V Praze vznikne další čtyřkolejka. Na trati do Berouna ale kvůli Velké Chuchli zůstane jeden přejezd
Stanice Praha - Radotín, původní stav. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes oficiálně zahájila dlouho očekávané zlepšování koridorové trati mezi Prahou a Berounem. Začíná úsekem ze
„Tamní samospráva se nebyla schopná dohodnout se SŽDC, zda trať místní silnice překoná podjezdem či nadjezdem, proto zde nadále zůstane přejezd.“ Tak to místním obyvatelům gratuluji. Díky nedohodě s místní radnicí zůstane přejezd, co prakticky znamená, že při intenzitě provozu a předpokládaného navýšení, zůstanou závory spíše dole, než nahoře.
o kolik zrychlí spoje třeba v úseku praha beroun nebo expresy praha plzeň? Dá se někde zjistit?
Dle sdělení lidí z vedení SS-Z se dají mezi Prahou a Berounem nahnat maximálně nízké jednotky minut (v případě rychlíků), případně skoro nic (u osobáků – tam by se maximálně tak vrátily na jízdní doby z časů před pár lety, než byla jízdní doba všech osobáků na 171 prodloužena o cca 5 minut)
V SP Praha-Plzeň je cílový čas 63 minut. Tzn. modernizací celé 171 by se mělo dát nahnat cca 14 minut proti GVD 2020 (1:17).
Ex má dneska 1:14 (a to by moh mít ještě o minutu dvě lepší čas nebejt mostku v Chuchli). Reálně se tedy bavíme maximálně o 11 minutách, spíše 1 proti současnému stavu. Z toho připadnou 3 – 4 minuty na Jamrtál a 3 – 4 minuty na Smíchov – Radotín. Na zbytek, tedy Radotín – Beroun, to jsou tedy nějaké 2 – 4 minuty.
Plzeň-Praha je to od GVD 1:17 (dnes 1:19). Pravda, 1:14 to je opačně, takže 11 minut.
Vznikne druhá čtyřkolejná trať v Praze? A kde je ta první?😁
Hlavák – Vršovice.
Máte pravdu. Na ty dva kilometry čtyřkolejné trati jsem nevzpomněl.
Než začnete pouštět moudra do éteru ,tak se nejdříve podívejte do plánů obou stanic. Je to cca 10m.
A možná taky úsek Vršovice – Zahradní Město, co se teď staví.
Ano, je tím myšlen tento nový úsek, bude otevřený snad do 2 let.
Že by se rovnou udělala příprava napojení tunelu do Berouna, je asi utopie, že?
Napojení na tunel do Beruna se této stavby nijak netýká. Napojení se týká modernizace žst. Praha – Smíchov a opravy mostu inteligence.
To znamená, že se tunel vynoří na jižním zhlaví žst. Smíchov?
Temer, … U barandovskeho mostu…
http://www.praha-beroun.cz/_file_store/_user/Informace_prehledka.jpg
V tom případě je ale pravda, že se při budoucí stavbě tunelu rozkope to, co se v rámci této modernizace postaví.
No, ono to bude za 20 let. To akorát vychází na větší údržbu/reko… 🙂
V radotínské variantě týká a příprava v podobě čtyřkolejného mostu přes Radotínský potok tam je.
No tobude zase hnus.
Proč? Podělte se s námi.
Proč proboha opravovat přejezd na čtyřkolejné hlavní trati? Nechcete podjezd ani nadjezd, no tak holt bude přejezd zrušen bez náhrady a nahrazen podchodem pro pěší a cyklisty…a počkáte si na druhou etapu. Měli jste se rozhodovat rychleji…
Naštěstí zatím nejsme Dagestán a pro podobná opatření platí určitá pravidla.
naopak bohužel…..
Tak určitě. Jak jinak dosáhnout úrovně vyspělého světa, než přijmout normy a zvyklosti postsovětskýho pašaliku.
To je výhra. Stavět tratě na 130 km/h v dnešní době.
Tak ona by větší rychlost byla na této trati stejně téměř k ničemu. Na větší rychlost by měl snad někdy být tunel do Berouna.
Co je to dneska za obseci všechno měřit na rychlost? Okamžitá rychlost je defakto abstrakní nicneříkající veličina. Pro člověka představitelné veličiny jsou cena, čas a případně dráha případně z toho vypočítanou PRŮMĚRNOU rychlost.
Smysl má řešit leda tak dojezdovou dobu, případně reálnou rychlost vlaku na tomto úseku. Maximální rychlost trati je jen číslo, které by ideálně mělo být stejně, nebo větší než možná rychlost vlaku vycházející ze skutečného zastavování a okolních úseků trati.
Problém je v tom, že aby systém přijatelně fungoval, má (má mít, musí …) infrastruktura být nastavena (vybudována) tak,aby ona přijatelně vůbec fungovat mohla: mohou-li vozidla (ekonomicky efektivně) rozjet i při častém zastavování a rozjezdu (třeba aspoň v jednom směru díky sklonovým poměrům) využít nějaké rychlosti, pak je vhodné trať takové rychlosti přizpůsobit a tu rychlost tam umožnit využívat – jinak je to zbytečné plýtvání, protože údržba trati pro vysokou TR je (pochopitelně) náročnější a dražší než údržba trati pro nižší TR. Takže to, co se tam teď má udělat, doufám vychází (logicky) z této premisy a (logicky) nebere ohled… Číst vice »
Dobře, neznám úplné podrobnosti dané trati a pozor, vy to ani nevíte, ale DOUFÁTE, že to tak vychází..tak to samozřejmě být nemusí. Po Smíchově by mohly expresy využívat i vyšsí rychlost, i když je pravda, že zrovna tady to moc neovlivní..to by musela být velká stavba podobná Ejpovickému tunelu.
Viděl si někdy mapu toho údolí? Vyšší rychlost za příplatek a z tratě je horská dráha, jenom u Srbska se dostaví looping 🙂
Osobně nesouhlasím s argumenty „jsme malí 160 stačí“, ale PROBOHA!!! – i když se jedná téměř o pustinu, furt je to Praha. I ve státech kde frčí, tak začínají většinou za městem (pokud nejsou v tunelu Neue Westbahn ve Vídni např.), zde to v údolí Berounky ale nikdy na víc nebude ani za městem, tak to prostě je. Až bude někdy tunel, bude trať JEN pro příměstskou dopravu, ta 130 je ažaž.
Jenže tahle prostá skutečnost je mezi šotoušstvem naprosto nepochopitelná. I kdyby se v údolí Berounkly investovaly miliardy, i kdyby se tam provedly všechny ty zrychlovací úpravy, který tam budou jako pěst na oko, i kdyby se tam zdemolovaly všechny zastávky a všechny oblouky narovnaly, co to jde, stejně bude výslednej efekt ušetřenejch pár minut a nepodstatné zvýšení kapacity a stejně tam zůstanou úseky, kde se pojede „krokem“ – s lochneskou kolem Karlštejna prostě nejde dělat nic. Naštěstí i SŽDC už tahle fakta chápe a je mnohem svolnější k dohodě a nezvyšování rychlosti za každou cenu, protože dobře vidí, že by… Číst vice »
Už je vydáno (nepravomocné) územní rozhodnutí na nadjezd. https://www.mcpraha16.cz/file/rVr1/optimalizace-nadjezd.pdf
To má 51stran, to je strašný v dnešní době. Tak vypadá boj proti papírování 🙂
To je prostý důsledek ctrl-C ctrl-V. Kdyby to měl někdo ťukat na klasickém psacím stroji, mělo by celé méně než 10 stránek.
Takže 4 koleje budou stále jen z Radotína do Chuchle akorát se spojkami a nebo budou až na Smíchov, aby to mělo smysl? Díky za objasnění.
Na Smíchov ne, jen do Chuchle.
Smysl by to mělo, ale jaksi se tam nevejdou…
Smysl by to nemělo, protože ta de facto „čtyřkolejná vložka“ umožní takovou organizaci dopravy, kdy kapacita dvoukolejky bude využita „tak akorát“. A nezapomeňte, že je logický a smysluplný zájem ROPIDu zavést další pražské „tangenty“ jako další „městské linky“, takže v tomto případě vlaky mezi Radotínem a Krčí a trs rozhodně sníží tlak na kapacitu úseku Velká Chuchle – Smíchov (a trs), že 2 koleje tan rozhodně stačit budou.
Ctyrkolejna trat bude v celem useku uz ze Smichova?
Pouze v úseku Radotín – Chuchle.
Nenazýval bych to čtyřkolejkou, bude to souběh dvou dvojkolejných tratí, přičemž z tratě od Smíchova půjde přejet na trať od Krče, ale nepůjde přejet z trati od Krče na trať od Smíchova. (Stejně tak úsek Vysočany – odb. Skály nikdo nenazývá trojkolejkou)
Trakcni vedeni uz na 25kV?
To je dneska na všech tratích. Jen to není napojeno na trafačky, ale na měnírny. Je fakt, že přepínaná má být jako jedna z posledních.
No průřez troleje sotva, to by místo dnešních častých poruch byla furt přepálená, ty proudy jsou u 3kV trošku jinde…
To je tramvajová linka ta s7? Co 15 minut takt je fakt úlet, takže náklady jedou 9-13 a nebo 20-5, jinak bez šance. S rekonstrukcí to bude zabito úplně
Cože?
Ano, tomu se říká S-Bahn. Doporučuji návštěvu Wien-Meidling nebo třeba München Hbf.
Mimochodem, nebýt místního debilního přístupu „nikdo tím nejezdí dneska, takže tomu reko nepomůže“ a „zdroje na infra nejsou, protože jsou na rozdávání“, tak už se staví tunel ve variantě C a v roce 2030 jsme mohli mít vyřešeno. Takhle nejdřív 2042, dá-li Zababa a CK MD.
Tunel do Chuchle a Radotína, čím by měl být přínosný?
Varianta C je tunel až na Smíchov. A hádat proč by byl řešením můžete už jen jednou…
NIČÍM !!!
Aha, takže převod dálkové a umožnění nákladní dopravy je nic? Velice zajímavá modrogumní logika.
Docela by mne zajímalo, jak si takový Martin.brno představuje páteř dopravy v oblasti osídlené cca 50 tisíci lidmi, kde jsou sídla „navlečena“ za sebou a není zde žádná kpacitní silnice.
„Docela by mě zajímalo, jak si takový Ferenc Futurista představuje, jak se mu v takové aglomeraci dostane před dveře balíček, který si včera objednal u Amazonu.“
Chci tím říct, že prostě nejde jen tak oddělit nákladní a osobní dopravu, protože všechny věci kolem nás jsou předmětem dopravy, a když někde žijí lidé, tak tu dopravu svou existencí generují.
Cože? Jak prosím souvisí takový balíček z Amazonu s domněnkou pana Martina, že na 50 tisíc lidí je 15minutovej takt zbytečně moc?
Martin nahoře upozorňuje na fakt, že se při plánování dopravy často naprosto ignoruje potřeba kapacity pro náklady. Aby se samosprávy zalíbily voličům. Náklady totiž nechodí k volbám a dokud fungují, tak se o nich neví. Když ale přestanou fungovat, nebo ucpou silnice, bude pozdě.
Tak zaprvé: pokud někde chybí kapacita (a pokud tam po ní navíc stabilně stoupá poptávka), věru není řešením omezit osobní dopravu na úroveň doby, kdy v oblasti žila polovina lidí, ale je třeba kapacitu navýšit. Tunel do Berouna už moh bejt hotovej a za to, že nestojí, rozhodně nemohou obce kolem trati. Zadruhé: je fakt zvláštní divit se, že obecní zastupitelstva hájí zájmy místních. Čí zájmy by asi tak měla hájit? Proboha, vždyť to je smysl jejich existence, je to fakt tak raketová věda? (Odhlédněme teď od faktu, že dopravu na 171 objednává kraj, což je zase úplně jiná složka… Číst vice »
Mne udivuje, že mne ještě udivuje, kolik lidí na internetech diskutuje zaníceně o něčem, o čem jim chybí základní povědomí a vynáší rychlé soudy. A nejhorší je, když píší rádobykvalifikovaně a odborně, to jim pak může i někdo věřit.
A teď nevíte, jestli hejtuju Ference Futuristu, nebo jeho oponenty. B je správně.
Tunel Praha-Beroun je rozumne a schudne reseni problemu jak s osobkou, tak s naklady… jenom uz aby se zacalo stavet…
Mj. linka S7 je natriskana i pri 7.5min. intervalu (vlozene vlaky ve spicce do Radotina), takze min. puvodni trat musi mit kapacitu na regionalni dopravu.. a vetsina nakladu a ktera jen udolim projizdi a bude moci jet tunelem…
Jenže povídejte todhle těm z místních psychopatů, kteří smysl existence trati 171 spatřují v co největším nasrání lidí bydlících okolo 🙂
K opravdovému S-Bahn se nedopracujeme asi nikdy. Obzvláště ve srovnání s Německem nám chybí vrstva „mezi“, když i blbou 810 na lokálce prohlásíme za S – Bahn. A dokonalé segregace místní, rychlé a dálkové dopravy prostřednictvím mimoúrovňových křížení se nedočkáme asi vůbec, když se dodnes nedokázal postavit v Libni na Malešice… Žádný München Hbf to zkrátka nebude ☹️
Že by tam byl interval vlaků čtyři za hodinu možná proto, že je zde poptávka? Ale to vás samozřejmě nezajímá. Je mnohem lepší, když každý jezdí svým autem a silnice jsou ucpané, že?
Musím se smát 😂 Vy tady řešíte 4 vlaky za hodinu, ale ve skutečnosti jich je ve špičce 6 za hodinu a interval 10 minut. Ano, mluvím jenom o osobních vlacích. Do toho rychlíky, expresy a občas možná nějakej ten náklad.
No smát se určitě můžete, ale úplně přesně nechápu čemu. Co se týká četnosti vlaků, tak jsem reagoval na předchozí komentář, tudíž se bavíme pouze o intervalu osobáků S7, tak sem nepleťte dálkovku a náklad. Pokud jde o intervaly, tak se obecně bavíme o špičce, kdy interval 10 minut (6 vlaků za hodinu) je jen asi 2 hodiny ráno pro úsek Radotín – hlavní nádraží a navíc posilové vlaky v tomto úseku často ani nejedou. Jinak v ostatních obdobích špičky (většina času) a pro úsek Řevnice – hlavní nádraží celá špička interval 10/20 minut (4 vlaky za hodinu). Nebo jste… Číst vice »
No jo, pro vás bude asi lepší, ať se postaví šestipruhová dálnice a všichni budou jezdit se svým autíčkem nejlépe až do obyváku, že?😀
To znamená, že na nové zastávce ve Velké Chuchli budou jen ta vnější nástupiště jen u vnějších kolejí?
Bude tomu asi tak.
Ano, zastavující vykopnuté na kraj a vnitřkem rychlá vrstva.
No problém bych pak viděl ale v tom, že budou jednotlivé koleje nepoměrně vytížené. Na vnějších budou jezdit osobáky a náklad, na vnitřních jen dálkovka.
To je ale naprosto bezne, ze stredem jsou tazeny prujezdne koleje a na krajnich jsou nastupiste, dela se to bezne (u nas moc ne) i na dvoukolejne trati, kde jsou v miste stanice pridane bocni koleje…
Ani tak nejak netusim, v cem je problem s vytizenim, mezi kolejemi se da v urcitych mistech prejizdet a udrzba probiha na zaklade mereni…?
Ten přejezd v Chuchli je výživný. Občané budou nadšeni, že podjezd/nadjezd dále nebude. Někdy jsou závory dole i 50 min. z hodiny.
Ať si stěžují tomu, co si zvolili. Samospráva se neumí rozhodnout zda nadjezd nebo pojezd. Nejlepší je NIC, pár betonových bloků. Pak jim to konečně dojde.
Naneštěstí ovšem poměrně dost lidí, kteří složení místní samosprávy nijak neovlivnili, také trpí.
snad to těm zastupitelům ve volbách spočítají.
Fakt máte pocit, že lidé ve vztahu k zastupitelstvu / radnici řeší pouze křížení s tratí? Možná vás překvapím, ale zastupitelstvo se volí na 4 roky a řeší celkový chod obce. A zrovna v Chuchli to – minimálně okem občasného náštěvníka – moc nevypadá, že by to šlo od desíti k pěti a lidi byli nasraný.
ALe možná jen čekaj, až jim přijde nějakej šotoušek vysvětlit, že se chystá konec světa.
Včera bylo zrovna vyvěšeno územní rozhodnutí na nadjezd.
Tak snad se to stihne zároveň… Je kravina tam za 15 mega rekonstruovat přejezd…
Určitě ne – přejezd se zrekonstruuje a souběžně se postaví i nadjezd.
No doufám, že tam budou spojky pro větší rychlost než 40 km/h.
Nejpomalejší výhybka má být na 60 km/h. Většinou 80 km/h a některé na 100 km/h.
Hlavně nezapomeňte tu trať zakrýt aspoň třímetrovou protihlukovou stěnou. To jistě všichni ocení… 🙁
Projekt reko stanice Radotín je zhruba ve Vámi zmíněném duchu…
Tak zrovna v Radotíně, kdy trať prochází prakticky centrem obytné zástavby, to lidi asi opravdu ocení…
Jasně, kde by lidi neocenili dvojitou zeď vedoucí prostředkem obce, kterou půjde podlézt myší dírou…. Je fakt smutný, že bez debat potřebná rekonstrukce tratí je v Čechách skoro vždy doprovázena naprostým ignorováním kontextu, ve kterém trať vede 🙁 V Radotíně ten projekt vzniknul bez účasti radnice (to není chyba SŽDC, ale právě té radnice), takže je „ideální“ pro dráhu, ale pro Radotín bude znamenat zesílení bariéry mezi územím před a za kolejemi. Centrum, tedy oblast kolem parku mezi Věštínskou a Vrážskou, bude opticky i prakticky odříznuto od nového sídliště i území kolem, do kterýcjh se poslední dobou mohutně investuje (SkiBike,… Číst vice »
Bariéra mezi územím před a za kolejemi tam už je. Za kolejemi je P+R parkoviště, dostupné podchodem, a jakási továrna. Nově vznikne podchod v oblasti závor, umožňující vstup na nástupiště. Tzn. současné možnosti průchodu územím budou pohodlnější a bezpečnější (ke šraňkám se chodí z peronu kolejištěm).
Optické spojení centra… no nevím, byl jste tam někdy?
Dokonce jsem tam několik let bydlel…. Ano, trať je bariérou už dnes, ale projekt datovaný do roku 2019 by měl bariéry minimalizovat, ne posilovat (a hnát chodce do dlouhého úzkého podchodu opravdu odstraněním bariéry není). Opakuji, průšvih je zejména ve faktu, že u stavby za pár miliard není potřeba mít architekta….
Tak obyvatele tam žijící to ocení určitě.