V Praze začal fungovat přechod přes magistrálu od Muzea do Vinohradské
Do budoucna magistrát plánuje výraznější změny řešení křižovatky Legerovy a Vinohradské.
V Praze dnes začal fungovat nový přechod pro chodce přes magistrálu v Legerově ulici, kterou jezdí auta do centra. Přechod spojuje Národní muzeum s Vinohradskou třídou a tramvajovou zastávkou Muzeum. Druhý z připravovaných přechodů kousek vedle u nové budovy Národního muzea bude otevřen ve druhé polovině listopadu, poté co skončí opravy ve Wilsonově ulici, sdělil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Vybudování nových přechodů souvisí s údržbou semaforů. „Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času lidé přejdou silnici,“ uvedl Scheinherr. Dosud museli chodci buď využít podchod, nebo Legerovu riskantně přeběhnout. To podle dřívějšího Scheinherrova vyjádření činilo denně asi 450 lidí, podchodem pak každý den prošlo asi 21.000 lidí.
Podle náměstka se vedení města snaží podporovat nejpřirozenější pohyb po městě, kterým je chůze. „Snažíme se dávat přechody, kam to jen jde – na Vítězné náměstí na tramvajovou zastávku, na Florenci u autobusového nádraží, u Vltavské, na Karlově náměstí a nyní jsou přechody i přes Legerovu,“ sdělil.
Magistrát již dříve nechal spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů. Město také v roce 2019 rozšířilo chodník mezi Hlavním nádražím a Muzeem, kterému se přezdívalo „chodníček smrti“.
Do budoucna magistrát plánuje výraznější změny řešení křižovatky Legerovy a Vinohradské v souvislosti s chystanými tramvajovými tratěmi na Václavské náměstí a k hlavnímu nádraží. Finální řešení podle dřívějších informací počítá i s odstraněním podchodu pod magistrálou.
Někdejší vedení magistrátu nechalo v minulém volebním období zpracovat studii tzv. humanizace magistrály od kanceláře dánského architekta Jana Gehla. Podle té by se rušná silnice měla změnit v třídu doplněnou přechody a veřejnými prostranstvími tak, aby ve městě netvořila bariéru. Kolem studie se už v minulém volebním období objevily spory, podle kritiků by navržené kroky komplikovaly automobilový provoz.