V Praze vznikla nová železniční zastávka, na týden z ní bude konečná pro vlaky od Berouna
Nová železniční zastávka Praha-Zlíchov. Foto Ropid

Místo Smíchova Zlíchov. Vlaky od Berouna přes Rudnou budou končit a začínat u tramvajové zastávky.
Pokud by byla trvalá, tak by asi už nevycházeli obraty na Smíchově ne?
Já žasnu, jak najednou jde postavit zastávku rychle. Když obce chtějí novou zastávku, trvá to někdy i desetiletí, než se ji podaří prosadit a to i v případě, že si ji chtějí zaplatit.
A kde je modré zábradlí? To bude mrtvých.
Jak jsem nedávno zjistil, SŽ od modrého zábradlí ustupuje, hlavně při rekonstrukci historických budov.. Ono to s tím nařízením EU, na kterým se neustále oháněli, nebude tak horké.. Spíš někdo vlivnej to zábradlí vyrábí, nebo někomu dal obálku..
Informace „Cestující by měli využít právě tramvají, zastávku obsluhují linky 4, 5, 12, 20 a 94.“ je zavádějící, protože po dobu, kdy tato zastávka bude v provozu, nebude vůbec obsluhována linkou č. 4., která je vedena jinudy.
V článku je to jednou bez čtyřky a podruhé s ní…
Prostě jeďte tramvají. Číslo je nepodstatné jedním i druhým směrem.
Ve vlaku pojede osoba A, která ví, že tramvaj odjíždí ze zastávky Hlubočepy. Uvidí, že vlak zastavuje ve stanici Praha – Hlubočepy, vystoupí, ale žádná tramvaj tam není.
V tramvaji pojede osoba B, ví, že vlak odjíždí ze stanice Praha – Zlíchov, uvidí, že tramvaj zastavuje na zastávce Zlíchov, vystoupí, ale žádný vlak tam není. Ve výsledku ani osoba A ani B nejsou na správné zastávce, protoze tři různá místa mají stejná pojmenování.
Toto je ještě větší bordel než Jezulátko, Vltavská a nádraží Praha – Zličín na sídlišti Řepy.
V tramvajích už drahnou dobu v přestupních uzlech zní hlášení „Přestup na vlaky linky S“ či něco v tom smyslu, tak to určitě DP bude umět zohlednit i u zastávky vlaku Praha – Zlíchov.
Při cestě v tramvaji z centra by člověk to hlášení slyšel až po zastávce Zlíchov, takže pozdě. Druhá věc je, že pro někoho, kdo nerozumí česky, je toto hlášení k ničemu.
No jeste že je ta ikonka vláčku už i v tramvajích.
Uz zase neni 😀
To máte jak tramvajovou zastávku Sídliště Řepy, vedle níž je nádraží Praha – Zličín, ovšem metro a stejnojmenná konečná autobusů je z druhé strany Zličína, cca 20 minut pěšky….
Kdysi byla dnešní konečná Hlubočepy uváděna v přehledu linek jako Hlubočepy, Perkutov. Možná, když už je zastávka vlaku zvaná Hlubočepy konečně v jejich středu, a nikoli ve stanici na opačném okraji, než zastavuje tramvaj :), bylo by možné tuto zastávku nazvat i jinak. Jenže my radši vyrábíme Jezulátka, Prdlavky a podobně, než bychom řešili nějaké systémové věci. Nakonec, i Dvorecký most vede po dohadech zase jen na okraj Dvorců, kde kromě plaveckého stadionu, u nějž ani nebude zastávka, nic moc dalšího není. Tohle je tu ještě nadlouho zkrátka marné. 🙂
Tohle ovšem musí spravit DPP a pojmenovat současnou tramvajovou zastávku Hlubočepy správně.
Když to je dost těžké rozlousknout, když zastávka Praha-Hlubočepy dávno existuje. ale tramvajová zastávka stejného jména je také dávno o dost jinde.
Možná to mohla být ta provizorní něco jako Praha-Hlubočepy tram 🙂 nebo jiný přídomek dle drážního vkusu. Jiný účel než přestup stejně mít v těch místech nebude.
Nádraží Zličín leží na katastru Zličína a smyčka na katastru Řep, dříve se to jmenovalo Zličín-Řepy, v momentě kdy do názvu přidali Praha vypadlo Řepy.
Zlíchov je část katastru Hlubočep, stejně jako Spořilov je část katastru Zaběhlic, nejsou to samostatné městské části.
To je fajn že se tam dá přestoupit na tramvaj, škoda že ten přestup Idos ani PID Lítačka nenajdou. Píše mi to abych ze zastávky Praha-Hlubočepy (což je jinde) jel nejdřív busem na Zlíchov (což je taky jinde) a tramvají až odtud…
Ale no tak, víme všechno: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx%3Foid%3D2197338&ved=2ahUKEwiw9IPZtpeOAxULQ_EDHcUlAAQQFnoECA8QAQ&usg=AOvVaw2r8gUF1fUV4E_HFHrlp-rh
Ve výhledu ROPID je navržena tato zastávka jako trvalá. Tak uvidíme.
Moc jist si tou její prospěšností nejsem. Pěkná S-bahn zastávka by dávala smysl na Lihovaru, ze kterého bude díky Dvoreckému mostu ještě důležitější uzel.
Není to moc blízko od Smíchova?
Ale jinak ano, taky by se mi tam vlastně líbila.
Je to přes kilometr a v místě, kde to je dopravní uzel. V Mnichově je S-bahn zastávka Hackerbrücke 800 metrů od hlavního nádraží.
Na svých pravidelných cestách můžu jet S7 nebo busem, a pak dalším busem přes barranďák. Idos ve špičce preferuje spojení busem, protože časově, i přes pomalejší dopravní prostředek, vychází rychleji ušetřit čas za cestu na Smíchovské nádraží a přestoupit na Lihovaru.
Jako nahoře na té budově? 🙂 Jo, jinak asi dávala, ale to smíchovské nádraží už je odtud opravdu kousek, nyní dokonce jen jediná zastávka i tramvají (když už není ČSAD, kterou by obsluhovaly). Jednu zastávku navíc na přestup budou mít i jiní uživatelé tzv. Dvoreckého mostu, když budou chtít přestoupit z linky, která přes něj mine Dvorce, na autobusy ze Dvorců.
Koukám na obr. 4, to zakrytí předzvěsti rychlostníku asi není úplně v pořádku.
Naopak, to je právě to, co dělá SŽ tím čím je…
Ještě horší je to grafitti na něm
Na to že zastávka má být jen dočasná je celkem luxusně zařízení. Třeba to s tou dočasností nebude tak horké.
Říká se, že provizoria mají nejdelší životnost, tak se k tomu SŽ aspoň postavila čelem.
Mně na obrázku 4/6 docela zaujaly dvě věci:
– chodník podél silnice, kolikrát bylo těch několik metrů záplatováno
– péče TSK o pohledové oddělení zmíněného chodníku pruhem odolné vegetace, rostoucí ze škvíry u obrubníku, od silnice
Tak je to tam odjakživa. SŽ tou stavbou musela nechat vykácet tu džungli mezi chodníkem a tratí, tak to místu trochu prospělo.
Jednotka dočasnosti u nás je 1 furt.
Ten byl ovšem posléze zkalibrovaný na 22 let.
Taky jsem si říkal – jestli je toto na týden, tak jsme strašně bohatá země.
Železniční zastávka Praha-Zlíchov u tramvajové zastávky Hlubočepy? Ale tak hlavně že přejmenování zastávky Helichova máme vyřešené.
Pokud zastávka nakonec nebude jen dočasná (v což doufám), tak můžeme očekávat brzké přejmenování přilehlé tramvajové zastávky na Nádraží Zlíchov 🙂
Nádraží Zlíchov a ze současného Zlíchova Škola Zlíchov
To mi připomíná jistou městskou část začínající na S. Ale každopádně by bylo zajímavé sledovat, jak DPP nacpe Nádraží Zlíchov (S) na kotasovské cedule (jak ty pevné černobílé, tak i ty dožívající APEXácké třeba o výlukách, když je tam ta smyčka). Ono to nakonec asi stejně ale celé zanikne s výstavbou portálu Tachlovického tunelu, takže tohle bude spíš opravdu dočasná věc…
V tom případě doufám, že dočasná bude. 🙂 Nádraží z každé zastávky a školy s názvy katastrů… 😀 Přitom by krásně stačilo pro vlaky i MHD jen Hlubočepy (v Hlubočepech) a Zlíchov (či Perkutov – pokud to nebýval ideologický název -, aby se nemusel hledat nový název pro zastávku Zlíchov uprostřed Zlíchova).
Tak on ten problém asi vzniká někde tady…
https://mapy.com/s/negelesuge
Tak Praha – Hlubočepy už existuje o zastávku dál a jsou to ty “skutečné” Hlubočepy a ne okraj. Tohle by musela být tak maximálně Praha – Hlubočepy zastávka a to už by bylo dost matoucí, víc než Zlíchov.
Praha-Hlubočepy. Spojovník, ne pomlčka. Ale oni v tom mají hokej i drážní písmomalíři.
Praha-Hlubočepy zast. zase existovala na Semmeringu a možná se i dočkáme jejího obnovení. Podle vzoru OpenTTD bych pro další zastávka navrhoval třeba Praha-Hlubočepy polesí.
Možností je více, každopádně Hlubočepy už bych z toho vynechal, pokud by to mělo být nastálo. A to pak i pro tramvaj. Autobusová zastávka v Hlubočepech by pak mohla být zvána jen Hlubočepy (přestup na S6).
Souhlasím že Hlubočepy by z toho měly pokud možno vypadnout, nejlepší je asi ten název Zlíchov a sousední tramvajovou zastávku přejmenovat. A ideálně před otevřením Dvoreckého mostu, kdy se má zdejší smyčka opět začít využívat jako konečná tramvajové linky.
Prazsky Budulinek😂
Problém že Zlíchov je část městské části Hlubočepy, není to samostatná městská část. Správně by to mělo být Praha-Hlubočepy, Zlíchov.