V Praze vznikla nová nájezdová rampa na Rozvadovskou spojku, má zabránit kolonám
Nová nájezdová větev na Rozvadovskou spojku. Foto: TSK
Auta ve směru od Nových Butovic nebudou muset při výjezdu z Prahy už dávat přednost protijedoucím vozidlům.
Kolik roku trvalo, nez na tohle nekdo prisel. Pritom takova blbost.
Naprostý souhlas! Dnes jsem tam 2x projížděl … A za sebe musím říct, že se tam situace opravdu zlepšila. Uspořádání je logičtější, přehlednější a bude i bezpečnější. A vskutku: přitom taková malá blbost …
U Č.B. se staví 5 velkých staveb + mají začít další…
V Praze se po 40? letech dostavěla větev jedné křižovatky, ačkoliv by se měly stavět desítky podobných staveb jako je třeba Jižní tangenta v Č.B.. V okrajových částech Prahy a okolí Prahy jsou silnice ve stejném stavu jako někdy v 70.letech…
Kde je nejbližší semafor, kde se to bude sekat? Sorry, ale stavby pro auta úplně dopravě v Praze nepomohou.
Očividně lokalitu neznáte. Aut pojede stejně, jen ubudou dva semafory.
Ano, ale nějak se tam ta auta musí dostat. A problém je, že i drobné zlepšení pro auta, přiláká víc lidí do aut, což ale bude pro Prahu znamenat problém.
Tohle je asi dobrý, stejně nově stavěný sjezd u Zdib(i když problém s odbočením do Sedlce zřejmě zůstane.). Nicméně celkově, Praha fakt nepotřebuje stavby pro auta a myslet si, že nějaké extra zlepšení situace nastane, je dost naivní.
“Už se nemusí přes ty dva semafory, jdu si koupit auto.” Neřekl nikdy nikdo.
Tak ne koupit, ale jet autem do práce. Jsou lidi, kteří zatím auto používají třeba spíš na velké nákupy.
Oni lidé o tom, proč volí jaký způsob dopravy, většinou moc nemluví. Každopádně u dopravy jako u čehokoli jiného platí, že si člověk (často nevědomě) porovná přínosy a náklady jednotlivých druhů dopravy a také toho, kdyby se nedopravoval vůbec. A pak vybere ten způsob, který je pro něj nejvýhodnější. Takže když se cesta autem usnadní, častěji ji lidé zvolí. Na tom není nic divného, je to normální racionální uvažování.
Pokud si tím zrovna nechtějí dělat reklamu, že někam patří nebo naopak nepatří. Nicméně trvám na tom, že odstranění slovy DVOU semaforů skutečně nikoho dalšího do auta nenaláká. Že ovšem někdo z těch, kdo už stejně jezdí, pojede právě tudy, i když předtím třeba jezdil jinudy, to možné určitě je.
Vzhledem k tomu, jaké jsou v místě jiné možnosti, si jízdu z Prahy z těhle míst jinudy nedokážu moc představit. Tady skutečně akorát ubydou dva semafory a zjednoduší se jízda.
Nebo zrovna ty dva semafory budou ta poslední kapka, která někoho naláká.
Každopádně nemá smysl to řešit takhle jednotlivě, protože těch změn se souběžně děje spousta. Takže jediné, co se o tom dá říct, že je to drobné zlepšení pro auta, a zlepšení pro auta znamenají, že jich v Praze bude víc.
V kolonách stálo i MHD, pokud jí tak fandíte.
stála i MHD – omlouvám se
A patrně bude stát dál, jen o kus jinde.
Motorkáři zapláčou.
Tak to je další pozitivum stavby 🙂
Takhle se mohlo jezdit už 25 let. Tydyti
No jo, jenže Praha má už 50 let svou vizi okruhů, dálnic a tunelů, a tohle do té vize nezapadá. Navíc to není dostatečně megalomanská stavba, tak koho by to zajímalo?
Presne. Jezdim tam kazdej den a klepu si na celo, proc az ted. To samy tri pruhy na Beroun. Tenhle stat je fakt marnej.
Celých 160 metrů a začali tuším v v 10/22. To je myslím veliký úspěch. To je 9 měsíců , tedy cca 250 dní…. To je hezkých 64 cm za den. Pěkný výkon, dalo by se říci…
A cenu raději nebudu rozpočítávat.
Ach jo, další blbec, co rozpočítává délku úseku na počet dní realizace…včetně zimy…nejdřív si o tom něco nastudujte, a pak se vyjadřujte!
Jedna žena, jedno dítě, 9 měsíců.
9 žen a za měsíc … ojo joj! Všech 9, dobře mu tak.
Blbec jste vy, to vražedné tempo zakončené instalací nových semaforů na konci dálnice jsem sledoval denně.
Rovněž já to sleduji denně a žasnu nad pomalostí. Vlastně ne, protože to je v našich dobách normální stavět pomalu.
Psal jsem to v obecné rovině. Ono se krásně kritizuje, když o tom nic nevím… Spousta zdržení je daná třeba nesoučinností správců dotčených inženýrských sítí, vyčerpanou kapacitou subdodávek, nutností rozložit financování, pomalostí úřadů při vydání kolaudačního rozhodnutí/zkušebního provozu či jen nějakých závazných stanovisek. Opravdu to není o tom, že tam naběhne 100 lidí s krumpáčem a do rána to bude hotové. Investor a zhotovitel se dohodli na nějakém termínu a nějaké ceně a tak to prostě je. Pokud máte lidi, know how a příslušná oprávnění, nic Vám nebrání se příště přihlásit do výběrového řízení a ukázat nám, jak to umíte… Číst vice »
Ach jo, další blbec, který za tu rychlost je zodpovědný. Vy celý příspěvek jenom bulíte, proč to nejde. Zkuste někdy změnit přístup. A ty pitominy, co tu plácáte platí jen do vydání povolení a do zahájení prací. Pak je to na schopnostech investora udělat smlouvu a na schopnosti firmy dodržet smlouvu. Tady se evidentně sešli dva lemplové. Na které straně té rovnice jste stál Vy? Dělám léta ve stavebnictví, tak si poučujte někoho jiného.
Dělám v dopravním stavebnictví takže vím o čem mluvím, na rozdíl od některých tady… Já nebulím, já jenom už spoustu let hledám nějakého chytrolína z diskuze, který nám opravdu ukáže, jak to jde postavit během pár dní místo půl roku, jako v té obdivované Číně, ale zatím jsem žádného nenašel, proč asi? Diskuze je jedna věc a realita věc druhá.
No nevím, ty údajné „pitominy“ které jsem „plácal“ se nedějí jenom před zahájením prací ale u dopravních staveb běžně a zejména při realizaci a před uvedením do provozu. Jedině, že by to Pražáci dělali jinak než ve zbytku republiky… Opravdu je potřeba o tom něco vědět…dopravní stavebnictví má svá specifika oproti pozemním stavbám.
Když už předělali celou křižovatku, mohli ji nahradit kruhovým objezdem.
Stačí ty „krásy“ v Mostě, Pardubicích a Těšíně.
Jedná se asi o první stavbu za posledních 7 let, která je stavěna pro individuální dopravu. Aspoň něco.
Když to porovnáte s desítkami let před tím, když se stavělo především pro individuální automobilovou dopravu, vypadá to divně. Ale to, že se IAD preferovala desítky let, neznamená, že to tak musí být i nadále.
A mimochodem, když do toho započítáte i rekonstrukce, bude těch posledních 7 let také vypadat jinak.
Tak uz jen „dotuknout“ RR na mestsky okruh 🙂
Jako že teď udělali za 33 mega napojení novou rampou a hned se pustí do dostavby RR v rámci které to co teď vybudovali zase zlikvidují? Naopak zprovoznění téhle stavby ukazuje, že s dostavbou RR se v dohledné době pravděpodobně nepočítá. Bohužel
Vidím to stejně
Další dezinformátor. S dostavbou RR se naopak počítá velmi intenzivně. Bohužel však překonat všechny překážky je složité, ale nová pražská koalice s tim zřejmě brzy dokáže konečně pohnout.
vaší žádostí se zabýváme = vaší žádost jsme ztratili vaší žádostí se intenzivně zabýváme = vaší žádost se snažíme najít
Haha. S dostavbou počítal naposledy paradoxně cyklista Dolínek. Už brzo to bude 10 let, kdy padlo, že cca v roce 2024 se bude jezdit. Tehdy to vypadalo jako věčnost.
A dnes je hotové nic. Momentální a předchozí osazenstvo akorát hledá, jak to udělat tak, aby se nestavělo. Taktika obdobná městskému okruhu, aneb „on si na to asi někdo stěžoval, tak co kdybychom přidali víc tunelů, znásobili cenu, prodloužili povolování, a pak řekli, že to je moc peněz a na to teď není“.
„Pocitat se stavbou“ a samotna realizace jsou dva ruzne casove pojmy. Rovnez se pocita se severni casti prazskeho okruhu nebo se stredoceskou casti D3, ale ani v jednom pripade se nekopne behem nasledujicich 10 let. A to ne z toho duvodu, ze by s tim nekdo nepocital, nebylo by to potreba, nebyly by na to penize, ale proste protoze je tu vic „Patriku“ nez je zdravo.
Opět dezinformace. Severní část D0 se během 10 let rozhodně stavět začne.
Kdybys sledoval, co se kolem tebe děje ve skutečnosti, tak bys věděl, že už za pár měsíců začne platit nový stavební zákon..
Ale to vis, ze jo. A s novym zakonem se jako mavnutim kouzelneho proutku zacnou stavet vsechny dalnice.
Vzdyt na tu severni cast okruhu nemaj ani EIA. To bude trvat jeste roky, nez se prvne kopne.
Aha, takže už nejde o severní část D0, ale o všechny dálnice 😀
A už nejde o desetiletí, než se prvně kopne, ale jen o roky 😀
Jinak díky, že jsi potvrdil můj odhad tvé mentální úrovně. V reálném světě bohužel něco, jako mávnutí kouzelným proutkem, není.
Sleduj, co se děje kolem tebe. Ve skutečnosti.
Proto mam na konci te vety smajlik – ano, RR bude mozna tak za 20 let, pokud vubec nekdy. Bohuzel
Metál tomu, kdo tuto dočasnou větev dokázal prosadit, odstranit překážky a pohnout s realizací. Přestože jednotkou dočasnosti je jeden furt, doufejme, že i RR se začne rýsovat. Vždyť i jen ten kousek po Radlickou, který by odvedl dopravu mimo přetížený uzel Butovice, by pomohl. Koridor na to je zde připravený, jen najít ochotu k přijmutí a doladění dražšího řešení, tj. se zakrytím a zářezy. Sídlišti by se hodně ulevilo od emisí (hlavně prachové částice tam za posledních dvanáct let vyletěly nahoru). Jen se obávám, že se bude čekat na „celek“, protože salámová metoda by téměř jistě přivedla další dopravu do… Číst vice »
Super. A při cestě ze Zličína na Motol zrušili ten nesmyslný cyklopruh, hurá.
Nezrušili, naopak přidali semafor.
Zrušili tu hlavní. To, co se muselo přejíždět od Zličína na Motol
Který se spouští pouze na detekci cyklisty, takže ne moc často.
Přednost na hlavní musíte dávat tak jako tak, ať tam mají lidé na kolech cyklopruh, nebo ne. Teď si akorát ti opatrnější budou moct jít pro semafor (to jste to s tím pindáním vyhráli co) a ti ostatní prostě jako předtím pojedou po hlavní a prosmíknou se doprava dle své libosti.
Ještě citace k semaforu z jiné diskuze, pro lidi na kolech to vypadá fakt lépe: „A ten semafor na novém přejezdu opravdu funguje bezdotykově a dálkově, takže než k němu přijedu, auta z dálnice už stojí a já bez zastavení projíždím na zelenou. Paráda! Bál jsem se, že jenom vyměním jedno zlo (nutnost dát si bacha při přejíždění) za jiné (nutnost mačkání čudlíku a čekání na další cyklus křižovatky), místo toho se zlo vygumovalo beze zbytku.“
Snad to oba dva docení.
Elegantní a jednoduché řešení. Díky za to (primárně minulému náměstkovi Scheinherrovi)!
Ale že to trvalo.
tak Scheinherrovi určitě ne…ten jen dopravu v praze nicil a totalne zaspuntoval…bohuzel muchomurka mu v tom zdarne sekunduje a primator pro jistotu nedela nic, jen kouka…
Kdyz funkci primatora ma jen jako jednu z mnoha funkci, to je pak tezke…
Ale tohle napojeni se povedlo a divim se, ze to nerealizoval nekdo driv.
Zašpuntoval jak a čím? Spíš konečně město rozhoupal k řešení oprav a rekonstrukcí, které se odkládaly kvůli nepopularitě (tzv. rozkopaná Praha) a rozjel stavbu nové infrastruktury pro MHD. 20 let předtím to byly stále jen plány na papíře a leželo to všechno v šuplíku.
No, pár křižovatek, který zazdil tak, že z křižovatky, která byla bezproblémová a z žádné strany se nedělaly kolony, se stala křižovatka s kolonami … by se našlo.
tak šup, příklady!
Zapomněl jste ovšem napsat, že ty křižovatky byly bezproblémové v době covidu, kdy jezdilo výrazně méně aut.
Celý ten projekt je hlavně Scheinherrova zásluha. Před dvěma a půl lety se začal připravovat ve spolupráci s IPR, postupně se vykoupily pozemky, vypracoval projekt, sehnala povolení, vysoutěžil zhotovitel a realizovala stavba. Na pražské poměry dobré tempo, ale je potřeba vytáhnout hlavu z ideologické zaslepenosti a nereálných představ.
Zdravíme, pane náměstku 🙂
Elegantní a jednoduché to jo. Ale 33 mega za pár metrů asfaltu se mi jeví jako celkem raketa. Nevím jestli si do toho započetli i výměnu povrchu v okolí křižovatky při její úpravě či co, ale když to člověk srovná s cenama obchvatů na silnicích nižších tříd …
Strašná cena a jistě vylhané neprůstřelné náklady. 160 m asfaltu, semafory a zámková dlažba…
V cene byla i uprava povrchu cele krizovatky a cely asi 300 metru dlouhy usek Rozvadovske spojky.
Nejsme v Rusku, aby se děkovalo vůdci.