V Praze začíná nový přívoz, Šemík propojí náplavky
Přívoz společnosti Pražské Benátky mezi Podbabou a Trójou. Foto: Pražské Benátky
Vodní dopravu v Praze od dnešního dne oživil nový pravidelný přívoz. Bude v provozu mezi Rašínovým a Hořejším nábřežím. Lidé
Koukám, že radní pro majetek a pro finanční vytěžení náplavek fušuje radnímu pro dopravu do lodní dopravy. 🙂 Docela by mě zajímalo, jestli mezi kapsami pana „převozníka pražského“ Bergmanna a kapsami pana radního a pana „kurátora náplavek“, případně městskou kasou, došlo k nějakým přesunům – ať už jedním nebo druhým směrem. Pan převozník má zřejmě i v době postbémovské a postjanouškovské pořád ještě dost dlouhé prsty. I ta někdejší televizní reportáž v ČT z roku 2012 (https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/212452801240024/titulky) vyzněla kdysi do ztracena a žádná další média se k tématu nevrátila – Benátky dlouhodobě kombinují aktivní PR s právnickou podporou, které se… Číst vice »
Opravené a natřené lávky pro chodce považují za rekonstrukci železničního mostu?
Na Výtoňské straně bývá přelidněno, další lidi netřeba. Na Smíchovské straně nesvítí odpoledne slunce a je tam málokdo. To se ani novým přívozem nezmění.
Opravdu je toto nutné? Vždyť se dají použít tři mosty.
Já jen doufám, že z rozpočtu města na tuhle aktivitu nepůjde ani koruna.
Kdoví jestli nešla koruna opačným směrem, za přenechání tohodle rita.
Na kolotoči taky nemusíte jezdit, je to úplně zbytečné, nikam nedojedete, ale lidi za to platěj.
Nutné? Ne. Rychlejší a v horkých dnech příjemnější než jít pěšky přes kterýkoliv z těch mostů? O hodně.
Možná využitelné pro lidi bez předplatného. Ten kdo má Lítačku, nemusí pěšky přes most, ale využuje dosavadní přívozy P5+P4 v rámci tarifu PID.
Tak kdyby to bylo na tramvajenku, bylo by to samozřejmě ještě šikovnější, ale je celkem možný, že i když mám roční kupón, dvacku za rychlejší přímou cestu někdy dám, pokud budu chtít tím směrem. A pro návštěvníky Prahy bez časový jízdenky to bude jednoznačně vítaná možnost, takže když se to na nich uživí, jedině dobře.
Vemte v úvahu sociální složení návštěvníků akcí na náplavce a fakt, že tam jdou za zábavou. Moc kolenovrtů tam asi rejdit nebude…
Už jsem viděl chlapa platiti tisícovkou 1 pivo a nechal si to vyskládat do koruny. Netuším, jestli tam byl služebně…
Asi bylo to pivo tak drahé, že už necítil potřebu jeho cenu dorovnávat do tisíce.
Stálo 28 Kč, opravdu velice drahé, ty dvě koruny to je jeden rohlík.
Tak to už muselo být dávno.
Nebo to byl jen půldeckovej panák piva.
Omyl!! Na Maly Strane primo npa hlavni turisticky tepne k Hradu stoji pullitr piva 29Kc. V okoli jsou ceny kolem 35Kc nekde uz 40kc…Oproti tomu treba v Karline stoji od 50 za 0.5 do az 65 – za 0.4. Na Smichove taky 50+. Kdezto na Staromaku a koupite pullitr tocenyho za 49-50 Kc a najite se za 179-249 – tedy bezna cena i levneji nez na Smichove na Andelu a v okoli.. Testoval jsem to minuly a predminuly vikend..
hezké
Co je na tom divneho, ze nechal vratit do koruny???
Tedy krome toho, ze platil hotove???
Otázkou je, jestli budou chtít jet na druhou stranu. Smíchovská náplavka je relativně daleko od dopravy. Takže člověk jdoucí od Anděla raději přejde most, než aby se dostával na Smíchovskou náplavku a od tamtud lodí.
Problém je naopak v tom, že v tamtudech má Chabr málo lidí.
Obě nábřeží dosud propojují přívozy P5+P4, které jsou v rámci tarifu PID. Ještě navíc tedy přibyde další přívoz, navíc mimo PID, nebo má nahradit dosavadní přívozy, jen v jiné trase?
Tak už jsem se dověděl jinde, bude to další spojení a skutečně mimo PID. Trasa bude zhruba v půlce mezi Železničním a Palackého mostem. zdroj: https://www.prazskypatriot.cz/v-praze-zacina-fungovat-devaty-privoz-nova-linka-spojuje-naplavky-na-kterych-jsou-kobky/
Kdyby to bylo v PID, tak to napíšeme.
…ale mohli jste napsat, že až tak nové to není, neb přinejmenším loni jezdil přívoz P5 (letos koukám dle JŘ asi nejezdí…) na smíchovské straně na stejné místo, na výtoňské straně kotvil cca 100 metrů jižněji u železničního mostu.
Letos nesmyslně rozděleno na dvě linky P5 Výtoň-Císařská louka a P4 Císařská louka-Kotevní.
Pokud účelem toho přívozu bylo dopravně obsloužit Císařskou louku, tak mohlo dávat smysl, aby nebyl přeplňován lidmi cestujícími mezi oběma břehy. Radní pro dopravu přece nebude radnímu pro majetek dotovat jeho kšefty, že, kór když jeden je z Prahy sobě a ten druhý je TOP přímo sobě.
No nevím, u trasy metra D obvykle taky nijak zvlášť nezdůrazňujete, že má být v tarifu PID. Dosud bývá považováno spíš za defaultní standard, že městské linky tramvají, metra, autobusů či přívozů jsou v PID, a spíš se zdůrazňují výjimky, pokud něco integrováno není.
Je to severněji a takové spojení může být klidně o 15-20 minut rychlejší, když počítáme i docházkové/obcházkové doby. Spíš je ten nový přívoz konkurencí Palackého mostu.