák než kredenc není dost retro, a proto musí ROPID objednávat Pražský motoráček výhradně od KŽC, a nepřipadá v úvahu třeba 810 nebo 854.
No a tady DPP provozuje retro linku s autobusy 20 let starými, které v pravidelném provozu dojezdily doslova před 3-4 lety, za komerční jízdné, a svoje publikum si to evidentně najde.
No tak jako když v městském provozu jsou ty vozidla daného věku už retro a na dráze stále v pravidelném provozu, tak s na tu historickou strunu hraje trochu blbě. Třeba se dožijeme toho, že bude regína v retroprovozu, ale mě bude letos 40, tak nevím…