V Praze vznikla další P+R parkoviště, v Braníku a Běchovicích je celkem 179 míst

P+R parkoviště v Braníku. Foto: TSK PrahaP+R parkoviště v Braníku. Foto: TSK Praha

Řidiči dojíždějící do Prahy mají od konce loňského roku k dispozici další dvě záchytná parkoviště, kde mohou přesednout na veřejnou

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Dobrý začátek. A výrazně efektivnější než sto modrých zón, které samy o sobě nic nevyřeší.

Daniel Novák

179… Není to zbytečně moc?

Medvěd

Za tím číslem asi chybí nula……………. Jak chcete přinutit lidi, aby jezdili vlakem? Takovéhle parkoviště by mělo mít kapacitu min. 600 míst. Potom by se v městě tolik neparkovalo ( a nevznikaly modré zóny).

Alexandr Mikulka

Lepší něco, než nic. Tohle jsou mista, která vznikla prostě jen vyznačením.

Bubulák

Kapka v moři, bohužel. Hlavně by bylo třeba tak asi 50000 míst poblíž stanic metra.

Zbyněk

V Praze žádná P+R vznikat nemají. Ať si je staví, platí a provozuje, ten, kdo je využívá. Zdravím do Středočeského kraje.

bubulak

To je s prominutím pěkná hovadina. P+R parkoviště jsou součástí dopravního systému města a i já jako Pražák tedy rozhodně ocením, když těch venkovských aut bude v ulicích co nejméně.

Zbyněk

Venkovská auta nejsou součástí dopravního systému města. A přesně o to jde, aby venkovských aut bylo v ulicích co nejméně. P+R si může kraj postavit třeba v Rostoklatech a Pečkách, kde si lidé přestoupí na tentýž vlak jako v Běchovicích.

Neonym

Podle Vaší logiky mohou tato parkoviště využít pražáci při cestách ven z města, aby jejich aut bylo mimo Prahu co nejméně. (a než začnete šťourat, bydlím i pracuji v Praze)

Martin

Souhlasím, že třeba v těch Roztoklatech by P+R být mělo. Všechny potřebné pozemky jsou ve vlastnictví SŽDC nebo obce Roztoklaty. Ale P+R u nás v Běchovicích střed vítám také.

Zbyněk

Proč by se Středočeský kraj obtěžoval, když to Praha postaví za něj? A dokonce s bezplatným parkovným. 🙂

Démon

Středočeši jezdí do Prahy pracovat. Firmy odvádí daně, tak ať Praha buduje.

Zbyněk

Praha má v zásadě vybudováno. Metro, tramvaje, příměstské vlaky, tarif PID, lítačka za 10 korun denně. Moc nerozumím, jak souvisí Běchovice střed s dojížděním ze středních Čech, není to u dálničního sjezdu, většího uzlu MHD, je to na (skoro) konci přetížené výpadovky…

Paja

Pak by v Praze neměla být parkoviště žádná, protože není důvod aby pražáci měli auta, když v Praze je takřka perfektní MHD.

Zbyněk

Nic takového jsem neřekl. Pražáci si parkují na svém, parkování udržuje město v němž odvádí daně, v modrých zónách si částečně platí i náklady. Externalitami zatěžují sami sebe navzájem (hrubě zjednodušeno). Co z toho platí pro dojížděče?

Alexandr Mikulka

Zbyňku, Zbyňku, ty jsi ale trubka.

Zbyněk

Vážím si tvého názoru.

LWQ

179 mist? Jako vazne? K smichu, pardon, ale pres vsechnu bohulibou snahu je to k smichu. Uz roky.

michal...

Sice v ZPS vybereme rocne vic jak 600 mega, ale na dalsi parkoviste muzeme uvolnit az 50 mega… Fakt k smichu

...

Větu „Během prvních šesti měsíců by jedno mělo vzniknout v Praze-Hostivaři, které poslouží zejména dojíždějícím z Říčan a okolí a druhé v Praze-Lipencích, kam budou směřovat řidiči z oblastí podél řeky Berounky.“ je hodná bývalého tiskového mluvčího MD Karla Hanzelky (naprosto retardovaného, ale to je nezbytná podmínka pro výkon takové funkce). Nedovedu si představit, že by někdo v Říčanech nastoupil ráno do auta, prostál si kolonu před kruhovým objezdem před Uhříněvsí, pak celou Uhříněves, pak slavně dojel do Hostivaře a tam přesedl ať už na vlak nebo na tramvaj. A pokud se alespoň pět takových bláznů našlo, tak stějně žádné… Číst vice »

Martin S.

No, to tvrzení s Říčany je blbost. Ale neznamená to, že P+R Hostivař je zbytečné. Určitě ho využije i spoustu lidí z Prahy, co přijede na metro nebo na tramvaj autem. Spoustu takových se najde.

...

V Hostivaři žádné metro nejezdí.

dopravák

Ale lze odtud k němu dojet, a dokonce poměrně snadno a rychle.

...

Jak kdy.

bubulak

Pokud je na metro třeba tramvaj a autobus, tak to nikdo nebude dělat. Smyslem P+R je rychlá a efektivní VHD do centra, takže to musí být buďto na S-BAHNU (v Praze neexistujícím) nebo na metru.

dopravák

Souhlas – ale třeba v Hostivaři něco jako (pseudo) „S-bahn“ v českém pojetí na železnici funguje, a pokud jde o jiné směry,než ty obsluhované železnicí, tak je především záležitostí ROPIDu, jak se k tomu (= linkovému vedení) postaví, Navíc i z různých komentářů i tady je patrné, že i Pražané jsou schopni a ochotni využívat parkovišť u zastávek VHD, když to pro ně bude výhodné – jen nesmí být upřednostňována hloupá vize, že velká parkoviště typu „P+R“ u zastávek MHD (tramvají i autobusů) na okrajích města mají být budována a sloužit mimopražských řidičům – ti mají do dopravních prostředků VHD… Číst vice »

Martin

Proc do centra? Spousta lidi do centra nepotrebuje,… P+R vc. B+R by melo predevsim vznikat u stanic „S-Bahn“ a Metra, pripadne jinych dulezitych prestupnich uzlu.. Kdyz uz tu mluvime o benesovsku a ricansku, tak celou oblasti vede zeleznicni trat, tedy predevsim – parkovaci dum v Mirosovicich pobliz zeleznicni stanice a sjezd z D1 a I/3 k nemu – parkovaci dum u zel. stanice Pysely, opet napojeni na I/3 – obnoveni zel. vlecky ze Strancic do V.Popovic a protazeni az do N.Hospody/Kamenice nebo K.Ujezdce, vlozeni spojky ve smeru od Prahy podel sil. 107, P+R u zastavky Stancice-Prum.zona, je zde sjezd z… Číst vice »

...

Ano, takhle nějak by měla vypadat rozumná koncepce pro JV kvadrant Prahy a návazné části StČ kraje. Maximálně využít, co už existuje, pokud jsou tam nějaká současná omezení, tak investovat právě do jejich eliminace. Možná bych přidal ještě prodloužení trasy C metra přes Petrovice do Uhříněvsi za účelem vytvoření dalšího velkého přestupního bodu a druhou větev trasy A ze Strašnické přes Zahradní Město do Hostivaře, jak to bylo plánováno už před rokem 1990.

Martin

Souhlasim… a stacily by dve stanice, Petrovice a Nadr.Uhrineves, metro neni hluboko a tak usek muze byt castecne povrchovy, ev. zakryty lehkou konstrukci (rozhodne ne to betonove monstrum na Cernem moste s lavkou nad trati)…

súdružka Kolesárová

Nepovšimnul jsem si, že by na Hostíku doteď stála řada vozidel té „spousty lidí z Prahy, co přijede na metro nebo na tramvaj autem“. Ale třeba se mohu se mýlit a toto P+R bude od rána do večera plné. Pro dojíždějící směrem z Říčan je však nepoužitelné, těm by spíše pomohlo P+R někde v Kolovratech s přestupem na vlak.
V Běchovicích už jedno P+R je a že by zde byla bitka o místa se říci nedá, je poloprázdné.
Bylo by dobré, kdyby se podařilo posílít P+R na Zličíně a Černém Mostě/Letňanech

Martin

V Běchovicích P+R je a není tam bitka o místa z jediného důvodu – dostanete se tam jen skrz kolony a semafory.

súdružka Kolesárová

…což je ale problém prakticky všech P+R v Praze. Než se k nim dostanete, poskáčete si v koloně. Na to nové P+R v Běchovicích se taky dostanete jen skrz kolonu před semaforem, nebo se pletu? Kapacita 60 míst s tím asi moc nezamíchá

Martin

Pokud jedete ze severovýchodu, máte jen jeden semafor.

Zbyněk

Problém prakticky všech P+R je, že jsou v Praze.

Jakub

vždyť ať to klidně nějaký soukromý subjekt řeší, nikdo mu nebrání

...

Ale brání. Územní plán, stavební úřad, silniční správní úřad (takové parkoviště musí být napojené na komunikaci), daň z nemovitostí a zejména pak cenový dumping ze strany organizací, financovaných prostřednictvím daní.

Démon

Myslím, že Běchovice – střed není úplně dobrá volba, stádovitost je tam mizerná. Kdyby tak TSKP vymyslela něco v Klánovicích. Místo toho tam plánují parkovací zóny 🙁

Martin

Naopak, v Horních Počernicích je neustále narváno. Ulice Mladých Běchovic/Ke Žlíbku jsou ve špičce a bez nějakých mimořádností v dopravě běžně průjezdné. Mimochodem v těch Klánovicích vlastní HMP celý lesík mezi tratí a čističkou, hned vedle nádraží. Z toho tak čtvrtina pozemku je evidována jako ulice. Problém tam je prý v zastupitelstvu Klánovic.

Démon

Bohužel v Klánovicích to vede „Čas na změnu“. Takže žádný parkovací dům ani klánovická spojka.

Zbyněk

Milý občane, děkujeme, že jsi nás zvolil. My ti před domov pleskneme parkovací dům pro jiné, platit ho budeme z tvých daní, ale sloužit bude lidem z jiných obcí. A auta najíždějící do PD ti budou smradem a hlukem zkracovat život. Děkujeme za tvůj hlas!

Krejžak

„V Braníku vzniklo … 115 míst …vzniklo v bývalém obratišti autobusů“

Původně zde stálo plno stánků. Cca před 15-20 lety je zbourali a zůstala vyasfaltovaná plocha po nich, na které se běžně parkovalo (už před těmi 15 lety).

Co se tedy v Braníku změnilo:
a) spousta bílých čar
b) ještě více betonu kolem dokola
c) zhoršený průchod pro pěší

Co naopak zůstalo původní:
a) vyasfaltovaná plocha, chcete-li „nové parkoviště“
b) obratiště autobusů – to je a bylo totiž o kousek dál

Shrnu-li to – za spoustu peněz vlastně vše při starém :-).

Martin S.

Změnilo se to, že nevyužívaná plocha slouží jako parkoviště. Betonu a asfaltu je tam asi tak stejně jako předtím. Průchod pro pěší zůstal zachován.

IBM

No nevím, o zastávku dál v Běchovicích (nejde o střed) je P+R dávno a bývá prázdné.

Petr Šimral

No jo. Špatně se k němu přes kolony asi dostává. Vždy když tam jedu, jsem udiven, že tam parkuji jenom já (výjimečně i jiné auto).

AAA

protože těch pár zoufalců co si skutečně chce vyskákat kolonu aby v Běchovicích přesedli na vlak klidně zaparkuje i rovnou před nádražím

Rosťa

Ano, jde to i bez ANO. A dokonce líp! A to zaměstnanci magistrátu nemusely MAKAT jako v minulosti a výsledky pro lidi jsou vidět.

Martin S.

Ano, jde to. A toto jsou výsledky jen za rok, více toho začne vznikat během následujících tří let. Konečně se někdo snaží dopravu řešit koncepčně a strategicky.

pozorovatel

Hlavně je ovšem (nejen) tady třeba silně plivat jedovaté sliny na Scheinherra a i na celé současné vedení MHMP – jinak nebudete „in“!

Bubulak

No vzhledem k tomu, co tato garnitura zatím „dokázala“ se tomu moc nedivím.

...

Poslední koncepční a strategické řešení dopravy představoval ZÁKOS. Od té doby je to jenom patlanice.

pamětník

Ale bylo poplatné době svého vzniku, navíc už tehdy oprávněně napadané jako nerealistické m.j. i z pohledu tehdy reálných možností realizace celého komplexu staveb.

Sojer

Když už nemuselY, tak ZAMĚSTNANYKNĚ magistrátu 🙂

Jen tak

to je sice chvalyhodne… jen tech 170 mist je takove plivnuti…. tech mist jsou potrwba desetitisice.

Cargo

On kdyby někdo myslel a postavily by se třeba 3 až 4 patrové garáže, taky by to bylo o něčem jiném…

Martin S.

S tím se počítá. Tato P+R se zřídily rychle, protože nejde o náročné realizace. Patrové garážové domy vzniknou za pár let, je jasné, že to nová pražská koalice nemohla zařídit za rok. S českým tempem stavebnictví, schvalování atd.

...

Neboli sice nebudou (jako ty Lipence) dobré vůbec k ničemu, ale zato jsme je stihli postavit rychle… Nepracujete někde ve veřejné správě? 🙂

Bubulak

No hlavně jde o to, kde. Zoufale chybí u stanic metra. U vlaků je to sice taky pěkné, akorát by to chtělo ještě jednu drobnost – aby ty vlaky fungovaly jako S-bahn, což je v Praze stále z říše pohádek.

pozorovatel

Čtvrthodinový interval vlaků vám je pro něco jako „S-bahn“ málo (= připadá příliš dlouhý)?

AAA

a především jsou potřeba úplně jinde.

dopravák

Jistě – především u železničních zastávek a stanic ležících mimo Prahu, aby IAD nemusela zbytečně jezdit ani do jejích okrajových oblastí

Bubulak

Jasně, třeba v Plzni a v Děčíně, viďte. Aby tohle celé mělo nějaký smysl, musí to jízdu do centra Prahy zjednodušovat a ne zkomplikovat. Dojezd do centra Prahy by měl být do půl hodiny a intervaly aspoň 15 minut. Na tom, jestli to formálně je nebo není na katastru Prahy už tolik nezáleží. Tohle v současnosti splňuje jen metro.

AAA

záleží, protože rozdíl mezi pražskou lítačkou a prvním pásmem, o dalších nemluvě, je dost brutální

Martin S.

Velkokapacitní P+R se plánují. Ale je jasné, že s rychlostí stavebního řízení to nová pražská koalice a nemohla stihnout za rok. Toto jsou jen menší rychlá opatření.

bubulak

Plánují, už asi 30 let… A pak se to vždycky zařízne s argumentem, že by to do oblasti přivedlo další dopravu. Ale že už tam ta doprava dávno je a akorát najede víc km, to NIMBYstům nedochází.

Sch

S tim vlakem úplně nevím, ale pro pracující na Andělu (bus a tram) nebo v okolí Karlova náměstí a Národní třídy (tram) to může být zajímavé.

dopravák

„S tim vlakem úplně nevím“ V současném stavu je samozřejmě vlak spíše k ničemu, ale kdyby se dokázali dohodnout kompetentní osoby ve vedení ROPIDu, SŽDC a města a vytvořit ve špičkách maximálně čtvrthodinový interval nějaké „městsko-příměstské“ linky projíždějící celou Prahu jako nějaká nová linka S-bahn, tak by to určitě využitelné a asi i využívané být mohlo. A s tím zbytkem naprostý souhlas, protože to řešení neomezí uživatele MHD z okrajových oblastí města: pitomost je jen snaha budovat parkoviště „P+R“ u konečných stanic TT, protože pak v těch tramvajích obsadí místním obyvatelům mimopražští dojíždějící řidiči, kteří by do centra měli dojíždět… Číst vice »

Martin S.

Něco jako S-Bahn se plánuje, jen je problém v tom, že není úplně kapacita. Minulá vedení Prahy na vlaky prostě kašlaly.

pamětník

Já bych to „kašlání na vlaky“ nesváděl jen na „minulá vedení Prahy“ – ona se totiž z tohoto pohledu velice nevstřícně chovala i „minulá vedení ČSD / ČD“: kromě vlastních zážitků a zkušeností (že „to nejde“, a vlastně „nic nejde“) mám i dost známých, kteří by mohli mnoho vyprávět … Hlavním „hybatelem“, který zásadně přispěl k tomu, že železnice začala být vnímána i jako potenciální velmi užitečná součást VHD ve městě, byly paradoxně povodně, a pak také třeba trochu (byť nesrovnatelně méně) i pražské MS v hokeji, na které se podařilo „napasovat“ vznik první „Městské (železniční) linky“, jejíž provoz byl… Číst vice »

bubulak

No jo, jenže je to s vypětím všech sil použitelné, když máte štěstí a domov či práci máte na jedné lince. Když bude bydlet v Běchovicích a pracovat v Opletalce, je to naprosto luxusní. Když na Andělu, tak už o dost hůře a když na Pankráci, tak jediný rozumný bude vzít si auto.

Dushan

Tak to by mě zajímalo, kudy si představujte vedení „linky S-bahn projíždějící celou Prahu“

Kuba

V plánu je Radotín – Braník – Vršovice – Eden – Malešice – Běchovice a Smíchov – Vršovice – Eden – Malešice – Běchovice

pozorovatel

„V plánu je Radotín – Braník – Vršovice – …“ A to jako kudy? To bude v Braníku na „jižní spojce“ někde u vjezdu na „Most Inteligence“ (třeba v souvislosti a položením druhé traťové koleje) zřízena nová železniční zastávka (nic proti tomu !!!) s výtahy a eskalátory z „parteru“ na úrovni tramvajové smyčky? On totiž „není Braník jako Braník“ … Mně by se mi to samozřejmě líbilo, jen si myslím, že by to i z toho parkoviště nebylo úplně nejblíž, ale hlavně si nejsem vůbec jistý, že někdo s takovou koncepcí počítá a bude ji také prosazovat a příslušnou investici… Číst vice »

Dushan

Máte představu, kolik by takovou linku využilo lidí? Už v Praze jeden pokus s vlakovou linkou mimo centrum platíme, jedná se o S49. Zkuste se tam projet a počítat cestující mezi Hostivařem a Libní, prsty jedné ruky k tomu budou stačit. Z Libně do Holešovic je to jen o málo lepší. Stojí nás to 122 korun na kilometr a z Holešovic do Hostivaře je to 12km. https://zdopravy.cz/arriva-vyjela-na-mestske-lince-s-desiry-je-levnejsi-nez-od-ledna-vlaky-kzc-do-cakovic-20881/

Twix

A projeví se to nějak? Když u konečné tramvaje postavíme P+R pro 100 aut, v každém přijedou průměrně tak 2 lidi… takže i kdyby všechna ta auta přijela během půl hodiny, v tramvajích jedoucích každé 4 minuty se těch 200 lidí pořád celkem ztratí.

dopravák

Twix: Bude-li to plácek pro pár desítek aut, tak to samozřejmě asi žádný extra velký negativní dopad mít nebude, ale podle vizí IPRu to mají být parkoviště pro minimálně 500 – 1000 aut či ještě víc, a to už úplně malý negativní dopad pro místní obyvatele mít nebude (takže klidně pak třeba do toho centra pojedou autem místo těch mimopražských oni, a cestou navíc odvezou do školky dítě, které dosud vozili MHD).
Kdysi jsem si Vás podle jednoho náhodného setkání před asi 10 roky soukromě ohodnotil jako chytřejšího (a až dosud jsem si to i myslel) …

Twix

Tak to mě mrzí že jsem si to po 10 letech zkazil jedním zcela nevinným dotazem, zda se parkoviště pro 100 aut nějak projeví. Kde se u konečné tramvaje plánuje něco pro 1000+ aut? A neumí DPP reagovat adekvátním posílením kapacity? Jinak já nevím s kým mám tu čest, případný off-topic můžeme vést přes e-mail, adresu nejspíš najdete.

bubulak

Ano, toto považuji za naprosto klíčové. Funkční S-bahn je základní nutná podmínka proto, aby lidé ze satelitů nechali auta doma.